حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی در چارک دوم سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۷ میلیون گوشی فروخته است

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

شیائومی غول تولیدات چینی در جدیدترین گزارش مالی که مربوط به سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ است درآمدی ۷.۷ میلیارد دلاری داشته، که از پیش‌بینی بازار که ۷.۴ میلیارد دلار بود بیشتر است.

این شرکت در همین بازهٔ سال گذشته ۷.۵ میلیارد دلار درآمد داشته و پیشرفت امسال یک جهش ۲۰۰ میلیون دلاری حساب می‌شود. باتوجه‌به وضعیت فعلی جهان که تحت تأثیر این اپیدمی هولناک قرار گرفته است شیائومی نتوانست از افت شدید فروش محصولاتش جلوگیری کند. این شرکت در سال گذشته  ۴.۵ میلیارد درآمد از فروش تلفن هوشمند داشت که امسال به میزان ۱۲ درصد افت داشته است این شرکت در ۲۰۲۰، ۲۸ میلیون گوشی هوشمند را به فروش رسانده است.
این تولید کننده چینی توانسته از بالارفتن فروش گوشی‌های میان‌رده-بالارده نیز سود ببرد و متوسط قیمت فروش سالیانه خود را ۱۱درصد و ماهانه را به ۷ و نیم درصد افزایش دهد. تحلیلگران ادعا می‌کنند که شیائومی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه چهارم فروش تلفن همراه قرار دارد و ۱۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

دیگر بازار های شیائومی

از دیگر کسب‌وکارهای شیائومی می‌توان به سرویس ارائه اینترنت اشاره کرد که امسال ۲۹ درصد رشد داشته و درآمد ۸۵۶ میلیون دلاری برای این شرکت به ارمغان آورده است. همچنین تبلیغات، سرویس‌های بازی و دیگر سرویس‌های ارزش افزوده این شرکت نیز شاهد رشد بوده‌اند. در ژوئن ۲۰۲۰ شیائومی ۳۴۳ کاربر فعال آنلاین داشته که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد را مشاهده می‌کند. لازم به ذکر است که ۱۰۹ میلیون از این کاربرها داخل چین حضور دارند.

این غول فناوری چینی نیز در بخش تبلیغات و سرویس‌های بازی رشد بخش به خصوصی را مشاهده می‌کند که علت آن بالاگرفتن این بازار در چین در سه‌ماهه دوم این سال است. در ادامه این گزارش اذعان می‌کند که در بخش اینترنت اشیا این شرکت رشدی ۲.۲ میلیارد دلاری داشته که نسبت به همین بازه در سال گذشته ۲ درصد افزایش‌یافته است.

با تمامی اینها به نظر می‌رسد شیائومی سال خوبی را برای فروش تلویزیون هوشمند و لپ‌تاپ را پشت سر نمی‌گذارد؛ فروش این محصولات شاهد افتی ۱۲ درصدی بوده و درآمد آن را از ۷۹۸ دلار سال گذشته به ۶۹۷ میلیون دلار کاهش داده است.

 میزان فروش شیائومی خارج از چین

با استناد به داده تحلیلگران در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ فروش شیائومی در اروپا ۶۴ درصد افزایش داشته است و ۱۶ درصد بازار گوشی هوشمند را در اختیار خود قرار داده است همچنین سهم این شرکت از بازار هند ۳۰درصد و خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین به ترتیب ۹۹ درصد، ۶۳ درصد و ۱۱۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

باتوجه‌به داده‌های بالا شیائومی سال بدی را پشت سرنمی گذارد. نظر شما درباره این غول فناوری چینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوبه یا بد

MohammadFarhaadi

با توجه به دنیاگیری حال حاضر فروشش قابل توجهه.

Milad7

عالی
🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سپهر سهرابی