حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات در گوگل و اینستاگرام و تاثیر آن بر کسب و کارها

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب و پرمخاطبی است که ماهانه در حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد. این به معنای داشتن یک میلیارد مشتری بالقوه برای کسب و کار شماست. اینستاگرام پلتفرمی تصویر محور است که با فراهم آوردن امکانات و ویژگی های جدید، توانسته مخاطبان بسیاری برای خود دست و پا کند. تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش اند و این باعث شده تا درمقابل، تعداد بازاریاب ها نیز رو به افزایش بگذارد. چه بسیار کسب و کارهای نو ظهور و یا با سابقه ای که به بازاریابی از طریق شبکه های مجازی، مخصوصا اینستاگرام روی آورده اند. کاربران با دنبال کردن صفحات و فعالیت های شما، به راحتی از تمام اخبار، محصولات، سابقه فعالیت و هر آنچه که لازم است درباره شما و کسب و کارتان بدانند مطلع میشوند و حتی امکان خرید آنلاین از شما نیز برایشان وجود دارد.

راه های تبلیغات اینستاگرام

پس از اینکه اینستاگرام در سال 2013 توسط فیس بوک خریداری شد، شروع به ارائه خدمات تبلیغاتی برای مشاغل مختلف کرد. اینستاگرام بستر مناسبی است تا از آن طریق مخاطب جذب کرده و آنها را تشویق به شناخت محصولات و کسب و کار خود کنید. در حال حاضر، اینستاگرام جزو اصلی ترین پلتفرم های مورد استفاده در کمپین های تبلیغاتی در سطح جهانی است. از آنجاییکه 60 درصد از کاربران محصولات مورد نیازشان را در اینستاگرام پیدا میکنند و امروزه (مخصوصا با شیوع ویروس کرونا در جوامع) خرید آنلاین از این شبکه اجتماعی به صورت غیر قابل باوری رایج شده است، تبلیغات اینستاگرام پلتفرمی است که شما نیاز دارید بطور جدی روی آن تمرکز کنید.

 

 تبلیغات پروموشن یا اسپانسرینگ اینستاگرام چیست و چگونه باعث افزایش فروش خواهد شد؟

تبلیغات اینستاگرام به صورت پروموشن (پست های اسپانسر شده) همان پست ها یا استوری هایی هستند که از پیج هایی که دنبال نکرده اید مشاهده میکنید. در برخورد با این نوع پست ها یا استوری ها، میتوان زیر نام پروفایل پیج مورد نظر، کلمه (Sponsored) را به وضوح دید. این پست ها توسط اینستاگرام پروموت شده اند و اینستاگرام اطمینان حاصل میکند که به دست کاربران واقعی و موثر ترین جامعه هدف برسند. تبلیغات پروموشن اینستاگرام به شما در برند سازی و افزایش بازدید محصولات و خدماتتان کمک میکند. در نهایت این افزایش بازدید موجب افزایش در فروش و گسترش کسب و کارتان خواهد شد.

 

تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام چطور به گسترش کسب و کارمان کمک خواهد کرد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک نوع بازاریابی شبکه های اجتماعی محسوب میشود. اینفلوئنسر مارکتینگ عبارت است از، استفاده از افراد شناخته شده و تاثیر گذار برای اینکه محصول یا خدمات شما را به شکلی غیر مستقیم تبلیغ کنند. بهره بردن از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام یا به عبارت بهتر تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام، در صورتی که فرد تاثیر گذار مناسبی را برگزینیم، میتواند اعتماد سازی کرده و موجب رسیدن ما به اهداف تجاریمان شود. افراد تاثیر گذار اینستاگرام، میلیون ها دنبال کننده دارند. این به معنی داشتن تعداد کثیری مشتری بالقوه اضافه بر دنبال کننده های صفحات خودمان و نهایتا گسترش هرچه تمام تر کسب و کارمان خواهد بود.

