حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هک شدن توییتر با همکاری حدود ۱۰۰۰ کارمند این پلتفرم اتفاق افتاده است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

به گفته کارمندان سابق، بیش از هزار نفر که شامل کارمندان و پیمانکاران توییتر هستند در اوایل سال جاری به ابزارهای داخلی دسترسی داشتند که می توانستند تنظیمات حساب کاربری را تغییر دهند. این شرکت و FBI در حال جستجوی روش هکی هستند که به هکرها اجازه می داد تا بارها و بارها از حساب های تأیید شده بنیانگذاران مایکروسافت بیل گیتس، مدیر عامل شرکت SpaceX ایلان مسک، مدیرعامل آمازون جف بزوس و موارد دیگر توئیت کنند. گفته می شود که هک شدن توییتر با همکاری حدود ۱۰۰۰ کارمند این پلتفرم اتفاق افتاده است.

هک شدن توییتر

توییتر روز شنبه اظهار داشت که هکرها “تعداد کمی از کارمندان را دستکاری کرده و از اطلاعات آنها” استفاده کرده اند تا به ابزارهای خود دسترسی پیدا کنند و ۴۵ حساب را در دست بگیرند، در حالی که روز چهارشنبه اعلام کرد ۳۶ حساب نیز به پیامهای مستقیم خود دسترسی داشتند. این شرکت کاربران آسیب دیده را شناسایی نکرده است.

کارمندان سابق توییتر که با نحوه عملکرد این شرکت آشنا بودند اظهار داشتند که تعداد قابل توجهی از آنها از جمله بیش از هزار نفر می توانستند به همین ترتیب از اوایل سال جاری عمل کنند. کارمندان گفتند که این شامل چندین پیمانکار مانند Cognizant نیز می شود. شرکت هایی که دارای یک پایگاه کاربر گسترده هستند، اغلب مجبورند از کارمندان پشتیبانی خارجی (خارج از شرکت) بهره مند شوند، که این امر در معرض تهدیدات است. کارشناسان فضای مجازی بر این باورند که هرچه تعداد افرادی که می توانند این تنظیمات را تغییر دهند بیشتر می شوند، برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی باید نظارت بیشتری داشته باشد.

وقتی از تعداد کارمندانی که قبل از هک یا بعد از هک به این ابزارهای داخلی دسترسی داشتند  سؤال شد، توییتر از اظهار نظر خودداری کرد. این شرکت به دنبال یک رئیس امنیت جدید بود و در تلاش بود تا بسترهای خود را تأمین کند و به کارمندان خود آموزش دهد که چگونه باید در حملات مهندسی اجتماعی احتیاط کنند.

نظر شما درباره این موضوع هک شدن توییتر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فقط مقامات ایرانی که داخل این شبکه ش ی ل ت ر شده توییت میکنن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)