ال جی ولوت دو نسخه دارد که نسخه دوم یعنی مدل 4G مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ را ترنجی به جهانیان معرفی کرد. حالا اما گزارشی درباره عضو سوم می رسد. ال جی ولوت با تراشه مدیاتک Dimensity 800 دیده شده و می تواند نسخه 5G ارزان آن باشد.
همانطور که گفتیم ال جی ولوت در حال حاضر در دو نسخه عرضه شده است و به نظر می رسد نسخه سوم در راه است. این مورد توسط یک لیست کنسول Google Play تأیید شده است که نشان می دهد دستگاه آینده توسط تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۰۰ تغذیه خواهد شد.
سایر مشخصات موجود در لیست با دو Velvets دیگر با نمایشگر FHD+ همراه با 6 گیگابایت رم و اندروید ۱۰ مطابقت دارد. این لیست همچنین حاوی تصویری از دستگاه است هرچند که انتظار می رود هیچ تغییری را نشان ندهد.
در حال حاضر فقط باقی مانده است که مشخص شود که آیا سایر صفحات مشخصات بازی با دو دستگاه فعلی مطابقت دارند. یادآوری می شود ، آنها از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED ، دوربین های سه گانه با یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و باتری 4،300 میلی آمپر ساعتی بهره می برند.
نظر شما چیست؟ منتظر ال جی ولوت 5G ارزان هستید؟
احتمالا ولوت لایت باشه وگرنه یه گوشی با 3 چیپست خیلی عجیبه
اگه واقعی باشه عملاً تو این زمینه رکورددار دار میشه😂 اما خب از طرفی هم این تصمیم نشون میده رویکرد و سیاست الجی موبایل تا حدودی دستخوش تغییراتی شده که به فکر عرضه ی یه گوشی با چیپست های متفاوته و به تبعیت از این تصمیم بازارهای مختلفی رو هدف قرار داده اما خروجی و نتیجه ی کار و چگونگی بازخوردهاش زمان میبره … .
جالب نیست به نظرم
بهتر بود همه ی نسخه ها فایوجی و با اسنپ 765 میبودن تا اینکه یکی 845 باشه یکی 765جی یکی دیمنسیتی 800
قبلا ردمی در نوت 4 یه نسخه مدیاتک با هلیو ایکس 20 داده بود و یه نسخه با اسنپ 625
مردم در به در دنبال نسخه 625 بودن
هرچند نسخه مدیاتک با اختلاف خیلی زیادی قویتر بود!
خب دقیقاً مسئله همینه
ردمی زیر مجموعه ی شیائومیه و بازار مادریش چینه و دو تا بازار هدف داره که یکی بازار هنده و یکی بازار گلوبال اعم از خاورمیانه ، اروپا ، آفریقا و غیره اما الجی بازار مادرش کره جنوبیه و بازار هدفش گلوباله كه میشه آمریکا و گلوبال اعم از خاورمیانه ، اروپا و آفریقا و …
الجی با این کارش خواسته قیمت ولوت رو با چیپست دایمن ۸۰۰ کاهش بده که بتونه یه بازار به بازار گلوبالش اضافه کنه و سهمی هم از بازار هند و سایر مناطقی که بازخوردهای مثبتی نسبت به مدیاتک دارن و در عین حال به محصولات اقتصادی تر بیشتر توجه میکنن به دست بیاره همونطور که برای مناطق ۴G مثل ایران که فعلاً بستر و زیر ساخت های شبکه ی ۵G فراهم نشده ،با نسخه ی اسنپ ۸۴۵ عرضه میشه .
ای جانم تصویر تیتر جانم رنگو لعاب جانم طراحی 😄👌
میخوام
یدونه از همینا با اون ۷۶۵ جی به من بدید دیگه هیچی نمیخام 🤤😉❤️❤️❤️
“با اون ۷۶۵ جی”
احیاناً این قسمت از کامنتت با اون حمایت هایی که از مدیاتک میکردی ضد و نقیض نیست؟؟!
