حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه بسته های اینترنتی که گران تر فروخته شده باید به کاربران بازگردد

نوشته

3 سال قبل | 33 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

امروز صبح در ترنجی درباره گران شدن اینترنت موبایل و هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورها صحبت کردیم. در حقیقت ما دو روز پیش برای شما درباره حذف بسته های محبوب اینترنت ایرانسل از نرم افزار ایرانسل من و تغییر بسته های محبوب اینترنت همراه اول برای شما نوشتیم. این ها یک معنی بیشتر ندارند و آن دورخیز اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت موبایل است. حالا شنیده می شود که هزینه بسته های اینترنتی که گران تر فروخته شده باید به کاربران بازگردد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بالا بردن قیمت توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه در شرایط کرونا را غیرمنطقی و غیرمعقول دانست و خواستار بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل شد. ‏اخیرا اخباری مبنی بر افزایش ۲ برابری قیمت بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل مشترکان این ۲ اپراتور را شوکه کرد.

برخی از شرایط جدید این ۲ اپراتور به شرح زیر است:

حداکثر حجم اینترنت ۱ ماهه ایرانسل برابر با ۲ گیگابایت شده است

حداکثر حجم اینترنت ۱ ماهه ایرانسل برابر با ۲ گیگابایت شده است

این اقدام هماهنگ اپراتورها با اعتراض کاربران مواجه شد. اکنون وزارت ارتباطات هم به این قیمت ها واکنش نشان داده  و آن را در شرایط فعلی غیر معقول خوانده است.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت:

بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد. قیمتها باید به قبل بازگردد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت:

افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت از سوی اپراتورها غیرمنطقی است و باید به حالت اول برگردد. ضمن این‌که اگر بسته‌ای در این چند ساعت با قیمت نامتعارف خریداری شده، باید به مشترکان برگردانده شود.

«حسین فلاح جوشقانی» در گفت‌وگو با ایرنا، افزود:

امروز به هر دو اپراتور اخطار دادیم که تعرفه‌ها را به حالت قبل برگردانند. ما معمولاً سعی می‌کنیم مشکلاتی که در این بخش وجود دارد را خودمان حل کنیم و کار به مراجع دیگر نرسد. اپراتورها نیز می‌توانند برای رسیدن به خواسته خودشان با ما مذاکره کنند. این‌که رگولاتوری با چیزی مخالفت کند و آن‌ها کار خلاف قانون خود را انجام بدهند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

تغییر بسته های محبوب اینترنت همراه اول

تغییر بسته های محبوب اینترنت همراه اول

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر این‌که اگر تعرفه‌ها به حالت قبل برنگردد حتماً اقدامات دیگری انجام خواهد شد، افزود: اگر وضعیت به این شکل باقی بماند، حتماً مراجع دیگری مانند سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده برای حل مساله ورود پیدا می‌کنند.

او در خصوص پیشینه این اتفاق افزود: مصوبه ۲۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات، شرایط اپراتور مسلط را تعیین کرده است. اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز بر اساس همان تعریف جزو اپراتورهای مسلط به‌حساب می‌آیند. به همین دلیل طبق قوانین، باید تمام تعرفه‌های آن‌ها چه عادی چه تشویقی و طرح‌هایی که مدنظر دارند به تائید سازمان تنظیم مقررات برسد؛ آن‌هم در چارچوب سقف و کفی که توسط کمیسیون تنظیم مقررات تعریف‌شده است.

وی گفت: حدود یک ماه قبل اپراتور همراه اول و ایرانسل برای تغییر قیمت بسته‌های خود درخواستی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کردند.

فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: نامه‌ای که اپراتورها برای سازمان ارسال کردند، شامل درخواست تغییراتی در ارائه سرویس و قیمت‌ها بود. این دو نامه که ازنظر ادبیات و خواسته‌هایی که مطرح‌شده، کاملاً شبیه یکدیگر بود با مخالفت ما روبه‌رو شد، به ویژه که با شیوع کرونا و استفاده بیشتر مشترکان از فضای مجازی، چنین اقدامی منطقی نبود. اپراتورها خواستار افزایش دو برابری قیمت‌ها بودند.

او خاطرنشان کرد: سازمان با این درخواست مخالفت و اعلام کرد که تعرفه‌ها باید به حالت قبل برگردد. اوایل شب گذشته -جمعه- (ما در ترنجی پنج شنبه صبح برای شما درباره آن نوشتیم و در توییتی خطاب به وزیر جوان آن را گوشزد کردیم.) خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت به گوش ما رسید و بررسی آن را آغاز کردیم. شنیده‌ها درست بود. هم تعرفه‌ها را تغییر دادند هم یکسری از بسته‌های پرمصرف مشترکان را حذف کرده بودند. این اتفاق به شکل گسترده‌تری در ایرانسل مشاهده‌شده بود.

معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد: تعرفه‌هایی که اکنون در بازار وجود دارد سالهاست که توسط اپراتورها جاافتاده است. شرایط بازار را خود اپراتورها ایجاد کرده‌اند و نمی‌توان تعرفه‌ای که عرف بازار شده است را یک‌شبه دو برابر کرد.

حذف بسته های اینترنت ایرانسل از نرم افزار ایرانسل من

حذف بسته های اینترنت ایرانسل از نرم افزار ایرانسل من

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از اصلاح قیمت بسته های اینترنت به قبل از گرانی دو روز گذشته خبر داد و گفت: به اپراتورهای موبایل اخطار دادیم که امروز قیمت ها را به قبل بازگردانند.

مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأیید این موضوع اظهار داشت: بررسی‌های رگولاتوری نشان داد که بخشی از تغییر بسته‌های اینترنت اپراتورهای موبایل مربوط به افزایش قیمت بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر قیمت پکیج‌های اینترنت امری معمول بین اپراتورها است که با توجه به تغییر حجم بسته‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: اما هم اکنون بحث این است که این تغییر قیمت‌ها مبتنی بر افزایش تعرفه بوده است و ما تغییر بسته اینترنت اپراتورهای موبایل را به «پکیج افزایشی» تعبیر می‌کنیم.

حقی با اشاره به اینکه تخلف افزایش قیمت تنها مربوط به اپراتورهای موبایل می‌شود، اضافه کرد: از آنجایی که این اپراتورها باید قبل از هرگونه تغییر قیمتی، تاییدیه رگولاتوری را دریافت کنند و این اتفاق هم اکنون نیافتاده است، این بسته‌ها باید اصلاح و نرخ‌ها به قبل بازگردد.

معاون رگولاتوری با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر نرخ خدماتی باید به تأیید رگولاتوری برسد، افزود: اپراتورهای موبایلی از روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۱ تیرماه) بدون اطلاع رگولاتوری و اطلاع رسانی، این تغییرات را در بسته‌های مختلف اینترنت اعمال کرده اند و ما در بسته‌های مختلف، شاهد افزایش قیمت هستیم.

حقی گفت: البته ۳ برابر شدن قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها را تأیید نمی‌کنیم اما شواهد نشان می‌دهد که در بسته‌های پیشنهادی اپراتورها، تغییرات زیاد و معناداری اعمال شده است.

وی اضافه کرد:

به اپراتورها مهلت داده شده است که ظرف همین امروز (شنبه) و هرچه سریع‌تر این تغییرات را اصلاح و بسته‌ها را به حالت قبل بازگردانند. کاربرانی که طی این مدت بسته اینترنت فعال کرده اند نیز، بسته‌های اینترنت آنها با مبالغ قبلی برایشان اصلاح شده و مبالغ به حسابشان عودت داده می‌شود.

وی در مورد نحوه نظارت رگولاتوری گفت: اپراتورها باید در این زمینه گزارش خود را به رگولاتوری ارائه دهند. همچنین سامانه ۱۹۵ نیز آمادگی این را دارد که اگر مواردی از سوی کاربران اعلام شود، آن را پیگیری و اصلاح کند.

حقی با تاکید بر اینکه کاربرانی که طی دو سه روز گذشته مبادرت به خرید بسته‌های اینترنت با نرخ گران‌تر از قبل کرده اند، حداکثر تا فردا منتظر باشند که بسته‌های خریداری شده آنها اصلاح شود، در غیر اینصورت موضوع را از طریق سامانه ۱۹۵ گزارش و مطالبه کنند.

وی گفت: تخلف افزایش قیمت تنها در اپراتورهای موبایل اتفاق افتاده و ما گزارشی مبنی بر گرانی اینترنت ثابت دریافت نکرده ایم.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس ارتباطی و فناوری ارتباطات گفت: افزایش قیمت بسته های اینترنت همراه از سوی اپراتور‌ها برابر با مقرارت نیست و تعرفه ها باید به نرخ گذشته برگردد.

محمد امامی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتور‌ها اظهار کرد: افزایش قیمت بسته های اینترنت همراه از سوی اپراتور‌ها برابر با مقرارت نیست و باید تعرفه ها به نرخ گذشته برگردد و این اقدام مطابق مصوبات ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقرارت تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس ارتباطی و فناوری ارتباطات ضمن اخطار به اپراتورها، تصریح کرد: ظرف ۲۴ ساعت آینده اپراتور‌ها باید با هماهنگی سازمان تنظیم مقرارت قیمت بسته‌های اینترنتی را به نرخ گذشته بازگردانند و در صورت عدم اجرا اپراتور‌های متخلف با جریمه مواجه خواهند شد.

