حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وفاداری کاربران به برند گلکسی سامسونگ رو به کاهش است

نوشته

3 سال قبل | 24 دیدگاه | تحلیل بازار، سامسونگ

به نظر می‌رسد تمام محصولات و نوآوری های جدید سامسونگ کافی نبوده و این شرکت بزرگ شاهد کاهش وفاداری کاربران در بزرگ‌ترین بازار پرچمداران یعنی بازار آمریکا بوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آمار و ارقامی که منتشر شده است.

سامسونگ؛ نیازمند تغییر استراتژی

گزارشی که به تازگی منتشر شده که حاکی از آن است که برند گلکسی در میان کاربران بازار ایالات متحده آمریکا شاهد افت بود و جایگاه این کمپانی سئولی از جایگاه سوم به رتبه دهم سقوط کرده است. قطعاً رسیدن به این جایگاه برای سامسونگ دردناک است اما شاید آنچه این مسئله را سوزناک‌تر می کند این است که اپل در همین حین از رتبه هشتم به چهارم رسیده است.

سامسونگ

لازم به ذکر است که این گزارش فقط به تلفن های هوشمند مربوط نمی شود و به صورت کلی وفاداری کاربران به محبوب ترین برندهای شناخته شده ایالات متحده آمریکا را بررسی می کند. در ادامه این گزارش آمده که دو برند هوم دیپوت و پیتزای دومینو از شرکت های هستند که بعد از سقوط سامسونگ جایگاهش را تصاحب کرده اند. یکی از دلایل این افت را می توان شرایط فعلی دنیا فرض کرد که به دلیل پاندمی و افول شرایط اقتصادی افراد کمتری به فکر خرید گوشی های گران قیمت می‌افتند و شاید هم دلیل ساده‌تری وجود داشته باشد و آن هم این است که آمریکایی ها دیگر از محصولات سامسونگ سیر شده اند.

اگر از جزئیات صرف‌نظر کنیم میتوان گفته که اپل و سامسونگ به نوعی جایگاهشان را تاخت زده اند که نشان از تغییر ذائقه بازار آمریکا می‌دهد که البته برای بازار آسیا نیز صدق می‌کند چون شاهد همچنین آماری در این بازار نیز هستیم. البته بد نیست بدانید که در اروپا و بازار پسا برگزیت انگلیس این شرکت کره‌ای حال و روز خوبی دارد و افتی را در این بازار مشاهده نکرده است.

با تمامی اینها سامسونگ یک کور سوی امید دارد و آن هم بخش گوشی های میان‌رده 5G است که انتظار می رود در طی ادامه سال جاری و سال آینده شاهد رشد فزاینده‌ای باشد. نظر شما درباره این آمار چیست؟ آیا سامسونگ به جایگاه گذشته اش برمی‌گردد؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

مشخصه وقتی این همه مشکل و پسرفت هست خیلیا میرن سراغ برندای دیگه…

Faraz

یعنی تو این سال ها سامسونگ سوم بوده و اپل تو آمریکا هشتم بوده خخخ واقعا ایولا به سامسونگ

The MTest MT

خب معلومه مشتری هاتو خــــــــر فرض کنی همین میشه
تازه امریکاست که اسنپ و جنس خوب برا اوناست
شما بازار های دیگه رو بسنج

The MTest MT

ببینید سامسونگ امسال چقدر بد عمل کرده که به نظرم پیکسل 5 از همه لحاظ بجز پردازنده و باتزی ازش بهتره!!تازه پیکسل شاه گرون فروش هاست

Dr.Nazer

اصن کاربران پیش‌گوی ترنجی رو که میبینم بی‌هوا یهو سرود ای ایران رو میخونم!
بله دوست عزیز بعد میشه مشخصات کامل پیکسل ۵ رو بفرمائید و چند تا تست ازش بفرستید تا ببینیم از بقیه بهتره یا ن…

ببخشید یادم نبود پیکسل ۵ هنوز معرفی نشده و دوستان عزیز ما مثل سری F سامسونگ به آینده سفر کردن و در مورد عملکردش قضاوت کردن. واقعاً احسنت به شما!

