حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند گلکسی سامسونگ ۱۰ ساله شد

نوشته

4 سال قبل | 42 دیدگاه | سامسونگ

امروز در ترنجی درباره ۱۲ ساله شدن آیفون صحبت کردیم. ارایه آیفون شوک بزرگی به بازار و تقریبا همه برندها در ابتدا آن را یک ایده ناپخته می دانستند اما خیلی طول نکشید تا متوجه شدند این همان انقلابی است که باید برای موبایل ها اتفاق بیفتد. سامسونگ یکی از شرکت‌هایی بود که برخلاف نوکیا یا بلک‌بری به این تغییر تن‌درداد و اولین موبایل مجهز به سیستم عامل اندروید خود را ۱۰ سال پیش و با نام سامسونگ گلکسی (Samsung Galaxy) به مدل عددی i7500 معرفی کرد. حالا امروز برند گلکسی سامسونگ ۱۰ ساله شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تولد ۱۰ سالگی برند گلکسی سامسونگ

اولین موبایل گلکسی

اولین موبایل گلکسی

۱۰ سال پیش در چنین روزهایی، سامسونگ که نامی شناخته شده اما کم طرفدار در دنیای موبایل بود، موبایل هوشمندی به‌نام گلکسی (Galaxy بدون حرف S) را با سیستم‌عامل جدید گوگل، اندروید، به بازار عرضه کرد. شاید از نگاهِ مدرن امروز، این تلفن مشخصات و طراحی عجیبی داشت باشد؛ ولی باتوجه‌به ۱۰ سال رقابت با آیفون، سری گلکسی توانسته در بین مصرف‌کنندگان کنار آیفون قرار بگیرد.

۲۹ ژوئن ۲۰۰۹ سامسونگ اولین گلکسی را به بازار عرضه کرد؛ دستگاه کوچکی با شماره مدل GT-I7500 و مشخصاتی از جمله نمایشگر امولد ۳.۲ اینچی با رزلوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۵۲۸ مگاهرتزی، ۱۲۸ مگابایت رم، پشتیبانی از حافظه خارجی تا هشت گیگابایت، دوربین ۵ مگاپیکسلی و پشتیبانی از ارتباط GSM/HSDPA. یکی از ویژگی‌های مؤثر در فروش این تلفن در سال ۲۰۰۹، پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بود.

سامسونگ گلکسی

سامسونگ گلکسی

با ورود اولین محصولات برند گلکسی، سامسونگ توانست تلفن‌هایی وارد بازار کند که برخلاف دستگاه های قدیم سامسونگ دیگر کند نبودند و می‌توانستند آپدیت نرم‌افزاری را دریافت کنند. این تلفن‌ها در ابتدا با اندروید ۱.۵ کاپ‌کیک ارائه شدند و در بعضی مناطق با به‌روزرسانی به نسخه‌ی اندروید دونات، یعنی ۱.۶، ارتقا یافتند. بااین‌حال بعد از آن، آپدیت دیگری دریافت نکردند؛ گرچه رام‌های غیررسمی برای گلکسی وجود داشت.

در سال ۲۰۱۰، گلکسی S بزرگ‌تر و سریع‌تر از قبل ارائه شد. با پیشرفت زبان طراحی، گوشی‌های سامسونگ به کشورهای بیشتری صادر می‌شد و به‌دست مصرف‌کنندگان بیشتری می‌رسید. اولین گلکسی توانسته بود پایه‌های یک دهه موفقیت برای سامسونگ شود و سری گلکسی را به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان تبدیل کند.

گلکسی اس ۲

گلکسی اس ۲

گلکسی اس ۲ که با اعداد رومی به‌صورت Galaxy S II نوشته می‌شد، به‌قدری فروخت که گوشی‌های سامسونگ را به نمادی فرهنگی تبدیل کرد. با شروع عرضه‌ی گلکسی اس ۳ (Galaxy S III)، سامسونگ بالاخره توانست زبان طراحی یکپارچه و تصور ثابتی از سری گلکسی در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد کند. بعضی از ویژگی‌هایی که سامسونگ در تلفن‌های بعدی خود آورد، مانند حفاظت دربرابر آب، تبدیل به یکی از ملزومات گوشی‌های پرچم‌دار شد و صفحه‌ی بزرگ این سری اندازه‌ی استاندارد گوشی‌های همراه را برای همیشه تغییر داد.

بااین‌حال بسیاری از ویژگی‌هایی که به‌کمک سری گلکسی محبوب شدند، هیچ‌وقت در جای دیگری دیده نشد. به‌طورمثال، از قلم سری گلکسی نوت دیگر رقیبان سامسونگ چندان استفاده نکردند. صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی اولین گلکسی نوت با استانداردهای امروزی ممکن است کوچک به‌نظر برسد؛ اما همین ابعاد بزرگ سری نوت بود که دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند را به‌سمت ساخت گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر سوق داد. سری نوت برای برخی وبلاگ‌نویسان خنده‌آور بود؛ اما بعد از عرضه به موفقیتی فراموش‌نشدنی برای سامسونگ تبدیل شد.

گلکسی نوت

گلکسی نوت

سال‌ها است که سری گلکسی S سامسونگ در‌حال‌رقابت با اپل برای به‌دست‌آوردن جایگاه اول در فهرست بهترین‌ها است و این رقابت باعث شده نام گلکسی امروز فراتر از تلفن‌ها برود و در تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی و حتی هدفون‌ها استفاده شود. درحالی‌که منتظر اخباری از سری جدید گلکسی نوت سامسونگ هستیم، جالب خواهد بود که با نگاهی به گذشته، مسیر پیشرفت و حرکت تکاملی گلکسی سامسونگ را مشاهده کنیم.

