حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست سامسونگ از امریکا برای فروش تراشه به هواوی

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | سامسونگ

بخش نیمه هادی Chaebol سامسونگ الکترونیک Samsung Foundry یکی از معدود گزینه هایی برای جایگزینی TSMC تایوانی است که شرکت ها برای تهیه نیمه هادی های ساخته شده در فناوری های پردازشی پیشرو دارند. با وجود تحریم های امریکا علیه HiSilicon (سازنده تراشه های هواوی) این شرکت ناتوان از ساخت قطعات مورد نیاز خود است. در نتیجه شرکت های دیگر در تلاش برای تامین نیاز دومین برند بزرگ تولید کننده موبایل (که اخیرا جای خود را با برند اول تغییر می دهد) هستند. امشب درباره درخواست سامسونگ از امریکا برای فروش تراشه به هواوی خبری منتشر شده است. این درخواست پس از تلاش های مدیاتک و کوالکام صورت می پذیرد.

 

اکنون، با محکم شدن حلقه آمریکایی در اطراف هواوی، اخباری از کره حاکی از آن است که هم سامسونگ و هم SK Hynix به وزارت بازرگانی ایالات متحده تقاضا کرده اند تا بعد از اعمال تحریم های وزارتخانه در مورد این شرکت، به آنها اجازه دهند تراشه های هواوی را تأمین کنند.

علاوه بر این، یک گزارش جداگانه همچنین نشان می دهد که Qualcomm تصمیم گرفته است پردازنده های اقتصادی خود را برای شبکه های نسل پنجم (5G) از سامسونگ تهیه کند، زیرا تراشه ها به محصولات فروخته شده توسط شیائومی، اوپو و موتورولا هدایت می شوند.

درخواست سامسونگ به دنبال درخواست قبلی است كه شركت تایوانی MediaTek به وزارت بازرگانی داد تا نیمه هادی های هواوی را نیز تأمین كند. تحریم های جدیدی که ماه گذشته توسط این اداره اعلام شد، توانایی هوآوی در تهیه اجزای مهم مانند پردازنده ها و ماژول های حافظه را برای محصولات خود بشدت محدود کرده است. این شرکت اولین مورد را طراحی کرده و این طرح ها را برای ساخت به شرکت تایوانی TSMC ارسال کرده است.

اگر دولت ایالات متحده هر دو درخواست MediaTek و Samsung را رد کند، هواوی هیچ منبع دیگری برای تأمین این سخت افزار نخواهد داشت. با توجه به پیچیدگی فنی موجود و محدودیت در تهیه تجهیزات برای پردازنده های تولیدی ، شرکت چینی قادر نخواهد بود به سادگی امکانات خود را برای این منظور ایجاد کند و تنها گزینه باقی مانده آن تهیه محصولات از شرکت بین المللی تولید کننده نیمه هادی ساخت چین یعنی (SMIC) است.

محصولات SMIC از نظر فن آوری مانند محصولات TSMC یا سامسونگ پیچیده نیستند و اگر هوآوی از آنها در ابزارهای خود استفاده کند، شرکت در بازار پرچمدار و برتر گوشی های هوشمند که متشکل از گجت های با استفاده از پردازنده های تولید شده در صنعت پیشرو است، موفق نخواهد بود.

حتی در حالی که منتظر تأیید ایالات متحده برای تهیه تراشه های هواوی است، گزارش شده است که سامسونگ سفارش مهمی را از طراح تراشه های کوالکام دریافت کرده است. کوالکام، به نظر می رسد تلاش های لابی اش برای ارائه پردازنده ها و مودم های گوشی های هوشمند به هواوی هیچ ثمری نداشته است، گفته می شود از سامسونگ خواسته است پردازنده های اسنپدراگون را برای تلفن های هوشمند ارزان قیمت تولید کند.

این پردازنده ها بخشی از تلاش های این شرکت برای تنوع بخشیدن به مشتری 5G آن است. طی دو سال آینده، در طول عرضه این فناوری به مصرف کنندگان، کوالکام قصد دارد آن را به گجت های رده متوسط ​​و پایین نیز بیاورد، زیرا به دنبال گسترش خالص درآمد و کاربران هدف آن در چین است.

گزارش امروز، با اخذ مجوز از خبرگزاری یونهاپ ، این مطلب را نیز با اشاره به اینکه محصولات تولید شده توسط سامسونگ برای کوالکام توسط شرکت های چینی استفاده خواهد شد، نشان می دهد. برخلاف ایالات متحده، این کشور آسیای شرقی یکی از اولین در جهان است که شبکه های 5G را برای جمعیت خود به ارمغان می آورد.

محصولات کوالکام که در درجه اول در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، ادعا می کنند که مزایای قابل توجه عملکرد و بهره وری انرژی را نسبت به رقبای خود ارائه می دهند. با تلاش هوآوی برای تهیه محصولات خود، این شرکت آماده بهره گیری جدی از فضای باقیمانده از هواوی در بازار گوشی های هوشمند چین خواهد بود. با ادامه هدف غول فناوری کوپرتینو اپل برای هدف قرار دادن بخش سطح بالای بازار از طریق تلفن های هوشمند خود، کوالکام در سایر رده های بازار به ویژه در چین با رقبای کمی باقی خواهد ماند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اگزینوس ؟😶📿📿📿 بزن بر سر سینه

pooria

بزار تا برات کاملش کنم
بزن بر سر و سینه سامی جون رفته بیری…..

Taha

🤣🤣😂
سلطان قافیه بندی🤣🤣😍

erfan520

من با هر جور اعمال زور مخالفم و بشدت کار آمریکا رو ایراد دار میدونم
چون یه چیزی به من ثابت شده
بحث جاسوسی و این حرفا نیست
فقط ترس از قدرت پیدا کردن چین هست
برای من قابل ستایشه تلاش هواوی
و امیدوارم قوی و قوی تر بشه
بابد واقع بین بود که کلی از شرایط بازار موبایل مدیون هواوی هست

pooria

جاسوسی که مطمعن باش همه میکنن منتها تین که اطلاعات به دست یک رژیم کمونیست برسه یه چیز دیگست

Mahdi

آمریکا هیچ …..

MohammadFarhaadi

اینکار در نهایت باعث خودکفاییه هواوی میشه.چون ابزار لازم رو برای اینکار داره.شاید یکی دو سال عقب بیفته ولی در نهایت جبران میکنه.اگر به اونجا برسه خود آمریکا بیشتر از همه ضرر میکنه.

TheFreeCritic

تحریم فرصته
اگزینوس؟؟یا ابلفضل

ARMTIN

دولت آمریکا اگه بخواهد مجوز فروش تراشه به هواوی تایید کنه ۱۰۰ درصد این فرصت به شرکت آمریکایی [ کوالکام ] میده .
.
.
.
با توجه به اینکه دولت آمریکا فشار حداکثری تحریم ها بر علیه هواوی
اعمال کرده … هدفی جز نابودی کردن
این شرکت در عرصه بین المللی نداره
بعید میدونم حتی به سامسونگ اجازه فروش تراشه به هواوی صادر کنه

Milad7

آخه اگزینوس؟ 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)