حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثروت جف بزوس از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

نوشته

3 سال قبل | 20 دیدگاه | چهره ها

ثروت رئیس شرکت آمازون روز چهارشنبه گذشته با افزایش پنج میلیاردی به ۲۰۲ میلیارد دلار رسید و به این ترتیب نام جف بزوس از نظر رکورد دسترسی به ثروت نجومی در تاریخ ثبت شد. این که ثروت جف بزوس از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کرد مشخصا و مستقیما به همه گیری کرونا و افزایش سفارشات آنلاین مربوط می شود.

ثروت جف بزوس

با عبور سرمایه مالی آقای بزوس از دویست میلیارد دلار وی اکنون در قله ثروتمندان جهان قرار گرفته است. در عصر مدرن، او نخستین فردی است که صاحب چنین ثروتی شده است. جف بزوس درعین حال از زمانی که شاخص‌های تعیین ثروت در معرفی برگزیدگان این حیطه به کار گرفته شدند ثروتمندترین مرد جهان بوده است.

بر اساس رتبه‌بندی جدید میلیاردرها که بلومبرگ روز چهارشنبه فهرست آن را منتشر کرد ثروت رئیس شرکت آمازون از مرز نمادین دویست میلیارد دلار عبور کرده و به ۲۰۲ میلیارد رسیده است.

بنیانگذار بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی در کره زمین اکنون در این رتبه بندی با اختلاف زیاد از بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک در راس ثروتمندان جهان قرار گرفته است. در فهرستی که بلومبرگ ارائه کرده ثروت کنونی بیل گیتس ۱۲۴ و دارایی زاکربرگ نیز ۱۱۵ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

ثروت شخصی جف بزوس که با سهام شرکت آمازون گره خورده طی ماه‌های اخیر با جهش ناگهانی سهام این شرکت به یکباره افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

آمازون از جمله معدود غول‌های تجاری جهان است که در دوران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ ؛ دوره‌ای که اغلب کسب و کارها به دلیل قرنطینه عمومی از فعالیت بازماند، همچنان نیاز مشتریان خود را برآورده کرد و ارزشش سهامش نیز به همین جهت با افزایش مواجه شد. ارزش سهام شرکت آمازون روز چهارشنبه گذشته ۲.۸۵ درصد افزایش یافت تا این مسئله به افزایش ۵ میلیارد دلاری ثروت شخصی جف بزوس منجر شود.

جدا از جف بزوس، مالکان و بنیان‌گذاران شرکت‌های مایکروسافت، فیس‌بوک، تسلا و زوم نیز نه تنها از شرایط کرونا متضرر نشده بلکه با افزایش ثروت جایگاه خود را نیز در فهرست ثروتمندان مستحکم کردند. برخی میلیاردرهای آمریکایی از جمله هشت تن از آنها که روسای شرکت‌های آمازون، تسلا و زوم در بین آنها برجسته‌تر هستند بر اساس گزارش پیشین یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا در دوره کرونا ۱۰ درصد به ثروت خود افزوده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ ثروت بنیان‌گذار شرکت آمازون از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۸۷ میلیارد دلار افزایش داشته که به عبارتی باید گفت وی هر ماه نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار بر ثروت خود افزوده است. برای مقایسه باید بگویم واردات آیفون به کشور ما به دلیل ارزبری نیم میلیارد دلاری، واردات غیرضروری کالای لوکس قلمداد می شود.

