حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک برای خرید اطلاعات ۴۰۰ میلون اکانت این شبکه اجتماعی

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اطلاعات ۴۰۰ میلیون حساب کاربری توییتر هک شده است و اکنون در دست هکرها است. این موضوع از جهات مهمی به ایلان ماسک، مرد شماره یک حاشیه سازی جهان مرتبط خواهد بود. اکنون نیز شاهد پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک برای خرید اطلاعات ۴۰۰ میلون اکانت این شبکه اجتماعی هستیم. با ترنجی همراه شوید.

پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک برای خرید اطلاعات ۴۰۰ میلون اکانت این شبکه اجتماعی

یک هکر ناشناس ادعا کرده است که به ۴۰۰ میلیون حساب کاربری توییتر دسترسی پیدا کرده است. او ادعا می‌کند که با پیدا کردن چند مشکل امنیتی در سیستم توییتر، این شبکه اجتماعی را هک کرده است. داده‌هایی که او در دست دارد شامل ایمیل‌ها و شماره تلفن افراد مشهور، شرکت‌ها، کاربران عادی و تعداد زیادی اطلاعات و نام‌های کاربری خاص است. به گفته او، کسی جز مدیر عامل توییتر، یعنی ایلان ماسک نباید آن‌ها را بخرد.

پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک

البته گویا ایلان ماسک هنوز پاسخی به وی نداده است. این فروشنده که از نام مستعار ریوشی (Ryushi) در دارک وب استفاده می‌کند، یک دسترسی آزمایشی به ۱۰۰۰ حساب توییتر باز کرده است تا یک خریدار بالقوه بتواند صحت افشای اطلاعات را تایید کند. در این حالت خریدار می‌تواند اطلاعات شخصی حساب دونالد ترامپ جونیور، متخصص امنیت سایبری برایان کربس و دیگر افراد مشهور را بیابد.

وی گفته است که: توییتر یا ایلان ماسک! اگر این مطلب را می‌خوانید، در حال حاضر با جریمه‌ای بیش از جریمه ۵.۴ میلیون بخاطر نقض قوانین GDPR مواجه هستید و جریمه ۴۰۰ میلیون کاربر وضعیت بسیار بدتری برای شما است. بهترین گزینه اکنون اجتناب از پرداخت ۲۷۶ میلیون دلار جریمه نقض قوانین GDPR مانند فیس بوک (به دلیل نشت اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر) این است که این داده‌ها را به طور انحصاری خریداری کنید.

پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک

به گفته خبرگزاری GizChina، قبلا شنیده بودیم که اتحادیه اروپا توییتر را برای نشت اطلاعات ۵.۴ میلیون کاربر بررسی خواهد کرد. این افشای اطلاعاتی قبل از اینکه ایلان ماسک ریاست توییتر را بر عهده بگیرد اتفاق افتاد. اما اگر این موضوع درست باشد او از این مسئولیت اجتناب نخواهد کرد. اگر اتحادیه اروپا شواهدی مبنی بر افشای اطلاعات پیدا کند، ممکن است توییتر تا ۴ درصد از گردش مالی سالانه خود را به عنوان جریمه پرداخت کند. تا زمان نگارش این خبر، ایلان ماسک به هیچ وجه به پیشنهاد هکر واکنشی نشان نداده است. به نظر می‌رسد خبر نشت این اطلاعات موثق و درست است.

حدس‌ و گمان‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این هکر می‌تواند از طریق یک آسیب‌پذیری API وارد سیستم توییتر شود و این موضوع، هکر را قادر می‌سازد تا از هر ایمیل یا شماره تلفنی، نمایه توییتر را بازیابی کند. این شبیه به نشت اطلاعات ۵۳۳ میلیونی فیس بوک است که در سال ۲۰۲۱ گزارش شد. به گفته آلون گال، یکی از بنیانگذاران هادسون راک، در واقع، متا بخاطر این هک بسیار سنگین متحمل جریمه ۲۷۵ میلیون دلاری شده بود و آن را پرداخت کرده است. نظر شما کاربران ترنجی درباره پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک برای خرید اطلاعات ۴۰۰ میلون اکانت این شبکه اجتماعی چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان