حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خوشبختانه GCam 7.5 دیگر عکس های پرتره را در یک فولد جدا ذخیره نمی کند

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | گوگل، نرم افزار

نمی دانم چقدر با دوربین گوگل (Google Camera) یا به اختصار GCam آشنا هستید. بدون شک بهترین پردازش تصویر در بین نرم افزارهای دوربین اندرویدی را دارد. اگر کمی حوصله کنید می توانید آن را روی دستگاه های سازگار غیر از محصولات گوگل هم استفاده کنید. یکی از مشکلات این بود که تصاویر پرتره را یک پوشه مجزا ذخیره می کرد. به این صورت که تصویر بدون افکت پرتره در کنار تصویر پرتره به صورت جداگانه از باقی تصاویر، درون یک پوشه ذخیره می شد. حال تصور کنید که چند صد عکس پرتره بگیرید و مثلا از فایل منیجر بخواهید آن را پیدا کنید. خوشبختانه GCam 7.5 دیگر عکس های پرتره را در یک فولد جدا ذخیره نمی کند. همچنین در نام گذاری فایل ها هم تغییراتی داده شده است.

GCam 7.5

نرم افزار Google Camera 7.5، جدیدترین نسخه برنامه دوربین برای تلفن های هوشمند گوگل پیکسل است. پیش از این دیدیم که به نکات مربوط به پیکسل 4a 5G با کد نام bramble و پیکسل 5 با کدنام redfin اشاره می کرد و همچنین ویژگی هایی مانند بزرگنمایی صوتی را ارایه می کرد. حالا می بینیم که قرار است این برنامه تغییرات دیگری را نیز به همراه داشته باشد، به ویژه تغییر در طرح نامگذاری فایل برای عکس ها و در نهایت متوقف کردن رفتار برای ذخیره کردن عکس های پرتره در یک پوشه جداگانه.

براساس گزارش های AndroidPolice نرم افزار گوگل کمرا نسخه ۷.۵ به یک روش نامگذاری متفاوت برای فایل ها تغییر خواهد کرد. به جای اینکه مانند اکثر تلفن های هوشمند که برای عکس های دوربین خود، نام پرونده را با پیشوند “IMG” شروع می کنند، این نسخه پیشوند “PXL” را خواهد داشت و پس از آن تاریخ و زمان مطابق روال را دنبال می کنید. این تغییر برای همه عکس ها و فیلم ها اعمال می شود، بنابراین عکس های Motion Photos ، Night Sight، و پرتره ها با پیشوند یکسان شروع می شوند و پسوند های متفاوتی دارند. یک اثر جانبی ناخواسته برای همین ممکن است این باشد که عکسهای متحرک اکنون در کنار سایر تصاویر نمایش داده می شوند.

طرح نامگذاری جدید در Google Camera 7.5

علاوه بر این، در Google Camera 7.5 عکس های پرتره دیگر در پوشه های مجزای خود ذخیره نمی شوند، این حرکتی است که احتمالا مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت. در نسخه های قدیمی تر، هر عکس پرتره ای که ثبت کردید، در پوشه های شخصی در فهرست DCIM / Camera ذخیره می شود، که به وضوح یک تصمیم وحشتناک بود.

استفاده از اکثر گالری های دیگر به این معنی است که برای بررسی تصاویر باید در هر پوشه وارد شوید، به علاوه عکس های شما به صورت زمانی نمایش داده نمی شوند و حذف تصاویر همچنان پوشه های خالی را برای شما به همراه خواهد داشت. در صورت داشتن چندین دستگاه، وضعیت کاملا آشفته بود و بیشتر از آن شدیدتر بود و از یک راه حل اصلی برای تهیه پشتیبان آنلاین استفاده می کرد.

اکنون عکسهای پرتره همانطور که باید در وهله اول در پوشه اصلی ذخیره می شوند

خوشبختانه، اکنون باید مشکلات مربوط به عکس های پرتره بر اساس طرح نامگذاری جدید برطرف شود، زیرا عکس ها مستقیماً در پوشه DCIM / Camera ذخیره می شوند. این مسئله می تواند بدون تغییر در طرح نامگذاری نیز برطرف شود، اما این جزئی از ترکیبی تغییراتی است که اکنون دریافت می کنید. Google Camera 7.5 جدید در نسخه های بتا اندروید ۱۱ قابل تست کردن است، بنابراین اگر جدیدترین بیلد را اجرا کرده اید، آن را امتحان کنید.

نظر شما درباره GCam 7.5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اره واقعا مزخرف بود

Milad7

والا قبلا هم ازش استفاده نمیکردم 🙂

MohammadFarhaadi

کسی جی کم برا ردمی نوت ۹ اس سراغ داره که کامل کار بده.حوصله ندارم بگردم اگه کسی سراغ داره لطفا لینک بده.ممنون پیشاپیش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)