حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نخستین نگاه به هواوی Nova 7i

نوشته

3 سال قبل | 24 دیدگاه | اختصاصی ترنجی، تماشا کنید، هواوی

جدیدترین میان رده شرکت هواوی که به کشور ما وارد شده است، عضوی از خانواده Nova است. امشب با نخستین نگاه به هواوی Nova 7i می خواهیم نگاه کلی به آن داشته باشید و به زودی نقد و بررسی آن را نیز در ترنجی خواهیم خواند.

نخستین نگاه به هواوی Nova 7i

نخستین نگاه به هواوی Nova 7i

نخستین نگاه به هواوی Nova 7i

یکی از نقاط قوت اصلی هواوی Nova 7i در دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی آن است. این قاب مربعی شامل یک دوربین زاویه دید عریض ۸ مگاپیکسلی به همراه ۲ دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر که ماکرو و عمق سنج هستند هم می شود.

پردازش هوش مصنوعی و حالت ویژه شب از ویژگی های اصلی این دوربین به شمار می روند. همچنین در بخش فیلم برداری امکان فیلم برداری کاملا دستی با حالت Pro مهیاست. ما البته پیش از این به تفصیل درباره دوربین هواوی Nova 7i صحبت کرده ایم.

ویژگی برتر دیگر این دستگاه را می توان نمایشگر کم حاشیه آن دانست. کیفیت تصاویر در آن بسیار مناسب بوده و با رنگ های شاداب در کنار روشنایی مناسب برای فضای نوری ضعیف یا قوی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

ویژگی برتر هواوی Nova 7i که آن فراتر از اکثر رقبای خود قرار می دهد، شارژر فوق سریع ۴۰ واتی درون جعبه آن است. با این شارژ می توانید باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری دستگاه را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ کنید.

در بخش نرم افزاری سیستم عامل اندروید ۱۰ به همراه رابط کاربری EMUI 10.0.1 را شاهد هستیم. این دستگاه هواوی هم از خدمات گوگل پلی پشتیبانی نمی کند و این شرکت آن را HMS یا خدمات موبایلی هواوی جایگزین کرده است. اکثر نرم افزار و بازی ها روی این دستگاه قابل نصب و استفاده هستند. هر چند همچنان معدودی از آن ها در دسترس یا قابل استفاده نیستند.

تراشه کایرین ۸۱۰ یک تراشه میان رده ۷ نانومتری است که با حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 همراه شده است. به صورت کلی می توان گفت این انتخاب سبب شده تا دستگاه در مقابل رقبای هم قیمت خودش بتواند برتری داشته باشد.

 

به صورت کلی می توان گفت که هواوی تلاش دارد تا با Nova 7i و مشخصات به روز در کنار قیمت رقابتی بتواند بدون خدمات گوگل پلی به رقابت با رقبا بپردازد.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

رنگ مشکیش چقدر شیکه💕😚
آقای ادمین خودتون برای خرید پیشنهادش می‌دین یا نه گزینه بهتری هس؟

AŁɪ

من گفتم فن هواوی ام🤦؟؟ خدایا خودت منو بخور🙁🤦

hamid4_1

والا قبلا که بااون پیج علی بودی میگفتی سامسونگ واپل دوست داشتی ویه نوت ۹داشتی ، بعدش رفتی عاشق شیائومی شدی ویه نوت ۸خریدی الانم که فن هواوی هستی 🤣

AŁɪ

(والا قبلا که بااون پیج)
🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂🤣😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂🤣🤣😂🤣😂🤣😂🤣🤣😂🤣😂🤣
=
با اون صفحه 🤦
خدایا چرا 🤦🤣
نخیر من علی نیسم این ۲۰۰۰ مرتبه

HOSEIN

گوشی خوبیه اما نبود سرویس گوگل تو ذوق میزنه

s.t.o.r.m

چیپست اسنپدارگون 865+ معرفی شد لطفاً پوشش بدید.
اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس تراشه‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام است که حداکثر فرکانس پردازشی CPU آن به ۳٫۱ گیگاهرتز رسیده و قدرت پردازشی بیشتری از مدل عادی ارائه می‌دهد.