نظر شما درباره برند گلکسی چیست؟ شما چه تجاربی از آن دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

مبارکه☺

فقط بخش گلکسی نوتش

chalton

وقتی سری اس معرفی شد کلا دنیای موبایل گام های جدیدی برداشت و وقتی سری نوت معرفی شد یه جورایی در دنیای موبایل سفر در زمان اغاز شد و وقتی گلکسی‌فولد اولین گوشی دنیای موبایل معرفی شد انقلابی در دنیای موبایل ایجاد شد،به عنوان یه طرفدار افتخار میکنم که همه سری های اس و نوت رو داشتم و دارم،البته به غیر از ( اس 9)،به امید حق خدا یاری کنه اس 10 پلاس رو هم بگیرم تا اخر تابستون.
در کل سامسونگ بود که تماج برند هارو به چالش کشید و کهری کرد که موبایل زودتر از موعدش پیشرفت کنه.
سامسونگ روح بخش دنیای تکنولوژی

ARMTIN

دوستان من هنوز یه Note 2 دارم ، بعضی موقع میریم سراغ جعبه گوشی یه نگاهی بهش میندازم ….
یک حس نوستالژی بهت منتقل میکنه …
بعضی موقع دل تنگ اون روز ها میشم ، قدیم خیلی خوش تر بودیم چقدر زمان
زود میگذره ….⁦😣

_V_

“فرصت ها مانند ابر می گذرند”
😅

afsoon

سامسونگ با اس۲ خودش رو بالا کشید واقعا بجز بد دست بودن هیچ نقطه ضعفی نداشت .با اس۳ نشان داد که پادشاهی رو تصاحب کرده و پایین بیا هم نیست .اس۴ هم عالی عملکرد اما بقیه کمپانی ها رفتن به سمت کیفیت ساخت محشر و سامسونگ با اس۵ شکستی بزرگ و درسی بزرگ تر گرفت .اس۶ نقاط ضعف همیشگی رو کنار گذاشت سامسونگ و به نظر من شگفتی ساز اصلی اس۷ اج بود بهترین و کامل ترین گوشی ساخته شده توسط سامسونگ .بقیه هم خوب بودن تا امروز .

_V_

نمیدونم چرا ولی گویا اسم اس۷ تا ابد جزو خوش نامای سامسونگ میمونه
با اینکه حتی همون سال فاجعه نوت۷ اتفاق افتاد

Jason bourn

همین الانشم خود جناب عالیم منکر کامل‌بودن اس 10 5g نیستی عملا همه‌چی برات داره که تو تقریبا هیچ گوشی ای پیدا نمیکنی
صفحه نمایش بزرگ که لقب بهترین صفحه رو یدک میکشه
دوربینای فوق العاده
باتری فوق العاده حجیم
بالاترین نسبت صفحه به بدنه
شارژرشم خوبه برای نیمه اول ۲۰۱۹
و ..‌
یه پیکیجی از کامل ترینا با گرونترین قیمت!
(‌بالاخره هرچی باشه سر همین یکم ها! که براش میگی نهایت ۱۰۰ دلار میارزه! قیمتش شده اینقدر وگرنه برندی نیومده این امکاناتو برامون ارزونتر بده که خلافش ثابت شه)

Dr.Nazer

دوستان من صادقانه خدمتتون عرض میکنم. درسته بعضیا برای کلاس آیفون میگیرن، ولی از تعداد افرادی که برای رابط کاربری و سیستم‌عامل و امنیت و دلایل دیگه دارن از این گوشی استفاده میکنن غافل نشید. حالا میخوام یه واقعیت رو بهتون بگم : ” من خودم بنظرم آیفون تِن (ایکس) یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازاره با اینکه خیلی‌هم جدید نیست. ولی متاسفانه قیمت بسیار بالاش خیلی‌ها رو از خریدش منع کرده از جمله خودِ من! گزینه بعدیم آیفون اِیت بود؛ ولی وقتی فهمیدم قراره یازده میلیون پول بدم و یه گوشی تک دوربینه با صفحه آی‌پی‌اس – ال‌سی‌دی و پوزش از طرفدارا که اینو میگم : حاشیه‌هاش رو که میبینی یاد بدهکاریات میفتی! تحویلت بدن. البته موافقم که کسی که اپل دست بگیره دیگه نمیتونه با بقیه‌ی گوشیا کار کنه ولی متاسفانه من نزدیک دو ساله گوشی اپل نداشتم و دوباره خواستم برم سمتش که اینطوری منو پس زد! و دیگه مجبور شدم به‌جای اینکه با ده میلیون و اَندی آیفون اِیت بگیرم، به‌جاش یه گلکسی اس تِن گرفتم” که از قابلیتاش و دوربینش‌م راضیم خدا رو شکر ولی اخه چرا گوشی آیفون باید تو ایران با قیمت دُلاریِ برابر با خیلی گوشیای دیگه، قیمتش از همه‌ی اونا بالاتر باشه؟! واقعا ما داریم تو چه ممکلتی زندگی میکنیم؟. حالا جدا از این بحثا و تشکر از کسایی که تا اینجا خوندن، در آخر یه سوال ازتون دارم : چرا میگین آیفون تو ایران بدرد نمیخوره (غیر از قیمت و اپ‌های ایرانی که بعضا شاید حتی جاسوسی باشن!)؟ لطفا دلیل قانع کننده بیارین. و در آخر میخوام بهتون بگم که لطفا روی هیچ برندی تعصب الکی نداشته باشین. مثلا برند هواوی واقعا گوشیای خوبی میزنه ولی من دوست ندارم غیر از اپل و سامسونگ چیزی دست بگیرم (اصلا به دلیل کلاس نیست) و دوباره برای مثال از رابط کاربری گوشیای چینی هم خوشم نمیاد (با احترام به طرفدارا) میبینید؟ همه‌اش سلیقه‌اس و به نظر من همه گوشیا خوبن ما گوشی بد نداریم، فقط ممکنه یکی از یه گوشی خوشش نیاد. و یه دفعه، روزتون خوش :)😉

