حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی کامپیوتر شخصی خود را با تراشه Kunpeng برای رقابت با تراشه Xeon اینتل ارایه کرد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | هواوی

در حالی که هواوی بیشتر به تولید تلفن های هوشمند معروف است، این شرکت همچنین محصولات به جز حتی لپ تاپ را در بازار کامپیوتر شخصی ارائه می دهد. غول فناوری چینی به تازگی یک کامپیوتر شخصی جدید (workstation) جدید را ارایه کرده که دارای پردازنده اختصاصی Kunpeng است که برای رقیب سایر مدل های مبتنی بر Intel Xeon ساخته شده است.

برای کسانی که شاید ندانند بد نیست بگویم که هواوی از سال ۲۰۱۸ اقدام به تولید پردازنده های با کارایی بالا برای دسکتاپ خود کرده است. تراشه Kunpeng 920 از جمله این تراشه هاست. این کامپیوترهای شخصی با اولویت بهره وری در ذهن ساخته شده و توسط شرکت فرعی شرکت HiSilicon طراحی شده اند، که همچنین امضای خود را برای پردازنده های موبایل Kirin نیز ثبت کرده اند.

با این حال، با وجود توانایی این تراشه ها هنوز پشتیبانی و بهینه سازی مناسب را برای نرم افزارهای مختلفی که ممکن است یک حرفه ای به آن نیاز داشته باشند ، دریافت نکردند. بنابراین، هواوی به تازگی رایانه های شخصی ایستگاه مبتنی بر Kunpeng را به توسعه دهندگان ارائه داده است.

حال هواوی Qingyun W510 با هواوی Kunpeng 920-3211K  راه اندازی شده است که دارای 24 هسته است که با سرعت 2.6 گیگاهرتز کار می کنند، که بر اساس هسته اختصاصی HiSilicon با Armv8.2 سازگار Taishan v110 است.

علاوه بر این، این کامپیوتر شخصی مجهز به تراشه گرافیکی AMD Radeon 520 و 8 گیگابایت رم DDR4 در کنار 512 گیگابایت حافظه SSD است. هواوی همچنین دارای مانیتور FHD در اندازه 23.8 اینچی را همراه آن ارایه کرده است. این شرکت، دولت چین و همچنین شرکت های محلی را هدف قرار داده است، به همین دلیل آخرین سیستم عامل Deepin را اجرا می کند و نه ویندوز مایکروسافت. در حال حاضر، این فقط برای توسعه دهندگان در دسترس است، اما این شرکت به زودی فشار وارد بازار تجاری خواهد کرد.

نکته قابل توجه این است که تراشه سری Kunpeng 920 در ابتدا برای سرورها درنظر گرفته شده بود و از یک حافظه هشت کاناله DDR4-2933، دو کنترلر 100GbE ، 40 خط PCIe 4.0 با پشتیبانی CCIX ، 16 پورت SAS 3.0 ، دو پورت SATA 3.0 و چهار کانکتور USB 3.0 پشتیبانی می کرد. اگرچه، این نوع خاص به عنوان یک کامپیوتر شخصی قوی طراحی شد، بنابراین 32 هسته آن حذف شد تا عملکرد مشابهی را با Intel Core i9-9900K ارائه دهد. متأسفانه، این تراشه های Kunpeng توسط TSMC (در فرآیند 7nm آن) تولید شده است، بنابراین باید دید که چگونه این شرکت پس از تحریم های اخیر ایالات متحده ، این تراشه ها را تولید می کند.

نظر شما درباره کامپیوتر شخصی جدید هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

اگر توسعه دهنده های هواوی کامل حمایت کنن میتونه سهمی از باژار سیستم عاملها بگیره.

AŁɪ

این Kunpeng 920 لامصب خیلی قویه در عین حال کم مصرف ترین هم هست 👌💕

persepolis

متأسفانه، این تراشه های Kunpeng توسط TSMC (در فرآیند 7nm آن) تولید شده است،

چرا متاسف؟!.
مطلب قبلی تعریف کردین که…
اینتل که بالای 12 نانومتر بزور میاد و نیومده
مگه بالاتر از 7 نانومتر داریم؟
کلا سه تا 5 نانومتر است که تازه امسال راه اندازی شده و دو تا هم سری 7 نانو داریم.

AŁɪ

نه عزیز منظورش محدودیت های تولید هست بخاطر اینکه هواوی تحریمه

persepolis

آهان
خب دیگه همه چی به عمله
این تحریم هم به نفعش میشه.

persepolis

میگم من فیلم ایفون 12 نسخه پرو مکس گیر اوردم هر چه دنبالش میگردم پیدا نمیکنم
شما یا آ.قای ع.طایی بفرستین
دارین؟!.

persepolis

http://uupload.ir/files/6i4r_screenshot-149-754×365.png

http://uupload.ir/files/s2v2_huawei-dekstop-pc-2-768×1023.jpg

http://uupload.ir/files/yxmu_ezgif.com-webp-to-png-4.png

مورد کامپیوتر Qingyun W510 را بررسی کنید!

گفته می شود هواوی مدت ها است که وارد بازار رایانه های رومیزی شده است. طی چند ماه گذشته نشت و شایعات زیادی در مورد این رایانه وجود داشته است. به تازگی ، او حتی در رندرهایی نیز حضور داشته است که کل طراحی وی را نشان می دهد. اکنون گواهی 3C را نیز در چین دریافت می کند.

هواوی چندین سال است که فروش لپ تاپ است. همه آنها از چیپست های اینتل یا AMD پشتیبانی می کنند و بیشتر مایکروسافت ویندوز را اجرا می کنند. برای کسانی که آگاه هستند ، تعدادی مدل لپ تاپ با ساخته داخلی اوبونتو توسط این شرکت وجود دارد.

اما با اولین رایانه رومیزی ، این شرکت مسیری متفاوت را طی می کند. با توجه به نشت ، این پردازنده توسط پردازنده داخلی هوآوی 7nm HiSilcion Kunpeng 920 3211K جفت شده با AMD Radeon 520 GPU ساخته می شود. این مجهز به 8 گیگابایت رم ، 512 گیگابایتی سامسونگ SSD است و UOS (سیستم عامل یونیتی) را توزیع خواهد کرد ، توزیع لینوکس چینی که توسط UnionTech ساخته شده است.

با توجه به گواهینامه 3C توسط Hongfujin Precision Electronics ، یک شرکت تابعه Hon Hai Precision ، معمولاً با نام Foxconn شناخته می شود.

طبق گفته ها این دستگاه با نام Qingyun W510 به بازار عرضه می شود. این مانیتور شامل یک مانیتور 23/8 اینچی FHD (1920 10 1080) با 70 درصد طیف رنگی ، صفحه کلید و ماوس خواهد بود. گفته می شود که دارای 7 x USB Type-A ، 1 x USB Type-C ، جک هدفون 3.5 میلی متری و قابلیت اترنت برای درگاه ها است. درایو نوری نیز خواهد داشت.

Milad7

عشقم اینتل 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)