کوالکام نسخه‌ی بهبودیافته‌ی تراشه‌ی پرچم‌دار خود یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. تراشه‌ی جدید که با نام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام (Qualcomm Snapdragon 865 Plus) شناخته می‌شود، درزمینه‌ی گیمینگ و اجرای وظایف هوش مصنوعی (AI) تقریبا ۱۰ درصد عملکرد بهتری از اسنپدراگون ۸۶۵ دارد. طبق اطلاعیه‌ی رسمی کوالکام، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سه بهبود مهم به خود دیده است که آن را از نسخه‌ی عادی متمایز می‌کند.

در تراشه‌ی جدید کوالکام، سرعت کلاک پردازنده‌ی مرکزی کرایو ۵۸۵ به حداکثر ۳٫۱ گیگاهرتز رسیده که این میزان ۱۰ درصد بیشتر از سرعت کلاک پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ است (فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز). اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نخستین تراشه‌ی موبایلی دنیا به‌حساب می‌آید که سرعت کلاکش از مرز ۳ گیگاهرتز عبور می‌کند. سال گذشته، اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس توانسته بود به حداکثر سرعت کلاک ۲٫۹۶ گیگاهرتز دست پیدا کند.

در نظر داشته باشید که فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتزی به هسته‌ی اصلی پردازنده‌ی مرکزی تراشه مربوط می‌شود. این پردازنده سه هسته‌ی بزرگ دیگر دارد که آن‌ها نیز از نوع کرایو ۵۸۵ هستند؛ اما سرعت کلاکشان به ۲٫۴۲ گیگاهرتز می‌رسد. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس میزبان چهار هسته‌ی دیگر است. پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ در اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، هنگام اجرای وظایف گرافیکی ۱۰ درصد قوی‌تر عمل می‌کند.

بهبود دیگر به سازگاری اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس با پلتفرم فست‌کانکت ۶۹۰۰ مربوط می‌شود. به‌لطف بهره‌مندی از این پلتفرم، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از شبکه‌ی وای‌فای با سرعت نهایتا ۳٫۶ گیگابیت‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. به‌بیان‌دیگر، تراشه‌ی جدید کوالکام با Wi-Fi 6E سازگار است که روی باند ۶ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و میزان تأخیر آن به کمتر از سه میلی‌ثانیه می‌رسد. استفاده از پلتفرم یادشده پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۲ با aptX Adaptive را برای صدای ۹۶ کیلوهرتزی و قابلیت Dual Bluetooth Antenna را به‌همراه می‌آورد. اسنپدراگون ۸۶۵ از پلتفرم فست‌کانکت ۶۸۰۰ استفاده می‌کرد.

معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس اتفاقی تعجب‌بر‌انگیز نبود؛ زیرا کوالکام سال گذشته اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس را به‌عنوان نسخه‌ی بهبودیافته‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی کرد. در اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس نیز، اعمال بهبودهایی در قدرت پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی را شاهد بودیم تا گوشی‌های هوشمند بهتر از قبل ازپسِ انجام کارهای مختلف بربیایند. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس همچون مدل معمولی از نمایشگرهای ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، مدل پلاس ۱۰ درصد بخت بیشتری برای دستیابی به نرخ فریم بیشتر هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی دارد.

همان‌طورکه اشاره کردیم، تحلیلگران زیادی معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را پیش‌بینی کرده بودند. از همان روزهایی که زمزمه‌های اولیه شنیده می‌شدند، بسیاری از کاربران عقیده داشتند کوالکام در مدل پلاس از مودم 5G مجتمع اسنپدراگون X55 استفاده می‌کند. باوجوداین، متأسفانه این اتفاق رخ نداده است و گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به‌منظور اتصال به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی همچنان به مودم جداگانه نیازمند هستند. مودم 5G مجزا نه‌تنها فضای بیشتری از گوشی اشغال می‌کند؛ بلکه روی عمر باتری نیز اثر منفی می‌گذارد. بر‌این‌اساس، پیش‌بینی می‌کنیم کوالکام مودم مجتمع را برای تراشه‌ی پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ کنار گذاشته باشد.