نظر شما درباره ثروت ۲۰۲ میلیار دلاری جف بزوس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

برای دوست داران ویوو iQOO 5 pro …
✓http://uupload.ir/view/bqgz_vid_20200829_135452.mp4/

Farcry

[[برای مقایسه باید بگویم واردات آیفون به کشور ما به دلیل ارزبری نیم میلیارد دلاری، واردات غیرضروری کالای لوکس قلمداد می شود]] این مملکت از هر زمان دیگه ای توی تاریخ خودش ویرانه تر شده.قدرت خرید بسیاری از مردم ایران حتی به خرید یه گوشی یا کالای ۱۰۰۰ دلاری هم نمی‌رسه.همین ۱۰۰۰ دلار برای اکثر مردم دنیا که پول زیادی نیست (کافیه آمار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی یا OECD از درآمد مردم دنیا رو با ایران مقایسه کنید) ولی به لطف این حکومت و معظم له این گوشی شده کالای لوکس و یه پراید آشغال تبدیل شده به کالای فوق لوکس و لاکچری! البته چینی های داخلی و کاسبان تحریم و اللخصوص ولایت معاشان کاملا از این وضعیت راضی هستن و به یه ورشون هم نیست….

david2arc

اگه زندگی کرده باشین اون طرف به سرعت متوجه میشین که هزار دلار همه جا پول زیادیه واسه گوشی، دلیلش هم فروش گوشی های میان رده خیلی زیاد حتی در زادگاه آیفون

Amir galaxy

این جف بزوس چرا مو نمیکاره؟
من اگه ثروتم ۲۰۰ میلیارد دلار بود کله دیوید بکهام رو میذاشتم جا کله‌ام

m.b

دقیقاً داشتم به همین فکر میکردم… 😂

AŁɪ

یعنی هنوز نفهمیدی کچل بودن نشون دهنده ثروت زیاده 😅
من که هرکی دیدم مولتی میلیاردر بوده کچل بوده .

pooria

روحانی و خا……. مگه کچلن؟ 😂😂

persepolis

مگه پولدارن!؟.
دیدی!؟.

Farcry

روحانی همون زمین مصادره ای رو که توی ولنجک مفت و مجانی صاحبش شده و توش خونه ساخته بالای ۲۰۰ میلیارد قیمتشه.مگر همه مردم باید اینو ببینن؟؟

علی ستاری‌فر

🤣🤣😂🤣😂🤣😂

Pouya

امیر جان فکر کنم شما می 9 تی داشتی یه لطفی میکنی بهم در مورد باتریش بگی؟بدون بازی سنگین و با وای فای چند ساعت اسکرین میده حدودا ؟ از باتریش راضی هستی؟ میو ای 12 بهتر کرد یا بدتر؟

Amir galaxy

باتری؟
افتضاح
تمام

Amir galaxy

من خودم با miui 12 با وای‌فای و استفاده نیمه سنگین ۱۰ ساعت گرفتم…
اما با نت موبایل و کار سنگین افتضاح میشه…
من با باتریش مشکلی ندارم چون اذیتم نکرده اما اصلا توصیه نمیشه و به هیچ وجه نخر

Pouya

ممنونم ازت خیلی دوسش داشتم ولی احساسی نباید برخورد کنم قیدشو می زنم اگر پولم به می نوت 10 لایت نرسه باید به فکر هواوی باشم که بعید می دونم برسه چون sd card نمیخوره باید 128 بخرم که گرونتره من 64 کممه احتمالا انر ویو 20 یا نوا 5 تی بخرم

Taha

توی دوران کرونا خیلی سود کرد .

afsoon

همیشه موفق و پیروز باشه ..بعضی آدم ها واقعا حقشون هست پیروز باشند در زندگی .بجای در مورد مو کاشتن حرف بزنید سعی کنید یکم ازش یاد بگیرید که فردا تو زندگی موفق تر باشید .

m.b

ای بابا… حالا تو هم از شوخی ما اسکی بساز…😑🤦‍♂️

Mahdi

بیا بریم یاد بگیریم😂 آخه مگه اینجا یادگرفتن ارزشی داره

MohammadFarhaadi

نشون میده به درستی ثروتمند شدن و تو هر شرایطی به ثروت خودشون اضافه میکنن.چون علمش رو دارن.

Milad7

آدم خیری هم هست 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)