حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سریع ترین شبکه 5G دنیا متعلق به کدام کشور است؟ لیست ۱۰ کشور برتر

نوشته

3 سال قبل | 39 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شبکه 5G

از ابتدای سال گذشته، شاهد برتری در تجارت شبکه 5G هستیم. یکی از مهمترین مزایای شبکه 5G نسبت به 4G سرعت شبکه است. با این حال، با ادامه تجارت 5G کشورهای مختلف دارای سرعت شبکه 5G متفاوتی هستند. در حقیقت، حتی شرکت های مخابراتی مختلف در یک کشور دارای سرعت 5G متفاوت هستند. سوال جالبی خواهد بود اینکه سریع ترین شبکه 5G دنیا متعلق به کدام کشور است؟ اجازه بدهید نگاهی به لیست ۱۰ کشور برتر داشته باشیم.

سریع ترین شبکه 5G دنیا

در این مقاله ۱۰ کشور برتر با بالاترین میانگین سرعت دانلود 5G بررسی می شود. Opensignal تجربیات 5G دنیای واقعی کاربران را در اپراتورهای تلفن همراه در تعدادی از کشورهای جهان تجزیه و تحلیل کرده است. تحلیل آن به بررسی کشورهای آسیا (به استثنای چین) ، اروپا ، خاورمیانه و آمریکای شمالی می پردازد. در اینجا ۱۰ کشور برتر با بالاترین سرعت دانلود 5G آورده شده است.

شبکه 5G

شبکه 5G

۱- عربستان سعودی

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ گروه STC رسما از راه اندازی خدمات تجاری 5G در عربستان سعودی خبر داد. این شرکت به عنوان اولین اپراتور در پادشاهی سعودی شناخته شد که این خدمات را به صورت تجاری ارائه داده و در تعدادی از شهرهای پادشاهی در دسترس مشتریان قرار می دهد. در سطح جهانی، کاربران 5G در عربستان سعودی سریعترین سرعت متوسط ​​دانلود را به طور استفاده می کنند. این کشور آسیای غربی تجربه سرعت دانلود 414.2 مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است.

۲- کره جنوبی

کره جنوبی اولین کشوری در جهان است که در 3 آوریل 2019 شبکه 5G را به بازار عرضه کرد. در این زمان، اپراتورهای  SK Telecom ، KT Corp و LG Uplus Corp شبکه های 5G را در سراسر کشور مستقر کردند. در حال حاضر، حدود 85 شهر از بیش از 100 شهر کشور دارای شبکه 5G هستند. علاوه بر این، تا آوریل 2020 کره جنوبی بیش از شش میلیون مشترک 5G دارد. تا آنجا که به سرعت دانلود 5G مربوط می شود، کره جنوبی با متوسط ​​سرعت دانلود 312.7 مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم قرار دارد.

۳- استرالیا

اگرچه تجارت 5G در استرالیا در سال 2019 آغاز شد، اما در حال حاضر فقط شهرهای منتخب دارای این شبکه هستند. Telstra اولین شرکت مخابراتی در استرالیا است که شبکه 5G خود را گسترش داده است. در مارس 2020 ، وودافون اولین برج 5G خود را در پاراماتتا، نیو ساوت ولز روشن کرد و روند موفقیت خود را تا سال 2020 ادامه می دهد. در حال حاضر 5G فقط در 10 شهر و شهرهای سراسر استرالیا در دسترس است. برخی از شهرهای دارای 5G عبارتند از: بریزبن ، سیدنی ، ملبورن ، آدلاید ، پرت ، کانبرا ، هوبارت ، لانستون ، گلد کوست ، توومبا و … از نظر سرعت بارگیری ، متوسط ​​سرعت دانلود 5G در استرالیا 215.7 مگابیت بر ثانیه است.

۴- تایوان

تجاری سازی 5G در تایوان بسیار جوان است. Far EasyTone یا (FET) شبکه  5G تجاری را در کلان شهرهای تایوان راه اندازی کرده است. شبکه دسترسی رادیویی (RAN) و فناوری هسته 5G آن صرفاً از شرکت اریکسون است. در مورد سرعت 5G آن، با میانگین دانلود 5G برابر 210.2 مگابیت بر ثانیه در جایگاه چهارم قرار دارد.

۵- کانادا

درست مانند تایوان، 5G کانادا فقط چند ماه از عمرش می گذرد. 5G تجاری امسال در کانادا آغاز به کار کرد. گسترش 5G در کشور آمریکای شمالی هنوز ناچیز است اما عملکرد خوبی دارد. از هم اکنون، اپراتورهایی مانند راجرز، بل و تلوس شبکه های 5G را در کانادا اداره می کنند. شهرهایی مانند ونکوور ، کلگری ، ادمونتون ، تورنتو ، اتاوا و مونترال در حال حاضر در برخی مناطق شبکه های 5G دارند. Videotron 5G ، Freedom Mobile 5G ، SaskTel 5G و دیگر اپراتورهای شبکه منطقه ای باید استقرار 5G را در سال 2021 راه اندازی کنند. از نظر متوسط ​​سرعت دانلود کلی شبکه 5G کانادا به 178.1 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

۶- کویت

خدمات تجاری 5G در کویت از ژوئن 2019 برمی گردد. با این حال شبکه 5G از سال 2018 در کشور خاورمیانه در دسترس است. هنگامی که صحبت از سرعت دانلود 5G است، این کشور در رتبه ششم قرار دارد. طبق OpenSignal، میانگین سرعت دانلود 5G کویت به 171.5 مگابیت در ثانیه می رسد.

از یاد نبرید که در کانال تلگرام ترنجی عضو شوید! 😎

۷- سوئیس

سوئیس جزو اولین کشورهایی است که در سال 2019 استقرار تجاری 5G را آغاز کرد. با این حال، به دلیل ترس از سلامتی ناشی از تابش از آنتن های 5G کندی در استقرار وجود داشته است. سوئیس صدها آنتن 5G در این کشور دارد و آن را به یکی از پیشگامان 5G در جهان تبدیل می کند. هر سه اپراتور بزرگ ارتباط از راه دور سوئیسی Salt، Sunrise و Swisscom 5G این کشور را پوشش می دهند. برای سرعت دانلود 5G ، به طور متوسط ​​150.7 مگابیت بر ثانیه می رسد

۸- هنگ کنگ

درست مانند تایوان و کانادا، 5G هنگ کنگ نسبتاً جوان است و فقط امسال فعال شد. در اول آوریل سال 2020 اپراتور HKT ، هاچیسون ۳ و چابنا موبایل هنگ کنگ (CMHK) خدمات 5G را راه اندازی کردند. برای CMHK ، خدمات 5G آن در بیش از 90٪ مناطق اصلی جزیره هنگ کنگ در دسترس است. با این حال، شبکه HTK 5G فقط 11 منطقه از 18 منطقه را تحت پوشش قرار داده است. در مورد سرعت دانلود 5G، هرچند جدید است اما سرعت دانلود 5G در Hong Kong به 142.8 مگابیت بر ثانیه رسید.

۹- انگلستان

انگلیس یکی از اولین کشورهایی است که به طور رسمی 5G را تجاری می کند. از ماه مه 2019، تنها دو شبکه (EE و Vodafone) در انگلیس خدمات 5G را ارائه می دهند. در حال حاضر، هر چهار شرکت اصلی در انگلیس همه 5G را ارائه می دهند. با این حال، هنوز هم پوشش هنوز گسترده نیست. شبکه 5G اپراتور EE در 80 شهر و شهرستانها در دسترس است در حالی که شبکه 5G اپراتور Vodafone در 44 شهر و شهرستان موجود است. خدمات 5G اپراتور O2 در 60 شهر و شهر موجود است. با این حال، سه سرویس باند پهن 5G در کدپستی منتخب وجود دارد. در مورد سرعت دانلود 5G آن، میانگین در ایالات متحده 133.5 مگابیت برثانیه است.

۱۰- آلمان

خدمات 5G در حال حاضر در بیش از 1000 شهر موجود است و حدود 40 میلیون آلمانی در حال حاضر از شبکه 5G استفاده می کنند. شهرهای بزرگی مانند برلین، هامبورگ ، مونیخ ، کلن و فرانکفورت از قبل خدمات 5G گسترده ای دارند. با این حال، از نظر سرعت دانلود شبکه 5G آلمان در سطح جهانی با میانگین سرعت 102 مگابیت برثانیه در رتبه دهم قرار دارد.

اجازه بدهید درباره سریع ترین شبکه 5G دنیا روی نمودار صحبت کنیم:

سریع ترین شبکه 5G دنیا

سریع ترین شبکه 5G دنیا

دیگران – هلند و ایالات متحده

ما مجبور بودیم بخش “دیگران” را در قسمت دیگر قرار دهیم تا ایالات متحده را در این لیست جای دهیم. با این حال، سرعت متوسط ​​دانلود 5G آن هنوز هم کمتر هلند است. هلند به طور متوسط ​​سرعت دانلود 5G 79.2 مگابیت برثانیه را ثبت می کند. در مورد ایالات متحده، بسیار ناامید کننده است که سرعت دانلود 5G آن کمتر از ۲ برابر 4G است. این سرعت متوسط ​​دانلود 50.9 مگابیت را ثبت می کند.

