حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش نمایشگر و نیمه هادی به هواوی از سوی سامسونگ و SK Hynix متوقف شد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | هواوی

به نظر می رسد با گذشت هر هفته، مشکلات هواوی مدام بیشتر می شود. از زمانی که دولت ترامپ سال گذشته این شرکت را در لیست تحریم قرار داد، این غول چینی برای ادامه فعالیت تلفن های هوشمند خود بسیار تحت فشار بوده است. قدم جدید در زمینه تحریم هواوی متاسفانه این است که فروش نمایشگر و نیمه هادی به هواوی از سوی سامسونگ و SK Hynix متوقف شد. این پس از مشکلات تامین تراشه شاید آنقدرها مشکل حادی نباشد چون تولیدکنندگان چینی در این زمینه حضور دارند اما باز هم یک چوب جدید لای چرخ هواوی است.

اخیرا، ایالات متحده تحریم های اضافی را علیه هواوی وضع کرده و تهیه تراشه های هوشمند سطح بالای شرکت را تقریبا غیرممکن کرده است. در حال حاضر، طبق گزارش، سامسونگ دیجیتال و ال جی دیسپلی عرضه پنل های هواوی را متوقف کرده اند.

پیش از این تخمین زده شده بود که تحریم های جدید فقط در مورد نیمه هادی ها و ریخته گری ها قابل اعمال است. اما از آنجا که تراشه درایور نمایشگرها نیز در این تحریم ها گنجانده شده اند، سازندگان صفحه نمایش نیز عرضه پنل های خود را متوقف کرده اند.

علاوه بر این، سامسونگ الکترونیک و SK هاینیکس نیز به دلیل تحریم ها، تولید نیمه هادی های هواوی را متوقف می کنند. به گزارش Chosun این شرکت ها علاوه بر تأمین حافظه، نیمه هادی های سیستم مانند 5G و Mobile AP ها را نیز متوقف می کنند.

هواوی در حال حاضر به عنوان جایگزین کردن سامسونگ و ال جی به عنوان منبع نمایشگر بوده و در حال آزمایش پانل های Visionox ، Tianma و CSOT یا (China Star) است. این شرکت همچنین طبق دستورالعمل های دولت چین برای گسترش قطعات داخلی شرکت BOE را به عنوان تأمین کننده اصلی پذیرفته است.

گفته می شود که هواوی واحدهای تجاری جدیدی را تأسیس کرده و در حال توسعه سرمایه گذاری در SMIC و IC راننده برای شرکتهای ریخته گری داخلی است. با این حال، جایگزینی چنین قطعاتی در مدت زمان کوتاه آسان نبوده و بسیار دشوار است.

از ۲۵ شهریور ۹۹ برای تجارت با هواوی، شرکت ها باید تاییدیه ویژه ای را از وزارت بازرگانی ایالات متحده دریافت کنند. در حالی که برخی از شرکت ها بدون تأیید مثبت به دنبال تأیید دولت هستند، اما در آینده قابل پیش بینی با هواوی تجارت نمی کنند.

حتی اگر هواوی موفق شود به طریقی قطعات را از شرکت های دیگر تهیه کند، مدیریت موقعیت خود در بازار تلفن های هوشمند بدون دسترسی به قطعات ممتاز برای این شرکت دشوار خواهد بود. فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم هواوی گزینه های خود را به چه صورت باز نگه دارد تا تجارت تلفن های هوشمند خود را حفظ کند.

نظر شما درباره این حجم تحریم هواوی از سوی امریکا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

با این وضع گوشی بعدی هواوی دکمه ایه

TheFreeCritic

پس فردا امریکا فروش دکمه رو هم به هواوی ممنوع میکنه
این چه وضعشه؟

MohammadFarhaadi

boe هم گزینه خوبی برای استفاده تو گوشیاشه.فقط مسئله اینه که نمیتونه عرضه رو به تقاضا برسونه.هواوی میتونه تو بلند مدت با سرمایه گذاری تو این شرکت نیازش رو تامین کنه ‌ و با همدیگه میتونن سرعت پیشرفت این شرکت رو بالا ببرن.

m.b

امیدوارم بتونه از پس مشکلات بر بیاد…
China star و visionox صفحات تراز اولی تولید میکنند…
اما از لحاظ نیمه هادی ضربه میخوره احتمالاً…

Mahdi

آمریکا لعنتی

AŁɪ

نظر شما درباره این حجم تحریم هواوی از سوی امریکا چیست؟
نظرم اینه میخواد هواوی رو زمین بزنه تا آیفون خودش رو پله کنه بفرسته بالا .

The Destroyer

نه اصلا به اپل ربطی نداره
تو کشوری مثل امریکا مالک اول و آخر شرکت خودتی و سهامدارات
با سقوط اپل اتفاقا لزوماً اتفاق بدی نمیفته
انحصاری که تو یه سری حوزه‌ها داره میشکنه و شرکت‌هایی که به خاطر انحصارطلبیش نمیتونستن رشد کنن حالا رشد میکنن و میشن یکی بهتر از اپل

مسئله امریکا با هواوی ۵جی هست که عقب موندن ازش
و برای همین هم با بهونه کردن جاسوسی هواوی (که البته لزوماً نادرست هم نیست اما بهرحال) میخوان جلوی فعالیتش تو دو تا بازار مهمش یعنی گوشی هوشمند و سیستم مخابراتی رو بگیرن

Milad7

کریزی ترامپ 😐 ملت ایران را هم به فنا داد با این فشار های اقتصادی 😐

Chalton

سامسونگ کبیر هم دست به کار شد👏👏👏👏👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)