طبق تصمیم کوالکام، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس همچنان به مودم جداگانه‌ی X55 نیازمند است. این مودم از هر دو شبکه‌ی 5G یعنی 5G مبتنی‌بر امواج میلی‌متری و 5G مبتنی‌بر امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) و پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال (DSP) در اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بدون تغییر باقی مانده‌اند و به‌ترتیب Spectra 480 و Hexagon 698 هستند. ناگفته نماند این تراشه از فناوری +Quick Charge 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس که معرفی آن به سال گذشته برمی‌گردد، بیشتر در آن دسته از گوشی‌های اندرویدی حضور پیدا کرد حضور پیدا کرد که روی قابلیت‌های گیمینگ متمرکز بودند؛ ازجمله Asus ROG Phone II و Nubia Red Magic 3 و Black Shark 2 Pro. البته دستگاه‌های غیرگیمینگ نظیر وان‌پلاس 7T پرو هم به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز شدند. از قرار معلوم، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نیز تأکید خاصی روی قابلیت‌های گیمینگ می‌کند؛ بنابراین، انتظار داریم بیشتر در گوشی‌های گیمینگ به‌کار رود.

ایسوس می‌گوید قصد دارد در ROG Phone III از تراشه‌ی جدید کوالکام بهره بگیرد. لنوو نیز رسما اعلام کرده گوشی‌های گیمینگ برند Legion از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده خواهند کرد. طبق اعلام کوالکام، اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی معرفی می‌شوند؛ بنابراین، انتظار نداشته باشید گوشی گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ از این تراشه بهره‌مند باشد.

MohammadFarhaadi

بنده خدا کلی اطلاعات راجع به اسنپ ۸۶۵ پلاس تو سایت شیر کرده خجالت نمیکشی بهش منفی دادی؟حداقل بی اعتنا رد میشدی.بده این همه اطلاعات رو خواسته زودتر ببینید؟!

hamid4_1

بی صبرانه منتظر سلطان هستم ، galaxy note 20 ultra😍😍😍

hamid4_1

ناسا : (نه میخواستم بگم دوستمه ……) خیرشو ببینی😍

hamid4_1

باسامی جونم خوب باش تاباهات خوب باشم⁦❤️⁩😍

AŁɪ

دوس داری بچه دار بشی اسمشو بزاری سامی ؟

AŁɪ

ولی من از عربستان بدم نمیاد از حاجی ها بدم میاد🤦
#انتی_نژاد_پرست

Milad7

مرسی سی ن ا خسته نباشی برادر 🙂

hamid4_1

میلاد جان ،فقط دعاکن مثل y7p قفلی نزنه روش😐

Milad7

کلا س ی ن ا عاشق هواویه 😛

Milad7

این گوشی الان وارد ایران شده؟

Mahdi

از ۷۸ کامنت یکیش بدرد بخور بود اونم اسنپ۸۶۵پلاس بود که دوستمون آورده بود

Dr.Nazer

خدایا شکرت
#عط‌ایی_متشکریم!

AŁɪ

بچها این چه رنگی هست کسی میدونه؟
http://uupload.ir/files/uqce_huawei-p40-lite-5g-1.jpg

نیما عرفانی

نقره ای فضایی/نقره ای کهکشانی

Finch

نیما به نظرت آنر ۳۰ لایت برای گیم بهتره یا این؟

نیما عرفانی

دایمن ۸۰۰ و کایرین ۸۱۰ که تو یه سطحن و تفاوت فاحشی احساس نمیشه اما آنر ۳۰ لایت نمایشگر بزرگتر و ۹۰ هرتزی داره.

Finch

هیولای اقتصادی

Mahdi

انصافا طراحیش خوبه فقط دوتا مشکل یکیش نبود سرویسهای گوگل و دومیش همون نبود ۱۰۸۰ شصت فریم هست که من دومی رو زیاد‌ کار ندارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)