حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه طراحی چیپست های اختصاصی شیائومی Surge بسته شد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | شایعات، شیائومی

اگر می خواهید سود بیشتری داشته باشید و مستقل‌تر زندگی کنید باید مواردی که نیاز دارید را تامین کنید. این راهبرد سامسونگ بوده و هست که شرکت های متعددی هم همین راهبرد را در نظر گرفته اند. شیائومی هم در بین همین نام‌هاست اما به نظر می رسد قرار نیست خیلی پیشروی کنند. امروز خبر می رسد که پروژه طراحی چیپست های اختصاصی شیائومی Surge بسته شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

پایان چیپست های اختصاصی شیائومی Surge

حافظه رم شیائومی می ۱۰ پرو

یک منبع داخلی ادعا کرده است که پروژه ساخت چیپست‌های شیائومی متوقف شده و این شرکت چینی که قصد داشت، تراشه‌های اختصاصی خود را در بخش Pinecone توسعه دهد، این عملیات را رها کرده است. ممکن به یاد نداشته باشید، اما شیائومی در سال 2017 از چیپست Surge S1 رونمایی کرد. پس از آن صحبت‌هایی مبنی بر این به گوش می‌رسید که شیائومی قصد دارد از Surge S2 در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کند، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

مدتی بعد گفته شده که شیائومی همکاری نزدیکی با TSMC را آغاز کرده است، اما اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشد. در اوایل سال 2019 قسمتی از بخش توسعه چیپست با هدف ساخت سخت‌افزارهای هوش مصنوعی برای دستگاه‌های IoT از بخش اصلی جدا شد و حالا به نظر می‌رسد که تغییرات دیگری نیز در راه است.

اولین تلفن هوشمند شیائومی با پردازنده اختصاصی معرفی شد

بخشی که در تلاش برای ساخت چیپست‌های شیائومی حالا قرار است که بر روی بلوتوث کم مصرف، چیپ‌های فرکانس رادیویی و دیگر قطعات مورد نیاز تمرکز داشته باشد. طبق گفته منبع این خبر، شیائومی تصمیم دارد با این اقدام خود، میزان سوددهی ناشی از بخش موبایل را بالاتر ببرد.

چیپست Surge S1 یک چیپ ابتدایی 28 نانومتری بر پایه معماری ARM با 8 هسته Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Mali-T860 بود. گوشی Mi 5c اولین و تنها محصول شیائومی با این تراشه بود. یک سال پس از معرفی این تراشه، شایعاتی مبنی بر معرفی گوشی Mi 6c با تراشه Surge S2 که قدرت بیشتری در مقایسه با نسل قبلی خواهد داشت، به گوش می‌رسید، اما این اتفاق هرگز عملی نشد. ظاهرا تراشه Surge S2 دارای مشکلات غیرمنتظره‌ای بود که هرگز برطرف نشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که شیائومی بر اساس چیپست های اسنپدراگون کوالکام را ادامه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Armin.Technology

عجب🤷

m.b

کار درستی بود… وقتی چیپست های کوالکام و مدیاتک که استفاده میکنه قویترین و بهترین چیپست ها هستن چرا باید خرج هنگفت و هزینه تحقیق و توسعه زیادی صرف اینکار کنه…

hamid reza

کار هر بز نیست خرمن کوفتن ، گاو نر میخواهد و مرد کهن

Amir galaxy

کار خوبی میکنه

ehsan1102000

https://www.androidauthority.com/nokia-8-3-5g-1095257/

بروزرسانی، نوکیاهای معرفی شده مجهز به اندروید وان *نیست*

Milad7

عجب 😐

Milad7

🤗

Mohammadreza

سرمایه گذاری روی این بخش توجیه چندانی برای شیائومی نداشت. های سیلیکون و اگزینوس هم هنوز به کوالکام نرسیدن و حتی مدیاتک (شاید از نظر قدرت تو میان رده بهتر باشن ولی به هیچ عنوان بهینگی کوالکام رو ندارن) پس کاملا این تصمیم، تصمیم درستی بود.

Ali_t

😂🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)