حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین مدار بسته تحت شبکه

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تا کنون به فکر خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه بوده اید؟ روزانه خطرات ریز و درشتی جان و مال انسان‌ها را تهدید می‌کند که بخش اعظم آن‌ها به عدم وجود امنیت کامل باز می‌گردد. غیر از قفل درب برای منزل یا محل کارتان، باید به فکر تهیه و نصب یک سیستم هوشمند برای کنترل محیط باشید. زیرا در صورت مشاهده افراد، خودرو‌ها و سایر موجوداتی که در محیط اطرافتان هستند، به خوبی خواهید توانست درجه‌های امنیت را بالا ببرید و از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی از خصوصیات دوربین مدار بسته آیپی به شما ارائه بدهیم.

دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست؟

 

دوربین‌های مداربسته به دو دسته دوربین‌ مداربسته آنالوگ و دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه تقسیم می‌شوند. هر دو نوع دوربین مداربسته برای سامانه‌های مرتبط با حفاظت و نظارت تصویری به کار می روند. اما اطلاعات و جزئیات تصاویر در دوربین مداربسته آیپی با پروتکل‌های شبکه به شبکه فرستاده می‌شوند. شاید همین ویژگی از یک دوربین مدار بسته IP سبب شده است تا قیمت آن‌ نسبت به یک عدد دوربین مداربسته آنالوگ بیشتر باشد. اما در واقع، خرید دوربین مدار بسته آیپی برای شما به صرفه تر خواهد بود. چرا که این نوع دوربین تحت شبکه، مزیت‌های بسیاری دارد که بی شک، درصد بالایی از تمامی نیازهای شما با خرید آن، رفع خواهد شد.

اطلاعات در سیستم تحت شبکه چگونه منتقل می‌شوند؟

 

همان طور که بیان کردیم، داده‌ها و جزئیات در دوربین مداربسته تحت شبکه با ارتباط بخش‌های مختلف به سیستم‌های کامپیوتری منتقل می‌شوند. اگر قطعات داخل یک دوربین مدار بسته IP را دیده باشید، به خوبی درک می‌کنید که سیستم عامل کوچک درون این دوربین، امکان ورود اطلاعات به محیط شبکه را خواهد داد. سایر اجزای دوربین‌های تحت شبکه نیز دارای تجهیزات ضبط هستند که می‌توانند دریافت تصاویر و ضبط آن‌ها را به طور مستقل و مجزا از سایر بخش‌ها انجام دهند.

مزیت‌های دوربین مدار بسته آیپی چیست؟

اکنون که می‌دانید دو نوع دوربین مداربسته در بازار موجود است، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این دوربین‌ها چه تفاوتی با نوع آنالوگ دارند. به همین خاطر، شما می‌بایست به دنبال مزیت‌های دوربین مدار بسته تحت شبکه باشید. در لیست زیر، به بررسی مزیت‌های دوربین مداربسته آی پی پرداخته ایم.

