حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه فرش ماشینی مناسب با دکوراسیون منزل خود بخریم؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فرش عضو جدایی‌ناپذیر خانه‌های ایرانی است. زمانی دکوراسیون منزل شما زیبا خواهد بود که فرش ماشینی دلربایی را در فضای خانه خود پهن کنید. انتخاب فرش ماشینی متناسب با دکور خانه، کار دشواری به نظر می‌رسد. چرا که اعضای خانواده نظرات متفاوتی از بابت انتخاب و خرید بهترین فرش دارند. از طرفی، در نظر گرفتن سلیقه تمامی افراد، امری مشکل و زمان‌بَر است. برای مثال، شما نمی‌توانید تمامی فرش‌های ماشینی یک فروشگاه فرش را مشاهده یا امتحان کنید و در کمترین زمان، تصمیم خود را نهایی کنید. به همین خاطر، لازم است به فکر راه حل بهتری جهت خرید فرش ماشینی ایرانی متناسب با دکوراسیون منزل خود باشید.

چگونه فرش پذیرایی را انتخاب کنم؟

مهم‌ترین نکته در خرید فرش ماشینی برای محیط پذیرایی خانه، اندازه‌ی فرش است. چرا که فرش دقیقا باید به اندازه‌ی ابعاد محیط پذیرایی باشد. در غیر این صورت، فرش انتخابی شما به چشم نخواهد آمد. برای مثال، اگر در پذیرایی خانه‌تان مبل چیده‌اید، لازم است  فرش پذیرایی شما تا جلوی پایه‌های مبل ادامه داشته باشد. در غیر این صورت، فضای پذیرایی شما، کوچک‌تر از ابعاد واقعی خود نشان داده خواهد شد. علاوه بر اندازه فرش ماشینی، می‌بایست به پارامترهای دیگری هم دقت داشته باشید.

  • نوع مالکیت خانه

زمانی که شما مستاجر باشید، با انتخاب یک فرش ماشینی نمی‌توانید به سادگی رنگ دیوار یا سایر قسمت‌های خانه خود را تغییر بدهید. اما وقتی که خودتان مالک خانه هستید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید رنگ دیوار و حتی کفپوش پذیرایی را جهت هماهنگی با فرش موردعلاقه‌تان تغییر دهید. پس به هنگام انتخاب و خرید فرش ماشینی این نکته را در نظر داشته باشید که فرش را هماهنگ با فضای موجود انتخاب کنید.

یکی از بهترین پیشنهادها جهت تهیه فرش برای خانه‌ی اجاره‌ای، فرش‌های ماشینی به سبک بوهو است. دکوراسیون سبک بوهو محدود به رنگ خاصی نیست. به طور کلی رنگ‌های روشن و شاد فرش می‌توانند سبک بوهو را برای دکوراسیون منزل شما تداعی کنند.

  • راحتی

علاوه بر نوع مالکیت خانه، بحث راحتی در فرش ماشینی هم مطرح است. به طوری که وقتی شما پاهای‌تان را روی فرش قرار می‌دهید، حس و حال خوبی داشته باشید.

  • نحوه تمیز کردن فرش

احتمال آلوده شدن فرش پذیرایی، زیاد است. چرا که دفعات زیادی در طی روز از آن‌جا گذر می‌کنید و زمان‌های طولانی را در پذیرایی به سر می‌برید. همچنین پذیرایی از مهمانان با انواع مواد غذایی در این قسمت از خانه انجام می‌شود که احتمال کثیف شدن فرش را بالا می‌برد. به همین خاطر، لازم است تا فرشی را انتخاب کنید که نحوه شستشوی آن، ساده‌تر باشد.

  • طرح

مسلم است که خرید فرش ماشینی بدون توجه به طرح آن، اقدام نادرست و اشتباهی است. چرا که طرح انتخابی شما می‌بایست براساس اندازه و ابعاد محیط پذیرایی‌تان باشد. فرض کنید که محیط پذیرایی شما بزرگ است. به نظر خودتان اندازه‌ی عناصر به کار رفته در طرح فرش باید به چه صورت باشد؟! در این شرایط، بهتر است فرش‌هایی را انتخاب کنید که طرح لچک ترنج دارند. این دسته از فرش‌ها با گل‌های ریز طراحی شده‌اند. البته فرش لچک ترنج دارای انواع متفاوتی است. یکی از انواع لچک قرینه، لچک ترنج سبک محتشم و لچک طرح راور، می‌تواند انتخاب ایده‌آلی جهت پوشاندن فضای بزرگ پذیرایی باشد.

اما اگر فضای پذیرایی شما چندان بزرگ نیست، بهتر است دور فرش ماشینی لچک ترنج را خط بکشید! به جای آن، از طرح‌های ترکیب شده با رنگ‌های روشن استفاده کنید. چرا که فرش‌های دارای رنگ روشن برای انعکاس و افزایش نور در فضای کوچک مناسب هستند.

  • رنگ

شاید شما هم مانند بیشتر متقاضیان، در رابطه با رنگ فرش ماشینی، بیش از هر مورد دیگری حساس باشید. اما در این شرایط دقت داشته باشید که بیش از حد حساسیت به خرج ندهید. کافی است که حداقل دو رنگ از رنگ‌های اصلی دکوراسیون شما در طرح‌های فرش وجود داشته باشد. در ادامه با چندین مثال کاربردی، متوجه این موضوع خواهید شد.

