حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راز تلویزیون شفاف شیائومی Mi LUX TV چیست؟

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | تلویزیون، شیائومی

هفته گذشته برای شما توشتیم که تلویزیون شیائومی Mi TV LUX OLED رسما معرفی شد. این تلویزیون یک پنل شفاف OLED داشت که توجه خیلی از کاربران را به خود جلب کرد. اما راز تلویزیون شفاف شیائومی Mi LUX TV چیست؟ چطور می توان یک تلویزیون شفاف داشت؟

تلویزیون شفاف شیائومی Mi LUX TV

تلویزیون شفاف شیائومی Mi LUX TV

تلویزیون شفاف شیائومی Mi LUX TV

تلویزیون شیائومی Mi TV LUX قرار است اولین تلویزیون شفاف جهان در مقیاس انبوه شود. اما چگونه می توان تلویزیون را شفاف ساخت؟ شرکت روند کار را تفصیل داده و مرحله ۱ واضح است که باید این باشذ: هر آنچه را که به طور معمول در پشت صفحه قرار می گیرد گرفته و آن را در جایی دیگر قرار دهید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، تمام لوازم الکترونیکی و سخت افزار صدا به پایه گرد تلویزیون منتقل شدند. این باعث شده تا قطعات کاملا نزدیک تر از حد معمول باشند، بنابراین شیائومی در هنگام طراحی خنک کننده مجبور بود از مراقبت ویژه ای برخوردار باشد. این چیپست دارای سینک گرما بوده و کل پایه با دریچه ها برای کمک به خنک کننده همرفتی کمک می کند.

هر دو نمایشگر LCD و OLED قابل شفاف شدن هستند. با این حال، شیائومی پنل OLED را انتخاب کرد. از آنجا که این نوع پنل نیازی به نور پس زمینه ندارد اما یک تلویزیون LCD شفاف به یک بک-لایت نیاز دارد. اما با این حال حتی OLED به طور طبیعی شفاف نیست.

ماتریس RGBW طراحی منحصر به فردی دارد که در آن فقط نیمی از پنل با پیکسل ها پوشانده شده است ، نیمی دیگر شفاف مانده است. پیکسل ها به اندازه کافی خوب هستند که شما نمی توانید آنها را در فاصله بینایی عادی مشاهده کنید و شکاف بین آنها به همان اندازه کوچک است ، بنابراین شما هم نمی توانید آنها را ببینید – همه اینها در یک صفحه شیشه ای به ظاهر عادی ادغام می شوند.

تصویر زیر یک پانل OLED سنتی را با نمونه مورد استفاده در تلویزیون LUX مقایسه می کند. پیکسل های معمول در سمت راست هستند و ناحیه سمت چپ شفاف است.

برای محافظت از پنل، یک قطعه شیشه 55 اینچ با استفاده از چسب توسط اشعه UV به صفحه نمایش وصل می شود. سپس، یک قاب فلزی نازک محیط شیشه را مدیریت می کند تا به آن سفت شود.

در حالی که ممکن است شما یک تلویزیون شفاف در خانه نخواهید داشت (حتی اگر جالب به نظر برسد) ، مسابقه برای قرار دادن دوربین های سلفی در پشت صفحه گوشی های هوشمند است. نمونه های اولیه ای وجود داشته است، اما کیفیت تصویر آنها مطلوب باقی مانده است چرا که ساختن نمایشگرها کار ساده ای نیست.

پیش از این، شیائومی توضیح داده بود که تراکم پیکسلی بالای نمایشگرهای موبایل مانعی برای آن است. جالب است بدانید که آیا تجربه به دست آمده از طراحی تلویزیون شفاف به شرکت کمک می کند تا این مسئله را حل کند.

نظر شما چیست؟ این تلویزیون شیائومی را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

ادمین جان ترجمه میکنی خواهشا یکم جمله بندی هارو هم دست بکش مغزم سوت کشید. ممنون 😀

persepolis

من که هنوز نخوندمش
تو فکرش نرو!.

AL1K1NG

والا!!
من که حس کردم در حالی که داشته یه بسته کوکایین رو تحویل میداده و از دست پلیسا فرار میکرده اینو پست کرده!!
#دوست داریم گوگول ترنزلیت

Amir.H

والا چی بگم😂متن رو خوندم هر چی بلد بودم از ذهنم پوکید اصلا مفهوم نبود که چطور ساخته میشه! ،

Demon

شیا همینطور پیش بره بد تر از هواوی تحریم میشه🙂

Milad7

شت عجب چیزه 😐

MohammadFarhaadi

یعنی کلا پا تو کفش همه میکنه شیائومی.نیت کرده همه رو بیچاره کنه.چند وقت دیگه رفت و روب خودرو سازا و سازنده های لوازم خانگی و مدارس و همه رو میده🤣🤣🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)