حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ایرپاد از بازار گجت های شنیداری افت کرده اما تعداد فروش افزایش دارد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، تجاری، تحلیل بازار

به نقل از داده‌های تحقیقات Counterpoint میزان سهم ایرپاد ها از بازار هدفون‌های بی‌سیم رو به افول است و از ۵۰ درصد سال گذشته به ۳۵ درصد افت کرده است. اما این مسئله به‌هیچ‌عنوان اپل را نگران می‌کند چون اعداد میزان فروش خبرهای خوبی برای این کمپانی دو تریلیون دلاری به همراه دارد.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که طبق داده‌های Counterpoint فروش ایرپاد های اپل از ۶۱ میلیون واحد سال گذشته به ۸۲ میلیون در امسال رشد کرده که رشد قابل‌توجه و بیش از یک‌سوم مقدار سال گذشته است.

اما دلیل افول سهم اپل از این بازار گسترش سریع و تصاعدی آن و وارد شدن رقبای جدید است. ازآنجایی‌که این بازار همچنان بازار جوانی است رقبای جدید با محصولات ارزان‌تر به راحتی توانستند سهم اپل را بربایند و با ارائه محصولاتی در محدوده ۳۰ الی ۵۰ دلار پخش پایین رده این بازار را تصاحب کنند.

اپل ایرپاد

اپل ایرپاد

گزینه‌های ارزان‌تر و اقتصادی‌تر که توسط رقبای چینی تولید شده است باعث شده تا سهم اپل که یکه‌تاز این بازار بود به یک‌سوم آن کاهش یابد. از رقبای اصلی این بازار می‌توان به اپل با ۳۵ درصد، شیائومی با ۱۰ درصد و سامسونگ با ۶ درصد اشاره کرد.

همچنین مدل‌های متفرقه توسط برندهای چینی شخصی‌سازی و عرضه شده‌اند توانستند در زمینه‌های مانند حذف صدای پس‌زمینه ایرپاد پرو اپل که قیمت ۲۵۰ دلاری دارد را تنها با قیمت ۱۸۰ دلار شکسته دهند. غافلگیرکننده نیست که شرکت‌هایی مانند JLab توانستند با تسخیر بازار پایین رده بخشی از محصولات پریمیوم را تحت تأثیر قرار دارد.

سهم بزرگ سامسونگ از این بازار بیشتر به دلیل ارائه گلکسی بادز لایو در کنار گلکسی نوت ۲۰ است که باعث شد این شرکت ۳۰۰۰۰۰ واحد از هدفون‌های خود را به سرعت به فروش برساند.

نظر شما درباره هدفون‌های بی‌سیم چیست؟ آیا شما همچنان روش باسیم و سنتی را ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

دوستان کسی میدونه رام کاستوم قانونی هست؟
یعنی نقص قوانین کپی رایت نیست؟
رام اکسیژن او اس رو پیدا کردم بعد تاسوعا عاشورا میخوام برم شیایومی بخرم یعد گارانتی رام کاستوم اکسیژن او اس بریزم غیر قانونی که نیست؟

Dr.Nazer

نه داداش اگه رام بزنی از اینترپل میریزن تو خونتون ترورت میکنن

ممد بمولا

نه داداش نزن
اگه بزنی مدیرعامل وان پلاس میاد درب خونتون و اگه برنگردی رام رسمی میرن داد.گاه لاهه ازت شکایت میکنن و ممکنه گوشیتو ازت بگیرن و میلیون ها دلار جریمه مالی + 14 سال زن.دان برات درنظر بگیرن

عجب ملتی داریم خدایا :-/

TheFreeCritic

من رو کپی رایت به شدت حساسم و این رو یک حق الناس میدونم برا همین برام مهمه

Dr.Nazer

اره مثلا اگه از رام رسمی شیائومی و می‌یوآی بری روی کاستوم رام مدیرعامل شیائومی ناراحت میشه و زحماتش هدر میره!
خدایا بسه دیگه

TheFreeCritic

بالاخره کپی رایت هست یا نه با خیال راحت رام کاستوم بزنم با فست بوت؟

ممد بمولا

دادا اگه کپی رایت برات مهمه برو اپل بگیر
تامام

TheFreeCritic

گوگل کمرا فقط برا پیکسل هاست ولی برنامه نویسا رو گوشی های دیگه هم پورتش میکنن اینم غیر قانونی نیست؟

Mohammadr

داداشپولشو داذی.. تو که اینقدر رو کپی رایت حساسی، فکر کن یه فیلم تو دی وی دی گرفتی، حالا دوس داری بشکونش، دوس داری بزار ی گوشه خاک بخوره یا هر کار دیگه ای…
تو این موردم تو پولشو حساب کردی خیالت تخت… ینی ی مقدار از سودی که میارن رو گوشی بخاطر توسعه رابط کاربریه و تو هنگام خرید گوشی، پولشو پرداخت کردی

Mahdi

عزیزم مشکلی نیست

Milad7

ایرپاد پرو واقعا با کیفیت و بی نظیره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سپهر سهرابی