منظورم اینه که الجی ولوت باشه کافیه
حتی اگه ۷۶۵جی باشه ( دایمن ۸۰۰ رو نگو دیگه 🤤)
یه جورایی میخام بگم ولوت حتی اگه با اسنپ ۴۲۵ هم بیاد ایران باز عاشقش میشم چون واقعا گوشی خفنی هست طراحیش آرامش بخش هست
فانوسا دایمن۸۰۰ حتی انتوتوش هم بهتر نیست دیگه😑 اینو چطور میگی از ۷۶۵جی بهتره
میانگین بنچمارک انتوتو دیمن ۸۰۰ با ۷۶۵ جی
http://uupload.ir/files/8dwp_img_۲۰۲۰۰۷۲۹_۲۰۰۰۲۵.jpg
کامنتم چرا نیومد 🤔😑
پرسیدم این تصویر مال چه سایتیه؟
Nanoreview.net
نه تنها بنچمارک هایی مثل انتوتو و گیگ بنچ رو داره بلکه سایر بنچمارک هارو هم میزاره.
خب طبق ریتینگ همین سایت که گفتی اسنپدراگون ۷۶۵جی از دایمنسیتی ۸۰۰ قویتره که
تازه ۷۶۸جی هم از دایمن ۸۲۰ و کرین ۸۲۰ بهتره
جی۹۰تی هم از ۷۳۰جی و حتی ۷۳۰ بدتره
https://nanoreview.net/en/soc-list/rating
خیر نیست .
لینکشم داده که، میتونی ببینی
شاید بخاطر کلاک هسته اینجوری داده ولی در کل امتیاز گیگ بنچ و انتوتو مورد بحثه و این تنها سایتی هست که معتدل ترین و میانگین ترین امتیاز آنتوتو رو منتشر میکنه.
واعظ جان حقیقتا این رنکینگ نانو ریوو رو زیاد قبول ندارم به چند دلیل
۱_ میگه اسنپ ۸۳۵ از ۷۲۰جی قوی تره
۲_ میگه اگزینوس ۷۸۸۴b از ۷۹۰۴ قوی تره ( تو آنتوتو حدودا ۳۰ هزارتا ۷۹۰۴ بالاتره)
۳_ میگه اگزینوس ۹۶۰۹ از ۹۶۱۰ قوی تره ( ۹۶۰۹ در حدی فاجعه بود که خود سام هم ازش استفاده نکرده _ فاجعه از نظر قدرت)
۴_ میگه اگزینوس ۹۸۰ تز اسنپ ۷۶۵جی قوی تر هست که حتی این بند برای منم قابل قبول نیست
۵_ میگه اگزینوس ۹۹۰ از دایمن ۱۰۰۰پلاس قوی تر هست که این واقعا خنده دار هست
۶_ و در آخر میگه اسنپ ۸۵۵ از آ۱۲ بایونیک قوی تره که این تست رو شخصا با گوشی خودم و آیفون ایکس اس مکس انجام دادم با اختلاف اون قوی تر بود ( تو بحث رندر گیری و …)
اون رتینگ هست نه رنکینگ☺️
غلط گیر کیبردم رو ببخش خیلی فوضول هست
منم نگفتم این سایت معتبره و،،، ولی بالاخره همون سایتی که اون نمرات رو اعلام کرده اون امتیازارم داده
نه به کلاک ربطی نداره تو لیست میشه دید این نقض شدگی رو
اگر این سایت معتدل ترین نمرات رو داره پس قبول داری که تمام این مدت بحثی که درباره جی۹۰تی و ۷۳۰جی میشده صرفا به خاطر ۶ هزار پوینت بوده؟
من در جریان بحث های قبل تون نبودم آقای وی شکل 😶🐰 (خب لا اقل اسمتو بگو. لهنتی)
ولی اگه بحث های که ما چند نفر کردیم آره حق با توعه واقعا قبول دارم که اشتباه کردیم بحث کردیم و انسان جایز الخطاست☺️
از شما معذرت میخوام که وقتتون رو گرفتم (با توجه به غرور کاذب و الکی دوستات اینجوری بر آورد کردم که از تبادل اطلاعات با ما مور مورت میشه😊)
واقعاً در بخش طراحی در رده قیمت خودش خیلی عالی کار کرده…
اینکه ui هم تغییر داد برام خیلی جالب و قابل ستایش بود…
به امید بازگشت…
رابطکاربری ولوتیوآی شاید توی بعضی اسکرینشاتها از اپهای اختصاصی و ستینگ و … طراحی بروز و خوبی داشته باشه اما در عمل رابط بسیار سنگین و قدیمیطوریه که ۵۰ درصد بخشهاش کلاً وانیوآیه، و ۵۰ درصد باقی مونده دقیقاً تاچویز اندروید ۶ و ۷ئه!!