سرعت های متوسط ​​5G دانلود در ایالات متحده به دلیل ترکیبی از مقدار محدود طیف جدید 5G میان باند موجود و محبوبیت طیف کم باند است – 600 مگاهرتز T-Mobile و 850 مگاهرتز AT&T – که دسترسی عالی را ارائه می دهند اما سرعت متوسط ​​پایین تر از طیف باند 3.5GHz به عنوان باند اصلی 5G در هر کشور خارج از ایالات متحده استفاده می شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چه زمانی شبکه 5G به صورت رسمی در کشور ما ارایه شود؟ شما به چه سرعتی راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
39 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خداییش عربستان با سرعت 52 مگابایت برثانیه چیکار میکنن؟ 🤔

samouelkarter

کنفرانس تصویری با هم دارند و همچنین به سرعت از وقایع روز مطلع میشوند!

Milad7

عربا خفنن میرن سایت های چیز دار =))

نیما عرفانی

دو نماینده از کشورهای عربی در لیست حضور دارن و قابل پیش بینی بود چرا که معمولاً سرمایه گذاری های فوق العاده ای برای برخورداری از تکنولوژی های روز انجام میدن و نتیجه اش هم میبینن .
۴۱۴ مگابیت یعنی حدوداً ۵۲ مگابایت بر ثانیه . نتیجه گیری: یعنی با این سرعت میشه یه فایل ۱ گیگ رو کمتر از ۲۰ ثانیه دانلود کرد که دستاورد حیرت انگیزی هستش و مطمئناً با گذر زمان و فراگیری و گسترش شبکه ی ۵G در سراسر دنیا , رکورد سرعت از اینم بالاتر می‌ره.

نیما عرفانی

#Huawei
ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۲ پرو…
✓http://uupload.ir/files/m4f7_20200829_200039.jpg
✓http://uupload.ir/files/md8m_20200829_200037.jpg
✓http://uupload.ir/files/w23k_20200829_200036.jpg
✓http://uupload.ir/files/t2ww_20200829_200034.jpg
✓https://www.huaweicentral.com/huawei-watch-gt-2-pro-renders-leaked-reveals-wireless-charging-new-titanium-design-and-more/

Mahdi

عاشقتم سعودی

m.b

سعودی هم عاشق توئه گلمم…😘😍

Mahdi

عاشقتم

نیما عرفانی

دوستان سؤالی داشتم ممنون میشم بر حسب تجربه ای که داشتین جواب بدین؛
مشترک هر اپراتوری که هستین ، حداکثر سرعت دیتایی که بر بستر هر کدوم از علامت های H+, LTE , 4G , 4.5G دریافت کردین چقدر بوده؟؟

Taha

والا من با ایرانسل ۴جی تا ۲۰مگ هم رفتم
۳جی هیچوقت نمیشه ولی چند بار خودم کردم سرعتش حول و حوش ۵تا۸مگ بود.
همراه اول راستش شبا خیلی خوبه و تا۲۰و۱۹ می‌گرفتم و ۳جی هم ۳مگ.
ولی روزا همراه خودشو بکشه، ۴جی ۲مگ بره

نیما عرفانی

پس یعنی حداکثر ۲ مگابایت گرفتی؟؟

Taha

همراه اول ۲مگ و ایرانسل ۲۰مگ

نیما عرفانی

نه اینو که متوجه شدم،میگم اگه بر حسب مگابایت گرفته باشی که اون ۲۰ مگابایت واقعاً عدد قابل قبولیه برای ۴G ایران.
حالا کجا به این سرعت رسیدی؟

Taha

بله مگابایت هست.
من ساکن رشتم توی رشت این سرعت و گرفتم.

نیما عرفانی

عالیه
من تهران و کرج حداکثر برای هردو اپراتور به صورت لحظه ای به ۱۲-۱۳ مگ رسیدم .

نیما عرفانی

البته نیازه یه موضوعی رو بگم؛
سرعت نتی که چه تو نوتیفیکیشن بار گوشی و چه با اسپید تست نشون میده بر واحد مگابیت هست پس یعنی طبق چیزی که گفتی حدوداً حداکثر سرعتت به ۲.۵ مگابایت رسیده.

