حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین های مداربسته بی سیم و کاربرد آنها

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر افراد داشتن نظارت بر محیط خود جهت حفظ امنیت و حراست محل خود اولین موردی که برای این کار در نظر می گیرد استفاده از دوربین مدار بسته می باشد که این تجهیزات را می توان در انواع مکان های باز و بسته ؛ در کاربری های مختلف مانند اداری ، تجاری  و…….. بکار برد که با توجه به اینکه این تجهیزات با پیشرفت تکنولوژی از نظر تنوع فیزیکی و امکاناتی روز به روز در حال افزایش هستند موقع تهیه این سیستم های حفاظتی باید به این نکات توجه کرد و با مشورت با یک شرکت باتجربه در زمینه فروش دوربین مدار بسته تجهیزاتی را تهیه کنیم که کارایی مورد نظر ما را داشته باشد.

یکی از تجهیزاتی که جزء تکنولوژی های جدید در صنعت مداربسته بحساب می آیند و قصد داریم که در این مقاله به بیان آن بپردازیم دوربین مداربسته بیسیم است.

دوربین مدار بسته بیسیم چیست ؟

این دوربین ها برای انتقال تصاویر بجای کابل از امواج بیسیم برای انتقال تصاویر گرفته شده استفاده می کنند که بدین صورت است که صدا و تصویری که توسط دوربین گرفته می شود بصورت بی سیم از طریق امواج بین خود دوربین و دستگاه گیرنده رد و بدل می شود. اما برای تامین انرژی معمولاً از آداپتور بصورت سیمی استفاده می شود و این مفهوم بدون سیم صرفاً منظور انتقال اطلاعات می باشد و شامل تأمین انرژی برق نمی شود. با حال اخیراً دوربین هایی وجود دارد که می توانند برای تأمین برق خود از باتری استفاده کنند که در اینصورت می توان بدون استفاده از هیچگونه سیمی برای راه اندازی این وسیله استفاده کرد.

از نظر دسته بندی این دوربین ها در دو دسته آنالوگ و دیجیتال تحت شبکه (IP) استقاده می گردند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

دوربین مکدار بسته بیسیم آنالوگ

این نوع قدیمی از دوربین های مداربسته بیسیم می باشد که برای برقراری و ارسال اطلاعات با دستگاه مرکزی از امواج رادیویی استفاده می کند. پایین بودن قیمت آنها و سادگی کاربرد آن از مزیت های این نوع دوربین ها بشمار می رود اما با این حال دارای معیابی هستند که باعث شده تولید این دوربین ها توسط برندهای معتبر کنار گذاشته شود و تنها برند هایی متفرقه کار تولید این دستگاه را برعهده گرفته که این کار منجر به داشتن عمر مفید کوتاه مدت این دوربین ها می شود. بطورکلی این معایب عبارتند از :

  • پهنای باند این دوربین ها نسبت به نوع جدیدتر دیجیتال پایین می باشد.
  • سیگنال اطلاعاتی این دوربین ها بسیار نویزپذیر است و در مواقعی که سیگنال دیگر دستگاه بیسیم با دوربین یکسان باشد و یا شرایط آب و هوایی محیط اطراف دوربین نامساعد باشد کیفیت امواج این دستگاه ها بشدت دچار افت می شود. (یکی از مهمترین دلایلی است باعث کنار رفتن آنها شده)
  • امکان تداخل سگنال : سیگنال این دوربین های بیسیم آنالوگ با سایر دستگاه های بی سیم مانند مایکروویو، تلفن بی سیم و… بدلیل مشابه بودن دارای تداخل می شود که این از دیگر معایب این دوربین ها می شود.
  • ارسال سیگنال بصورت یکطرفه : این دوربین ها فقط می توانند بصورت یکطرفه به دیگر دستگاه ها سیگنال ارسال کنند و قادر به دریافت این سیگنال نمی باشند.

 

دوربین های بسیم تحت شبکه (IP)

این دوربین ها نسل جدیدی از دوربین های بیسیم مدار بسته هستند که  برای انتقال اطلاعات از تکنولوژی wifi استفاده می کنند که استفاده از این روش باعث می شود که هم امنیت سیگنال اطلاعاتی آنها بالاتر روند وهم میزان نویزپذیری سیگنال آنها نسبت به نوع آنالوگ به نسبت قابل توجهی پایین تر باشد. این دوربین ها از نظر برد مسافتی (بین فرستنده و گیرنده) نسبت به آنالوگ بالاتر هستند اما این برد خیلی زیاد نمی باشند که برای افزایش میزان برد سیگنال بهتر است از آنت های حرفه ای تر استفاده شود.

