چهارماه پیش بود که ایران خودرو K132 را دیدیم، خودرو ملی جدید در رده سدان C بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ که قرار است محبوب باشد! امروز ایران خودرو K132 رسما معرفی شده است و هرچند نمی شود گفت تمام موارد درباره آن مشخص است چون هنوز درباره کابین اطلاعات زیادی نداریم اما به هر حال این جا اطلاعات جدید وجود دارد.
شما می توانید برای مطلع شدن از اخبار پیش فروش خودرو در کانال ترنجی (Toranji@) عضو شوید. در حال حاضر مراسم معرفی پروژه K132 در سالن همایش شرکت «ساپکو» ایران خودرو در حال برگزاری است. در این مراسم جمعی از رسانه، مدیران صنایع خودرو و قطعه سازی و… حضور دارند و اجزای نسخه نهایی «ایران خودرو K132» به نمایش در آمده است.
گروه صنعتی ایران خودرو بالاخره توانست تا از قابلیت های قرارداد برجامی با پژو استفاده کند و به صورت قانونی با تغییر و ارتقای پلتفرم PF1 گروه PSA، سدان جدید خود را معرفی کند. با توجه به عدم امکان تولید پژو ۳۰۱ به خاطر مشکلات تحریم و بدعهدی طرف فرانسوی، مدیران ایران خودرو پروژه K132 را جایگزین آن کردند و قرار است تا از شهریور سال جاری، تولید آزمایشی این محصول در کارخانه تهران ایران خودرو آغاز شود.
به گفته مدیران ایران خودرو هماهنگ سازی خط تولید K132 در دست انجام است و در حال حاضر نمونه هایی از این محصول در دست تولید است. همچنین باید اشاره کرد که کد K132 به نام پروژه فنی این سدان در ایران خودرو است و نسخه نهایی این محصول با نام تجاری وارد بازار می شود.
آن طور که مشخص است، تولید اکثر قطعات پروژه K132 ایران خودرو با قطعات سازان داخلی پیش می رود و بیش از ۹۰ درصد از اجزای این سدان جدید به خودکفایی رسیده است. در گام نخست این محصول با پیشرانه EC5 به بازار می آید که با حجم ۱٫۶ لیتر، ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند و به فناوری زمان بندی هوشمند سوپاپ ها مجهز است. جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE4 ارتقا یافته در این نسخه K132 نصب می شود و در نسخه اتوماتیک شش سرعته، از پیشرانه TC7 پلاس با حجم ۱۶۴۶ سی سی استفاده خواهد شد.
سدان K132 ایران خودرو در بخش جلو و عقب متفاوت از پژو ۳۰۱ فاز ۲ است و بخشی از اجزای تریم داخلی آن با بازنگری نسبت به ۳۰۱ ساخته شده است. اما در برخی اجزا مانند سقف، ستون، درب های جانبی، رکاب و… از قطعات مشترک با سازه PF1 پژو ۳۰۱ استفاده می شود. این خودرو در نسخه پایه به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و باران، تریم داخلی پارچه، کامپیوتر سفر و… مجهز است. نسخه های فول آپشن این محصول به کیسه هوای جانبی جلو، سانروف، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک و… مجهز خواهد بود.
سدان K132 از اواخر سال جاری به مرحله فروش خواهد رسید و ابتدا در نمونه دنده ای ۱۱۵ اسب بخار به مشتریان تحویل داده می شود.
نظر شما درباره ایران خودرو K132 چیست؟
بدون اتکا به شکرت های خارجیتون رو بخورم همچیش کپیه بعد بگین بدون اتکا به شرکت های خارجی!
پیشرفت نسبتا خوبیه
جون گاری جدید وارد بازار شد
حاصل رابطه نامشروع لیفان 820 و دوج چارجر 🤣🤣🤣🤭
دنا و سمند هم بودن احتمالا گروپ بوده :))))))))))))))))
پیش به سوی 500 میلیون و بیشتر چپاول مال مردم 🙂
هیچ مشکلی با کپی بودن یا نبودنش ندارم. حتی کاری به کیفیت ساختش هم ندارم. این ماشین از نظر طراحی مشکل داره. با اینکه طراحی نسبتا خوبی داره 🤷♂️ ولی مشکلش اینه که باید ماشین رو کشیده تر طراحی میکردن انگار ناقصه این طراحی مناسب ماشین جمع و جور نیست
کاملا موافقم جلو و عقبش برای یه ماشین کشیده تولید شده منتها ماشین کوتاهه و شبیه آریزو 5 و شاهینه اصلا همخونی نداره
مفتش گرونه