حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری شیائومی و مدیاتک برای ساخت تراشه اختصاصی شیائومی

نوشته

3 سال قبل | 21 دیدگاه | پردازشگرها، شیائومی، مدیاتک

سه سال پیش بود که اولین تلفن هوشمند شیائومی با پردازنده اختصاصی معرفی شد. این تراشه که Surge نام داشت خیلی خوب پیش نرفت و سه ماه پیش شاهد این بودیم که پروژه طراحی چیپست های اختصاصی شیائومی Surge بسته شد. به نظر می رسد که شیائومی این ایده را از سر بیرون نکرده و حالا جدیدترین گزارش ها می گوید که شاهد همکاری شیائومی و مدیاتک برای ساخت تراشه اختصاصی شیائومی خواهیم بود.

همکاری شیائومی و مدیاتک

مشارکت شیائومی با تراشه ساز تایوانی، مدیاتک کاملا سابقه دار است. این سازنده چینی پیش از این به دلیل مقرون به صرفه بودن، تلفن های هوشمندی با تراشه های MediaTek تولید کرده بود. با این حال، این رابطه روزهای خوبی را تا زمان انتشار ردمی Note 8 Pro در سپتامبر ۲۰۱۹ شاهد نبود.

حقیقت این است که چند سالی بود که مدیاتک از کوالکام عقب مانده بود، اما سرانجام توانست با انتشار سری هلیو G و دایمنسیتی بر این مسئله غلبه کند. امسال با انتشار لیست چیپست های Dimensity که از قابلیت اتصال 5G پشتیبانی می کنند امیدوار کننده تر بود. از سال گذشته، ما شاهد مجموعه ای از تلفن های هوشمند Redmi هستیم که دارای تراشه های MediaTek هستند و قرار است این رشد حتی بیشتر شود.

براساس گزارش جدید، هر دو شرکت برای تهیه یک تراشه هوشمند جدید ساخته شده برای تلفن های هوشمند آینده همکاری خواهند کرد. شیائومی مدتی است در جستجوی تراشه سفارشی برای تلفن های هوشمند خود بوده است. در ارایه Surge بسیار ناکام بوده است و ظاهراً پاسخ خواسته این شرکت روی دست MediaTek است.

همانطور که گفته شد، همکاری شیائومی با مدیاتک در حال حاضر بسیار قوی است. بنابراین جای تعجب نخواهد بود که یک گوشی هوشمند شیائومی را که از یک چیپست اختصاصی MediaTek سفارشی ساخته شده است، به زودی ببینیم. اگر به یاد بیاورید، Redmi Note 9 Pro اولین گوشی هوشمند بود که پردازنده Helio G90T را عرضه می کرد. به همین ترتیب، این کمپانی Redmi 10X را به عنوان اولین تلفن هوشمندی که دایمنسیتی ۸۲۰ را عرضه کرد. اکنون، گزارش ها حاکی از ورود یک تلفن هوشمند با تراشه دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس  است. ما اعتقاد داریم که دلایل کافی برای باور داشتن این نکته وجود دارد که شیائومی تقریبا می تواند چیپست جدید MediaTek را استفاده کند.

حرکت شیائومی مطابق با روند اخیر دیگر تولیدکننده ها است که به سمت تراشه های ساخته شده یا ساخته شده برای تلفن های هوشمند خود تغییر می کند. این یک راه خوب برای کاهش وابستگی شرکت به Qualcomm مستقر در ایالات متحده خواهد بود. پس از مثال هوآوی، هیچ شرکت چینی با ایالات متحده 100٪ امنیت ندارد. گزارش جدید می گوید که همکاری بین هر دو شرکت افزایش یافته است و یک تراشه سفارشی برای نسل آینده گوشی های هوشمند شیائومی برنامه ریزی شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این یک همکاری موفق خواهد بود؟ شما طرفدار برند شیائومی (ردمی، پوکو یا بلک شارک) هستید؟ فکر می کنید استفاده از تراشه های مدیاتک برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

“البته نوت8 پرو بود که با G90T ارائه شد”

امروز هم یه خبر منتشر شد که امکان داره هواوی از تراشه‌های مدیاتک توی سری P50 به بعد استفاده کنه.
اوپو هم چند مدت پیش در صدد جذب چند تا از مهندس‌های مدیاتک و یوسونیک برای ساخت تراشه‌های اختصاصی بود.

با توجه به رابطه‌ی متزلزل آمریکا و چین ، من این حرکتِ شیائومی رو مثبت قلمداد میکنم، اونطوری میتونه مطابق با خواسته‌های خودش، تراشه‌ی موردنیازش رو از طریق مدیاتک تامین کنه. یچیزی مثل دایمنسیتی 820 که تا الان فوق ر العاده عملکرد خوبی هم داشته.

مدیاتک هم که مدت‌هاس تغییر رویه داده و با عرضه‌ی سری G و دایمنسیتی، پتانسیل‌های خودش رو به همه نشون داده.

AŁɪ

منم باهاتون موافقم آقای UnderTaker کاملا درست میگید .

Finch

زیبا و در عین حال : ایززززی

Mahdi

خیلی ایززززززززززی حق با توئه

calantar

دقیقا سیاست مدیاتک با شیائومی هم خونی دارع کاملا اینک کار به نفع هر دو شرکتع هردو دنبال کم قیمت بودن هستن ولی امیدوارم شیائومی بتونه ضعف های مدیاتک رو پوشش بدع(داغ کردن بیش از حد و عدم ساپورت نرم افزاری درست)
به امید روزی که شیا امثال مثل ایفون و سامسونگ رو از گرون فروشی منصرف کنع

MohammadFarhaadi

مدیاتک داره مسیر درستی رو پیش میگیره و افزایش تعداد مشتریاش و همچنین افزایش مدلهای دیوایسهایی که از مدیاتک استفاده میکنن کمک بزرگیه به پیشرفت هر چه بیشتر این چیپست.واقعا هم خیلی نزدیک شده به کوالکوم حتی جاهایی بهتر عمل کرده و اونم با قیمت واقعا پایینتر.وقتی مدیاتک بازه مشتریهاش رو گسترش بده خود به خود ساپورت نرم افزاری و آپدیت اندروید مشکلش حل میشه و نیازی به اقدام شرکت در این جهت نیست.تنها کاری که شرکت باید بکنه اینه اونقدر خوب کار کنه که فروشش بره بالا بقیش خود بخود حل میشه.وقتی توسعه دهنده میبینه از یه چیپست تو دیوایسهای زیادی استفاده شده ساپورتش میکنه گوگل هم بخاطر بخاطر خودش هم که شده بیشتر ساپورنش میکنه.

Mohammadr

دمش گرم، روز ب روز پیشرف کنه خوبه👏
تا حالا از video toolbox شیائومی استفاده نکرده بودم.. خیلی باحاله… میشه موقع دیدن فیلم تلگرام یا هر چیو ی گوشه برا خودت باز کنی… جالب بود واسم

AL1K1NG

@نیما عرفانی
عزیز دل
دو سه روز پیش گفتی بعد از ظهر انلاین باش کارت دارم
چی شد؟نیومدی؟!
من هنوز انلاینم😂😂

Finch

میبینم که سهامداران اسنپ زیر این پست نیومدن

Mahdi

حق با توئه

AL1K1NG

من و فنچ و سهیل و پیروزی و عامر
اسنپ و شما همه
بای
#عشق من مدیاسگ
#اسنپ منعطف ظاهری

The Destroyer

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ترکیدم

Mahdi

همین میشه که شیائومی از جی ال ایکس هم فروشش کمتر میشه ، لعنت به شیائومی

Finch

عاشقتم شیائمی😉⁦❤️⁩

Mahdi

اون جمله رو افسون گفته که اونم فکر نکنم با مدیاتک مشکلی داشته باشه ، در هر صورت حق با توئه

alone wolf

امیدوارم نتیجه اش خوب باشد ☺

Finch

اصلا من الان به ردمی علاقه مند شدم
خیلی ایزی
خیلی

Mahdi

میدونم حق داری

Dr.Nazer

همچنان اسنپ : 👑

خدانگهدارتان

afsoon

خب .مدیاتک واقعا خعلی پیشرفت کرده .قدرت و راندمان بهتری هم در رنج قیمتی می‌تونه داشته باشه .همه چیپ ها خوب شدن دیگه واقعا نیاز نیست بهم بپرید

Milad7

شیا جان همون اسنپ را بچسب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)