afsoon

آیفون ها مضخرف ترین انتخاب ها هستن .هم گران هستند هم قابل رقابت نیستن .دلیل گرانی آیفون نسبت به پرچمدار های اندوریدی هم سیاست اپل هست در قیمت گذاری و کمتر نکردن قیمت در گذر زمان .

Dr.Nazer

من با اینکه خودم طرفدار اپل بودم همینجا اعلام میکنم : شرکت الان چندیم ساله در حال سقوط آزاده. گوشی 2017 میزنه با طراحی ۲۰۱۴ که تو سال ۲۰۱۹ یازده میلیون قیمتشه! نمیدونم واقعا بعد از استیو جابز چرا داره اینطوری میشه. البته آیفون 6s و X گوشیای خیلی خوبی بودن (در زمان تیم کوک) ولی دیگه بقیه اصلا هیج نوآوری یا پیشرفتی نداشتن. انگار اپل دیگه زده کنار و حال نداره گوشی بزنه. شایدم میخواد فقط پول مردم و بگیره نمیدونم واقعا. تنها چیزی که الان میدونم اینه که اپل داره نابود میشه…

Dr.Nazer

خانم افسون من الان نظرات شما رو مطالعه کردم حتی یک درصد منطق تو وجود شما نیست یعنی شما رسما شرعا الان ترول هواوی هستی😐 زیر هر پستی ک میرسی میگی اه اه باز سامسونگ، اپل، الجی، سونی، (تمام برند‌های تاریخ غیر از هواوی) و نوبت به برند مورد علاقت ک میرسه به به و چه چه شروع میشه.

afsoon

اپل داره میدوشه کاربر ها رو .خجالت آور هست بخوای حتی طرفداری کنی اش .هنوزم شارژر ۵ واتی توی جعبه هست و فست شارژ که واقعا مسخره هست قدرتش هم باید بخری اونم با قیمت خیلی زیاد .رابط هنزفری توی جعبه نیست خنده داره ‌.دارع آیفون ایکس ار رو بدون حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره میفروشه به قیمت خیلی خیلی بالا .نمایشگرش اچ دی هست .دلیلی ندارد که بخوام از خوبی های آیفون حرف بزنم چون ندارد و خریدش هم توهین به شخصیت خود آدم هست .خودم اس ای داشتم همین سه هفته پیش فروختم نسخه ۱۶ گیگ رو ۲۳۰۰ .وقتی فروختمش روی سر خریدار دو تاشاخ تصور میکردم .آیفون ها نه بهترین نمایشگر رو دارن .نه بهترین فست شارژ .نه بهترین دوربین .نه بهترین نمایشگر .نه بهترین اسپیکر .نه بهترین طراحی ..خیلیم گران تر از هم رده های خودشون هستن .

_V_

بدترین جای ماجرا اینه که شما یه آیفون Xs max 512 GB بخری با قیمت ۱۵۰۰ دلار و درشو که وا میکنی یه شارژر ۵ واتی میبینی😅

Jason bourn

ایفونا جز‌شارژر همین الانشم چینیای‌اقتصادی که بهش مینازه همه جوره ( باتری تا حدودی صدا کیفیت صفحه قابلیت هایی مثل ضد ابی و فیلم برداری hdr و سلفی با فوکوس اتومات 😂 شرط میبندم از یه شارژر گرونتره این قابلیت که گوشی ۱۰۰۰ دلاری چینی هنوز نداره چه برسه به بقیشون! پرتره با نرم افزار خیلی کامل طراحی متقارن و… )
عملا جز شارژر هیچی کم نداره و واقعا هم مسئله ios نبود تا الان خریده بودمش خارج از قیمت نجومیش تو ایران

پی نوشت: حالا دو روز وقتی پی ۴۰ هواوی کپی همین دوربین ایفونو زد همینا میگن نه کجاش کپیه 😂

ایفون مزخرفه؟ 😂😂😂 حالا شاید منظورت اینه مضخرفه من بد برداشت میکنم 😂 محض رضا خدا…
املات افتضاحه چه جور به خودت اجازه میدی به ایفون بگی مزخرف؟ شیائومی خوبه صفحه 1080p و اسپیکر مونو‌ اره؟ یا هواوی خوبه گوشی ۱۰۰۰ دلاریش علاوه بر این کمبودا امیتاز ۳۰۰k انتوتو داره؟

