حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمام اعضای خانواده آیفون ۱۲ احتمالا 5G خواهند بود: زنگ خطر برای سامسونگ

نوشته

3 سال قبل | 22 دیدگاه | اپل، سامسونگ

گلکسی S10 5G که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، اولین گوشی 5G در جهان بود. هواوی خیلی زود با Mate 20X 5G خود را وارد بازی کرد و به زودی نسل بعدی فناوری بی سیم، این دو برند را موفق کرد و این امکان را برای آنها فراهم کرد تا سهم خود از بازار به حداکثر برسانند. اپل هنوز حتی یک گوشی 5G را عرضه نکرده است، اما جدیدترین گزارش ها به ما می گویند که تمام اعضای خانواده آیفون ۱۲ احتمالا 5G خواهند بود. با توجه به قیمت احتمالی این دستگاه ها، این خبر زنگ خطر بزرگی برای سامسونگ است.

خانواده آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

طبق گزارش استراتژی آنالیتیکس، امسال حدود 234 میلیون تلفن هوشمند 5G به فروش می رسد و 15 درصد از فروش کلی را تشکیل می دهد. در مقایسه، فقط 18.6 میلیون تلفن هوشمند 5G آماده در سال 2019 فروخته شد، بنابراین فروش در مسیر رشد 12 برابری هستیم.

طبق گزارش ها، در چارک اول سال ۲۰۲۰ سامسونگ با فروش 8.3 میلیون دستگاه در بازار جهانی گوشی های هوشمند 5G مسلط شد و 34 درصد از آن سهم بازار را بدست آورد. پس از آن ها هواوی بود که 8 میلیون گوشی 5G فروخت که 33.2 درصد از بازار را به آن اختصاص داد.

در ایالات متحده، سه گانه Galaxy S20 در سه ماهه اول سال 94 درصد از فروش گوشی های هوشمند 5G را به خود اختصاص داده است. در سال 2019 مدل Galaxy Note 10 Plus 5G محبوب ترین تلفن 5G در کشور بود.

اپل به زودی انقلاب می کند

در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، این تصویر می تواند کاملاً تغییر کند. سهم بازار هواوی کاهش یافته و به 27.3 درصد می رسد. از آنجایی که سایر نقاط جهان از گوشی های هواوی از سرویس های گوگل استفاده نمی کنند، این شرکت تلاش خود را در کشور خود چین تشدید کرده است که یکی از بزرگترین بازارهای گوشی های هوشمند در جهان است و فروش محلی نیز عمدتاً از آن هواوی است.

پیش بینی می شود اپل با سهم 21.4 درصد در رتبه دوم فروش گوشی های 5G در H2 2020 قرار داشته باشد. سامسونگ با 17.8 درصد از بازار احتمالاً به مقام سوم سقوط خواهد کرد.

طبق برآورد استراتژی آنالیتیکس اپل، هواوی را پشت سر می گذارد تا در سال 2021 به دلیل تقاضای زیاد ایالات متحده و اروپا و گسترش شبکه های 5G برند برتر گوشی 5G در سال 2021 تبدیل شود.

قیمت آیفون ۱۲ نسخه 4G احتمالا ۵۵۰ دلار و نسخه 5G تقریبا ۱۰۰ دلار گرانتر خواهد بود

پیش بینی می شود بازار گوشی های هوشمند 5G در سال آینده به 600 میلیون دستگاه برسد که اپل 24.2 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است. احتمالاً هواوی با 22.2 درصد از بازار دنبال خواهد شد. سهم سامسونگ ظاهراً به 15.1 درصد كاهش می یابد. به نظر می رسد که گوشی های ارزان قیمت 5G سامسونگ در مناطق در حال توسعه کمک چندانی نخواهد کرد.

سامسونگ برای بهبود دسترسی، به شدت تلاش کرده است که نمونه کارها 5G خود را گسترش دهد. با این حال، تلفن های ارزان قیمت 5G در مناطقی که خدمات 5G در دسترس نیستند خوب نیستند و طبق این گزارش، سامسونگ تنها زمانی قادر به بازگشت به سیستم خواهد بود که شبکه های 5G در کشورهای توسعه یافته مانند هند و اندونزی مستقر شوند.

مشکل اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر می تواند یک عامل بازدارنده بزرگ باشد و برنامه های 5G را در کشورهای نوظهور تضعیف کند.

باید ایستاد و دید که راهبرد سامسونگ چیست؟ اینکه آیا اپل با این قیمت ها واقعا می خواهد گوشی 5G بفروشد؟ من که فکر نمی کنم ولی شاید اینطور شد!