 

خرید فالوور اینستاگرام، راهی آسان برای افزایش درآمد؟

خرید فالوور را با تبلیغات اینستاگرام نمیتوان مقایسه کرد. شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام در این دوره زمانی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. تقریبا میتوان گفت هر شخص یک حساب در این پلتفرم دارد. پس با توجه به این ازدیاد کاربران از سراسر جهان، تشخیص اینکه اینستاگرام یکی از مناسب ترین و پر مخاطب ترین بسترهایی است که میشود محصولات یا خدماتمان را ارائه دهیم، کار دشواری نیست. اما بدست آوردن فالوور های فعال کاری بس زمان بر و طاقت فرسا است. اما جای نگرانی نیست؛ چرا که افرادی وجود دارند که مدت زمانی را صرف کرده و این کار طاقت فرسا را به جون خریده اند و حال آن را در ازای دریافت مبلغی به شما میدهند. پس فقط کافیست تا افراد متخصص در این زمینه را پیدا کرده و این امر را به آنان محول کنید تا از پیمودن این راه طول و دراز خلاص شوید.

البته خرید فالوور اینستاگرام اگر به صورت تبلیغات هدفمند باشد راه مناسبی است و در صورت خرید فالوور ارزان و فیک تغییری در فروش حاصل نخواهد شد.

تبلیغات گوگل چیست و چگونه انجام می شود؟

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز (Google AdWords) ابزاری است که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار میگیرد و امکان انجام تبلیغات در موتور جستجوی گوگل را به آنان میدهد. این ابزار پولی است و به ازای هر کلیکی که از موتورهای جستجو دریافت میکنید، باید هزینه ای پرداخت کنید. به همین دلیل است که به آن تبلیغات کلیکی نیز گفته میشود. گوگل ادوردز یک روش فراگیر تبلیغاتی است که فرق نمیکند صاحب کسب و کاری بزرگ و به نام یا کوچک و نو پا باشید؛ امکان بهره مندی از خدمات تبلیغاتی آن برای عموم فراهم شده و در دسترس است.

تبلیغات گوگل به چند روش صورت میگیرد:

  • تبلیغات در نتایج جستجو

ساده ترین و رایج ترین روش تبلیغ گوگل، تبلیغ در نتایج جستجو است. این نوع تبلیغات گوگل، معمولا قبل از نتایج اصلی ظاهر میشوند و دارای علامت Ad در کنار خود هستند.

  • تبلیغات بنری

گوگل برای ارائه این نوع تبلیغات، از وبلاگ ها یا وبسایت ها استفاده میکند. به این صورت که شما یک بنر دیجیتالی تبلیغاتی را به گوگل میدهید و آنها بنر شما را در وبسایت های پر بازدید (به ازای پرداخت هزینه ای به صاحبان آنها) به نمایش میگذارد.

  • تبلیغات ویدئویی

این روش تبلیغاتی با بهره گیری از پلتفرم های ویدئو محور، مثل یوتیوب یا آپارات انجام می پذیرد. به این صورت که گوگل از شما ویدئوی تبلیغاتی مورد نظرتان را دریافت میکند و آن را در میان ویدئو های دیگر موجود در این پلتفرم ها، به نمایش کاربران در می آورد. اگر تا به حال به تبلیغات پنج ثانیه ای این پلتفرم ها که قبل از شروع ویدئو پخش میشوند برخورده اید، در اصل شما در حال تماشای تبلیغات گوگل بوده اید.

  • تبلیغات در اپلیکیشن ها

این روش تبلیغاتی مختص تلفن های همراه هوشمند است که به تازگی در حال فراگیر شدن هستند. این روش شامل تبلیغاتی است که اگر تلفن همراهتان به اینترنت متصل باشد، هنگام کار با برخی اپلیکیشن ها، به صورت عکس یا فیلم شاهد خواهید بود. این روش تلفیقی از تبلیغات بنری و ویدئویی است که تنها در تلفن های هوشمند کاربرد دارد.

 

کدام یک از تبلیغات اینستاگرام و گوگل برای شما مناسب است؟

یک کمپین تبلیغاتی خوب متشکل است از تبلیغات گسترده محیطی و اینترنتی. در اینترنت نیز بهتر است از همه پلتفرم ها برای این کار استفاده کنید. کافیست در هر پلتفرم به بهترین شکل فعالیت کنید. برای مثال در تبلیغات گوگل بهترین امتیاز را برای جمع کردن کمپین بگیرید و درست هدفگیری کنید و همچنین در تبلیغات اینستاگرام به بهترین روش عمل کنید و با اجتناب از تبلیغات بیهوده از هدر دادن هزینه جلوگیری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مچکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)