حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش دویست درصدی کسب‌‌وکارها در دوران کرونا

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

قرنطینه خانگی برای چند ماه شرایط را برای برندهای بزرگ و کسب‌وکارهای خانگی یکسان کرد. حالا دیگر فرقی نداشت فروشگاه شما کجای شهراست و مشتریان شما ساکن کدام منطقه هستند. آنلاین شدن کسب‌وکارها این شانس را برای صاحبان مشاغل فراهم کرد تا در دوران کرونا بتوانند از طریق فروش اینترنتی ارتباط خود را با مشتریان خانه‌نشین حفظ کنند. اما وجود رقابت زیاد در بعضی مشاغل باعث شد تا بعضی از سایت‌های نوپا که به تازگی وارد فرآیند سئو و بهینه سازی سایت شده بودند، نتوانند در صفحه ابتدایی نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند و این تهدیدی بود برای این قبیل ‌‌سایت‌ها. اما چند آژانس‌ تبلیغاتی معتبر مانند نوین مارکتینگ که سالهاست که در حوزه بازاریابی دیجیتال خدمات تبلیغات گوگل ادز را ارائه می‌کند توانست از طریق تبلیغات کلیکی به رسیدن این کسب‌وکارها به صفحه اول گوگل کمک کند.

حضور سایت‌های نوپا در لینک‌های ابتدایی نتایج جستجو ، فروش دویست درصدی برای این کسب‌‌وکارها در دوران کرونا به همراه داشت. برای کاربران اینترنت مهم نیست که سایت شما از طریق آگهی در گوگل توانسته در صفحه اول ظاهر شود یا به صورت طبیعی در رده‌بندی نتایج گوگل قرار گرفته است. چیزی که برای کاربران مهم است این است که آنچه را نیاز دارند از طریق شما به دست آورند. بنابراین مهم است که نیاز کاربر را به درستی درک کنید.

کلمات در بازاریابی اینترنتی جادو می‌کنند.

درک درست نیاز کاربر در دنیای اینترنت بسیار وابسته به کلماتی است که کاربر در جستجوی اینترنتی خود به کار می‌برد. کاربران اینترنت از طریق کلمات نیاز خود را جستجو می‌کنند. اگر به درستی کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید به درستی می‌‌توانید مشتریان اصلی خود را هدف‌گیری کنید. تبلیغات در گوگل نیز بر پایه همین کلمات کلیدی است. هر چقدر کلمات خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید در واقع در هزینه‌های تبلیغات کلیکی خود صرفه جویی کرده‌اید. در تبلیغ کلیکی با هر کلیک کاربر، مبلغی به عنوان هزینه تبلیغات از حساب کاربری شما در گوگل ادز کسر می‌شود بنابراین مهم است تبلیغ خود را به نوعی تنظیم  کنید که فقط برای مخاطبین هدف شما نمایش داده شود.

در بسیاری از موارد افراد خودشان اقدام به راه اندازی تبلیغات ادوردز می‌کنند اما به دلیل نداشتن تجربه کافی با تعداد کلیک بالا اما نرخ تبدیل پایین مواجه می‌شوند. این بدین معنی است که کاربران زیادی بر روی تبلیغ گوگل ادز شما کلیک کرده‌اند اما تعداد کاربران کمی به مشتری تبدیل شده‌اند. برای جلوگیری از این فرآیند پرتکرار و کم بازده به شما پیشنهاد می‌کنیم که تبلیغات کلیکی خود را به آژانس‌های تبلیغاتی آنلاین مانند نوین مارکتینگ بسپارید. زیرا آن‌ها با تجربه اجرای صدها کمپین ادوردز در هر فصل به سادگی ‌می‌توانند با تکنیک‌های خاص در ادوردز هزینه تبلیغات شما را کاهش داده و فروش شما را تا چند برابر افزایش دهند.

چه کسب‌وکارهایی در دوران کرونا سود کردند؟

تولید کنندگان قارچ ، فروشندگان داروهای گیاهی و تجهیزات ورزشی، فروش قابل توجهی را در دوران کرونا تجربه کردند. اما برندگان اصلی این روزهای سخت، کسب‌وکارهای اینترنتی بودند که توانستند با گسترش فروش آنلاین خود سهم بزرگی در توسعه تجارت الکترونیک کشور داشته باشند. به گزارش قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت، کسب‌وکارهای اینترنتی در دوران شیوع کرونا دویست درصد رشد داشته‌اند.

احساس مسئولیت مردم و قدرت تغییر پذیری کارآفرینان و صاحبان مشاغل شرایطی را فراهم آورد تا بتوانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در شرایط سخت سطح جدیدی از رفاه و زندگی را تجربه کنیم. از این روعوامل مهم بازاریابی اینترنتی مانند سئو و گوگل ادوردز همانند یک پل ارتباطی قدرتمند برای پیوند مشاغل با مشتریانشان بودند.

رویدادهای آنلاین یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های روزهای قرنطینه بود. دورکاری بسیاری از مشاغل فرصتی را فراهم آورد که به جای سپری کردن زمان زیادی در مسیر رفت و آمد افراد بتوانند با شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین در جهت توسعه مهارت‌هایشان گامی مثبت بردارند. مجتمع فنی تهران و آکادمی های فنی مختلف مانند آمانج ، دوسنت و کانون کارآفرینی توانستند دوره‌های آنلاین  گسترده‌ای را در دوران چند ماهه‌ی قرنطینه برگزار کنند.

تغییر سبک زندگی مردم در دوران کرونا

محدودیت‌های کرونایی برای همیشه سبک زندگی مردم جهان را تحت تاثیر قرار داد. مردم در این دوران بیشتر از پیش به اهمیت زندگی آنلاین پی بردند و دریافتند که اینترنت در این دوران می‌تواند حافظ جان آن‌ها باشند. بسیاری از اقشار مسن جامعه ترس از تکنولوژی را کنار گذاشته و حتی از طریق اینترنت خدمات پزشکی و روان‌پزشکی دریافت می‌کنند. در دورانی که مردم آنلاین‌تر شدند، صاحبان مشاغل نیز برای بهبود ارائه خدمات آنلاین دست به کار شده و همگام با تکنولوژی برای رفاه بیشترمشتریان خود در تلاشند.

از این رو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرده است حوزه‌هایی مانند عرضه کالا و مواد غذایی، مشاوره پزشکی، سایت‌های نمایش فیلم و مجری رویدادهای آموزشی آنلاین، بیشترین خدمت‌رسانی را به مردم سراسر کشور داشته اند.

بنابراین تغییر کنید و از تغییر نترسید. با هر تغییر پیشرفت خواهید کرد. تغییر مساوی است با تجربه‌های جدید در دنیای جدید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pasdaran

انقدر این دوران کرونا طولانی شد که هر کی هم کارشو آنلاین نکرده بود دیگه مجبور شد حتما این کار رو انجام بده. ولی داشتن سایت رسمی خیلی به رشد کسب و کار کمک میکنه و به شغلتون اعتبار و رسمیت میده. تبلیغات در گوگل هم انقدر بازدهی بالایی داره که خیلی زود می‌تونه هزینه‌هاتون رو جبران کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)