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

به نظرم برای دلخوشی هم که شده(دلخوشی😏) ،وقتی به اپل برای حذف شارژر و هندزفری داخل جعبه اش خرده میگیریم از این طرف هم باید ستایشش کرد. هرچی فکر میکنم میبینم چارک پایان سال سامسونگ و هواوی تو بازار گلوبال حسابی از طرف اپل مورد فشار قرار میگیرن اما بازار چین رو برام مثل روز روشنه هواوی به هیچ عنوان وا نمیده و با معرفی و عرضه ی سری میت ۴۰ ، وضعیت خودشو تو بازار کشور مادری بیش از پیش بهبود می‌بخشه.

Mahdi

عاشقتم مخصوصا رنگ سفید ۱۲ پرومکس

Mahdi

ببخشید که بی ربطه
http://uupload.ir/files/4nak_img_20200706_003824.jpg
من هیچی نمیگم خودتون قضاوت کنید ببینید چی رو با چی اشتباه گرفته😂

AŁɪ

شاید منظورش اینه تو قبلاً طرفدار اسنپ بودی و حالا چون داری هواوی میت سی رو مورد عنایت قرار میدی و اون عکسو زدی که بگی اولین بوده ( در صورتی که اصلا شبیهش نیست) برا همین بهت گفت ترول میت سی 🙁
من اینجوری برداشت کردم حالا خودش چه فکری می‌کرده خدا می‌دونه🐰

Mahdi

نه خیلی شبیهش بوده اشتباهی فکر کرده میت۳۰ هست

Finch

باشه
عکس قبلی
دوربین چهارتایی میت۳۰ بنفش
اسکرین شات گرفتما
نفرستم ذلیل دنیا و آخرت بشی 😂

Mahdi

واسه یه عکس؟ بفرست

Amir galaxy

سلام چرا انقد قضیه رو کش میدی؟!
ولش کن ارزش نداره
همین ایموجی (🙂) هم از سر بعضی از ترول ها
زیاده

Mahdi

ول کن نیستن 🙂

persepolis

مهدی زرنگ بازی در نیار
عکس قبلیت میت سی بود
واقعا نمیدونم چی بگم…

Mahdi

یه اسکرین شات بفرستید منو خوشحال کنید

persepolis

واقعا مرزهای حماقت
را جابجا کردی…

Mb.Pcr

اگه راست میگی مردک نشون بده

Mb.Pcr

سلام دوستان
من بین نوا 7 آی و ردمی نوت 9 اس مرددم
حدمات گاگول داشته باشه یا نه برام فرقی نمیکنه
دوستان لطفا سریع تر راهنمایی ام کنید این دو گوشی از فردا پرچم دار تو کشورمون حساب میشن

Mahdi

اگه اپدیت و رابط کاربری واست مهمه ردمی ، طراحی هم سلیقه ای هست من نوا رو ببشتر خوشم میاد ، باتری مطمئنا ردمی قویتره ، پردازنده و دوربین هم نوا احتمالا ذره ای قویتره و از اون ور ردمی چون اسنپدراگونه کاستوم رام و پشتیبانی دولوپر ها رو داره

Mb.Pcr

یکی دیگر از چیز هایی که برام مهم نیس رابط کاربری .آپدیته
من فکر کنم از استثناهای عجیب غریب باشم که رابط کاربری و آپدیت برام مهم نیس

Mahdi

خب پس صددرصد نوا رو بگیر ، یادم رفت فیلمبرداری فقط ۱۰۸۰ سی فریم داشت که کاش ۶۰ فریم داشت البته شاید اپدیت بهش اضافه کنن

lovenokia

مطمئنم این در راستای دستور ترامپ بود که میخواست صنعت 5G از چین جلوتر بزند . به همین منظور مطمئنم به تیم کوک دستور داده که این کار 5g شدن بیشتر گوشی ها انجام بپذیرد .
سامسونگ هم مطمئناً راهبردش را تغییر خواهد داد .

گوشی های 5g هم که اکثراً بالای 300 یورو قیمت دارند ، ما هیچ … ما نگاه 🙁

Mahdi

داریم فکر کنم ردمی یکی معرفی کرد کمتر از ۳۰۰ یورو

alone wolf

رقابت تو 5G میره بالا

Milad7

هعی روزگار اینم واسه ما شد حسرت….

Milad7

این از قیمت دلار اونم از ممنوعیت واردات 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)