یادته چند شب پیش چجوری به مهدی به خاطر انتقاد راجع به آیکون های رابط کاربری سامسونگ خصوصاً وان یو آی توپیدی؟؟ حالا دقیقاً همون اتفاق دامن گیره خودت شده …
مگه تو تجربه ی استفاده ی طولانی مدت از رابط کاربری الجی و رابط جدیدش ولوت یو آی رو داشتی که با قاطعیت میگی رابط بسیار سنگین و قدیمی؟؟
سنگینی رو قبول دارم یه چیز حسی گفتم فقط😅🤦♂️
اما سبک قدیمیش کاملاً مشخصه و در خیلی از بخشها به آخرین رابطکاربری سامسونگ که میشه گفت نوعی از تاچ ویز حساب میشد، و اگه اشتباه نکنم اسمش GraceUX بود و ولوتیوآی الجی بسیار به اون سبک قدیمی شباهت داره و مثل سامسونگ اکسپرینس یا وانیوآی اون حس سبکی و دیزاین منسجم مناسب برای سال ۲۰۲۰ رو نمیده…
من خودم تا همین چند وقت پیش یکی از طرفدارای رابطهای الجی بودم اما وقتی رفتح دنبال ولوتیوآی و ازش عکس، فیلم و … دیدم واقعاً یه حس سنگینی و شباهت به تاچ ویز میداد و متاسفانه من ازش ناامید شدم…
من که خوشم اومد سنگینی رو نمیدونم از کجا اومد وقتی باهاش کار نکرده
اینو داری به کسی میگی که هم تجربه ی استفاده از رابط تاچ ویز که زمان خودش معروف بود به سنگین ترین و پر باگ ترین رابط کاربری داره و هم تجربه ی استفاده از رابط LG UX …
اون دوران که از جفتش در طولانی مدت استفاده میکردم(جی ۳، جی ۴ و اِس ۳ و نوت ۴) به والله تجربه ی کار با رابط الجی برام لذت بخش تر بود. مگه میشه رابط کاربری جدید و به روز الجی که یه جورایی کاور و مشابه وان یو آی ساخته شده در حد سنگینی تاچ ویز چند سال پیش باشه؟؟!!! آخه این چه منطقیه؟؟
“من خودم تا همین چند وقت پیش یکی از طرفدارای رابطهای الجی بودم اما وقتی رفتح دنبال ولوتیوآی و ازش عکس، فیلم و … دیدم واقعاً یه حس سنگینی و شباهت به تاچ ویز میداد و متاسفانه من ازش ناامید شدم…”
گوشی مهدی شیائومیه و اون شب نظر شخصی خودشو راجع به ظاهر آیکون های وان یو آی گفت و تو اومدی مقابلش گارد گرفتی و الآنم تو گوشیت سامسونگه و نظر شخصی خودتو درباره رابط الجی ولوت میگی که برا من قابل قبول نیست چون از الجی و رابطش شناخت دارم و اتفاقاً پارسال قبل از اینکه میت ۲۰ پرو بگیرم قبلش الجی جی ۸ اولویت اولم بود و یکی از عوامل دخیل در خریدم همین رابطش بود … .
گفتم که سنگینی کلاً میره کنار چون تجربهی کار با ولوتیوآی رو نداشتم و توی کامنت قبلی در مورد شباهت به تاچ ویز و GraceUX فقط از لحاظ دیزاین و بحث گرافیکی میگم نه سنگینی و سبکی…
بله خب منم تجربهی کار با تمام رابطهای سامسونگ رو از نوت ۲ که اندروید ۴.۱.۱ و از اولین ورژنهای تاچ ویز بود را دارم تا همین وانیوآی ۲.۱، تقریباً هیچ کدوم رو از دست ندادم!
