حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش‌های تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اینستاگرام می‌تواند کسب‌وکارتان را از این رو به آن رو کند. این شبکه اجتماعی معروف و البته محبوب بهترین فرصت‌ها را برای معرفی برندها، شناخته‌شدن بیشتر آنها و ایجاد ارتباط میان مشتریان وفادار یک برند با آن را فراهم می‌کند. شاید در آغاز را‌ه‌اندازی چنین بستری، حتی سازندگانش هم فکر نمی‌کردند که روزی اینستاگرام به پایگاه مهمی در تبلیغات و بازاریابی از برندهای خانگی تا بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا بدل شود. اما چنین چیزی رخ داده است. حالا چه باید کرد؟ حالا باید به عنوان نیرویی در تیم بازاریابی و تبلیغات شرکت‌های بزرگ یا حتی به عنوان فردی تنها و مستقل که از خانه محصولاتی دست‌ساز می‌سازد و در اینستاگرام می‌فروشد، اقدام به یادگیری پیچ‌وخم‌های جاده تبلیغات در آن کرد. شرط پیروزی در این روزهایِ دنیایِ شلوغ و پردردسرمان، فقط و فقط یادگیری و آگاهی است. پس اینستاگرام و روش‌های تبلیغات در این شبکه را یاد بگیریم.

در مورد اینفلوئنسرهای معروف ایرانی بخوانید.

پربازدیدترین پُست‌هایتان را شناسایی کنید

تبلیغات اینستاگرام با نشانت

تبلیغات اینستاگرام با نشانت

یادتان باشد که یکی از مهم‌ترین اقدامات برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی شناخت مخاطب است. باید بدانید که بازدیدکنندگان‌تان به دنبال چه هستند و از چه نوع محتوایی استقبال بیشتری به عمل می‌آورند. پس بهتر است، بعد از انتشار محتوا در اکانت خود به دنبال کنترل‌کردن واکنش‌ها نسبت به هر پُست و محتوا باشید و ببینید که کدام موارد پرطرف‌دارتر هستند و شیوه بازخورد دادن مخاطبان به آنها چه بوده است. در اینستاگرام امکانی وجود دارد که به شما درباره وضعیت هر پست و محتوا اطلاعاتی می‌دهد. برای مثال می‌توانید متوجه شوید که میزان بازپست‌کردن (به‌اشتراک‌گذاری) هر محتوا چقدر بوده، تعداد کامنت‌های کاربران، تعداد کاربرانی که پست را ذخیره کرده‌اند و اطلاعات دیگری مانند میزان لایک‌ها و… را هم در دسترس‌تان قرار می‌دهد. با بررسی اینها می‌توانید محتوای تبلیغاتی بهتری منطبق بر خواسته‌ها و سلایق مخاطب خود تولید و ارائه کنید. برای ایجاد نظمی درست و بالابردن قدرت تحلیل خود نسبت به وضعیت محتوای تولیدی، بهتر است که برنامه‌ای صفحه‌گسترده مانند اکسل را در اختیار بگیرید و در آن، اطلاعات مرتبط با بازخورد مربوط به پست‌های گوناگون را وارد کنید. در این صورت، در یک نگاه منسجم از اوضاع میزان استقبال و بازخورد مشتریان باخبر خواهید شد.

