حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE برای اپراتورهای امریکایی ۱.۸ میلیارد دلار است

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | ZTE، هواوی

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا هواوی و ZTE را به عنوان تهدید‌هایی برای امنیت ملی آمریکا تعیین کرده و از همین رو شرکت‌های مخابراتی این کشور باید استفاده از تولیدات آن‌ها را متوقف کنند. این تغییرات اصلا ارزان نیست و گفته می شود که هزینه جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE برای اپراتورهای امریکایی ۱.۸ میلیارد دلار است.

ثبت چندین پتنت در حوزه صنعت خودرو توسط هوآوی

هوآوی

بر اساس همین دستور تغییر از شرکت های چینی، مبالغی از بودجه این کمیسیون در اختیار شرکت‌های مخابراتی قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند تجهیزاتی را برای جایگزین کردن به جای محصولات طرف چینی بیابند.

برآورد کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا آن است که حذف و جایگزینی کل این تجهیزات ۱.۸۳۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. بخش عمده این تجهیزات در بیش از ۵۰ شبکه مخابراتی روستایی در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. زیرا شرکت‌های مخابراتی آمریکایی به علت عدم صرفه مالی حاضر به خدمت رسانی در این مناطق دورافتاده نشده‌اند.

این کمیسیون همچنین از تخصیص بودجه‌ای ۸.۵ میلیارد دلاری در سال برای ارائه خدمات مخابراتی و اینترنت پرسرعت در نقاط روستایی و دورافتاده آمریکا خبر داده است.

این سبب ضرر قابل توجهی برای تغییر زیرساخت‌های امریکا خواهد شد که اکثر آن را اپراتورها باید بپردازند. به هر حال امریکا نه دوست دارد که رقیب بزرگ اقتصادی این کشور یعنی چین، از این قدرتمندتر شود و نه علاقه دارد در زیرساخت های این کشور ردپایی از رقیب باشد و این ها هزینه دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این هزینه ارزشش را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

قبلا هم گفتم در کوتاه مدت که آمریکا به شدت ضرر میکنه.در بلند مدت باید منتظر موند و دید که آینده چی میشه.

نیما عرفانی

بالاخره غرور ، تکبر و زورگویی و خود سر بودن این عواقب و خرج تراشیدن ها هم در پی داره اما این هزینه ها برای آمریکایی ها چیزی نیست که بخوان نگرانش باشن ، مثل همون بدهی چند ده تریلیون دلاری ملی آمریکا که به لحاظ منطق آمریکایی فقط اسمش بدهیه وگرنه از عالم و آدم طلبکارن … .

The Destroyer

البته که اون بدهی بین خود امریکاییاس و به کس دیگه بدهکار نیستن
به طور کلی تعریف بدهی دولت اینجوریه که یه دولت معمولا بیشتر از درآمدش خرج می‌کنه و برای همین هم بدهیش بالا می‌ره
اما این بدهی به یه کشور خارجی نیست بلکه به پیمانکارهای خود امریکاییه که برای دولت دارن کاری انجام میدن

و بله عدد ۱.۸ میلیارد دلار برای اقتصادی که ۲۲ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی داره اصلا عددی نیست
به علاوه این که به نظر من کاملا می ارزه
بهرحال افتادن پرسرعت‌ترین سیستم مخابراتی تا زمان حال دست دولتی که هیچی توش شفاف نیست اصلا اتفاق خوبی نیست

اما شیوه فعلی برخورد دولت امریکا هم شیوه درستی نیست چون در بلندمدت کاملا نتیجه عکس چیزی که میخواستن رو میده
با تحریم هواوی تازه دوزاری خیلیا افتاد که «ئه! اگه قراره تا ۲۰۲۵ همه‌چیز داخلی بشه پس نباید پتنت‌های امریکایی برای تولید چیپ برای هواوی استفاده بشن»
و اون خیلیا حالا میرن دنبال این که کاملا فرایند تولید چیپست رو داخلی کنن
اتفاقی که اگر هواوی به این شکل و به این سرعت تحریم نمیشد هیچ وقت نمی‌افتاد

دنیا دیگه دنیای تک‌قطبی نیست و الان همه به هم نیاز دارن… چیزی که متاسفانه کابینه دولت فعلی ایالات متحده توانایی درکش رو ندارن و همه رو (از جمله اتحادیه اروپا که دومین اقتصاد بزرگ دنیاس با مجموع کشورهاش) وارد بازی‌ای کردن که هیچ وقت نباید اصلا شروع میشد

نیما عرفانی

اتفاقاً خوب خیلیم خوب توانایی درکشو دارن منتها سیاست حق به جانب بودن و یه بام و دو هوای آمریکا نمیذاره بی طرف و بدون قصد و غرض تصمیم بگیرن . آمریکا جاییه که شخص رئیس جمهور ، در حضور اصحاب رسانه و در انظار عمومی همه کاره ی کشور جلوه داده میشه اما در واقعیت و پشت پرده ؛ پنتاگون ، مجلس سنا و بقیه براش تصمیم گیری میکنن لذا خودش مترسکی بیش نیست . این درگیری ها و کش مکش های سیاسی تجاری آمریکا و چین با محوریت تحریم های هواوی همه ی داستان نیست و اصل ماجرا چیز دیگه ایه … همه ی اینا برنامه ریزی شدست که تو این برهه ترامپ بیاد رو کار و إلا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر جنبه ی سرگرمی و گمراهی افکار عمومی رو داره …
موضوعی که طی سالیان متمادی بارها ثابت شده این بوده که آمریکا جایی نمیخوابه که زیرش آب بره و این جنگ و ستیزها هم موقتیه . تجربه ثابت کرده آمریکایی ها دست به برچسب زدنشون خوبه منتها قدرت تجزیه و تمایز اینو ندارن که دارن به چیو به کیو کجا برچسب میزنن…
بدهی های خارجی کشوری که بزرگترین واردکننده ی دنیاست فراتر از یه تحلیل ساده ی سیاسیه . آمریکا با ملت و پیمانکارای خودش نمیتونه کنار بیاد بعد میخواد دنبال جایگزین واسه تأمین تجهیزات و فراهم سازی زیرساخت های پرسرعت ترین شبکه ی مخابراتی باشه؟!!!
جنگ داخلی ، بی عدالتی و نژاد پرستی و کشت و کشتار داره سرتاسر آمریکا موج میزنه بعد نگران آش نخورده و دهن سوخته ی هواویه؟؟؟ همین سیاست کثیف بدبینی و خود خواهانه اش باعث شده که از اون ابهت ابر قدرت بودن سابقش خارج بشه و کشورهایی مثل چین ، روسیه ، ترکیه و همین اتحادیه ی اروپا دیگه مثل سابق بهش بها ندن . اگه سیاست آمریکا شفاف بود ؛ از فعالیت های مناطق فوق سری نظامیش پرده بر میداشتن نه اینکه هرسری پیرو اتفاقات یوفوها براش داستان تراشی کنن و آخرشم طفره برن و خودشونو از اتهام تبرئه کنن. اگه تصمیمات آمریکا شفاف بود ، شرکت هایی مثل مایکروسافت ، گوگل و کوالکام خواستار لغو تحریم ها علیه هواوی نمیشدن. آمریکا جاییه که خودشو به جهانیان بهشت روی زمین معرفی کرده ولی واقعیت اینه که دنیارو واسه اکثر مردم جهان تبدیل به جهنم کرده … .

AŁɪ

اینا که پولی نیست .

Mahdi

۲ میلیارد دلار؟ این که پول خورده

Milad7

هواوی به زودی مزد مقاومتش را میگیره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)