Jason bourn

ایفونا جز‌شارژر همین الانشم چینیای‌اقتصادی که بهش مینازه همه جوره ( باتری تا حدودی صدا کیفیت صفحه قابلیت هایی مثل ضد ابی و فیلم برداری hdr و سلفی با فوکوس اتومات 😂 شرط میبندم از یه شارژر گرونتره این قابلیت که گوشی ۱۰۰۰ دلاری چینی هنوز نداره چه برسه به بقیشون! پرتره با نرم افزار خیلی کامل طراحی متقارن و… )
عملا جز شارژر هیچی کم نداره و واقعا هم مسئله ios نبود تا الان خریده بودمش خارج از قیمت نجومیش تو ایران

پی نوشت: حالا دو روز وقتی پی ۴۰ هواوی کپی همین دوربین ایفونو زد همینا میگن نه کجاش کپیه 😂

ایفون مز خرفه؟ 😂😂😂 حالا شاید منظورت اینه مضخرفه من بد برداشت میکنم 😂 محض ر ضا خدا…
املات افتضاحه چه جور به خودت اجازه میدی به ایفون بگی مزخرف یا به سامسونگ بگی‌بنجل؟ بعد شیائومی خوبه صفحه 1080p و اسپیکر مونو‌ اره؟ یا هواوی خوبه گوشی ۱۰۰۰ دلاریش علاوه بر این کمبودا امیتاز ۳۰۰k انتوتو داره؟ من بگم شارژر نمیخوام شغل ازاد دارم دنبال یه پک کامل هستم باید به کی رجوع کنم ؟ 😂

afsoon

شما دیگه رسماً رد دادی .همین الان می ۹ رو من میارم آیفون ایکس اس رو شما بیار .مگه نمیگی نمایشگر ؟ مگه نمیگی دوربین و پرترع؟ مگه نمیگی اسپیکر ؟ مگه نمیگی آنتوتو.؟ مگه نمیگی طراحی ؟ بیار مقایسه کنیم .چینی های سیصد و شصت دلاری رو با آیفون های هزار و سیصد دلار مقایسه میخای کنی؟ نمایشگر همین چینی های ۳۶۰ دلاری هم اچ دی از تن پلاس داره .۶۷۰ بده وان پلاس ۷ پرو قورت بده آیفون ایکس اس رو .آیفون ایکس ار قیمتش ۸۰۰ دلار هست باید بیایی با پرچمدار های چهار سال پیش مقایسه کنیش .نمایشگر اچ دی داره دوربین تکی .بدون حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره .هزینه تولید این گوشی نهایت دویست دلار بوده .

afsoon

Jason bourn ای ۷۰ قیمتش از ردمی کی ۲۰ پرو هم بیشتر هست .نمایشگر ردمی کی ۲۰ بده؟ 😂🤣😂تمام بررسی ها نشان داد یکی از بهترین هاست .اگر شما به جی اس ام ارنا مراجعه کنید می‌بینید که نمایشگر این گوشی همون نمایشگر میکس ۳ هست .اچ دی ار تن پلاس هم داره .روی چه لحاظی میگی نمایشگر آی ۷۰ بهتره؟ نمایشگر بزرگ تر یعنی برتری؟😂🤣پانصد تومن بیشتر هزینه کنی اونوقت اسنپ۶۷۵ بهت بدن ؟ جناب کی ۲۰ پرو با قیمت کمتر اسنپ۸۵۵ داره که اس۱۰ پلاس رو هم توی تست ها شکست میده .دوربین ردمی کی ۲۰ پرو بهتره چجوری شما ای۷۰ رو اینجوری ازش حرف میزنی؟ باطری هم که مشخص هست کدوم بهتره 😂🤣فست شارژ هم که معلومه .کیفیت ساخت و طراحی هم معلومه کی بهتره .

Jason bourn

قشنگ معلومه‌کی رد داده همین xr با دوربین تکیش از همین چینیای که بهس مینازش ازشون رد میشه (‌البته جز تو dxo! )
فیلم برداری بی چون چرا ایفون ها و گلکسی ها بهترین عملکردو دارن
اسپیکر میخوای کل بندازی با صفحه؟ شما چندتا hdr 10 plus بیار من با همین hdr ایفون قهوه ایشون میکنم
خواستی ایدیم بدم بیا مقایسه کنیم

باز نگی ایفون ۳ برابره طبیعیه بهتر بودن چون جناب عالی داری میگی بهتر نیست
راستی بزرگوار سامسونگ خودش تولید کننده صفحه هسا اولندش! دومندش! پشتیبانی از hdr جزو امکانات صفحه هست نه کیفیت و عملکرد! درکش‌سخته یعنی؟
راستی منبعتو بیار برام که گفته باشه طراحی k20 بهتره زود
باتریم منبع بیار برام

Dr.Nazer

خانم محترم من درباره اپل صحبت نکردم در ضمن من خودم بیشتر طرفدار سامسونگم از اولم بودم. صحبت من با شما درباره اینه که شما زیر هر پستی که درباره تمام شرکت‌های تاریخ بشر غیر از هواوی (یا شیاومی) هست میای درباره اون گوشی بد مینویسی. این یعنی تعصب بی‌دلیل.

Dr.Nazer

اگر هم خیلی ناراحتید من برم عکس پرتقال یا انار بزارم پروفایلم😐

afsoon

چیزی ک خوب باشه خوبیش میگم چیزی که بد باشه هم بدیش میگم .من در مورد پرچمدار های سامسونگ هیچ وقت بد نگفتم .اما میانرده و پایین رده اش چرا زیاد بدی میگم چون واقعا داغون هستن .من با توجه به رقبای هم قیمت میسنجم گوشی ها رو بعد نظر میدم .