راهنمای انتخاب فرش ماشینی آبی رنگ برای پذیرایی

اگر اکسسوری‌هایی دارید که به رنگ طلایی هستند، فرش آبی رنگی خریداری کنید که لکه‌های پراکنده طلایی دارد. همچنین در این شرایط، انتخاب فرش ماشینی با رنگ‌های خنثی همانند رنگ طوسی، سفید و بژ مناسب است. به طوری که شما می‌توانید نشیمن ساحلی زیبایی را با استفاده از ساده‌ترین طرح‌ها به وجود آورید. گفتنی است که دو رنگ اصلی در طرح و الگوی این نوع فرش، آبی و طلایی است.

راهنمای انتخاب فرش ماشینی صورتی رنگ در محیط پذیرایی

پایه و اساس انتخاب فرش ماشینی به سبک بوهو، سادگی است. وقتی به سبک دکوراسیون بوهو فکر می‌کنید، به احتمال زیاد رنگ‌هایی مانند صورتی، بنفش و نارنجی در ذهن شما خواهد آمد. اگر تصمیم دارید تا فرش خانه‌تان را براساس سبک بوهو انتخاب کنید، کافی است که به دنبال فرش‌هایی با همین رنگ‌ها باشید. رنگ‌های روشن مثل رنگ صورتی و بنفش، فضای داخلی خانه شما را فانتزی می‌کنند.

در صورتی که رنگ‌های شاد و روشن را نمی‌پسندید، می‌توانید رنگ‌هایی با تنالیته جواهرات را در نظر بگیرید. چرا که این دسته از رنگ‌ها را می‌توان با سبک بوهو هماهنگ کرد.

راهنمای انتخاب فرش ماشینی با رنگ‌های خنثی

به کار بردن یک فرش ماشینی کوچک در دکوراسیون پذیرایی می‌تواند فضای خانه شما را دراماتیک کند. البته رنگ این فرش کوچک نباید تفاوت چشم‌گیری با سایر فرش‌های شما داشته باشد. سبک روستیک دقیقا همان سبکی است که شما به دنبال آن هستید. در سبک روستیک از عناصری استفاده می‌شود که دارای رنگ خنثی هستند. به همین خاطر، شما می‌توانید جهت زیباتر کردن فضای داخلی خانه‌ی خود از یک قطعه فرش ماشینی به رنگ خنثی استفاده کنید.

راهنمای انتخاب مدل فرش مدرن برای پذیرایی

بدیهی است که فرش ماشینی مدرن در مقابل فرش کلاسیک قرار دارد. طرح و نقش ساده فرش ماشینی مدرن، نظر تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانی را نسبت به خود جلب می‌کند. در نظر داشته باشید که فرش مدرن برای هر نوع دکوراسیونی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برای مثال، اگر دکوراسیون خانه را براساس سبک سنتی چیده‌اید، در بیشتر مواقع نمی‌توانید فرش مدرن خریداری کنید. تنها در صورتی که قصد دارید تا سبک سنتی خانه‌ی خود را تعدیل کنید، استفاده از فرش مدرن، گزینه‌ی مناسبی است.

فرش ماشینی مدرن را از کجا بخریم؟

اکنون که می‌دانید کدام فرش ماشینی برای پذیرایی خانه‌ی شما مناسب است، می‌بایست بهترین فروشگاه فرش را انتخاب کنید. بهترین فروشگاه فرش باید ویژگی‌های برجسته‌ای داشته باشد که شما رضایت کافی از خریدتان داشته باشید.

  • فروش آنلاین

مراجعه به سامانه‌های آنلاین، مناسب‌ترین راه برای انتخاب فرش ماشینی است. از طرفی، فروشگاهی که دارای سایت اینترنتی است، تنوع زیادی در بین فرش‌های ماشینی خود دارد. به صورتی که شما می‌توانید طرح دلخواه خودتان را در کمترین زمان انتخاب کنید.

  • پشتیبانی 24 ساعته

سامانه اینترنتی را که جهت انتخاب فرش ماشینی انتخاب می‌کنید، باید پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد. چرا که شما نیاز دارید که سوال‌های خودتان در رابطه با انتخاب فرش بپرسید. در صورتی که این امکان برای شما و سایر مشتریان فراهم نباشد، از اعتماد کردن به آن برند خودداری کنید.

به جرئت می‌توان بیان کرد که فروشگاه زیلوکس، همان فروشگاه برتری است که شما به دنبال آن هستید. انواع فرش کلاسیک، فرش برشی، فرش مدرن، فرش کودک و فرش کناره زیلوکس از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، زیلوکس این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده تا هزینه‌ی فرش را به صورت اقساطی بپردازند. چنانچه شما نیاز به راهنمایی داشته باشید، می‌توانید سوالات خود را از مشاوران حرفه‌ای زیلوکس بپرسید و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در واتساپ یا ازطریق تماس تلفنی با ما در تماس باشید: 02147624742

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

پول با شما خریدنش و ست کردنش با وسایل منزل با ما😅

Milad7

سپاس 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)