حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صرافی های معروف در استانبول

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بدون شک یکی از دغدغه های گردشگران و کسانی که در حال تجارت با کشورهای خارجی هستند تبدیل یا انتقال ارز است. بهترین راه برای حل این موضوع مراجعه به صرافی های معتبر است. یکی از کشورهای نزدیک که اکثر ایرانی های برای تجارت و تبادلات  ارزی خود از طریق آن اقدام می کنند کشور ترکیه است. بنابراین پیدا کردن یک صرافی در استانبول که مورد اعتماد باشد یکی از مهم ترین گزینه ها برای مسافران و تاجران است.

در این مقاله ترکیش مگ اطلاعاتی درباره تبدیل ارز و صرافی های ایرانی استانبول در اختیار کاربران قرار داده ایم، امیدواریم این اطلاعات مفید باشد.

بهترین صرافی های استانبول

در زبان ترکی استانبولی Doviz به معنی صرافی است و با ورد به استانبول و غالبا در مناطق شلوغ که گردشگران بسیاری رفت و آمد می کنند می توانید مغازه ها و دفاتری را با این عنوان ببینید. بازار ادویه، میدان تکسیم یا محله سلطان احمدجاهایی هستند که شما بیشترین صرافی ها را در آنجا می بینید. حواستان باشد که صرافی‌های فرودگاه، صرافی‌های داخل مراکز تجاری بزرگ و همچنین صرافی‌های هتل‌ها به دلیل نرخ تبدیل بسیار بالا بدترین نوع صرافی هستند و بهتر است اصلا به آنها مراجعه نکنید. این صرافی‌ها در اکثر مواقع بسیار بیشتر از سایرین است و به نوعی از گردشگران سوء استفاده می‌کنند.

تبدیل ارز در استانبول

همانطور که می دانید واحد پول کشور ترکیه لیره است و آن را با واحد نشان میدهند TRY یا TL واحد یکای خرد ترکیه هم کروش است. هر صد کروش برابر با یک لیره می‌باشد. در حال حاضر اسکناس‌ های استفاده شده در این کشور ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ بوده و سکه‌ های رایج در ترکیه نیز ۱ لیره‌ ای و ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ کروش هستند، که البته سکه یک کروشی در این کشور خیلی به ندرت استفاده می‌ شود. همچنین در استفاده از اسکناس ‌های لیره دقت داشته باشید. چرا که برای مثال اسکناس‌ های ۵ و ۵۰ لیره‌ ای بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

در صورتی که مسافر هستید، مراجعه به صرافی ایرانی  استانبول گزینه مناسبی است چرا که در اکثر صرافی های ایرانی کارتخوان وجود دارد و با توجه به اینکه ریال ایران در فروشگاه های ترکیه قابل مبادله نمیباشد شما باید پیش از سفر نسبت به تهیه ارز به شکل دلار و لیر اقدام کنید. در مغازه ها و صرافی های ایرانی موجود در شهرهای معروف ترکیه به راحتی می توانید از طریق کارت های بانکی عضو شتاب و یا انتقال اینترنتی وجه به صورت حساب به حساب در ایران اقدام به خرید ارز، و دلار یا لیر نمایید.

برای تبدیل ارز خودتان عجله نداشته باشید،ابتدا به چند صرافی در شهر بروید و بعد از اینکه مزنه ای از قیمت ها دستتان آمد اقدام به فروش و تهیه ارز مورد نظرتان بکنید. با توجه به افت قیمتی که ارزهایی مانند لیره و ریال در برابر دلار دارند بهتر است که آن مبلغی که می خواهید همراه خودتان ببرید به صورت دلار باشد. علاوه بر اینکه از افت قیمت لیر در امان خواهید ماند، از بالا رفتن قیمت دلار در مقصد نیز سود خواهید کرد. به همین دلیل توصیه می‌ شود، که در سفر به ترکیه همراه خود دلار به همراه داشته و در ترکیه کم کم و به مقدار نیاز خود آن را تبدیل به لیر ترکیه بنمایید و خرج نمایید.

