حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامپیوتر شخصی هواوی لو رفت: تراشه ۲۴ هسته ای Kunpeng هواوی

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | کامپیوتر شخصی، هواوی

به گفته یک منبع قابل اعتماد در Weibo، اولین دسته از رایانه های رومیزی هواوی به زودی ارایه می شود. او همچنین گفته که این ارایه روی بستر تراشه ۲۴ هسته ای Kunpeng هواوی و کارت گرافیک Radeon 520 AMD انجام خواهد شد. این مشخصات کامپیوتر شخصی هواوی به نظر خوب می رسد و باید دید که چطور از آن استقبال خواهد شد.

کامپیوتر شخصی هواوی

همانطور که قبلا گزارش داده ایم، کامپیوتر شخصی هواوی دارای کدنام Pangu است. در ابتدا تنها یک مدل وجود خواهد داشت که از یک بستر ۱۴ هسته ای کونپنگ خود-توسعه‌یافته هواوی استفاده خواهد کرد. همچنین، تولید کننده یک حافظه رم ۸ گیگابایتی، یک SSD سامسونگ 512 گیگابایتی و کارت گرافیک AMD Radeon 520 را در آن قرار خواهد داد. علاوه بر این، عملکرد چند هسته ای این پردازنده اندکی بهتر از Intel i9-9900K است. با این حال، عملکرد تک هسته ای ذکر نشده است.

کامپیوتر شخصی هواوی منحصرا برای مشتریان دولتی و سازمانی است. این سیستم بر روی سیستم عامل UOS داخلی اجرا می شود و نمی توانید ویندوز را نصب کند. از نظر گسترش، این دسکتاپ از انواع دیگر کارتهای گرافیکی پشتیبانی نمی کند و برد CPU را نمی توان حذف کرد.

هواوی همچنین این کامپیوتر شخصی را به نمایشگر 23.8 اینچی مجهز کرده که دارای 70٪ رنگ NTSC و وضوح تصویر 1920 * 1080 است.

پیش از این، یک منبع تقریبا همه چیز راجع به دسکتاپ هواوی فاش کرده بود. این دستگاه یک طراحی ساده و تجاری را اتخاذ می کند. در قسمت جلو سه پورت USB-A و یک USB-C و یک درگاه هدست وجود دارد. همچنین می تواند با یک درایو نوری همراه باشد. پنل I/O عقب دارای چهار رابط USB-A، رابط کابل شبکه و رابط VGA است.

تراشه Kunpeng هواوی

در حقیقت، اوایل سپتامبر سال گذشته در کنفرانس Full Connect، هواوی مادربرد رومیزی Kunpeng 920 را ارایه کرد. با حافظه رم، حافظه های داخلی، کارت های شبکه و سایر دستگاه های سخت افزاری سازگار است. این شرکت محصولات دسکتاپ مربوطه را ارایه کرده است، اما در ابتدا فقط برای مشتریان شرکت ها است.

در این زمان، گزارش شد که این کامپیوتر شخصی از پردازنده های چهار هسته ای یا هشت هسته ای ARM و رم ۶۴ گیگابایتی DDR4-2400 پشتیبانی می کند. به علاوه دارای پورت های SATA 3.0 ، اسلات های PCIe 3.0 ، درگاه USB 3.0 ، درگاه های USB 2.0 یک Gigabit Ethernet و غیره است، بنابراین ارایه ویندوز ۱۰روی پلتفرم مبتنی بر ARM تراشه های کایرین یا کونپنگ هواوی خیلی دشوار نخواهد بود.

براساس گزارش ها، هواوی یک رایانه رومیزی را با قیمت 7500 یوان (1061 دلار) روی “سیستم عامل اسرارآمیز” راه اندازی می کند. مدل CPU هواوی Kunpeng 920 2249K است که مستقیماً به مادربرد لحیم می شود. دارای یک حافظه DDR4 16 گیگابایتی و SSD 256 گیگابایتی است. مادربرد دارای چهار اسلات حافظه است، از 64 گیگابایت حافظه DDR4 پشتیبانی می کند و همچنین به اسلات کارت گرافیک PCIe 4.0 نیز مجهز است. به هر حال، کارت گرافیک Yeston RX 550 و سیستم UOS است.

نظر شما چیست؟ به می رسد که این کامپیوتر شخصی هواوی مشخصا کار زیادی با بازار جهانی ندارد اما اینکه این شرکت در جهتی متفاوت هم در حال سرمایه گذاری دیده می شود، جذاب است.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوب از آب درمیاد

AŁɪ

قیمتش خوبه مشخصاتشم عالیه مخصوصا cpuبه شدت قدرتمندش .👌

ممد بمولا

کارت گرافیکش ضعیف نیست؟
رمشم کمه که 8 کمه حداقل باید 24 میبود

1234567890

نه بابا بسه همین براش برای یه اداره که میخواد ۷۰درصد مواقع بگه سیستم قطعه همین سیستم هم زیادیه. برای استفاده شخصی و خانگی که قرار نیست وارد بازار شه.
بعدشم من الان سیستمم رم هشت داره دارم از خوشحالی بال درمیارم اونوقت تو میگی کمه؟ گیم هم میزنم باهاش تازه.
8GB DDR3

persepolis

من رمم 4 است 20 تا 30 و بعضی موقع ها تا 50 پره
با برنامه شگفت انگیز wise care 360 خالیش میکنم
یعنی میشه همون اعدادی که گفتم
(این برنامه خوبیه همه نصب کنند)
و بعد اینکه همه بازی ها را راحت میاره بالا
این مشخصات هوآوی که گفتن واسه سیستم اداری است و واقعا خوبه و بسه.

Milad7

برای کارهای مالتی مدیا جواب میده 🙂

V800B

شبیه کیس های استوک تو برنامه دیواره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)