Dr.Nazer

من ک فقط تعصب میبینم حالا هی شما به صحبتای من دیسلایک بزن😐😂 در ضمن میان رده‌های سامسونگ چه ایرادی دارن؟ سری‌هاب قبلی و 2017 ک عالی بودن الانم A50 تنها ایرادش یکی دوربینشه ک رنگش طبیعی نیست کمرنگه و اسپیکرش استریو نیست

_V_

داداش یه ایراد دیگش استفاده از گلاستیک(پلی کربنات پولیش شده) به جای شیشس که با اینکه نمای شیشه ای میده و در برابر ضربه مقاومه(نمیشکنه یعنی) و ارزونتره!ولی میشه با کاتر روش نقاشی کرد

_V_

ای سری ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خیلی گوشیای خوبی بودن ولی خیلی گرون بودن
ایندفعه قیمتش کمتره ولی گوریلا گلس رو پایین اورده و ضد آبیو برداشته

_V_

البته اینکه گلاستیک ایراده رو من از طرف افسون گفتم
وگرنه یه فکری به حال خش پذیریش میکردن خیلی عالی میشد دیگه نگران نبودی گوشی بیفته پشتش خورد بشه😐قابم نمیخواست

Jason bourn

ولی خدایی من واقعا لذت بردم وقتی با a70 کار کردم دوربینش کیفیتش واقعا خوب بود توی روز توی شبم انشالله با نایت مود میترکونه ( نایت مود سامسونگ راحت نایت مود شیا و وانپلاسو رد میکرد تو اس ۱۰ و در حد تقریبا نایت سایت تو خیلی صحنه ها بود ) اگر یه الگوریتم مشابه داشته باشه شک ندارم حداقل توی نایت مود رد میکنه میان رده های شیا رو ( البته بحث تک شات جداس چون شیائومی ها به وضوح بهترن )
باتریش خداس قشنگ دو روز استفاده رو جواب میده صفحشم واقعا لذت بخشه برا بازی زدن و حاشیه کم پایینشم نمای خیلی قشنگی بهش داده
حسگر انگشتشم خیلی سریعه
کیفیت صفحشم حداقل من یکی! فک میکنم از a50 بهتره
سلفیش خارق العاده بود
در کل میخوای میان رده سامسونگ بخری بری k20 بخری خیلی بهتره! ولی اون لذت خاص صفحه بزرگ a70 و اون کیفیت اولدش و باتری حجیمش اصلا فک نکنم بتونی تو k20 تجربش کنی از اونورم اسم سامسونگ خودش یه اعتباره
این روزام خیلی محبوب شده تو ایران a70
درکل جز گلاستیک پشتش واقعا اوکیه همه چیش