نیما عرفانی

اصلاح میکنم؛
نوتیفیکیشن بار بر واحد بایت،کیلوبایت،مگابایت نشون میده و اسپید تست با مگابیت بر ثانیه .
تبدیل مگابیت به مگابایت و بالعکس و تبدیل کیلوبایت به مگابایت و بالعکس هم مشخصه ولی تبدیل کیلوبایت به مگابیت به این صورته…
مقدار کیلوبایت تقسیم بر ۱۰۰۰ و ضربدر ۸ و بالعکسش؛ مقدار مگابیت تقسیم بر ۸ و ضربدر ۱۰۰۰ .

mostafa3

ایرانسل با سرعت 13 میگ دانلود رسیدم نسل 4.5 شهر بوشهر

نیما عرفانی

۱۰۴ مگابیت گرفتی؟؟

pooria

بالاترین سرعتی که من از همراه گرفتم حدود 5 مگ بوده ایرانسل هم همین حول و هوشه منتها همراه اول انتن دهی بهتری داره

نیما عرفانی

تجربه ای که خودم دارم تا ۲ ماه پیش دیتا همراه اول بهترین سرعتش که اوایل صبح یعنی ۵ تا ۷ صبح و ۶ تا ۸ غروب به دست میومد تا ۸ مگ هم می‌رسید اما الان ۲ ماهه همراه اول آنچنان تعریفی نداره برام و از دیتا ایرانسل راضی ترم.

Taha

دقیقا👌
همراه قبلاً خیلی خوب بود ولی این چند وقته خیلی بد شده.
بعد وقتی بارون میاد خیلی قطع و وصل میشه من هم که ساکن رشتم توی رشت هم سال دوازده ماه بارونه

Mahdi

من فورجی ۱۰ مگ دانلود رسیدم

Mahdi

البته طرفای ساعت ۴ و ۵ بامداد وگرنه روزا از ۵ مگ بیشتر نمیگیرم ،

ممد بمولا

راستش نتای دیگه رو تست نکردم ولی ایرانسل با نت 4جی حدود 32 مگابیت گرفتم

persepolis

من که رو بستر ایرانسل و همراه اول 5 مگ
خدا بده برکت یه لحظه شد 10 علی برکت ا…
در کل نت رایتل خوب نی خب دلیلش چیه عزیز…
خب دلیلش اینه که گوشی قسمت بالاش(انتن)و… داغ میکنه برخلاف اونها
چه قشنگ گفتم!.برید حال کنید!.

Taha

آخه ماچقد بدبختیم عربستان سرعتش از ما بیشتره بعد اینجا نتت ۳جی باشه باید خداتو شکر کنی

Adjus

دوستان یوتیوبر معروف که لپتاپ بررسی کنه میشناسین؟

نیما عرفانی

Dave Lee
MobileTechReview
The Tech Chap
چند نفر دیگه هم هستن

online_wireless

متعلق به ايرانه جك سال 😅

AŁɪ

پس برا همونه هر وقت با اسکواد از عربستان صعودی رو به رو میشیم عین چی ناک اوت میشیم 🙂
اونا بشاشن از امفور ما زودتر مارو میزنن😅

Mahdi

من قویترین نت رو هم داشته باشم باز با اون هفتیره میمیرم

Taha

من بد بخت که فقط گیر بات میوفتم😬😐

Auroro

ایرانو نزدی چرا

MohammadFarhaadi

من اهواز نهایت سرعتم به ۱۳ مگابایت با همراه اول رسیده البته تو دانلود یا آپدیت فورتنایت!کلا منطقه ما همراه اول بهتره.دلیل اینکه سعودیا تو بازی قوی هستن فقط پینگ و سرعت نیست.اونا راحت خرید درون برنامه ای براشون فعاله و براشون ناچیزه بخاطر همین قوی هستن.

MohammadFarhaadi

استرالیا تو لیسته خاک تو سر ما!!!چند سال بعد از ایران اینترنت وارد استرالیا شد و جالبه که تا سال ۸۴ که آقای برادر شروع کرد به رفت و روب مملکت رو دادن! از نظر سرعت پایینتر از ایران بود!

MSK

دوستان پابجی باز اسمتون تو بازی چیه فرند شیم

ممد بمولا

ایر.ان به خوبی میدرخشد 🙂

Milad7

فایو جی داخل ایران شاید اواخر 1400 به بهره برداری برسه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)