حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری اکسپریا ۱ مارک ۲ مشخص شد

نوشته

3 سال قبل | 16 دیدگاه | تست، سونی، عمر باتری

چهارماه پیش بود که سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ (Xperia 1 II) با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد. این حجم باتری هر چند که در بازار این روزها خیلی درخشان نیست اما نسبت به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری اکسپریا ۱ حدود ۲۱٪ افزایش حجم دارد. امروز عمر باتری اکسپریا ۱ مارک ۲ مشخص شده است. با توجه به افزایش حجم شاهد افزایش عمر باتری هم هستیم اما خب هنوز عملکرد درخشانی ثبت نشده است.

عمر باتری اکسپریا ۱ مارک ۲

اعدادی که در تست عمر باتری اکسپریا ۱ مارک ۲ ثبت شده بهتر از آن است که در نسل قبلی آن دیدیم، البته تفاوت چندانی ندارد. ما ۱۰ ساعت وبگردی را از طریق Wi-Fi داشتیم که از Xperia 1 بهتر است و و پخش ویدیوی آفلاین هم یک ساعت و نیم افزایش داشته است. هیچ نتیجه ای مطابق با استانداردهای امروزی عالی نیست، به ویژه هنگامی که صفحه نمایش 60Hz را ارایه می دهید، اما ما از پیشرفت نسبت به نسل قبل خوشحالیم.

ما همچنین افزایش استقامت در تماس صوتی به اندازه قابل توجهی را اندازه گیری کردیم. اکسپریا ۱ مارک ۲ در این تست ۳۱ ساعت دوام آورد در مقایسه با نتیجه 25 ساعت نسل قبلی بهتر است. عملکرد باتری در حالت آماده به کار مطابق با استانداردهای روز نبود و با اضافه کردن همه چیز Xperia 1 II رتبه استقامت کلی ۸۳ ساعت را به دست آورد.

اکسپریا ۱ مارک ۲ قدرت شارژر تا ۲۱ وات پشتیبانی می کند اما با یک شارژر ۱۸ وات در جعبه ارایه می شود. از این رو قابل درک است که سریعترین سرعت شارژ را ندارد. ما مدت زمان 1:51 ساعت را برای شارژ این باتری از ۰ تا ۱۰۰ به صورت یکنواخت ثبت کرده ایم. رقبای بهتر در زمینه این کار را در حدود یک ساعت انجام می دهند، بهترین آن ها زیر ۴۰ دقیقه است.

همچنین در مدت زمان نیم ساعت به 46٪ شارژ رسیدیم، کمابیش مانند تلفن های دیگر با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و شارژ ۱۸ وات است. با داشتن آداپتور PD از دیگر برندها که قادر استفاده از حداکثر توان ۶۵ وات است و با این شارژر ما 53٪ را در نیم ساعت و 1:44 ساعت برای شارژ کامل اندازه گیری کردیم. این یک پیشرفت جزئی محسوب می شود، بنابراین عدم وجود آداپتور 21W در جعبه اکسپریا 1 II موضوع مهمی نیست.

اکسپریا ۱ مارک ۲ از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند، ویژگی که به دلایلی از اکسپریا 1 حذف شده است. این دستگاه تا توان ۱۱ وات به صورت بی سیم شارژ می شود.

طبق معمول ، Xperia 1 II از ویژگی مراقبت باتری سونی یا Battery Care بهره می برد. این با هدف به حداقل رساندن مدت زمانی که باتری شما در وضعیت بیش از 90٪ در حالت شارژ شدن سپری می کند، طراحی شده است. این وضعیت می تواند در طولانی مدت برای سلامتی آن مضر باشد. این کار را با یادگیری عادت های شارژ خود انجام می دهد.

این کار با شارژ یک شبه و روال روزانه به خوبی تثبیت می شود. بدیهی است، اگرچه می توانید خودتان یک بازه زمانی سفارشی تنظیم کنید. تحقیقات سونی می گوید که به لطف این فناوری، مدت زمان مورد نیاز برای تخریب 80٪ باتری اکسپریا 1 II نسبت به ظرفیت اصلی دو برابر بیشتر طول خواهد کشید.

ویژگی جدید امسال، به عنوان بخشی از مجموعه Game Mode عرضه شده است. در صورت فعال بودن، اگر بازی می کنید و تلفن به شارژر وصل است، در واقع باتری را شارژ نمی کند بلکه فقط مصرف برق فعلی شما را برآورده می کند. هدف این است که تولید گرما محدود شود (H.S مخفف گرمازدایی) و به نوبه خود جلوگیری از تخریب باتری را انجام می دهد.

ویژگی H.S. Power Control سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ امکان بازی کردن بدون افت سلامت باتری را ارایه می کند

نظر شما درباره عمر باتری اکسپریا ۱ مارک ۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

کجان طرفداران سونی که یه موقع گفتن ۲۷۰۰ سونی از ۳۵۰۰ و ۴۰۰۰ بقیه بهتره

اینم از ۴۰۰۰

MOAZEZ

خب الانم که با باتری 4000 از s20ultra با باتری 5000 بهتر ظاهر شده که. تازه این صفحه نمایش کجا و صفحه نمایش s20ultra کجا، این 4k hdr و 10بیت واقعی 1میلیارد رنگ و 90هرتزه ولی s20 ultra نه

Mahdi

عالیه با توجه به حجم باتری😉 سخنی از ادمین

V800B

خیلی ضعیفه
ب گمونم مشکل بیشتر از صفحه نمایش باشه یا رابط
ولی بیشتر صفحه نمایش

ممد بمولا

با توجه به رزولوشن 4کی و اندازه بزرگ صفحه
خوبه اصلا بد نیست

AŁɪ

خیلی هم عالیه طرفدار های بنجلسونگ زیادی حرف میزنند 🤔.

armin.k

کاملا مناسب و خوب،اولترا با اون ۵۰۰۰ و ۶۰ هرتز هم ….

ببخشید اشتباه شد

#باباش_عمر_سونی

Mb.Pcr

چقدر تو اشتباه کامنت میزاری
یه خورده دقت کن کجا میزاری هی میای میگی ببخشید اشتباه شد

armin.k

ببخشید اشتباه نشد،بای

#باباش_اشتباه_نشد

❤Mohamad_reza.81❤

به نظرم واقعا خوب نیست
جا داشت که خیلی بهتر عمل کنه توی این زمینه

Finch

کاش گوشیای سام و شیا هم حالت پرفورمنس مود داشتن 🥺

Dr.Nazer

کاملاً افتضاحه برای یه پنل ۶۰ هرتز و باتری ۴۰۰۰، حالا یه سری میگن رزولوشن نمایشگرش 4kئه خب میخواست 4k نذاره ما چیکار کنیم؟!!
برین با همین ۸۳ ساعت دلتونو خوش کنین…

lovenokia

حیف که سونی از بازار خاورمیانه خارج شد .

Amir galaxy

جالب نیست اصلا

Milad7

ضعیففف!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)