حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هک حساب های کاربر مشهور توییتر به رهبری ۳ نوجوان بین ۱۷ تا ۲۲ انجام شد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

دو هفته پیش برای شما نوشتیم که هک شدن اکانت های سرشناس در توییتر با هدف کلاه برداری با بیت کوین انجام شده است. یک هفته بعد ابعاد جدیدی از ماجرا مشخص شد و دیدیم که هک شدن توییتر با همکاری حدود ۱۰۰۰ کارمند این پلتفرم اتفاق افتاده است. امروز اما در یک خبر شوکه کننده می بینیم که هک حساب های کاربر مشهور توییتر به رهبری ۳ نوجوان بین ۱۷ تا ۲۲ انجام شده است. یکی از آنها نوجوانی ۱۷ ساله است که در دادگاه به ۳۰ جرم متهم شده است.

هک حساب های کاربر مشهور توییتر

طبق گزارشی جدید یک نوجوان اهل ایالت فلوریدا آمریکا عملیات هک ۱۳۰ حساب کاربری توئیتر را رهبری کرده است. در این عملیات، هکرها بیش از ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین از افراد سرقت کردند.

گراهام ایوان کلارک نوجوان ۱۷ ساله ای است که همراه دو نفر دیگر در این خصوص دستگیر شده است. طبق بیانیه دادستان ایالتی این نوجوان به عنوان یک بزرگسال  محاکمه می شود و با ۳۰ اتهام روبرو است.

همراه او، میسون شپارد ۱۹ ساله انگلیسی و یک جوان ۲۲ ساله از اورلاندو آمریکا نیز دستگیر شده اند و در دادگاه ایالت کالیفرنیا با اتهامات جداگانه ای روبرو هستند.

طبق اسناد دادگاه کالیفرنیا شپارد و جوان ۲۲ ساله به فروش حساب های کاربری سرقت شده از توئیتر به یک هکر به نام «کرک» کمک کرده اند. هرچند در اسناد هویت کرک مشخص نیست و فقط اشاره شده او نوجوانی است که هم  اکنون در منطقه تمپا  دستگیر شده است.

طی این عملیات، هکرها با نفوذ به حساب کاربری افراد مشهور مانند باراک اوباما، جوبایدن، ایلان ماسک و بیل گیتس توئیت های جعلی منتشر کردند. این توئیت ها از کاربران می خواست برای خرید بیت کوین مبالغی را به یک حساب واریز کنند.

این رویداد کارشناسان فناوری را نگران کرد زیرا خطر سهمگین ناشی از چنین  دخالت هایی برای ایجاد تنش های ژئوپلتیکی با استفاده از اطلاعات جعلی نشان می دهد.

طبق گزارشی جدید هکرها با استفاده از حمله فیشینگ با تماس تلفنی، کارمندان توئیتر را فریب داده و به سیستم های داخلی این شرکت دست یافتند.

توئیتر ادعا می کند هکرهایی که اخیرا تعداد زیادی از حساب های کاربری افراد مشهور را هک کرده بودند، با فریب کارمندان این پلتفرم از طریق تماس تلفنی به حساب های کاربری افراد دسترسی یافتند.

این شبکه اجتماعی جزئیاتی از این عملیات هک را فاش و اعلام کرد هکرها به وسیله حملات فیشینگ از طریق تماس تلفنی، گروه کوچکی از کارمندانش را هدف گرفته بوده اند. حمله فیشینگ از طریق تماس تلفنی  با استفاده از ارسال ایمیل یا ابزارهای ارتباطات الکترونیکی دیگر افراد را فریب می دهد و به اطلاعات حساس آنها دسترسی می یابد.

در حساب کاربری توئیتر در این باره آمده است: این حمله تلاشی گسترده و عظیم برای گمراه کردن عده ای خاص از کارمندان و دسترسی به سیستم های داخلی ما بوده است.

هکرها پس از سرقت اطلاعات مهم کارمندان توئیتر و دسترسی به سیستم های پلتفرم توانستند گروهی از کارمندان پلتفرم را هدف گرفته که به ابزارهای پشتیبانی از حساب های کاربری دسترسی داشتند.

طی این حمله سایبری که در ۱۵ جولای انجام شد،حساب کاربری ۱۳۰ نفر از افراد مشهور از جمله ایلان ماسک و جف بزوس هک شد و کاربران فریب خوردند که به یک حساب ناشناس بیت کوین وجه واریز کنند.

نظر شما درباره این نوجوانان پیشرو (اما در جهت خلاف قوانین!) چیست؟ فکر می کردید روزی مثلا توییتر توسط نوجوانان ۱۷ تا ۲۲ ساله هک شود و این همه خبرساز باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mb.Pcr

هک حساب های کاربر مشهور توییتر به رهبری ۳ نوجوان بین ۱۷ تا ۲۲ انجام شد
یه جوری نوشتن رهبری انگار وظیفه تغییر حکومت رو داشتن
اما همه اینا به کنار
ببین چقدر توییتر ضعیفه که ۳ تا بچه حسابشون رو هک میکنند
چقدر عجیب !

Yusef

چون سنشون کم بوده دلیل بر این نمیشه که شما ارزش کارشون رو پایین بیاری و بگی “ببین چقدر توییتر ضعیفه که ۳ تا بچه حسابشون رو هک میکنند”
اگر به این ضعیفی که شما می گید بود پس چرا تا قبل از این هک نشده بود؟؟؟!!!!

Mb.Pcr

من ارزش کارشون رو پایین آوردم ؟
من ارزش کار توییتر رو پایین آوردم کسایی که همش میگفتن ما از اطلاعات شما محافظت میکنیم و از این جور حرفا
ولی در کل حق با شماس منم پیاز داغش رو زیاد کرده بودم

Mahdi

ایول آینده سازان

AŁɪ

خوب کاری کردن

Mohammadr

حالا عمدی یا سهوی اسم اون جوان 22 ساله رو چرا نبردید؟ 😐نیما فاضلی 22 ساله از فلوریدا
همیشه پای یک ایرانی در میان است✌️😐

baran

😂😂😂

baran

با اینکه کارشون اصلا خوب نبوده، ولی هوش و استعدادشون ستودنیه🤩
اگر تو جهت مثبت ازش استفاده کنن میتونن در آینده خیلی موفق بشن🤩

AŁɪ

خیلی هم خوب بوده🙁

Milad7

به قول شمالی ها باید بگیری سیر کتکشون بکنی =))

Taha

بعد ما نهایت هنرمون اینه که برای مامان بابامون شریت نصب میکنیم 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)