حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقال غیرقانونی فناوری نمایشگر OLED از سامسونگ به چین، اتهام دو محقق سامسونگ دیسپلی

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | سامسونگ

به یاد دارید که حدودا یک سال و نیم پیش برای شما نوشتیم BOE یکی از مضنونان خرید فناوری سرقت شده نمایشگر منعطف OLED سامسونگ است. به هر صورت چیزی که مشخص است، سرقت فناوری OLED سامسونگ است. حالا اما انتقال غیرقانونی فناوری نمایشگر OLED از سامسونگ به چین، اتهام دو محقق سامسونگ دیسپلی در کره جنوبی است.

دو محقق سامسونگ دیسپلی و یک مقام شریک خارجی اواخر هفته گذشته دستگیر شدند. دستگیری آن ها زمانی اتفاق افتاد که دادستان کره جنوبی آنها را به جاسوسی شرکتی به نفع چین متهم کرد و میلیون ها دلار خسارت به هولدینگ مستقر در سئول تایید شد. هویت مردان 46 و 37 ساله مورد نظر فاش نشده است، در حالی که مقامات فقط هر دو را مقام ارشد در شرکت را توصیف می کردند.

شخص بازداشت شده دیگر مدیر تولید کننده تجهیزات نمایشگر در سامسونگ است که در گذشته با آن همکاری داشت. میزان کامل نقش آنها در مصیبت ناشناخته مانده است، زیرا آنها فقط به عدم محافظت از لورفتن فناوری حساس متهم می شوند، این بدان معناست که آنها نسبت به دو محقق دستگیر شده، تا حدودی بازیگران منفعل تر بودند.

رسانه های کره جنوبی گزارش دادند که این پرونده حول استفاده پیشگام سامسونگ از متود Inkjet Printing به عنوان روشی برای تولید OLED سامسونگ است. به طور خاص، دادستان کره ای معتقد است که این دو محقق مشخصات فرآیند را که Samsung Display در نیمه دوم سال گذشته با آنها تجربه کرده است، فاش کردند. چندین مقام بلندپایه شرکت تابعه شرکت چینی در مرکز ادعاهای سرقت فناوری نیز پس از تحقیقات تحقیقاتی بازداشت شدند.

فناوری سرقت شده می تواند هزینه های تولید تلویزیون OLED را تا ۲۰ درصد کاهش دهد

دلایل بسیاری وجود دارد که متود inkjet printing به عنوان آینده تولید حجم زیاد OLED مورد حمایت قرار گرفته است، اما عامل شماره یک هزینه آن است.

برآورد تحلیلگران نشان می دهد که یک تلویزیون 4K در اندازه 65 اینچی در حال حاضر در مقایسه با فرآیند به اصطلاح WOLED که امروزه در حال استفاده است، می تواند تا 20٪ ارزانتر برای تولید روی با متد inkjet printing باشد. به طور طبیعی، اقتصاد تولید انبوه در اینجا دخالت می کند و بازده ها با اندازه پانل های کوچکتر به طرز چشمگیری کاهش می یابد. با این حال، این روند هنوز در حال بهبود است و پتانسیل آن در سالها از بررسی دقیق تحقیق و توسعه بازمانده است.

سامسونگ، در سه سال گذشته بیش از 10 میلیارد ون معادل 8.5 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است تا مشخصات چاپ را که در مرکز بحث و جدال جدید است، توسعه دهد. پیشگام سازی تولید انبوه یکی از تنها راه هایی است که در آن شرکت می تواند با توجه به رقابت روزافزون با تولید کنندگان چینی، در بازار OLED رقابتی بماند.

انتظار می رود سامسونگ صفحه نمایش تکنیک های inkjet printing را در مراحل تولید OLED خود در اوایل ماه اکتبر اجرا کند و در حال حاضر در حال انجام است تا اولین شرکتی باشد که این کار را انجام داده است. علاوه بر چین، همین فناوری در حال حاضر نیز در ژاپن و تایوان مورد تحقیق قرار می گیرد.

این به سختی اولین نمونه مدرن ادعاهای سرقت فناوری سامسونگ به شرکت های چینی است. در واقع، این حتی اولین موردی نیست که مربوط به فن آوری های OLED باشد ، فقط دو سال است که کره جنوبی ۱۱ نفر را به اتهام مشابهی متهم کرد.

نظر شما درباره این رقابت ناسالم چیست؟ فکر می کنید چه چیزی سبب خیانت افراد داخلی سامسونگ شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

طبق معمول،چین سعی کرده چیزی که خودش نداره رو بدزده.خیلی هم عادیه.

ARMTIN

چیزی اصلأ بهش اشاره ای نمیشه اینکه
چرا کره ها به شرکت هم و‌طن خودشون خیانت میکنند ؟؟؟

Mahdi

چه جالب

Yusef

همیشه برام سوال بوده چه جوریه که تا یه شرکتی یه فناوری جدید میده یهو بعدش بقیه شرکتا هم میان اون فناوری رو تولید می کنن! اگر بلد بودن چرا خودشون اول تولید نکردن و بیرون ندادن! معمولا فاصله زمانیش هم به قدری کمه که نمیشه احتمال تست و بالغ نبودن فناوری رو تا قبل از ارائه به مشتری داد

bh974

اینکارا برا چین عادیه

SHREK

چیزی که نمیتونی بسازی بدزد خیلی راحت و بی دردسر!!

Chalton

چند ماه پیش کمپانی شیائومی از گوشی سطح بالا و مفهومی خودش به نام Mi MIX alpha رونمایی کرد و از آن زمان تا کنون بسیاری از طرفداران برند سازنده و گوشی‌های خاص در انتظار عرضه این دستگاه هستند. اگر شما هم از این دسته هستید، خبر ناخوشایندی برایتان داریم؛ زیرا این گوشی جدید احتمالا روانه بازار نخواهد شد. لی جون، مدیر ارشد شیائومی، اخیرا به طور عمومی به ارائه پاسخ به پرسش‌های کاربران می‌پردازد و همچنین به طور مشخص اعلام کرده است که این گوشی مفهومی عرضه نخواهد شد.

هـمـیـشـه حـرفـی بـزن، کـه بـتـوانی آنـرا بـنـویـسی ،چـیـزی را بـنـویـس، کـه بـتـوانـی آنـرا امـضـاء کـنـی وچـیـزی را امـضـاء کـن کـه بـتـوانی پـایـش بـایـسـتی
وقتی مال این حرفا نیستی چرا میای طرفدارات رو امیدوار میکنی😆🤦‍♂️

Chalton

برند های چینی هوآوی و BOE فاسد ترین برنهای دنیا که فقط با دزدی از اینو اون میتونن کارشون رو پیش ببرن کپی کارهای مفعول
با سامسونگ باش و پادشاهی کن یا چینی داشته باش و گدایی کن

persepolis

الان یعنی تو پ.ادشاهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خ.ر
خب بسوزه بابای تجربه

ali karimi

، تو دیگه داری این وسط چی میگی تو اول ببین در حدو اندازه های اون شرکتا هستی که داری چنین حرفی میزنی، تازه اون کارم از هرکسی برنمیاد،چیه اخه این تعصب بازیهای مسخرتون، خجالت بکشین، طوری حرفبزن که دو نفر بگه ازت یچیزی یاد بگیرن نه این بچه بازی‌ها، اخه با این تعصب بازیهای بچگانه چی بهت میرسه سامسونگ بهت گوشی رایگان میده، خخ یه کوزه ماستم بهت نمیده

Milad7

کلا در چین کپی کردن امر عادی هستش!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)