m.b


“اون لذت خاص صفحه بزرگ a70 و اون کیفیت اولدش و باتری حجیمش اصلا فک نکنم بتونی تو k20 تجربش کنی”
هموطن داشتن صفحه بزرگ برای شما شاید جذاب باشه…
ولی برای خیلیا گوشی 16.5 سانتی متری خیلی بزرگه…
مثلا من همین k20 که کوچک‌تر از a70 هست هم بخاطر بزرگ بودنش گذاشتم کنار…
پس این مسئله سلیقه ای هست…
مورد دوم راجب اولد…
کیفیت اولد a70 رو نمیشه تو k20 تجربه کرد؟ 😑
پنل k20 از استاندارد HDR پشتیبانی میکنه که هیچ شرکتی این پنل های با استاندارد HDR رو برای میانردش استفاده نمیکنه مگر شیائومی (حداقل سامسونگ رو مطمئنم که تو میانردش از پنل با استاندارد HDR استفاده نمیکنه اما اگر شرکت دیگری توی میانردش از این پنل ها استفاده میکنه خوشحال میشم مدل گوشی رو بگی…)
استاندارد hdr در اصل مال پنل های پرچمدار ها بوده صرفاً…
تازه اینم کنار بذاریم پنل k20 که یه میانردست انقدر کیفیت داشت که gsmarena گفته بود احتمالاً همون پنل میکس 3 هست که هیچ شرکت دیگری پنل پرچمدار نمیذاره روی میانردش…
تازه در بحث باتری هم که گفتی درسته سامسونگ 500 میلی‌آمپر بیشتر داره ولی هم صفحش بزرگتره و هم پردازندش قدیمی تر و پر مصرف تر…
جالبه بدونی که k20 با اینکه همون باتری نسخه پرو رو داره و صفحشون هم یه سایزه اما عمر باتریش حتی از نسخه پرو هم بهتر بوده بر اساس گفته gsmarena…
همه اینا رو هم کنار بذاریم لااقل از ناچ و غیره دیگه خلاص شدیم…
جالبه بدونی که تو نظرسنجی که راجب مکان پانچ هول بود، 54 درصد گفته بودن اصلاً نباشه بهتره… 😅 (که یعنی مردم با ناچ و پانچ هول و… حال نمیکنن و تحمل میکنن این وضعیت رو تا گوشی های تمام صفحه واقعی برسن)
تو طراحی هم که a70 مقایسش با k20 شوخیه اصلاً…
کیفیت دوربین K20 هم بر اساس مقایسه GSMARENA حتی از A80 هم بهتر بود چه برسه به A70…
میگی نایت مود s10 plus خیلی خوبه، خب چه ربطی به a70 داره؟
هیچ شرکتی نایت مود پرچمدارشو نمیاره روی میانردش که…
همین a50 که یجا تو کامنتت گفتی تا همین چند روز پیش اصلا نایت مود بدرد بخور هم نداشت و تازه چند روزه واسش یه نایت مود معمولی دادن…
تازه الگوریتم نایت مود گوشیای با پیکسل باینرینگ با نایت مود گوشی های با دوربین 12 مگی فرق داره و دیدن نایت مود سری اس تو سری آ رو باید تو خواب ببینی…
پس باید یه نایت مود واسه میانرده های با تکنولوژی پیکسل باینرینگش هم بده…
تازه حتی اگه یه نایت مود خوب هم جدید بده برای میانرده هاش، انتظار نداشته باش تو سایز 8 مگاپیکسل به درد بخور باشه (چون باینر کردن 32 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل ختم میشه)
از لنز وایدش هم نگم که هنوز کاری نکردن که زاویه دار نندازه عکس رو و کیفیتش فقط 8 مگاپیکسلی هست…
اونطرف شیائومی دست و دلبازی کرده و زاویه لنز واید k20 حتی از پرچمدارش mi 9 که 118 درجه بود دامنه پوشش دهیش بیشتره و هم اندازه s10 plus و 125 درجه‌ای هست که عالیه و 13 مگاپیکسلی هست و هم unbox therapy و هم gsmarena ازش تعریف کردن (هرچند انتظار کیفیت s10 plus رو ازش داشتن یه انتظار بیخودیه)
پس تو واید هم k20 میبلعه a70 رو…
تلفوتو هم که کلاً نداره a70 و فقط عمق یابی میکنه سنسورش… 😑
راجب حسگر انگشت زیر صفحه هم مقایسه این حسگر توی k20 و a70 هم مثل مسابقه منو یوسین بولت میمونه و حسگر k20 خیلی سریعتره و مطمئن تر و کامل تره…
هموطن همه این برتریا رو کنار بذاریم، k20 بزرگترین برتریش همین قیمت منصفانشه نسبت به a70 که با امکانات کمتر از a70 ارزونتره… 👌👏
اسم سامسونگ هم تو میانرده ها بدرد خودش میخوره وقتی پشتیبانی شیائومی رو هم تو میانرده ها نداره و در عمل به اندلزه شیائومی تداوم بروزرسانی نداره تو میانرده ها…
سامسونگ تو میانرده ها فوقش دو نسخه اندروید میده و دو سال پشتیبانی میکنه…
شیائومی همون دو نسخه اندروید رو میده اما 3 تا 3.5 سال هم میانرده هاش رو براشون بروزرسانی miui میده که خیلی خوبه…
A70 هم یه سری برتری داره مثل سلفی و سرعت شارژ بیشتر و فکر کنم کمی هم دوام باتریش بیشتر باشه…
اما واقعاً در جمعبندی k20 میبلعه a70 رو…
ما والا k20 رو با a80 مقایسه میکردیم با اینکه a80 دو برابر گرونتر بود ولی k20 اونو هم در جمع‌بندی زمین میزد، چه برسه به a70…
میدونم که خودتم گفتی k20 بهتره اما گفتم که کاربرا هم جزئیاتش رو بدونن… 👌👏

Jason bourn

جی اس ام برام دوسالی هست تستاش برام ارزش نداره مخصوصا وقتی که به می ۹ امتیاز ۹۵ داده مشخص شده قشنگ حمایت میشه از سمت شیا! یا به نوت ۹ داده ۹۷ و به اس۱۰ پلاس داده درحالی که تو هر شرایطی اس۱۰ پلاس بهتره
ترجی میدم تستای عملی ببینم بین این دوتا که قطعا انجام میشه
Hdr هم جزو امکانات صفحه هست جزو کیفیت و … حساب نمیشه وگرنه میتونیم بگیم چون rtx 2060 از rtx ساپورت میکنه پس از 1080ti بهتره!
البته اینم باید مقایسه شه البته که نتایج a70 و k20 هردو درخشان بودن

پیکسل باینرینگ چیه؟ پیکسل بینینگ! بعدشم تقریبا همه گوشیایی که این قابلیتو دارن نایت مودشون رو پیکسل بینینگ هست! منم گفتم اگر مال اس ۱۰ پلاس باشه عالیه و خوب این یه الگوریتم نرم افزاریه درسته سخت افزارم تاثیر داره ولی نرم افزارم تاثیر داره منم گفتم شاید و احتمالا نایت مودش از نایت مود میان رده های شیا بهتر باشه که مقایسه هاش میاد دیر یا زود