غالبا در سفر به ترکیه دلار بهتر از لیر میباشد و تمام صرافی در ترکیه به راحتی آن را تبدیل می کنند البته اگر از مقدار خرید خود به لیرا اطلاع دارید می توانید به همان میزان لیر با خود داشته باشید.

صرافی ترکیش مگ در استانبول

در صرافی ترکیش مگ سفارش لیر به صورت آنی انجام می شود و قیمت آن با توجه به قیمت لحظه خرید محاسبه می شود و پس از هماهنگی های لازم برای انتقال در کمتر از ۱ ساعت تبدیل ارز در استانبل انجام شده و رسید حواله انتقال در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

تبادل ارز از طریق صرافی

آنجایی که ترکیه در بسیاری از معاملات و صادرات ایرانیان به عوان کشور واسط در نظر گرفته می شود و روزانه حجم بالای تبادلات ارزی بین ایران و ترکیه انجام می شود، یکی از ساده ترین  و مطمئن ترین راه پیدا کردن یک صرافی معتبر و انتقال پول از این طریق است. صرافی ترکیش مگ کلیه خدمات مربوط به انتقال پول از ایران به ترکیه و از ترکیه به سایر کشورها را انجام می دهد.

برای انتقال ارزی از طریق صرافی ها باید به گزینه های مانند قیمت لیر، قیمت حواله لیر و زمان حواله توجه کرد. همانطور که می دانید روزهای شنبه و یکشنبه در ترکیه تعطیل رسمی است و طبق بازار جهانی روزهای یکشنبه قیمت ارز اعلام نمی شود. با توجه به نوسانات ارز ممکن است در یک روز قیمت بارها تغییر کند، این تغییر می تواند کاهش یا افزایش داشته باشد.

انتقال پول به صرافی

  • استعلام قیمت ارز – توجه داشته باشید که قیمت ارز لحظه ای است و باید بلافاصله بعد از دریافت قیمت کمتر از 10 دقیقه مبلغ را به صرافی منتقل کنید.
  • در صورتی که درخواست مبلغ به شخص را دارید، باید مشخصات شخص مقصد را به صرافی اطلاع دهید و در صورتی که درخواست انتقال به حساب بانکی شخص یا شرکت را دارید شماره حساب مقصد را به صرافی تحویل دهید. (اطلاعات مورد نیاز Bank Name – Account Holder Name – IBAN)
  • پرداخت وجه به حساب صرافی
  • دریافت رسید حواله ترکیه

برای حواله پول از طریق صرافی به منظور امنیت بیشتر ثبت نام و احراز هویت برای شخص واریز کننده اجباری است. برای ثبت نام و داشتن حساب کاربری تایید شده مدارک زیر مورد نیاز است:

  • عکس کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه) به همراه کارت بانک (تاریخ و کد cvv2 باید پوشیده باشد)
  • مشخصات دارنده کارت بانکی و کارت شناسایی یکسان باشد.
  • نوشته‌ای‌ با متن «اینجانب {اسم و فامیل} قصد خرید X تومان ارز دارم»
  • بعد از تایید شدن هویت شما، امکان خرید و فروش ارز برای شما فراهم می‌شود
  • داشتن آدرس و شماره تلفن تماس ثابت به جهت احراز هویت دقیق‌تر الزامی است.
  • پس از تایید اولیه مدارک توسط کارشناسان ما، مدارک هویتی ثانویه (صفحه اول شناسنامه) از شما درخواست خواهد شد.

با مطالعه سایر مقالات سایت ترکیش مگ می توانید اطلاعاتی کاملی درباره انتقال وجه از طریق صرافی و سایر روش های انتقال ارز بدست بیاورید و از طریق تماس با مشاوران صرافی ترکیش مگ نیز می توانید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سپاس 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)