  • اولین ویژگی که سبب متفاوت بودن سیستم‌های تحت شبکه با سیستم‌های آنالوگ شده است، عدم نیاز دوربین مداربسته IP به کابل برای انتقال و جابه‌جایی اطلاعات است. جابه‌جایی اطلاعات در دوربین مداربسته آی پی از طریق وای فای صورت می‌گیرد.
  • دوربین‌های تحت شبکه قابلیت انتقال دوطرفه صدا را دارند. شاید این ویژگی از آن‌ها، کمی اغراق آمیز به نظر برسد. برای درک این ویژگی، به یک مثال ساده توجه کنید. فرض کنید که شما مدیر یک شرکت هستید و برای نظارت بر وضعیت کارکرد کارمندان خود، دوربین مداربسته تحت شبکه نصب کرده اید. حال این امکان وجود دارد تا از طریق این دوربین، با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید و هم آن‌ها صدای شما را بشنوند و هم شما صدای کارمندان را بشنوید.
  • در هر جا و هر مکان قادر خواهید بود که به صورت آنلاین و به شیوه‌های متفاوت، به دوربین مدار بسته تحت شبکه دسترسی داشته باشید و از راه دور به طور کامل، محیط را مورد بررسی خود قرار دهید.
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا، یکی دیگر از مزیت‌های دوربین مدار بسته IP است که شما می‌توانید این دوربین را در هر کجا از شبکه جابه‌جا کنید.
  • امکان استفاده از امکانات پردازش تصاویر همانند تشخیص عبور از خط، تشخیص چهره انسان و پلاک خودرو، تشخیص پارک خودرو در مکان غیرمجاز و تشخیص ورود و خروج از منطقه حفاظت شده با این دوربین مداربسته به طور کامل میسر است. از این رو است که می‌توان بیان کرد دوربین‌های مداربسته تحت شبکه برای کاربردهای متفاوت، گزینه مناسبی هستند.
  • برای چرخش و جابه‌جایی موقعیت تصویر برداری در دوربین مدار بسته تحت شبکه لازم است تا یک کابل شبکه وجود داشته باشد. این ویژگی‌ بدین معنا است که برای چرخش یا زوم این سیستم‌ها، به کابل برق و سیگنال نیازی نیست!
  • بعضی از دوربین‌های مداربسته آی پی دارای قابلیت POE می‌باشند. این قابلیت امکان آن را فراهم می کند تا هم داده‌ها انتقال پیدا کند و هم نیروی الکتریکی لازم برای آن تامین شود. حال اگر یک کابل شبکه وجود داشته باشد، امکان انجام این دو قابلیت به صورت همزمان وجود دارد.
  • انتقال داده‌ها در دوربین مداربسته آیپی از طریق برخی از پروتکل‌های خاص انجام می‌شود. WPA یا WPA2, TKIP یا AES از پروتکل‌های خاصی هستند که می‌توانند داده‌ها را با امنیت بالایی جابه‌جا نمایند.
  • دوربین مداربسته آی پی دارای ویژگی هوش مصنوعی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به کمک سیستم‌های هوشمند به بررسی برخی فرآیندهای پیچیده و مهم بپردازند.

10-کیفیت تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته آی پی به شدت بالا است و به همین خاطر، بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال بهترین دوربین مدار بسته تحت شبکه هستند.

بهترین برند دوربین مدار بسته آیپی در ایران چه برندهایی هستند؟

 

  • هایک ویژن یکی از شرکت‌های چینی فعال در زمینه تولید تجهیزات پیشرفته ایمنی است. دوربین مدار بسته تحت شبکه اصلی و اورجینال هایک ویژن دارای دو سال گارانتی می باشد. خوب است بدانید که تمرکز اصلی این برند معروف، بر روی رضایت مشتری است و در سابقه بالای فعالیت این شرکت، اهمیت به رضایت مشتری به روشنی دیده می‌شود.
  • یکی از پیشگامان ارائه دهنده راه حل برای مراقبت از ویدئوی جهانی، داهوا است. این شرکت بزرگ دارای شرکت‌های تابعه در اکثر نقاط دنیا می‌باشد. کیفیت بی نظیر، قابلیت ثبات، جدید ترین و به روز تکنولوژی‌ها در دوربین مداربسته آی پی این برند به طور کامل قابل مشاهده است. گفتنی است که دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا دارای گواهینامه ISO9001 می‌باشد و به همین خاطر در اروپا، آمریکا و تایوان با اعتبار بالا به فروش می‌روند.
  • یونی ویو نیز همانند دو برند قبلی، در دوربین‌های نظارت عمومی IP، پیشگام و رهبر است. با توجه به سابقه فعالیت این شرکت، آمارها نشان می‌دهد که یونی ویو به عنوان ششمین سهم از بزرگترین بازار جهانی شناخته می‌شود. این برند در لیست محصولات خود دارای دوربین‌های IP، NVR، Encoder، Decoder، Storage و Client نرم افزار می‌باشد. گفته می‌شود که پشتیبانی PoE نیز در دوربین مدار بسته آی پی یونی ویو وجود دارد.
اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مچکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)