حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش سگ

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه با توجه به افزایش تمایل افراد به نگهداری از حیوانات خانگی، اهمیت نگهداری صحیح و اصولی از آنها مهمترین دغذغه یرای صاحبان پت است. در این میان نگهداری از سگ و گربه نسبت به سایر حیوانات خانگی بیشتر است به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش سگ با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آموزش سگ را چگونه و از چه سنی آغاز کنیم؟

بهترین سن برای آموزش سگ از همان آغاز تولگی است. زمانی که سن حیوان بین ۸ الی ۱۲ هفتگی است بهترین زمان برای شروع آموزش سگ است اما چون سن توله هنوز کم است و نمیتواند آموزش های پرچالش را شروع کند بهتر است با اموزش های ساده مثل «آموزش نام» شروع کنید و به مرور اموزش های پرچالش تر و سخت تر را با او تمرین کنید.

چگونه بیشترین بازدهی را از آموزش سگمان بگیریم؟

باید بدانید مهمترین نکته در آموزش سگ این است که زمان هر جلسه اموزش نباید بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باشد زیرا سگ ها خیلی زود خسته شده و حوصله شان سر میرود. اگر شما جلسات اموزشی را بیشتر از این زمان ادامه دهید سگ تمرکزش را روی اموزش از دست میدهد و مدام حواسش را پرت محرک های اطراف میکند نهایتا از اموزشی که به سگ میدهید نتیجه مطلوبی نمیگیرید. با این اوصاف باید با توجه به روحیات سگ و میزان تمرکزش، طول هر جلسه اموزشی بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باشد و در طول روز ۳ یا ۴ جلسه اموزشی داشته باشید.

مهمترین آموزش ها برای سگ کدام است؟

همانطور که گفتیم اموزش توله سگ باید از فرمان های ساده و راحت آغاز شود. در ابتدا یاد گرفتن اسم و محل دستشویی برای سگ ضروری است. اهمیت این اموزش ها زمانی به چشم می اید که سگ در جاهای مختلف خانه دستشویی کند و یا وقتی میخواهید توجه او را به خود جلب کنید نسبت به شما واکنشی نشان ندهد. پس از این دو اموزش نوبت به اموزش های فرمان پذیری میرسد که شامل فرمان های بشین، بخواب، بمان، بخور و نخور و… است. تمام سگ ها صرف نظر از سن، نژاد و جنسیت باید این اموزش ها را ببینند و این فرامین را در هر شرایطی اجرا کنند. در کنار اموزش های فرمان پذیری، آموزش فرمان اضطراری بسیار اهمیت دارد این فرمان به سگ می اموزد که پس از شنیدن کلمه مربوط به فرمان اضطراری در هر حالت و شرایطی که باشد باید خود را به شما برساند. اهمیت این فرمان زمانی به چشم می اید که سگ در شرایط خطر قرار دارد مثلا وسط خیابان رفته یا قلاده اش رها شده و به سمتی میرود و … . باید این تمرین را خیلی زیاد انجام دهید و از خوراکی های بسیار لذیذ که سگ عاشقش است بعنوان تشویقی استفاده کنید.

تربیت سگ

 

سگمان را خودمان آموزش بدهیم یا بهتر است نزد مربی سگ ببریم؟

باید بدانید بهترین مربی برای سگ، صاحب سگ است و اگر فرصت و حوصله دارید حتما خودتان با سگتان تمرین کنید. اموزش سگ اصلا سخت نیست و فوت کوزه گری هم ندارد فقط کافیست اطلاعات خود را در مورد رفتار شناسی سگ ها افزایش دهید و همچنین نحوه صحیح اموزش هر فرمان را هم بدانید. این کار با شرکت در دوره های مربی گری بصورت حضوری و یا تهیه سی دی و دی وی دی آموزش سگ بصورت غیرحضوری امکان پذیر است. اما چنانچه به هر دلیلی خودتان نمیتوانید سگتان را اموزش دهید حتما از یک مربی ماهر، با تجربه و دلسوز کمک بگیرید.

تربیت سگ

بهترین مربی سگ چه ویژگی هایی دارد؟

از نظر من بهترین مربی برای هر سگ کسی است که اولا علم و اطلاعاتش در مورد تربیت سگ به روز باشد و از متود ها و روش های غلط یا منسوخ شده در این زمینه استفاده نکند. در مرحله بعد باید فرد قاطع و در عین حال مهربان باشد و از طرفی اموزش را بر مبنای تشویق و تکیه بر کار درست انجام دهد نه اینکه تنبیه و تمرکز روی کار اشتباه را مبنای اموزشش قرار دهد. سگ باید بتواند با مربی احساس راحتی و خوشحالی کند نه اینکه از او بترسد زیرا در این حالت ممکن است پس از اتمام دوره اموزش، با مشکلات رفتاری روبرو شوید مثل ترس از افراد، ادرار ناگهانی از روی ترس، افسردگی و… .

بهتر است مربی به منزل ما بیاید یا ما سگ را نزد مربی ببریم؟

امروزه برای تربیت سگ، هر دو روش انجام میشود باید با توجه به رفتار و روحیات سگ خود تصمیم بگیرید. از طرفی همانطور که گفتیم هر جلسه اموزشی سگ نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه به طول بینجامد چون بازدهی را کاهش میدهد و این عقلانی نیست که مربی برای ۱۵ دقیقه تمرین به منزل شما بیاید پس وقتی صحبت از اموزش در محل شما میشود، منظور این است که مربی در محل شما حاضر میشود و به شما اموزش میدهد تا خودتان با سگتان تمرین کنید. اصولا هر جلسه اموزشی برای مربی، یک ساعت است و اگر مربی فقط با سگ تمرین میکند بدانید مسیر را اشتباه میروید و باید در رابطه با اموزش سگتان تجدید نظر کنید.

حالت بعدی این است که سگ را نزد مربی ببرید و برای طول دوره اموزشش، نزد مربی پانسیون سگ شود. در این صورت دست مربی برای تعداد دفعات تمرین و اموزش در روز بازتر است بسیار راحت تر میتواند سگ را اموزش دهد. طول دوره اموزشی با توجه به سن و نژاد و همچنین نوع اموزشی که قرار است ببیند متفاوت است .

برای آموزش سگمان چه ابزارهایی نیاز داریم؟

برای اینکه بتوانید سگتان را با کیفیت یک مربی حرفه ای اموزش دهید باید از ابزار های مناسب در زمان و موقعیت درست استفاده کنید. این ایزار ها را میتوایند از فروشگاه لوام حیوانات خانگی تهیه کنید. این ابزارها عبارتند از تشویقی، قلاده و بند قلاده مناسب اموزش، توپ بند دار و …

شما میتوانید با مراجعه به وب سایت ثمین پت ، از پت شاپ آنلاین دیدن نمایید و اقدام به تهیه و ابزار های لازم برای آموزش سگ کنید .

همچنین در وب سایت ثمین پت علاوه بر ابزار های اموزشی میتوایند تمام لوازم مورد نیازبرای زندگی سگ ها در کنار انسان را تهیه کنید تا زندگی در کنار یکدیگر هر چه آسان تر و لذت بخش تر شود .

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

کاش میشد اخ….. رو اموزش داد 😅

Milad7

سگ حیوان با وفا 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)