حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت اسکنر Iris سامسونگ محتمل است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ برای مصارف امنیتی، یک نام تجاری غیرمعمول یا به نام Iris Ring را با برند KIPRIS ثبت کرده است. این مارک تجاری هفته گذشته ثبت شد. هیچ لوگو یا اطلاعاتی در مورد استفاده احتمالی از نام Iris Ring نیست اما این برنامه توسط Samsung Display ثبت شده است، که سوالات جالبی را ایجاد می کند. شاید بازگشت اسکنر Iris سامسونگ محتمل است.

اسکنر Iris

با توجه به اینکه برند تجاری توسط سامسونگ دیسپلی و نه بخش تلفن همراه ثبت شده است، منطق نشان می دهد که نام Iris Ring باید مربوط به یک محصول یا فناوری باشد که در آزمایشگاه های این بخش در حال توسعه است. در مورد آنچه می تواند باشد، حدس شما هم به اندازه ما خوب است، اما ما وسوسه می شویم احتمال اسکنر عنبیه را برای بازگشت داشته باشیم که مثلا با نمایشگر یکپارچه است!

این صرفا حدس است، توجه داشته باشید زیرا برنامه برند تجاری به سادگی حاوی اطلاعات کافی برای تعیین هدف Iris Ring نیست. با این وجود ، جالب ترین سناریو که می توانیم به آن فکر کنیم سامسونگ دیسپلی و بخش موبایل برای ایجاد اسکنر عنبیه زیر پنل با هم کار می کنند.

پیش از این از پرچمداران سامسونگ از اسکنرهای عنبیه معمولی استفاده شده بود اما این فناوری با استفاده از Galaxy S10 و مدل های بعدی پرچمداران یا به عبارتی دیگر با ظهور نمایشگرهای بدون حاشیه حذف شد. در همین حال، طبق گزارش ها ، سامسونگ در حال ایجاد دوربین های زیر پنل برای تلفن های خود است و توسعه به جای خوبی رسیده است.

اسکنر عنبیه در اصل حسگر دوربین هستند. اما آنها معمولی نیستند ولی بر اساس همان اصولی کار می کنند که دوربین هایی که برای گرفتن عکس ها از آنها استفاده می کنید. با وجود دوربین های زیر پنل که ممکن است در آینده نزدیک به واقعیت تبدیل شود ، بخش های موبایل و صفحه نمایش سامسونگ ممکن است با هم همکاری کنند تا اسکنر عنبیه را با فناوری زیر پنل بازگرداند.

این یک موضوع جذاب است، ولی هنوز هیچ چیز قطعی نیست. البته ثبت برند تجاری واقعی و نام آن غیرقابل انکار است. شاید ما به اندازه کافی خوش شانس باشیم که اسکنرهای عنبیه (امیدوارم با عملکرد بهتر) را در سال 2021 برگردانند. یا شاید این برند تجاری هرگز به شکل یک محصول واقعی تحقق نیابد. اگر چنین شود ، بهترین حدس شما در مورد Iris Ring چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تشخیص چهره زیر صفحه نمایش که عالیه همراه با دوربین زیر صفحه ، دیگه اون موقع استفاده از حسگر های مزخرف اپتیکال و التراسونیک انگشت بی معنی میشه

Milad7

Iris خیلی خوب بود ولی در نور شدید آفتاب عمل نمیکرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)