تجربهی کار با رابطهای الجی هم از الجی جی ۲ دارم تا جی ۳ و ۴ و ۵ و ۶، آخرین گوشی الجی که باهاش کار کردم جی ۶ بود. و دقت بشه که دارم میگم فقط تجربهی کار داشتم و خودم شخصاً گوشی الجی نخریدم، اما تجربه رابطهای سامسونگ از همون اول بلندمدت بوده…
خب زیاد حاشیه نرم ۱۰ خط فقط دارم دربارهی تجارب شخصیم صحبت میکنم😐😂
–
خب تاچ ویز رو بله اگه نگیم سنگینترین، یکی از سنگینترین رابطکاربریها بود و اونطور که یادمه تا قبل از سامسونگ اکسپرینس روی اس ۸، رابطهای الجی بسیار روانتر بودن. اما خب من بازم دیزاین و بخش گرافیکی تاچ ویز رو ترجیح میدم، فقط بخش گرافیکی و دیزاین، به سنگینی کاری نداریم…
–
در مورد مهدی هم چندین بخش بود صحبتهاش، یه جا گفت که من کلاً از آیکونهای وانیوآی خوشم نمیاد و … خب من با اون بخش مشکلی نداشتم و ندارم که! یه نظر شخصیه و حق داره که بگه که شخصاً از فلان جای فلان یوآی خوشم نمیاد و دوست ندارم و من هم حق تحمیل نظر خودم یا توهین به نظر اون رو ندارم.
اما بخش اصلی که من بهش واکنش نشون دادم این بود که گفت آیکون دوربین وانیوآی شبیه دوربین نیست و پیدا کردنش سخته و بین ۱۰۰ تا برنامه باید مدت طولانیای رو به پیدا کردنش اختصاص داد! که خب این حرف واقعاً دیگه از حیطهی نظرات شخصی خارج میشه و در کل اشتباهه…
–
الان هم دوباره رفتم چندتا عکس از ولوتیوآی دیدم و بخشی از حرفام رو پس میگیرم! و میگم که شباهت اصلی و اون حس تاچ ویزی که گفتم میشه گفت فقط مربوط به لانچر الجی و بخشی از آیکونهاشه و در باقی بخشها شباهت زیادی به وانیوآی داره و دیگه در باقی بخشها خصوصاً ستینگ اون حس تاچ ویز رو دیگه حس نکردم و توی کامنتهای قبلی کمی اغراق کردم و عذرخواهی میکنم…
درمورد اون حرف مهدی منم بهش حق میدم اینجوری توصیف کنه ؛ خودت برو شکل و شمایل آیکون دوربین هواوی ، اپل الجی،سونی، شیائومی ، ویوو ، اوپو ، رلمی ، پیکسل(گوگل) ، وان پلاس ، موتورولا و کاستوم رام های اندروید خام رو ببین که بعضی هاشون خیلی به هم شباهت دارن و در مجموع یه فرم ثابتی رو حفظ کردن بعد از اون طرف بیا رنگ و شکل و شمایل آیکون دوربین سامسونگو ببین که کلاً با بقیه فرق داره انگار تافته ی جدا بافتست و برای کسی که گوشی یا تبلت با سیستم عامل وان یو آی نداره عادت کردن و سازگاری باهاش سخته و زمان میبره!!
من که میگم کلیت حرفش منطقیه و دقیقاً در چارچوب اظهار نظر شخصیه و میشه به حرفش به عنوان یه انتقاد به جا و کاریزماتیک نگاه کرد .
نیازی به توضیح بیشتری هست؟؟
:/
خودم می یوآی فور پوکو استفاده میکنم ازش زیاد راضی نیستم البته فکر کنم فقط واسه پوکو اینجوریه که نمیشه برنامه ها رو انتقال بدی مثلا اونایی که لازم داری رو بیاری اول ، واسم هم فرقی نمیکنه هر برندی باشه ایراداتش رو میگم، رابط سامسونگ خیلی خوبه ولی من با آیکون هاش کنار نمیام
اصلاح
سیستم عامل اندروید با رابط وان یو آی
#ناظر
نه ، الجی جی۴ من رابط کاربریش اوپتیموس یوایکس بود
#فینج
وات؟ مگه همیشه الجییوآی نبوده تا الان؟
@ناظر
از اندروید ۵ به بعد شد الجی یوآی
قبلش اوپتیموس یوآی بوده
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Optimus_UI
من که خوشم اومد ولی حاجی خب مشخصه یه ساله نمیتونه اینهمه پسرفت رابطش رو جبران کنه که… انتظار یه ساله oneui و miui رو زدن رو نداریم اما خب در بعضی جوانب سرعت پیشرفت خوبی داشته… هرچند شبیه سامسونگ شده(هرچند خود oneui هم یه جاهایی از رابط lg ux قبلی الجی الهام گرفته)…
در کل خوبه که شرکتی که داشت توی منجلاب دست و گا میزد الان یکم خودشو جمعو جور کرده لااقل…
به جای تولید گوشی های متفاوت، یک گوشی با چیپست های متفاوت راهی بازار میکنیم… سیاست خوبیه، اگه مرزبندی نشه… ینی مثله سامسونگ اگزینوس برای منطقه خاصی و اسنپ برای…..
