حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل گوگل Wear OS جدید برمبنای Android 11 و Snapdragon Wear 4100 رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | گجت‌های پوشیدنی، گوگل

سیستم عامل Wear OS گوگل یا همان Android Wear که برخی از ما با وجود تغییری که سالها پیش انجام شد، هنوز هم آن را صدا می کنیم، در اخبار روزانه توجه چندانی نمی بینید، اما سیستم عامل پوشیدنی هنوز زنده است. خبر خوب این که سیستم عامل گوگل Wear OS جدید برمبنای Android 11 و Snapdragon Wear 4100 رسما معرفی شد.

سیستم عامل گوگل Wear OS جدید

ساعتهای جدید Suunto ، OPPO و Xiaomi و همچنین معرفی تراشه کوالکام Snapdragon Wear 4100 برای پوشیدنی ها، علاقه خود را به سیستم عامل پوشیدنی های گوگل مجددا نشان داده اند. اکنون، به عنوان بخشی از اعلامیه های #11WeeksOfAndroid ، گوگل نسخه جدیدی از Wear OS را معرفی کرده است که مبتنی بر اندروید ۱۱ است و از تراشه Snapdragon Wear 4100 پشتیبانی می کند.

گوگل به طور صریح “سیستم عامل Wear OS روی اندروید ۱۱” را در پست وبلاگ خود اعلام نمی کند، اما آنها اشاره می کنند که چندین ویژگی اندروید ۱۱ به Wear OS وارد خواهند شد. ما از گوگل درخواست تأیید در این باره کردیم و سخنگوی گوگل به ما اطلاع داد که نسخه جدید Wear OS مبتنی بر Android 11 است. برای مرجع، نسخه فعلی سیستم عامل پوشیدنی گوگل هنوز مبتنی بر Android 9 است، بنابراین این پرش مورد نیاز بود.

به روزرسانی جدید Wear OS OTA که در پاییز وارد بازار خواهد شد، تغییرات منصفانه ای را به همراه خواهد آورد که در زیر خلاصه می شود:

  1. ۱- دسترسی سریعتر به اطلاعات
  2. ۲- فرایند جفت سازی ساده شده برای آسانتر شدن اتصال
  3. ۳- بهبود در SysUI برای کنترل های شهودی تر برای مدیریت حالت های مختلف ساعت و تمرین
  4. ۴- پیشرفت های هسته پردازنده امیدوار کننده تا 20٪ پیشرفت سرعت در زمان راه اندازی برای برنامه ها
  5. ۵- پشتیبانی بهبود یافته از LTE
  6. ۶- پشتیبانی از تراشه های کوالکام Snapdragon Wear 4100 و 4100+

علاوه بر این تغییرات، چند تغییر دیگر نیز وجود دارد، که ما در گذشته از قبل آنها را بررسی کرده ایم. به عنوان مثال، گوگل در پاسخ به بیماری همه گیر COVID-19 یک تایمر شستشوی دست ساخته است و کاربران را ترغیب به انجام بهداشت صحیح می کند.

بروزرسانی جدید همچنین با طراحی جدید Weather Tile که در اوایل ماه جاری مشاهده شد، همراه خواهد بود. این طراحی جدید، خواندن اطلاعات را هنگام حرکت آسان تر می کند و همچنان دسترسی به تفکیک ساعتی هوای روز را برای کمک به کاربران در پیشبرد برنامه و ارائه اطلاعات در مورد هشدارهای مهم هواشناسی در این منطقه، همچنان حفظ می کند.

علاوه بر این، گوگل وعده داده است که ساختن برنامه های پوشیدنی را برای توسعه دهندگان آسانتر می کند. انتظار دارید شاهد بهبود و تمرکز پوشیدنی در کتابخانه های Android Studio ، Kotlin و Jetpack باشید. بیلد Androidx.wear 1.1.0 نیز منتشر شده است و ساخت و تست برنامه های پوشیدنی را آسان تر می کند.

نظر شما درباره ارایه جدید گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

تایزن سامسونگ برای اسمارت واچ بهتره ولی خب محدودیت‌هایی هم داره که این نداره.

Milad7

خیلی هم خوب 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)