حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد خالص App Store اپل نیمه اول سال ۲۰۲۰ از بازی ها به ۲۲.۲ میلیارد دلار رسید

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | اپل، اپلیکیشن

شاید موضوع مشکلات پیش آمده بین اپل و اپیک درباره بازی فورتنایت را شنیده باشید. یکی از دلایل آن را می توان در این خبر دید. گفته می شود که درآمد خالص App Store اپل نیمه اول سال ۲۰۲۰ از بازی ها به ۲۲.۲ میلیارد دلار رسید. این عدد آنقدر بزرگ هست که بتوان اپل را به دلیل انحصارطلبی برای عدم اجازه یک فروشگاه نرم افزاری دیگر روی پلتفرم خودش، سرزنش کرد.

درآمد خالص App Store اپل

طبق جدیدترین اطلاعات SensorTower و Statista ، اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۰ عدد ۲۲.۲ میلیارد میلیارد دلار درآمد حاصل از بازی ها در فروشگاه نرم افزاری خود کسب کرده است. این رقم تقریبا 23٪ رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد، این یعنی سال گذشته و در مدت مشابه 18.1 میلیارد دلار درآمد از بازی را در امد کسب کرده است. دوره آوریل – ژوئن به تنهایی برای اپل 11.6 میلیارد دلار درآمد کسب کرد در حالی که فروشگاه گوگل پلی در همان زمان 7.7 میلیارد دلار درآمد داشت.

به طور کلی، اپل با 52٪ درآمد بیشتری از بازی های موبایل در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با گوگل کسب کرده است. گوگل با اندروید موفق به کسب درآمد 14.6 میلیارد دلاری شده است. حتما می دانید که کاربران اندروید بیشتر از iOS هستند اما در اکوسیستم اندروید خیلی از بازی های کرک می شوند و در نتیجه درآمدری ندارند.

همچنین گوگل انحصارطلبی مانند اپل ندارد که اجازه فعالیت فروشگاه های نرم افزاری دیگر را ندهد. به همین دلیل بخش زیادی از دانلود ها از فروشگاه های دیگر است که درآمد ان در این عدد تاثیری ندارد.

زمینه ای که گوگل موفق به پیشی گرفتن از اپل شد، دسته بندی دانلود بازی های موبایل است. گوگل با 22.8 میلیارد نصب در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با 5.7 میلیارد دانلود از اپ استور، پیشتر است. توجه کردید؟

این اعداد نمایانگر افزایش درگیری کاربر در طول همه گیری کرونا است. براساس داده های SensorTower بازی های PUBG Mobile و Honor of Kings دو بازی برتر در نیمه اول سال 2020 بودند که هر دو بازی در این دوره بیش از 1 میلیارد دلار درآمد کسب کردند. Monster Strike حدود 632 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

نظر شما درباره این درآمد بزرگ چیست؟ فکر می کنید انحصارطلبی اپل در این زمینه تا کی ادامه دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

💙⚽💙⚽💙⚽💙⚽💙
عشق ابدی
تبریک به همه تاجیا

Taha

هی خدا
لعنت بر اون اوساگونا که هیچ غلطی نکرد بلکه تیم رو به چوخ داد😐😭😘😠
به هر حال تبریک به استقلالی‌ها 👏

نیما عرفانی

فکر کرده بود دیاباته ست😂👌

Taha

😅😂😂
والا آرش برهانی باید جلوی این اوساگونا زانو بزنه باز برهانی ۵توپ رو گل نمی‌کرد شیشمیو گل میکرد . این اوساگونا گل که نمیزنه هیچ احتمال اینکه به تیم خودش گل بزنه بیشتره تا به تیم حریف 😂😂😭

Farcry

فکر کنم یه موضوع رو در نظر نگرفتید.بیش ترین درآمد دولوپر ها و اپل از اپ استور به خاطر پرداخت درون برنامه ای بوده نه پرداخت برای خرید برنامه یا بازی.خب وقتی این پرداخت درون برنامه ای آنلاین باشه توی گوگل پلی هم هیچ جوره نمیشه توی بازی بدون پرداخت آیتمی رو بدست آورد.درواقع این درآمد بالای اپ استور فارغ از جنبه قوی تر مالی کاربران اپل که خب گوشی های تماما پرچمدار و گرون دارن، به خاطر سابقه قدیمی تر و موفق تر اپ سانوز نسبت به گوگل پلی هست که تا مدت ها تعداد برنامه ها و بازی های اون بیش تر بوده و یجورایی هزینه کردن داخل برنامه یا بازی برای کاربران ios به یه فرنگ تبدیل شده که اتفاقا بیشترین هزینه هم توی اپ استور کاربران چینی میکنن. باز هم جدا از اون برنامه یا بازی پولی توی اپ استور که نمونه خوبی از اون توی اندروید دیده نمیشه کم نیست و اپ استور برنامه حرفه ای برای آیفون و آیپد کم نداره.بازهم فارغ از اون توی ios تا یکی دوسال پیش، کاربر میتونست از استور های مختلف که بازی یا برنامه پولی رو رایگان میدادن برنامه و بازی دانلود کنه و اتفاقا با این وجود هم هیچکدوم رقیبی برای اپ استور نبودن.درواقع برنامه ها و بازی ها اگر بخوان درآمد ساز باشن باید توی اپ استور قرار بگیرن.

AŁɪ

لنگ را مجانی میکنیم😅💙

Taha

سهیل خوب شد اومدی.
گفته بودی ای ۱۰لایت ارزون تره من دیدم ژرفای ۱۰الی ۱۱ تومنه ولی mi 9t proتو لاهیجان هست۸.۵

TheFreeCritic

قیمت 9t pro چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

8.5 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من بودم میخریدم حاجی
اصن تو مشهد فک نمیکنم باشه چه برسه با این قیمت

TheFreeCritic

ای 10 لایت ؟؟؟
فک کنم منظورت s10 lite باشه
گوشی خوبیه ولی اگه تو شهرتون 9t pro اون قیمته من به جای تو بودم 9t pro بر میداشتم

Taha

آره صد در صد همونم بر می دارم .
ببخشید اره منظورم همون اس ۱۰ لایت بود

ArtinAzodi

دیگه بنظرم این عدد بیش از حد زیاده یکم کوتاه بیاد😁😅

پ.ن : لطفا کمکم کنید آسی شدم از دست این ویندوز 10
4 بار ویندوز عوض کردم هر بار تو بخش آپدیت این ارورو میداد و آپدیت کار نمیکرد:
http://uupload.ir/files/pqq_screenshot_(1).png
troubleshoot هم چیزی پیدا نمیکنه
چرا هر بار این ارورو میبینم و مثل آدم آپدیت نمیشه؟؟؟؟😭😭😭😭
ارورشم که کدی نداره تو نت بزنم😭😭😭

نیما عرفانی

چیز خاصی نیست چون اختلال تو سرعت نتت به وجود میاد و هی قطع و وصل میشه پروسه ی آپدیت به دفعات متوقف میشه. یبارم نت گوشیو هات اسپات کن ببین چطور میشه .

ArtinAzodi

خیلی ممنونم🙏🙏🙏

Milad7

ولی ما ایرانی ها کلا به اپ و گیم رایگان عادت کردیم 😐

Milad7

با توجه به اوضاع ارزی برای ایران ، خدایی هیچی اندروید نمیشه هر برنامه و بازی پولی را میتونی رایگان نصب کنی =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)