هر سه مدل همه جا در دسترس باشه.
پ ن: فقط چند ثانیه باید به تصویر تیتر نگاه کرد و لذت برد از این طراحی…
طراحی ولوت یکی از بهترین طراحی هایی هست که دیدم
اما از لحاظ سخت افزاری خیلی ضعیفه
کاش از سنسور اصلی IMX686 استفاده میکرد و تله فوتو 3 برابر می داشت
باتری 4300 هم بهتر بود بیشتر باشه
رفرش ریت 90 هرتز هم کاش می بود
درکل نسبت به قیمتش طراحی فوق العاده ای داره اما سخت افزار ضعیف
عالی کیف کردم ☺️💕👌
طراحی خشگل و سخت افزار عالی
یه دونه هم با اسنپ۸۶۵پلاس بده بیرون
دوستان دوتا سؤال مطرح میکنم ممنون میشم پاسخ بدین چون بعدش میخوام موضوعی رو توضیح بدم ؛
✓سؤال اول
دوتا ماشین باری رو در نظر بگیرین که میخوان مسیر متفاوتی رو طی کنن ولی مقصدشون یکسانه …
یکی با بارِ سنگین از مسیر صاف و هموار اما طولانی تر میره و اون یکی با بار خالی از مسیر میان بر اما ناهموار و سر بالایی و پر پیچ و خم میره …
به نظرتون کدوم سریع تر به مقصد میرسه؟؟
✓سؤال دوم
دو تا ماشین عادی رو نظر بگیرین که باز هردو مقصد مشابهی دارن و مسافت مسیرها هم یکسانه اما مسیرشون متفاوته…
یکی با سرعت بیشتر و متغیر از مسیری میره که چندتا چراغ قرمز و دست انداز داره و ماشین دوم با سرعت کمتر و یکنواخت از مسیری میره که چراغ قرمز و دست انداز کمتری داره …
به نظرتون کدوم سریع تر به مقصد میرسه؟؟
راجب سوال اول بنظرم بستگی داره راننده چیز دست نباشه 😂🐰
سوال دوم هم اگه من باشم با اولی زودتر میرسونمش🙁😬
اگه راننده حرفه ای باشه شاید موردای اولی تو هردو مثال سریعتر برسن
@_V_
دقیقاً
جواب منم همینه
#تفاهمترین_تفاهم_تاری…
ببخشید اشتباه شد
–
@نیما عرفانی
اگه راننده حرفهای باشه پس قطعاً با سرعت بالا و بار هم میتونه یه مسیر کوتاه اما با دستانداز و موانع مختلف رو به سرعت پشت سر بذاره…
احتمالا قراره درباره شارژر صحبت شه
مجدداً تفاهمترین تفاهم تاریخ
با سرعت موانع رو پشت سر بذاره ماشین داغون میشه
@mahdi
به همین دلیله که میگم احتمالاً این سوال به شارژرها مربوط میشه، هرچند خیلی هم نمیشه این فرضیهی داغون شدن ماشین رو در مورد شارژهای سریع هم صحیح دونست…
–
اما در کل در مورد چیزی که گفتی، سوال این بود که کدوم سریعتر به مقصد میرسه و فقط سرعت مد نظره نه عواقب پایانی…
من ترجیح میدم باتریم دیرتر شارژ بشه تا اینکه خراب بشه چون الان تعمیر گوشی های جدید خیلی سخت شده
“احتمالا قراره درباره شارژر صحبت شه”
خب اگرم صحبت شه قطعاً اشتباهه… چون اصلاً اوپو سریعتر از 100 وات نیست… و فرضی که در متال شده کاملاً اشتباه یا به عمد دور زدن حقایق هست چون حتی توی 5 یا 10 دقیقه اول هم اوپو از 100 وات ها سریعتر نیست!…
من حرف توان رو زدم که نمودش همون سرعتی هست که میبینید…
اگر وارد سرعت پر شدن سلولها بشیم در لحظاتی اوپو از 100 وات پیشی میگیره (قله ها) و در لحظاتی هم سرعتش از 100 وات هم کمتر میشه(دره ها) و اگر میانگین سرعت رو حساب کنیم عددی بین دره ها و قله ها میشه و این حرف مندرآوردی منم نیست بلکه افشاگرا اولین بار گفتن و سرعت اوپو 125 وات با 100 وات مثلاً شیائومی دقیقاً یکیه(حتی کمی کند تر هم هست!)… و همین مثال رو کامل بلامحل میکنه چون فرض شده که یکی کند تر پر میکنه و یکستند تر! در حالی که هر دو با یک سرعت پر میکنند و برای همینم 125 وات اوپو در حد 100 وات شیائومی و حتی کند تره!