m.b

اینکه gsmarena برای شما معتبر نیست برای من عجیب نیست…
چند وقتی میشه که هر جایی چینی ها بهتر بودن، و یک سایت ازشون تعریف کرده، شما همش گفتید نامعتبره و پول داده و فلان…
برای منم اصلاً مهم نیست…
ولی راستشو بگم خنده دار بود که خوندم نوشتی شیائومی پول داده به gsmarena…
والا کیفیت بحثمونم اونجایی مشخص شد که گفتی استاندارد hdr جزء امکانات هست و معنی کیفیت نمیده…
بنده خدا اگر حتی خود hdr کیفیت نباشه که هست قطعاً…
گفتم این استاندارد فقط برای صفحه های پرچمدار فعلاً صدق میکنه و صفحه پرچمدار بودن دیگه قطعاً دلیل بر کیفیته اونم صفحه پرچمدار دو سال اخیر (چون قبل اون سامسونگ گوشیای پرچمدارش استاندارد HDR نداشتن)…
والا قابلیت hdr داره مستقیماً کیفیت پردازش پیکسل ها و نوردهیشون رو بهتر میکنه…
حالا نمیدونم کدوم مملکت بوده که دامنه دینامیکی گسترده تر رو که دلیل بر کیفیت بهتر و گستره رنگ های بیشتره، برات صرفاً امکانات معرفی کرده و دلیل بر کیفیت رنگ بهتر نیست…😅
هرچند این جملات از تو محال نیست…
کسی که به بقیه میگه اونجای سوختتونو نشون بدین…
کسی که بدون اینکه همه رابط های کاربری معروف رو دیده باشه میگه رابط هوآوی بدترین در جهانه…
کسی که میگه از همه کاربرای سایت بیشتر میدونه…
همچین شخصی ازش جمله “hdr کیفیت بهتر نیست و صرفاً یه امکانات هست” بعید نیست…
اونم تو روزگاری که فقط پنل های پرچمدار استاندارد HDR دارن…
اما بخش آخر حرفام و جواب سوالت که پرسیدی “پیکسل باینرینگ چیه؟”:
http://uupload.ir/files/rnrj_512px-binning_bayer_2_analog_2_digital.png
اول عکس بالا رو ببین…
خب راجب بینینگ که گفتی آره اصطلاح عامیانه که جا افتاده همین pixel binning هست که در واقع همه کار نیست و یه جورایی شده اسم تجاری کار…
اما من فرآیند علمیش رو گفتم…
binary یعنی دوتایی ، مضاعف یا جفت…
در واقع در ادغام چهار پیکسل، یهو چهار پیکسل ادغام نمیشن که و مثل عکسی که فرستادم اول دو پیکسل جفت میشن و بعد دوباره دو پیکسل مضاعف شده جدید، جفت میشن و سیستم میانگین اطلاعات میگیره برای کسب اطلاعات پیکسل جدید ساخته شده…
این میشه که چهار پیکسل طی دو مرحله، میشن یک پیکسل با اطلاعاتی از هر چهارتاشون…
فکر میکنم همین میزان مکالمه با فردی مثل شما برای من کافی باشه…👌👏

_V_

البته قبول کنید انصافا نمره دهی gsmarena تو باتری درست نیست تو همین گوشیای سامسونگم نقض میشه نمراتش حتی
نمیدونم چجوری اینا تست میکنن
درباره دکسومارک هم برکسی پوشیده نیست(جز عده ای محدود) که یا پول میگیره یا فوقش بگیم کارشونو بلد نیستن!
از نمراتی که به گوشیای سونی و الجی میده و همچنین این نمراتی که به وان پلاس و آنر ۲۰ داده کاملا پیداست

نیما عرفانی

بله ع.ل.ی.ر.ض.ا
نحوه ی امتیاز دهیِ جی اس ام آرنا در بحث باتری کاملاً ضد و نقیض هست و از امتیازی که به این ۵ گوشی داده کاملاً هویدا و آشکار هست که چه داستانی داره‌…
نوت ۹ : ۹۷ ساعت
إس ۱۰ پلاس : ۹۱ ساعت !!!!
پی ۳۰ پرو: ۱۰۰ ساعت
میت ۲۰ : ۹۲ ساعت
میت ۲۰ پرو : ۸۵ ساعت !!!!
یعنی إس ۱۰ پلاس که صفحه نمایش بهینه تر و چیپست کم مصرف تر و سیستم عامل پیش فرض جدیدتر داشت و ۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتری بیشتری داره کمتر از نوت ۹ جواب داده؟!!!
از اون طرف میت ۲۰ پرو که چیپست کم مصرف تر از نوت ۹ داره و سیستم عامل پیش فرضش جدیدتر بود و باتریش هم ۲۰۰ میلی آمپر بیشتره ، کمتر از نوت ۹ جواب داده؟!!! اونم با ۱۲ ساعت اختلاف؟!!!!!
باز فراتر میریم😏 پی ۳۰ پرو که همه چیش به جز رزولوشن صفحه نمایش با میت ۲۰ پرو یکسان هست (نوع نمایشگر ، ابعاد نمایشگر ،نوع چیپست ، نوع سیستم عامل و رابط کاربری، ظرفیت باتری) ، فقط رزولوشن میت ۲۰ پرو بیشتر هست و رابط کاربری پی ۳۰ پرو EMUI 9.1 که بهینه تر شده نسبت به EMUI 9 اما بازم دلیل نمیشه اخلاف ۱۵ ساعتی داشته باشن!!!! تازه رزولوشن میت ۲۰ پرو هم میشه پیشفرض رو همون فول اچ دی پلاس گذاشت و این اواخر هم آپدیت EMUI 9.1 رو دریافت کرد که یعنی دیگه در عمل باتری لایفش باید کاملاً یکسان با پی ۳۰ پرو باشه .
بازم فراتر میریم 😏😒 میت ۲۰ با وجود اینکه صفحه نمایش از نوع LCD داره و ظرفیت باتریش هم ۲۰۰ میلی آمپر کمتر هست ۷ ساعت بیشتر از میت ۲۰ پرو امتیاز اورده؟!!!!!
دیگه عمق فاجعه و اوج کار جی اس ام آرنا اینجاست که به إس ۱۰ پلاس که ۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتری بیشتر داره به همراه صفحه نمایش بسیار بهتر و کم مصرف تر(تفاوت چیپست رو فاکتور میگیریم چون إس ۱۰ پلاس دونسخه داره) ، با این حال ۱ ساعت کمتر از میت ۲۰ امتیاز اورده؟!!!!!!

