حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف شدن فورتنایت از اپ استور اپل به دلیل روش پرداخت جدید بدون پرداخت حق سهم ۳۰ درصدی اپل

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | بازی

اپیک گیمز از همان ابتدا دوست نداشت اصطلاحا «دنگ ۳۰ درصدی» فروشگاه های نرم افزاری را بدهد. اگر به یاد داشته باشید مثلا تا مدت ها روی اندروید فقط از وب سایت خودش قابل دانلود بود و در گوگل پلی استور قرار نداشت. حالا اما شاهد حذف شدن فورتنایت از اپ استور اپل به دلیل روش پرداخت جدید بدون پرداخت حق سهم ۳۰ درصدی اپل هستیم.

حذف شدن فورتنایت از اپ استور

جنگ ادامه دارد. تقریبا بلافاصله پس از ارایه یک روش پرداخت جایگزین برای کاربران Fortnite که از مالیات ۳۰ درصدی فروشگاه اپل عبور می کنند، اپل بازی را از فروشگاه حذف کرد. Epic یعنی سازنده این بازی بیخیال ماجرا نیست. آنها در حال شکایت از غول فناوری کوپرتینویی هستند.

اندکی پس از آنکه Epic Games گزینه Epic Direct Payment خود را برای Fortnite معرفی کرد، اپل بازی سبک Battle royale را از فروشگاه نرم افزاری خود حذف کرد. این حذف تنها چند ساعت پس از انتشار خبر مطبوعاتی اپیک انجام شد. ظاهرا اپل در دریافت مالیات فروشگاه نرم افزاری خود اصلا شوخی ندارد.

اپل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اقدام به دور زدن هزینه های خرید داخل برنامه فروشگاه نرم افزاری ‌اش نقض خط مشی فروشگاه است. آنها ادعا می کنند که دستورالعمل یکسان برای همه توسعه دهندگان در اکوسیستم App Store را تضمین کرده و کاربران خود را “ایمن” نگه می دارد.

بیانیه اپل مبنی بر حذف Fortnite

 

در پاسخ، اپیک قبلاً دادخواستی را علیه کوپرتینویی ها مطرح کرده است که درخواست کمک های موقت را داشته و نشان می دهد که انتظار چنین پاسخی را داشت. این شرکت همچنین اعلام کرد که قرار است یک فیلم کوتاه به نام Nineteen Eighty-Fortnite را پخش کند که مربوط به یک تبلیغاتی است که در آگهی اپل در سال 1984 برای مکینتاش انجام داد. این تبلیغات زمانی پخش می شود ، که نشان می دهد اپیک نیز برای این امر آماده بود.

نظر شما درباره این درگیری چیست؟ حق با کدام سمت دعواست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Adjus

جان؟

Auroro

اپل ی آشغال به تمام معنا! واقعا ی گوشی لازمه چنین محدودیت هایی داشته باشه؟ خیلی هم راحت هکش کردند

Mahdi

اندروید هم

Farcry

گوگل هم حذف کرد.در ضمن وقتی عقل نداری و چیزی از سیستم اپ استور یا گوگل پلی سرت نمیشه بهتر حرف نزنی

Auroro

سرم میشه. ولی منظورم از آشغال بودن برا خود من هستش. و محدودیتش تو ایران. اتفاقا تو آمریکا و کشورهای تحریم نشده و پیشرفته خیلی هم کاربردیه.

تو ایران نه با سرعت نتش میشه ساخت ن دردسر اپل آیدیش و نه خیلی چیزای دیگه.
برا همین بهترین گزینه برای شخص حقیر اندروید هستش.

Farcry

اتفاقا توی ایران هم اندروید کم محدودیت نداره.هیچ جوره نمیتونی پرداخت درون برنامه ای داشته باشی و یا هیچ جوره هم نمیشه برنامه یا بازی قیمتدار دریافت کرد ولی از طریق اپ استور با یه گیفت کارت راحت میشه اینکار رو انجام داد و هیچ محدودیتی برای ایران نیست درحالی که خیلی از برنامه ها توی گوگل پلی برای ایران در دسترس نیست.یامثلا تا دو سال پیش فقط با فیلتر شکن میشد از پلی استور دانلود کرد درحالی که اپ استور اینطوری نبود.اینا یه نمونه بود.درواقع این آزادی عمل اندروید و دانلود از طریق وب و استور های مختلف هست که باعث شده این محدودیدت های اندروید توی ایران کمتر حس بشه درحالی که سرویس های گوگل هم توی ایران همه امکاناتش در دسترس نیست

persepolis

از اون ور گوگل ما را تحریم کرده
از این ور هم ایران خیلی از اپ استور ها را فیلتر میکنه
که خودش اپ استور هاش حالا هر اسمی میخات بزاره
را برای دانلود معرفی کنه و از این راه سود سرشاری نصیبش بشه
این سیاست …ایرانه که فقط فکر سودن
برای همین بیشتر سایت ها را فیلتر میکنند
فقط فکر سودن ولا غیر…

نیما عرفانی

آفرین پیروزی جان الان قواعد نگارشی رو بهتر رعایت کردی و برای خواننده ی کامنتت مفهومش ملموس بود. فرم کتابی رو بذار کنار ، عادی و گفتاری تایپ کن.

SHREK

اپل بديش به محدودیت هاشه الان از هیچ جا نمیشه فورت نصب کرد. چون پول اپل ندادن😂😂

Farcry

عزیزم وقتی تاحالا با ios کار نکردی مجبوری نظر بدی؟ هنوز که هنوزه چندین اپ استور چینی برای ios وجود داره که خیلی از بازی ها و برنامه ها توی اونها وجود داره و جدا از اپ استور میشه از طریق اونها بازی ها و برنامه ها رو دانلود کرد.

Auroro

ولی باز اذیت کنندس

AŁɪ

😶

Milad7

هاهاها گردن اپل کلفته 😛

Finch

فورتنایت با گوشی مثل پولدار شدن تو جی تی ای میمونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)