The MTest MT

منم کاربران مدافع عزیز سامسونگ که تا به سامسونگ میگن بالا چشت ابروعه میپرن وسط و خشتکها که جز نمیدم رو میبینم بی اختیار سرود سر زد از افق مهر خاوران یا ما کودکان ایرانیم از درونم تراوش میکنه!!عزیز پیکسل …ده باشه بازم یه صفحه 90 هرتز اولد و یه دوربین که دوربین های پیکسل زبانزد خاص و عامن و یه اندروید خام داره که ملت سرو دست میشکنن واسش!تازه اوجش 600 دلاره نه 1000 دلار!یعنی تنها برتری سامسونگ بهش قلمه و پردازنده!یعنی یه قلم و پردازنده 400 دلار میارزن؟

Dr.Nazer

نمیدونم کی قراره بفهمید که تا الان هر کسی به جز یه عده کاربر ترول معلوم‌الحال که کلاً دایورتن حرف اشتباهی درباره برندی زده یا قضاوت اشتباهی کرده واکنش نشون دادم، و اتفاقاً هر دفعه هم به طرفداری از یه برند متهم میشم!
بله شاید پیکسل ۵ هم از نوت ۲۰ الترا بهتر باشه شاید هم نه منم دفاعی از نوت ۲۰ الترا نمیکنم و مشخصه که اگه جای نوت ۲۰ الترا هر گوشی دیگه‌ای هم گذاشته بودی واکنش نشون میدادم، اما وقتی یه گوشی جز چندتا رندر و اسنپ 768g که حتی اونم قطعی نیست مشخصاتی ازش به بیرون درز نکرده دیگه چه اجباریه که با پرچمدار یه برند دیگه مقایسه بشه و بگی که پیکسل ۵ از فلان گوشی بهتره؟! خب الان اصلاً پیکسل ۵ای وجود نداره که بخوای به گوشی دیگه‌ای برتریش بدی عزیز من!

The MTest MT

خب اره از این لحاظ حق داری من کلی گفتم

The Destroyer

گوگل هیچ وقت قرار هم نیست برای رقابت با بقیه گوشی بزنه
دو تا حالت داره
یا فعلا داره بازاریابی میکنه که بعداً به صورت جدی وارد بشه
و یا فقط هست که یه سری چیزارو در خصوص اندروید تفهیم کنه
مثلاً اون موقعی که پیکسل‌ها نبودن هر برندی و به خصوص سامسونگ کلا فاز رابط‌کاربریشون رو از اندروید خام کاملا جدا کرده بودن و به نوعی داشتن هم از روون بودن اندروید می‌کاستن و هم سرویس‌های خودشون رو جایگزین گوگل میکردن که گوگل به عنوان یه شرکت نرم‌افزاری اصلاً همچین چیزی رو نمیخواست
اما پیکسل‌ها که اومدن و طعم اندروید روون و در عین حال آپدیت طولانی‌تر برای کاربرا به ارمغان اومد دیگه هرکسی لزوماً حاضر نمیشد رابط سنگین بقیه رو تحمل کنه

و به نوعی به بقیه یاد داد که استفاده درست از اندروید یعنی چی
الان هم کل هدف پیکسل‌ها یه همچین چیزیه
حتی من فکر میکنم اومدن ۴ای به عنوان یه میانرده‌ای که برای اولین بار میتونه تا حدودی با بقیه رقابت کنه هم اینه که به قشرهای پایینتر جامعه هم این حس تلقین بشه
به خصوص در شرایطی که نوکیا (به عنوان تنها تولیدکننده گوشی‌های مجهز به اندروید وان که البته تفاوت‌هایی با اندروید خالص خود گوگل داره اما اکثراً به نام اندروید خام میشناسنش) اوضاع خوبی نداره و همینطور وانپلاس هم به نظر راهش رو داره از اندروید خام جدا میکنه (اشاره میکنم به هیدروژن اواس ۱۱ که اصلا اون شرایط رابط‌های قبلی توش برقرار نیست و به نظر کلا تغییر استراتژی داده)

حتی گوگل نمیاد پیکسل‌هارو به صورت جهانی کامل عرضه کنه و همیشه محدود به یه سری جاهاس عرضه‌شون
در صورتی که برای شرکتی با اون حجم از سرمایه اصلا کار سختی نیست

اینارو همه‌رو گفتم تا در نهایت به این نتیجه برسم که گوگل اگر بخواد خیلی راحت میاد تو بازار قشنگ برای خودش جا باز میکنه و دلیل این که تا امسال هم پیکسل‌ها خیلی رقابتی نبودن (شاید از این به بعد بشن که باز بعید میدونم یهویی این اتفاق بیفته) اینه که صرفاً گوگل بودنش تو بازار دنبال کردن اهدافی غیر از رقابت با بقیه هست

Mahdi

الان پیکسل میانرده معرفی نشده رو با نوت۲۰الترا مقایسه میکنی؟😐

The MTest MT

چرا حرف تو دهن ادم میزاری برادر مگه نوت 20 الترا گفتم؟

The MTest MT

ببینید سامسونگ امسال چقدر بد عمل کرده که به نظرم پیکسل 5 از همه لحاظ بجز پردازنده و باتزی ازش بهتره!!تازه پیکسل شاه گرون فروش هاست ها!

pooria

وقتی پرچمدارت پلاستیکی باشه میانردتم پلاستیک بازیافتی باشه سخت افزارت هم مفت نیرزه چه انتضاری داری؟

Mahdi

بعد از میانرده های ۲۰۱۷ دیگه هیچ گوشی میانرده بدرد بخوری نداشته ، امسال هم با معرفی نوت ۲۰ معمولی به طرفدارانش گفت شما ….

pedram_01

وقتی یه گوشی پلاستیکی هزار دلاری میدی همین میشه دیگ تازه اونجا اسنپ استفاده میکنه اگ اگزینوس میزاشت که می‌رفت آخر جدول

Pouya

اگر جز این بود تعجب می کردم
قطعا نیازمند تغییرات جدی هست
وگرنه با این روند آینده ی خوبی رو براش نمی بینم

lovenokia

سامسونگ به کاربران اهمیتی نمیده طبیعی هست این موضوع
الان خودم دنبال گوشی با کیفیت با پردازنده اسنپ دراگون بودم . از طرفی هم چند سال به رابط کاربری سامسونگ علاقه داشتم . اما مجبور به خرید شیائومی شدم . چون سامسونگ دست از سر اگزینوس بر نمیدارد !

The MTest MT

خب چرا لانچر وان یو ای نمیزنی رو گوشیت؟حداقل یکم شبیه باشه

TheFreeCritic

پرچمدار پلاستیکی میانرده پلاستیکی پایین رده پلاستیکی با پردازنده داغون خب انتظار دارید رشد کنه؟ 😐

online_wireless

وفاداري به برند خاص معنا نداره مهم كيفيت ساخت، سخت افزار و پشتيباني مناسبه

afsoon

واقع بین باشیم سامسونگ تو پایین رده و میانرده و بالا رده هیچ حرفی واسه گفتن نداره ..پرچمدارش هم که گرون هست

Auroro

وقتی قیمت تمام شده قطعاتش 549 دلاره اونوقت گوشیو 1300 دلار با اگزینوس بخاری میده اونم با مشکل و پسرفت توقش باید چی باشه؟

Milad7

طبیعیه دیگه وقتی دست از اگزینوس زباله و بدنه پلاستیکی برنمیداره همین میشه…

MohammadFarhaadi

وقتی آمریکا رو از دست داده کارش تو بقیه بازارایی که رقیباش شیائومی اوپو و ویوو هستن صددرصد زاره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سپهر سهرابی