حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام در تلاش برای کسب اجازه فروش تراشه به پرفروش ترین برند موبایل دنیا است

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

ممنوعیت تجارت ایالات متحده علیه هواوی تأثیر چشمگیری بر روی تولید تراشه های این شرکت ایجاد کرده است، زیرا تراشه ساز TSMC از تولید پردازنده های HiSilicon Kirin منع شده است. بنا بر گزارش ها، این عمل باعث شده هواوی اعلام كند كه پرچمداران سری آینده Mate 40 آخرین محصولاتش با پردازنده های داخلی Kirin خواهند بود. این بدان معنی است که برند چینی باید به جای آن تراشه های پرچمدار را از یک شرکت دیگر تهیه کند. در این بین گفته می شود که کوالکام در تلاش برای کسب اجازه فروش تراشه به پرفروش ترین برند موبایل دنیا است. بله، کوالکام می خواهد تراشه های هواوی را تامین کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد، اکنون مشخص شده است که کوالکام در حال لابی کردن با دولت آمریکا است تا اجازه دهد تراشه هایی را به هواوی بفروشد که برای تلفن های 5G برند چینی استفاده شود.

کوالکام گزارش طبق ارائه شده، گفته می شود ممنوعیت تجارت ایالات متحده علیه هواوی نمی تواند مانع از دستیابی به قطعات لازم برای تلفن های 5G خود شود. بنابراین، این بدان معنی است که تراشه ساز آمریکایی به اندازه ۸ میلیارد دلار در سال هزینه دارد حال آن که می تواند آن را از طریق رقبای خارجی خود تامین کند.

به نقل از کوالکام :

“اگر Qualcomm مشمول مجوز صادرات باشد، اما رقبای خارجی آن نیستند، سیاست دولت ایالات متحده باعث تغییر سریع سهم بازار چیپست 5G در چین و فراتر از آن خواهد شد.”

چیپست های کوالکام برای هندزفری‌های بی‌سیم

پس این رقبای خارجی چه برندهایی هستند؟ به گفته وال استریت ژورنال، مدیاتک و سامسونگ از این ممنوعیت بهره مند هستند. در حقیقت، چندین گزارش حاکی است که هواوی در سال ۲۰۲۰ به شکلی بزرگی به مدیاتک روی آورده است.

توافق موفقیت آمیز بین هواوی و کوالکام اولین مرتبه نیست که رخ می دهد. هواوی قبل از ممنوعیت تجارت ایالات متحده، از محصولات شرکت های آمریکایی در تلفن های اقتصادی خود استفاده گسترده ای کرده بود. با این حال، به نظر می رسد که توافق موفقیت آمیز برای سیلیکون پرچمدار برای این دو شرکت اول باشد، زیرا هواوی حداقل از Ascend P6 از سال ۲۰۱۳ از تراشه های برند Kirin استفاده کرده است.

هیچ تضمینی برای انجام معامله بین کوالکام و هواوی در صورتی که دولت ایالات متحده به آن چراغ سبز بدهد نیست. برند چینی تلاش کرده است تا هرچه بیشتر مؤلفه های شرکت های غیر آمریکایی را تأمین کند، هرچند که تجارت با Qualcomm را برای برخی از مؤلفه ها و توافقنامه ثبت اختراع از سر گرفته است.

در هر صورت، واضح است که ممنوعیت تجارت ایالات متحده علیه هواوی می تواند علیه حداقل یک شرکت آمریکایی به جای کمک به آن اقدام کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی دست به دامن کوالکام می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اینجوری هم سود بیشتری می‌کنه کوالکام هم آمریکا می‌تونه با این سیاست از چین جاسوسی کنه⁦☺️⁩ به همین راحتی .

Farcry

چین توی تولید پردازنده هیچ پخی نیست.اولین پردازنده چینی دکستاپ تولید شده هم که اسمش رو یادم نیست در حد پردازنده های میان رده ای ام دی و اینتل بود.این تازه کوالکومه وگرنه شرکت های چینی راه صد ساله دارن تا بتونن با شرکت های غولی مثل انویدیا و AMD و اینتل رقابت کنن.کرین هوآوی هم با کمک TSMC تونست تا همینجا هم ادامه بده و امسال هم با قطع همکاری TSMC با هوآوی شاهد آخرین پردازنده کرین هستیم

Farcry

اشتب شد این پردازنده ژائوشین چیزی در حد پردازنده Pentium G5600 هست یعنی کاملا پایین رده و اقتصادی و جالب تر از اون هم با فناوری ۱۶ نانومتری TSMC ساخته شده.یعنی شرکت های تکنولوژی چینی عملا توی هر مورد و وسیله ای که تولید میکنن یا باید با شرکت های تماما امریکایی یا شرکت های چند ملیتی مثل TSMC که توی آمریکا هم چندین کارخونه بزرگ دارن و بازار بزرگ هدفشون هم اونجاست رقابت کنن.

AŁɪ

داداش اشتب ریپلی نزدی ؟😶

Mahdi

ببینیم ترامپ عقلشو به کار میندازه یا نه

Elyas

كاش امريكا بجا كرين ، اكزينوس رو تحريم ميكرد
اينجوري مشكل همه ايرانياي سامسونگي مشكلشون حل ميشد

AŁɪ

دهن سرویس 🤣

ArmanBgold

چه شود😋😍

SHREK

کوالکام اینطوری کلی سود میکنه از این طرف هم هواوی از نظر سخت افزار قوی تر میشه.

Milad7

سود کلانی نصیب کوالکام میشه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)