در واقع تنها فرقشون اینه که اوپو مدام سریعتر از 100 وات و کندتر از 100 وات میشه ولی بقیه دائماً و یکنواخت با 100 وات نیرو پیش میرند… در نهایت سرعت اوپو چیه؟ بله به طور میانگین همون 100 وات چون توان واقعی نه قله ها هست و نه دره ها… بلکه میانگین قله ها و دره هاست… من برای همه کاربرا نوشتم نه برای یک نفر… میخواستم همه بدونن جمله بدون منطق “مهندساش بهتر میدونن!” فقط راه خندهداری برای فرار رو به جلو هست!
وگرنه مثلاً سر آنر 10x مکس هم بگیم نه مهندساش بهتر میدونن و rgbrgw نیست! کلاه گشادی روی سر خودمون گذاشتیم چون در عمل rgbw اصلی با rgbrgw تفاوت کیفی داره ولی با شیطنت اسم کامل انتخاب نشده… الانم سر اوپو نیازی اصلاً به پیچوندن نیست… اسمی انتخاب شده که شوی تبلیغاتی داشته باشه وگرنه همه میدونیم توان واقعی رقمی بین قله ها و دره هاست…
از طرف دیگه حرف منم نیست که سر تعصبو نخولستن به فهمیدن موضوع بشه ردش کرد…
کسی که تخصصش همینه و قطعاً چند برابر ما حقایق گوشی ها رو میدونه اینو گفته وگرنه من کجا و این حدس های شیطنت های اوپو و انر کجا…
البته که برام عادی شده…
وقتی به کایرین میگن هوشمند ترین گردازنده دنیا! و بی منطق کوتاه هم نمیان!
اوپو هم شارژر 125 وات میزنه!
انگاری مثلاً برای بقیه سخت بود که تو یه لحظه به 150 وات! برسن بعد با شیطنت اسمشو بذارن 125 وات اما چون تو یه لحظه به اون توان رسیده! اما در نهایت گوشی با چه توانی داره شارژر میشه؟ میانگین حدود 100 وات حقیقی!
انگار بقیه از این شيطنت ها بلد نیستن…
انگار بقیه بلد نیستن که صفحه 90 هرتز یا 120 هرتر از چینی های بیخیال نتیجه و فقط در فکر فروش بخرند بعد بدون تخصص لازم و توی خود شرکت اورهال کنند روی 144 هرتز بعداً تبلیغشو بکنند بدون در نظر گرفتن اینکه این صفحه قراره تا چه مدت کاربر رو بعداً راه بندازه و شرکت تولید کننده هم براش مهم نیست که با صفحهش چیکار میکنن و تا چه حد دارن بهش فشار میارند چون به فکر فروششه فقط… مشتری هم فکر میکنه صفحه 144 هرتز خریده! (در واقع هم 144 هرتز خریده اما شرکت سازنده پول 90 یا 120 رو داده و خودش اور کرده!)
انگار بقیه تولید کننده ها از این ترفند ها بلد نیستن!