وی افزود: اپراتور‌ها موظف هستند اضافه دریافت از مشترکانی که اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی که قیمت آن مورد تایید سازمان قرار نگرفته را عودت دهند و سازمان تنظیم مقرارت پیگیر این موضوع خواهد بود.

 تعرفه ترافیک داخلی یک دوم و تعرفه پیام رسان‌ها یک سوم ترافیک خارجی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس ارتباطی و فناوری ارتباطات بیان کرد: افزایش قیمت تعرفه بسته‌های اینترنتی باید در چارچوب قوانین سازمان تنظیم مقرارت باشد و افزایش قیمت به دلیل تغییرات نرخ ارز و یا هر دلیلی دیگر بدون اطلاع و اعلام سازمان تنظیم مقرارت تخلف است.

به گفته وی؛ افزایش قیمت تعرفه بسته‌های اینترنتی از سوی دو اپراتور‌ها یکسان نبوده و تخلف آن‌ها متفاوت از یکدیگر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی وجود ندارد و اپراتور‌ها نیز در صورت درخواست افزایش باید موضوع را در کمیسیون مربوطه اعلام کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپراتورها عقب نشینی کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
❤Mohamad_reza.81❤

🤔

lovenokia

سلام
دوستان به جای اینکه منتظر تغییر قیمت همراه اول و ایرانسل باشید

>>>>>> شاتل موبایل

بخرید . اینقدر شرایطش عالیست . فقط مطالعه کنید ببینید چی رو از دست دادید تا حالا از نظر تعرفه و مزایا .

تعرفه بهتر ، انتقال باقیمانده حجم ترافیک به دوره بعد یا ترافیک خریداری شده بعدی و ….. …

maysamsolid

الان یه عده میان میگن این مسعولین چرا به فکر ما نیستن ، خودمون به خودمون رحم نمیکنیم ، همه بدبختیا زیر سر دلالا ست و …
یکم بزرگتر فکر کن انسان

pooria

بچه ها نظرتون در مورد این لپتاپ چیه 🤔
Tuf a15 fx 506iv

Taktaz

نظری ندارم🤣

m.b

اگر پولت زیادی کرده شماره کارت بدم… 😅
داداش با این قیمتا بستن یه کیس تمیز خیلی به‌صرفه تره چون لپ‌تاپ بدرد بازی ننیخوره حالا هر چقدر هم که عالی باشه و اینطور که مشخصه تو دنبال گیمی انگار… پس یه کیس ببندی بهتره…

AŁɪ

مگه قیمت این لپ‌تاپ چقدر هست؟

m.b

تو که خودت کیس بستی علی جان(البته بعد به نیما گفتی که دروغ بوده… 😂 👌 🤦‍♂️)

AŁɪ

خدا شفات بده خب .

m.b

ان شاء اللّه…
ان شاء الله که آقای عط.ایی که گفته “دوباره” حذفت میکنه و دستت رو با این کلمه رو کرد رو هم خدا شفا بده… 😂👌

http://uupload.ir/files/ua0b_screenshot_2020-07-04-17-59-16-557_com.android.chrome.jpg

هنوزم تا نظر مینویسی به خودت مثبت میدیااا😉… ترکش کن دفعه بعدی که اومدی…

AŁɪ

هاهاهاهاهاها 😒 معتاد .
خدا شفاتون بده هم تورو هم اونو

m.b

آره دیگه صاحب سایت هم حتماً اشتباهی فکر میکنه که تو علی هستی و اصلا اکانتت رو نگاه ننداخته… 😂 🤣👌
دیگه تر زدی… 😂

AŁɪ

ادمین منفعل تون که بلد نیست اداره کنه وگرنه اون mi که دیروز اسمش اندروید بود و بد دهنی کرد رو باید خطاب قرار میداد ⁦☺️⁩

m.b

حاجی نظر منو میخوای، وقتی کیست قویه دیگه لپ‌تاپ رو گیمینگ هزینه نکن… یه مالتی‌مدیا رده بالا بگیر که جابه‌جاییش هم آسون باشه… زیاد هم هزینه نکن اگر بازی نمیکنی با لپ‌تاپ چون سیستم هم داری… دیگه خودت واردی…

pooria

خدم کیس دارم میخوام بفروشم لپتاپ بگیرم کیس کلا خیلی سنگینه من هم بعضی وقتا بازی میکنم ولی لپتاپ وقتی میگیری باید سخت افزارش تا 5 سال دیگه جواب بده

AŁɪ

سخت افزار کیستو بگو با سخت افزار اون لپتاپ مقایسه کنم بهت بگم ارزش خریدشو!؟

m.b

دقیقاً… اگر گیم نمیزنی بدرد میخوره… پس اگر کیس خوب داری نیازی به شمایل گیمینگ نیست که کلی حاشیه دارن نیست، همونطور که گفتی یکی بگیر که پنج سال رات بندازه و هم یکی بگیر که طراحی مدرنی داشته باشه… چند میخوای هزینه کنی؟ اگر بالای 30 هست فقط ایسوس… بقیه امکانات جانبی و کیفیت اونو ندارن… برات مدلشو اوندفعه فرستادم که پد نمایشگر لمسی هم داشت… اگر از ایسوس خوشت نمیاد بگو باز مدل بدم… البته اگر دیگه خیلی جیبت سنگینی کرده ایسوس یه لپ‌تاپ خاص چرم‌دوزی شده هم داره که ایران نمیدونم هست الان یا نه اما اون دیگه برگریزونه… دقیق نمیگی چی میخوای اخه… من خودم لپ‌تاپ داشتم میگرفتم بیشتر 40 تا مدل رو با تمام مشخصات مقایسه کردم… برای هزینه‌ت ارزش قائل باش داداش… اول اولویت هاتو از یک تا ده بچین بعد برو سراغ انتخاب… وگرنه بازار خیلی تنوع داره تو این رده قیمت چون تو هر کاربری‌ای که بخوای با این قیمت میتونی بگیری… قیمت حدودی‌ای که میخوای بخری هم برام مشخص کن خودمم یکم برات بگردم ببینم چه خبره… خیلی وقته نگشتم دلم تنگ شده… 😅

pooria

😂.سیستم خدم که اینه
کیس x3 plus viper
مادربورد tuf z370 plus
Cpu. I5 8400
Ram 16gb ddr4 hyper x
Gpu. 1060 turbo asus
Power 700w hp+
Display. Vp228_h
2tb blue
میخوام همین حول و هوش 30 هزینه کنم یکم بالا پایین ابن لپتاپه هم 29 ئه

AŁɪ

من یه سایت میشناسم حدودا ۷/۸ تومن زیر قیمت میدن چون خرید قبلی زیاد داشتن یه کیس ۳۵ میلیونی رو دوستم ۲۷ تومن سفارش داد خودشونم اسمبل میکنن.

pooria

این لپتاپه که میگم شارژدهیش که فوق العادس
پردازندش که عالیه از اشغالا اینتل بهتره تا حالا تو پاچمون میکردن
گرافیکش هم که 2060 ئه که با توجه به داشتن رهگیری پرتو حداقل ایندش خوبه
برای ارتقا هم خداروشکر دوتا اسلات ssd داره که راحت یکی دیگه میشه انداخت
کیفیتش هم یه رده از سری راگ پایین تره ولی بازم خوبه

m.b

از لحاظ ارتقاء اره… گیمینگ ها و این فرم ساخت رو راحت‌تر میشه کاستوم کرد بعداً… ولی از لحاظ تجهیزات یا خدای نکرده تعمیر باید خیلی هزینه کنی…

m.b

حاجی نظر منو میخوای، وقتی کیست قویه دیگه لپ‌تاپ رو گیمینگ هزینه نکن… یه مالتی‌مدیا رده بالا بگیر که جابه‌جاییش هم آسون باشه… زیاد هم هزینه نکن اگر بازی نمیکنی با لپ‌تاپ چون سیستم هم داری… دیگه خودت واردی…

pooria

اخه مصطفا من داذم اینو میفروشم 20 بعد 9 میذارم روش اینطوری خب 100 درصد بهتره منتها اونوقت باید 20 بذارم تا یه چیز خوب بشه گرفت 😭

m.b

تو چرا مرحله به مرحله میگی وضعیتتو… 😂
نمیدونستم… خب در این صورت پس یه لپ‌تاپ گیمینگ راضی‌کنندست…

pooria

اره برا همین هم شاید گوشیرو فزوختم یه note 8 خریدم 😂

m.b

اووه… حاجی زندگیت مگه به اون لپ‌تاپ بنده؟😅

m.b

اگر ضروری نیست حتی میتونی گوشی و کیستو نگه داری و اصلا لپ‌تاپ نگیری… همه چیزو فروختن و یه لپ‌تاپ گرفتن زیاد منطقی نیست به نظرم… قیمت لپ‌تاپ هم ثبات کیس ها رو نداره معمولاً و بعدا برای آب کردن یکم مشکل گیر میکنی فکر کنم… هر طور راحتی داداش…

HOSEIN

و حتما هم برمیگردونن حتما

Mahdi

ميخوان بگم عاشقتم جهرمی ولی کور خونده

Milad7

باید بازگردد ولی باز نمیگردد 😐

Milad7

کل این 2تا اپراتور وزارت ارتباطات را هیچی حساب نمیکنن 😐 خود بزرگ بینی دارن و تابع قانون نیست 😐 دیگه این مملکت به فنا رفته 😐

alone wolf

اونام بر میگردونن

Monarch

حتما
همیشه چنگ زرگری دارن آخرش هم مثل همیشه پول از جیب ما میره تو جیب حروم خور ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)