حضوری فعال و آگاهانه داشته باشید

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که باید برای تبلیغات اینستاگرام بدانید، این است که انتشار محتوا به تنهایی به شما کمکی نخواهد کرد. در واقع، باید به جز تولید محتوا حضوری فعال هم داشته باشید و بتوانید با مخاطبان و فضا در تعامل سازنده قرار بگیرید. برای مثال، برخی صفحات مرتبط با برند یا اینفلوئنسرها را دنبال کنید، با گذاشتن کامنت و لایک‌کردن و دنبال‌نمودن محتوای دیگران حضورتان را در نقاط دیگر این فضا هم به رخ بکشید و بدانید که در دور و اطرافتان چه می‌گذرد. مشارکت در فضای اینستاگرام به مخاطبان این حس را القا می‌کند که با برندی پویا روبه‌رو هستند. پس باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرید. زمانی که با افراد و برندهای دیگر در تماس باشید، امکان برقراری ارتباط با بازیگران قدرتمند اینستاگرام را پیدا خواهید کرد. در این صورت می‌توانید وارد ارتباطی سالم و دوسویه با این مهره‌های مهم دنیای اینستاگرام شوید و کار تبلیغات‌تان را با همکاری آنها پیش ببرید. دست‌یابی به یک همکاری و رابطه خوب با اینفلوئنسرها یا شرکت‌های معروف دیگری که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، امکان دیده‌شدن تبلیغات‌تان را بیشتر و موفقیت را به شما نزدیک‌تر می‌کند.

هشتگ‌ها را همیشه در خاطر داشته باشید

اینفلوئنسر مارکتینگ با نشانت

اینفلوئنسر مارکتینگ با نشانت

هشتگ‌ها در اینستاگرام حکم ستاره‌ها در کویر را دارند. به کمک هشتگ‌هاست که کاربران مسیر رسیدن به موضوع و محتوایی خاص را پیدا می‌کنند و به آن می‌رسند. حالا اگر بناست که در این فضای بزرگ، شما هم دیده شوید و خود را به مخاطبان‌تان معرفی کنید، باید به سراغ هشتگ‌گذاری‌های هوشمندانه بروید. هشتگ‌ها را درست و اساسی انتخاب کنید و فقط به خاطر اینکه بعضی از آنها معروف و محبوب شده‌اند، ردیفی از هشتگ‌های بی‌ربط را پایین محتواهایتان پُست نکنید. آگاهانه و دقیق و با مطالعه هشتگ‌های پرمخاطبی کار را پیش ببرید که با محتوایتان سازگاری دارند. با این کار، مخاطبان هدفتان شما را پیدا خواهند کرد و راه رسیدن و دست‌یابی به شما آسان می‌شود. می‌توانید خلاقانه از هشتگ‌ها بهره ببرید. مثلا عبارتی را مانند شعار برندتان در قالب هشتگ‌ها مدام استفاده کنید و آن را به یکی از بخش‌ها و عناصر هویتی برندتان درآورید. یا مثلا مسابقه‌ای با هشتگی خاص برگزار کنید و مخاطبان و فالوورهایتان را در تبلیغ برای برند سهیم و شریک نمایید. امکان استفاده از هشتگ‌ها به شکل‌ها و شیوه‌های مختلف وجود دارد. پس حواستان به آنها باشد.

در آخر

صفحاتی در اینستاگرام وجود دارند که تقریبا هیچ مخاطب و بازدیدکننده فعالی برایشان نیست. صفحاتی هم وجود دارند که در همین فضا بدل‌ به برندهایی مهم و محبوب شده‌اند. این نشان می‌دهد که رشد در چنین بستری نیاز به مهارت و آگاهی شما  به عنوان گرداننده یک صفحه دارد. اگر بلد باشید که چطور و چگونه در این بستر دست به تبلیغات بزنید، موفقیت شگفت‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه ممکن را در تبلیغات در اینستاگرام بگیرید، بهتر است از تیم اینفلوئنسر مارکتینگ نشانت کمک بگیرید. نشانت در کنار شماست تا اینفلوئسرها و صفحات مرتبط با برندتان را پیدا کنید و محتوای تبلیغاتی خود را در آنها منتشر کنید و بنابراین فالوورهایی پیدا کنید که در نهایت به مشتری و همراه همیشگی شما تبدیل شوند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

استفاده از هشتگ در اینستا بسیار موثره!

Milad7

چون خیلی از کاربر ها برای جست و جوی یه موضوع خاص یک واژه را به صورت هشتگ سرچ میکنن پس بهتره از هشتگ های پرطرفدار برای پست ها استفاده بکنید تا بازدیدتون بالا بره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)