دیگه من چیزی نمیگم خودتون قضاوت کنید که جی اس ام آرنا ارزش بحث کردن داره یا نه… .

_V_

اوه دیگه این فاجعه هاش تو هواویو نمیدونستم😅
فقط همون نوت۹ و اس۱۰پلاس

نیما عرفانی

آره دیگه چون حرفش رو پیش کشیدی من برات بحث رو باز کردم که قشنگ در جریان این قضیه قرار بگیری .

Jason bourn

عزیزم من قبل از اینکه لا گین شی به اینجا کاملا تکلیف خودمو روشن کردم چرا تستای باتری فون ارنا و جی اس ام ارنا و dxo رو قبول ندارم
خوب البته تجربه ثابت میکنه نیازی نیست من ثابت کنم خودت یاد میگیری بعدا فقط امیدوارن موقعی که گند زد برند مورد علاقت یاد نگیری…!
بالاخره اون سا یتام برای رضای خدا بررسی که نمیکنن اونام زن و بچه و خانواده دارن خوب هر چند وقتی یکی میاد حسابی ساپورتشون میکنه که غیر عادی ازش تعریف کنن یه روز سام یه روز شیا یه روز اپل
خلاصه حرفم اینه خودتو محدود نکنی از نوت بوک چک تا سینت و … رو بخونی وقتی بخوای واقعا بفهمی گوشیه چند مرده حلاجه
راجب hdr هم بگم تا وقتی محتوات hdr نباشه هیچ فرقی با sdr نداره عزیزم پس‌بگم جزو ویژگی‌های صفحه هست بیجا نگفتم و خوب هیچ ربطیم به کیفیت بخش جز محتوا hdr نداره
سامسونگم فراموش نکن اولین برندی بود استاندارد hdr رو روی گوشیا ترند کرد با نوت ۷
بقیه حرفاتم همش‌سفسطه بود ارزش جواب دادن نداره
تا اونجا که اومدی کالبد شکافی کردی اصطلاح پیکسل بینینگ رو
روز خوش

Jason bourn

.b
عزیزم من قبل از اینکه لا گین شی به اینجا کاملا تکلیف خودمو روشن کردم چرا تستای باتری فون ارنا و جی اس ام ارنا و dxo رو قبول ندارم
خوب البته تجربه ثابت میکنه نیازی نیست من ثابت کنم خودت یاد میگیری بعدا فقط امیدوارن موقعی که گند زد برند مورد علاقت یاد نگیری…!
بالاخره اون سا یتام برای ر ضا ی خدا بررسی که نمیکنن اونام زن و بچه و خانواده دارن خوب هر چند وقتی یکی میاد حسابی ساپورتشون میکنه که غیر عادی ازش تعریف کنن یه روز سام یه روز شیا یه روز اپل
خلاصه حرفم اینه خودتو محدود نکنی از نوت بوک چک تا سینت و … رو بخونی وقتی بخوای واقعا بفهمی گوشیه چند مرده حلاجه
راجب hdr هم بگم تا وقتی محتوات hdr نباشه هیچ فرقی با sdr نداره عزیزم پس‌بگم جزو ویژگی‌های صفحه هست بیجا نگفتم و خوب هیچ ربطیم به کیفیت بخش جز محتوا hdr نداره
سامسونگم فراموش نکن اولین برندی بود استاندارد hdr رو روی گوشیا ترند کرد با نوت ۷
بقیه حرفاتم همش‌سفسطه بود ارزش جواب دادن نداره
تا اونجا که اومدی کالبد شکافی کردی اصطلاح پیکسل بینینگ رو
روز خوش

Jason bourn

پیشنهاد میکنم راجب تفاوت صفحه نمایش های hdr و sdr یه مطالعه کامل داشته باشه و بعد اظهار نظرات کارشناسانت رو راجب اینکه تاثیر‌ روی کیفیت پخش‌محتوای عادی و روزمره داره یا نه برامون بکنی 👍

_V_

داداش اپل به خاطر طرفدارا و مشتریایی که همیشه داره
قیمت گوشیاشو از چیزی که هست خیلی راحت بالاتر میذاره و میفروشه
تا خریداراش کاهش چشمگیر نداشته باشن همین خواهد بود

Amin B3DA

مبارک باشه. بقول دوستان سری اس غوغا کرد. ولی من سری نوت را همیشه خیلی دوس داشتم. در کل برند خوبیه. مخصوصا نمایشگراش

Dr.Nazer

داداش من عکس پروفایلتو از دور میبینم یاد دوبرره میفتم😂❤

Amin B3DA

http://uupload.ir/files/w8s9_img_4105.jpg
عکس اینه + ادیت نور و اینا
حالا تو چجوری به دوببره رسیدی من موندم 😂😂

_V_

چ عکس خفنی😎🤘
😅

Milad7

یادش بخیر به محض ورود اولین سری گلکسی یعنی galaxy s خریدمش.همه وقتی میدیدنش انگشت به دهن می موندن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)