اگر این حربه ها مهندسی هست! تف تو هر چی مهندسی که قراره در این راه شیره مالیدن روی سر کاربر صورت بگیره…
150 -> اصلاح: 125
سوال اول مسیر مستقیم سوال دوم اونی که چراغ قرمز نداره
ولی فکر کنم سوالت به رابط کاربری گوشی ها مربوطه
نیما کاش میگفتی دلیل این سوال چیه
از نقطه نظر ماشین باز ها بستگی به راننده ماشین داره
البته باید نوع ماشین رو هم میگفتی ( انتهای مطلب میگم چرا )
مورد اول به نظر من کامیون شماره ۱ زود تر میرسه
چون هرچقدر هم آروم بره ، هیچ کامیونی نمیتونه تو پیچ و خم بیشتر از ۴۰ ۵۰ تا بره با راننده حرفه ای
.
مورد دوم هم در حالت کلی بستگی به ماشین داره
اگه یه ماشین ریزه میزه با گیربکس دنده دستی و پر شتاب باشه که خط قطعا ماشین دوم زودتر میرسه
اما یه سدان یا اس یو وی سنگین و اتوماتیک و بزرگ مثل لندکروز یا بی و دبلیو سری ۷ باشه ، قطعا ماشین اول زودتر میرسه
چرا ؟
چون اون ماشینی که کوچیک هسترامت میتونه مانور بده و با ۱ و ۲ رد بشه
حالا اون ماشینی که گنده و اتوماتیک هست اصلا این قابلیت رو نداره براش
درسته مربوط به مبحث شارژر میشه که میخوام برای اثبات یه موضوعی ربطش بدم به ساختار فنی و عملکرد خودرو و ادامه ی بحثم تخصصی تر میشه هرچند که منِ حقیر اصلاً در حدی نیستم که بخوام ادعای تخصص کنم اما از این بابت گفتم تخصصی چون یکم پیچیده میشه و اصطلاحات فنی مهندسی داره حتی شاید خوندنش برای بعضی افراد از حوصله خارج باشه مثل حجم موتور(سی سی) و نوع پیشرانه(خطی تنفس طبیعی، هیبرید، پلاگین هیبرید، الکتریکی،توربو، دیزل) ، تعداد سیلندر و سوپاپ ، مقدار شتاب(ثانیه) ، قدرت و توان موتور(اسب بخار) ، دور موتور(دور در دقیقه) ، سرعت(کیلومتر بر ساعت) ، نوع گیربکس و جعبه تقسیم(دستی و اتومات دو کلاچه ، CVT و غیره)، ضریب تعویض دنده ، سیستم انتقال قدرت(دیفرانسیل 4WD , AWD , دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب) ، وزن خودرو(کیلوگرم) ، سیستم آیرودینامیک ، فنربندی ، هندلینگ و فرمان پذیری ، نوع و ابعاد لاستیک ، سیستم تعلیق ، آفرود ، درگ ، دریفت ، نوع و کیفیت سوخت و مواردی از این قبیل …
ینی کسی تو این سایت هست بیاد یکم در مورد انجین های خورجینی وی شکل و دبلیو شکل و قطر سیلندر و کورس پیستون و موتور تخت و تفاوت موتور اتمسفریک و توربو ، تفاوت سوپر شارژ و توربو شارژ ، تفاوت zz1 با L414 و … بحث کنیم ؟ 😍😍😍😍😍😍
.
نیما خودت چقدر از دنیای ماشین ها سر در میاری؟
.
.
.
پ.ن : میزان و بحث کلکل من تو این سایت در مورد پردازنده ها ، ۱ در برابر ۱۰.۰۰۰ میزان بحثی که با دوستام در مورد EF7/TU5/XU7L3/XU7L4/XUM/XUM10/K4M
راستش من تو یه برهه(زمان دانشجویی) زیاد تو فضای مجازی و وب گردی پیرامون ماشین بحث و گفتگو میکردم و از روی علاقه ویدئوهای مختلفی تو یوتیوب و آپارات میدیدم و میتونم به جرأت بگم اون زمان علاقم به ماشین و موتور علی الخصوص موتور سنگین و ریس حتی دوچرخه حرفه ای😂 بیشتر از دنیای فناوری و موبایل شده بود…
اما الان حدوداً ۲ سالی هست که دیگه حوصله ی گشت و گذار سابق رو ندارم و گهگاهی اگه حسش باشه میرم پی خبرای ماشین … آره اهلش هستم و اگه یادت باشه قبلنا هم چندباری تو همین ترنجی راجع به ماشین کامنت های عریض و طویل میفرستادم😄
الان خداشاهده تایمشو ندارم که حتی اون مطلبی که میخواستم دربارش حرف بزنم رو تایپ کنم دیگه چه برسه به کلکل درباره ماشین 🙂 البته من با تو کلکلی ندارم عزیزم 😉
از طرفی هم هرچی زمان میگذره هِی حرف رو حرف میاد و منم تجزیه و تحلیل صحبت هام سخت تر میشه چون عادت دارم باید طبق یه جمله بندی و قالب به خصوص و از پیش تعیین شده ای صحبت کنم لذا همش دارم حرفایی که میخوام بزنم رو تو ذهنم مرور میکنم که موقع نوشتن و ارسالش چیزی از قلم نیوفته .
ایکس یو ام 10 نداشتیما😉
ممد موتور پژو ۲۰۰۰ کاربراتی ایکس یو ام ۱۰ هست
ایکس یو ۱۰ موتور ۲۰۰۰ اتمسفر زانتیا
ایکس یو ام هم موتور ۲۰۰۰ (۱۹۰۵) پارس ای ال ایکس ۹۴ و ۹۵ ( ۸سوپاپ)
نچ نچ
یه کم بیشتر تحقیق کن
انجین پژو 2000 خودمون از سری XU9 هست
کد دقیقشو یادم نیست اما ایکس یو ناین هست
با حجم 1905 سی سی 4 سیلندر 8 سوپاپ 🙂
آها درست میگی ایکس یو ۹ همون ایکس یو ام هست فقط کاربراتور و انژکتور فرق داره
یادم رفته بود
ولی ام ۱۰ رو یه جا شنیدم
از بچه ها میپرسم حتما
اونم کد درستش فک کنم xu9jplهست
بله الان یادم اومد کد موتور پژو 2000
XU9 3C هست
خب حالا اگه پسرای خوبی باشین یه نظرسنجی دیگه این دفعه راجع به ماشین راه میندازم که ببینم اینجا چندنفر عشق ماشین به جز شما دوتا و سهیل داریم🤨🙃🙇♂️
هستیم 🙂
پس تا تب و تابش نیوفتاده تو پست جدید میپرسم که دیده شه
سوال اول۱
سوال دوم ۱
و اما راجع به جواب این سؤال
دقیقاً میخواستم به همین قضیه برسم که همتون ذهنتون رو فقط درگیر رسیدن به جواب کردین و به عوامل محیطی تأثیر گذار و تحت شعاع در کسب نتیجه فکر نکردین …
هیچ مهر تأیید و قطعیتی وجود نداره که در هر دو سؤال گزینه ی اول زودتر میرسه یا گزینه ی دوم . باید همیشه در هر شرایطی احتمالات رو در نظر گرفت و به قولی استثناء هم جزوی از قاعده دونست چراکه هیچ اتفاقی اتفاقی اتفاق نمیوفته. من خودم از قصد تو صورت سؤال اشاره ای به این نکته نداشتم چون میخواستم ببینم خودتون قبل از جواب دادن عجولانه یکم روش فکر میکنید یا فقط ذهنتون معطوف میشه به سرعت …
رنگ نقره ایش خوشگله 😛
فینچ از رده ماشین هایی که میگم یه عکس بفرست (آپلود کن) بر اساس سلیقه خودت از هر برندی میتونه باشه چون سلیقه خودته…..
۱_سدان
۲_کروکی
۳_کوپه
۴_روداستر(Roadster)
۵_هاچ بک
سهیل چه ماشینی با چه برندب رو دوست داری تو ماشین؟
حالا شما بگید منم میگم .
جواب بالایی رو از فنچ خواستم ولی شما هم میتونی جواب بدی 💕
حوصله آپلود ندارم والا
سدان که بر اساس شخصیت آرامش طلب ولی خواستار قدرت زیاد » بنز s560 رو انتخاب میکنم
.
.
کروکی » شورولت کامارو ۲۰۱۵ (مدل کروکی)
.
کوپه » جگوار اف تایپ ۲۰۱۴
.
رودستر » نظری ندارم در کل از این کلاس خوشم نمیاد
.
هاچبک » پیاده برم و بیام ، حاضر به هاچبک سواری نیستم
(حوصله آپلود ندارم)
مرسی که هستی 😬😂💕
نه در کل سلیقه خوبی داری هرچند میتونست بهتر باشه.💕⚡