مزایای این دوربین ها عبارتند از :

  • حساسیت کمتر آنها نسبت به نویزی که از عوامل طبیعی ایجاد می شود (طوفان،رطویت و… )
  • ارسال دوطرفه سیگنال : این دوربین ها برخلاف نوع آنالوگ می توانند بصورت دوطرفه به دیگر دستگاه های بیسیم ارسال و دریافت کنند.
  • پهنای باند ارسالی این دوربین ها بدلیل استفاده از فناوری wifi نسبت به نوع آنالوگ بیشتر است.
  • این دوربین ها به دلیل اینکه از تکنولوژی wifi استفاده می کنند این تکنولوژی از نظر ایمنی در شرایط مطلوبی قرار دارند و به راحتی نمی توان اطلاعات آن را هک کرد.

میزان کاربرد دوربین های مداربسته بی سیم :

این دوربین ها بدلیل اینکه دارای امکانات جذاب می باشند و سهولت در نصب آنها نسبت به دوربین های معمولی موجود می باشند بدلیل اینکه در کارکرد آنها ثباتی وجود ندارد که این در نوع آنالوگ بیشتر است باعث شده تا نسبت به دوربین های معمولی کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته بیسیم

  • سهولت در نصب و راه اندازی آن نسبت به دوربین های سیمی به دلیل عدم نیاز به سیم کشی
  • هزینه سیم کشی به دلیل بیسیم بودن آنها وجود ندارد.
  • جابجایی : بدلیل اینکه این دوربین ها سیم کشی برای نصب ندارند براحتی می توان مکان های مورد استفاده آنها را تغییر داد.

 

معایب دوربینهای مداربسته بیسیم

  • گران بودن آنها نسبت به دوربینهای معمولی
  • نویز پذیر بودن سیگنال آنها بدلیل تداخل با سیگنال دیگر وسایل بیسیم یا شرایط جوی نامطلوب
  • میزان فاصله دوربین تا دستگاه ضبط مرکزی نمی تواند زیاد باشد

با توجه به مطالب گفته شده دریافتیم که دوربین های مداربسته بیسیم نوع جدیدی از دوربین های مدار بسته می باشند که از لحاظ نوع کارکرد به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند که نوع آنالوگ آن قدیمی می باشد و از نظر قیمیتی و کارایی ساده و ارزان تر از نوع دیجیتال است اما بخاطر ضعف هایی مانند برد مسافتی کم ، پهنای باند کم و ازهمه مهتر نویز پذیری بالا این دوربین کنار گذاشته شده است و پیشنهاد می شود که برای کارایی بهتر از نوع دیجیتال این محصول بدلیل اینکه از تکنولوژی wifi  استفاده شده، بکار رود چون تا حد قابل توجهی مشکلات نسل قبلی آن برطرف شده است.

این دوربین ها بدلیل اینکه ثبات بالایی در کارایی آنها وجود ندارد نسبت به نوع معمولی (سیمی) کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما بدلیل اینکه سیم کشی برای راه اندازی این محصولات استفاده نمی شود برای مکان هایی که جابجایی برای این تجهیزات زیاد است استفاده از این محصولات یک انتخاب ایده آل بشمار می رود.

 

مشتریان گرامی برای تهیه و نصب سیستم های حافظتی مداربسته مکانشان می توانند با مشاوره و خرید از شرکت الکامپ، یک خرید موفق در این زمینه تجربه کنند. شرکت الکامپ با داشتن 17 سال سابقه مفید و انجام 4000 پروژه موفق آماده است تا مشتریان عزیز را با استفاده از کادر مجربی که در اختیار دارد در مراحل مختلف راه اندازی این تجهیزات راهنمایی های لازم را انجام دهند. مشتریان عزیز می توانند برای اطلاع از شرایط فروش دوربین مدار بسته و وضعیت محصولات به وبسایت شرکت بنشانی Amniatcctv.com  مراجعه کرده و یا با شماره گیری 88552766 بصورت تلفنی راهنمایی های لازم را ازسوی کارشناسان دریافت کنند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

متشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)