حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ از نمایشگر تاشو به سمت داخل و خارج رونمایی کرد + سایر فناوری‌های جدید OLED

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، نمایشگر

در نمایشگاه CES 2024، سامسونگ دیسپلی از چندین فناوری جدید OLED، ازجمله نمایشگر تاشو که می‌تواند به سمت داخل و خارج تا شود، رونمایی کرده است. سامسونگ این فناوری‌ها را به‌عنوان کانسپت به‌نمایش گذاشت که می‌توان از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های XR و حتی خودروها استفاده کرد. این شرکت همچنین از نسل سوم پنل‌های QD-OLED خود برای تلویزیون‌ها و نمایشگرها رونمایی کرده است که اکنون روشنایی بیشتری دارند.

نمایشگر تاشو به سمت داخل و خارج سامسونگ

پنل OLED جدید Flex In & Out سامسونگ دیسپلی می‌تواند به سمت داخل و خارج تا شود. ازآنجایی‌که می‌توان آن را به‌صورت 360 درجه تا کرد، این شرکت می‌گوید که یک گوشی به نمایشگر کاور جداگانه‌ای مانند آنچه در گلکسی زد فلیپ 5 یافت می‌شود، نیاز نخواهد داشت. ازآنجایی‌که نیازی به نمایشگر خارجی نیست، دستگاه موردبحث ازنظر تئوری می‌تواند نازک‌تر باشد، یا باتری بزرگتر یا دوربین‌های بهتری داشته باشید.

بااین‌حال، این بدان معناست که محتوای اصلی نمایشگر تاشو همیشه در معرض دید قرار دارد و در صورت سقوط نیز ممکن است آسیب ببیند. برای مقابله با آن، Samsung Display پنل را قوی‌تر کرده و در غرفه این شرکت، چندین آزمایش مقاومت ازجمله در دماهای شدید (20- تا 60 درجه سانتی‌گراد)، پرتاب توپ‌های بسکتبال روی صفحه‌نمایش، غوطه‌ور کردن دستگاه در آب و مالیدن ماسه روی صفحه‌نمایش را به‌نمایش گذاشت.

یکی از نمایندگان Samsung Display بیان می‌کند:

«In&Out Flip فناوری‌ای است که می‌تواند جایگزین جدیدی برای مصرف‌کنندگانی که گوشی‌های هوشمند عادی را به محصولات تاشو به‌دلیل ضخامت آن‌ها ترجیح می‌دهند، ارائه دهد. وقتی محصول به سمت بیرون تا می‌شود، هر دو قسمت جلو و پشت محصول می‌توانند به‌عنوان صفحه‌نمایش استفاده شوند و تجربه کاربری جدیدی ایجاد کنند.»

 

پنل‌های OLED هیبریدی Rollable Flex و Flex

نمایشگر تاشو و رول‌شونده سامسونگ

نمایشگر تاشو و رول‌شونده سامسونگ

این شرکت کره‌ای انواع دیگری از صفحه‌نمایش‌های OLED ازجمله Rollable Flex و Flex Hybrid را نیز به‌نمایش گذاشت. Rollable Flex یک پنل OLED قابل رول شدن است که می‌تواند به اندازه 1/4 اندازه اصلی خود بچرخد. Flex Hybrid یک پنل OLED است که می‌تواند همزمان تا شده و رول شود. سامسونگ کانسپت‌های مشابهی را در MWC 2023 سال گذشته نیز به‌نمایش گذاشته بود.

سامسونگ همچنین درحال ساخت پنل‌های OLED دایره‌ای، منحنی و رول‌شونده برای خودروها است

این شرکت چندین پنل OLED را برای خودروهای مستقل و متصل نیز به‌نمایش گذاشت که کابین دیجیتالی خودروهای آینده را شکل می‌دهد. صفحه‌نمایش OLED دایره‌ای 9.4 اینچی این شرکت درحال‌حاضر در MINI Cooper الکتریکی جدید استفاده شده است. همچنین یک پنل OLED 12.4 اینچی رول آپ وجود دارد که در صندلی سرنشین جلو پنهان می‌شود و زمانی که سرنشین عقب می‌خواهد ویدیوها را تماشا کند یا به برخی عملکردها دسترسی پیدا می‌کند، بالا می‌رود. بر روی داشبورد، زمانی که راننده می‌خواهد حواس‌پرتی کمتری از صفحه‌نمایش ایجاد شود، یک صفحه‌نمایش رول‌شونده می‌تواند در اندازه کوچک‌تری باقی بماند و در حین تماشای ویدئو، زمانی که خودروی الکتریکی در حین شارژ ثابت است، به صفحه‌ای بزرگ‌تر کشیده شود.

یکی از مدیران سامسونگ دیسپلی پیرامون این فناوری بیان می‌کند: «خودروها اکنون به فضایی متحرک فراتر از یک وسیله حمل‌ونقل تبدیل می‌شوند. محصولات OLED همراه با فناوری‌های تاشو و کشویی این تحول را تسریع می‌کنند.»

نمایشگر سامسونگ با پنل OLED فوق نازک UT

این شرکت همچنین پنل‌های OLED UT (فوق‌العاده نازک) خود را که فقط 0.6 میلی‌متر ضخامت دارند، به‌نمایش گذاشت که ضخامت آن شبیه به ضخامت یک کارت ویزیت است. این به سازندگان لپ‌تاپ اجازه می‌دهد تا لپ‌تاپ‌های باریک‌تر و فشرده‌تری بسازند یا باتری بزرگتری نسبت‌به لپ‌تاپ‌های دارای صفحه‌نمایش LCD در دستگاه‌های خود بگنجانند. این پنل‌های OLED اکنون به‌جای سیلیکون آمورف (a-Si) از اکسید 100 درصد استفاده می‌کنند که باعث کاهش سوسو زدن در نرخ‌های نوسازی پایین می‌شود. همچنین برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود عمر باتری، می‌توانند در حالت نرخ نوسازی متغیر تا 1 هرتز پایین بیایند.

یکی از مدیران سامسونگ بیان می‌کند: «با اعمال یک فرآیند ماژول جدید، ضخامت را کاهش داده و همان استحکام را حفظ کرده‌ایم. ما مطمئن هستیم که این به تولیدکنندگان لپ‌تاپ و تبلت کمک می‌کند تا قابلیت حمل‌ونقل را افزایش دهند و طراحی‌های خود را متمایز کنند.»

دیدگاه شما پیرامون فناوری‌های جدید پنل‌های OLED سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی