حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

3 زبانی که یادگیری آن‌ها برای ایرانی‌ها مهم است

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یادگیری زبان یک مهارت بسیار کاربردی و یکی از بهترین مهارت‌هایی است که هر فرد می‌تواند برای کسب آن زمان صرف کند. البته میزان اهمیت هر زبان برای افراد بسته به نیازهای آنها متفاوت است. در این مطلب سعی می‌کنیم به معرفی 3 زبانی که یادگیری آنها برای فارسی زبانان ضروری‌تر است و دلایل این اهمیت بپردازیم.

آموزش زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز یک باید است. مهارت به این زبان می‌تواند تقریبا همه جنبه‌های زندگی شما را از کار، مسافرت، مهاجرت تا تفریح و سرگرمی را بهبود دهد. شاید به همین دلیل هم باشد که طرفداران این زبان محدود به یک قشر یا بازه سنی خاص نمی‌شوند. تقریبا همه ما از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با خبر هستیم. با این حال یادگیری این زبان می‌تواند به شما در جنبه‌ای زیر به طور ویژه‌ای کمک کند.

  • تحصیل: امروزه تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های بزرگ دنیا نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارد. این زبان آنقدر مهم است که حتی در صورتی که در ایران هم در سطوح بالاتر از کارشناسی تحصیل کنید، باید به آن آشنا باشید. بیشتر مقالات علمی امروزی، به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند و دسترسی مستقیم به این منابع بدون تسلط به زبان انگلیسی ممکن نیست.
  • کار: چه در داخل ایران کار کنید و چه خارج از ایران، تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند به شما در بهبود شرایط کاری کمک کند. بخش زیادی از اطلاعات فنی و کاتالوگ‌های محصولات در این زبان منتشر می‌شوند و آشنایی با این زبان به ویژه در رشته تحصیلی شما می‌تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند.
  • مهاجرت: کشورهای انگلیسی زبانی مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا برخی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان هستند. برای مهاجرت به این کشورها معمولا داشتن یک مدرک زبان الزامی است. حتی برای کشورهایی که انگلیسی زبان اول آنها نیست هم دانستن زبان انگلیسی کمک زیادی به شما می‌کند، چون بخش قابل توجهی از جمعیت کشورها با این زبان آشنا هستند.
  • مسافرت: بیشتر بخش‌های فعال در زمینه توریسم از زبان انگلیسی برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کنند. فروشگاه‌‌ها و مکان‌های دیدنی‌ که گردشگر قابل توجهی دارند معمولا از کارمندانی استفاده می‌کنند که به این زبان مسلط باشند. در کشورها و مقاصد توریستی حتی مردم عادی هم به احتمال بالا با این زبان آشنا هستند پس می‌توانید با تسلط به این زبان نیازهای خود را تا سطح قابل قبولی پوشش دهید.
  • تفریح: حتی اگر اهل بیرون رفتن نیستید و به تفریحاتی مانند فیلم دیدن، موسیقی گوش کردن یا بازی کردن علاقه دارید، تسلط به زبان انگلیسی کمک زیادی به شما می‌کند. بخش زیادی از محتوای فرهنگی-تفریحی در دنیای امروز هم به این زبان تولید می‌شود.

آموزش زبان آلمانی

زبان آلمانی یکی دیگر از زبان‌های محبوب بین ایرانیان است. یکی از اصلی‌ترین دلایل این محبوبیت شرایط خوب اقتصادی و علمی این کشور است. البته گذشته از آن، زبان آلمانی یکی از زبان‌های باستانی جهان است که حجم زیادی از محتوای فرهنگی-تاریخی در آن تولید شده است. بیشتر ایرانیانی که تمایل به یادگیری این زبان دارند به یکی از دلایل زیر مایل به یادگیری آلمانی هستند:

  • تحصیل: کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که تحصیل در آن رایگان است. این مزیت حتی برای مهاجرین نیز وجود دارد. این یعنی افراد می‌توانند از طریق گرفتن پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آلمان به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند. تحصیل در آلمان امکان دریافت طابعیت این کشور را هم ساده‌تر می‌کند. البته تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نیاز به مدرک زبان دارد.
  • کار: آلمان قوی‌ترین اقتصاد اروپا و یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان به شمار می‌رود. با توجه به رشد اقتصادی سریع این کشور، آلمان به نیروی کار آموزش‌دیده و جوان نیاز دارد و نمی‌تواند تمام نیاز خود را در همین کشور پوشش دهد. به همین دلیل هم شرایط خوبی برای کار در این کشور برای مهاجرین وجود دارد. کار در آلمان هم گذشته از داشتن مهارت یا تحصیلات فنی نیازمند مدرک زبان است.
  • فلسفه و ادبیات: اگر به مباحث فلسفی و ادبیات کلاسیک علاقمند هستید، یادگیری زبان آلمانی کمک زیادی به شما در استفاده از منابع این حوزه می‌کند. بسیاری از فلاسفه معروف اروپایی و نویسندگان به نام آلمانی زبان بودند و کتاب‌های زیادی به این زبان برای یادگیری برای شما وجود دارد.

آموزش زبان ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی با توجه به روابط گسترده ایران و ترکیه و همچین اقتصاد رو به رشد این کشور در بین ایرانیان بسیار رایج است. یکی از دلایل اصلی یادگیری این زبان هم سادگی یادگیری برای هموطنان آذری‌زبان است. زبان ترکی و فارسی ریشه‌های فرهنگی مشترکی دارند و یادگیری این زبان برای فارسی زبانان از بسیاری از زبان‌های اروپایی ساده‌تر خواهد بود.

  • تجارت: ترکیه و ایران حجم تجارت قابل توجهی دارند. انواع محصولات بین این دو کشور معامله می‌شود و تسلط به زبان ترکی استانبولی می‌تواند به شما در پیدا کردن یک کار خوب در زمینه تجارت با این کشور کمک کند. تسلط به ترکی همچنین می‌تواند دریچه‌های جدیدی در زمینه تجارت برای شما باز کند.
  • مسافرت و تفریح: ترکیه یکی از مقاصد اصلی توریستی جهان است. برای ایرانیان با توجه به فاصله کم این کشور و هزینه‌های نسبی پایین، ترکیه یک مقصد گردشگری ایده‌ال به شمار می‌رود. در کنار بازدید از مکانهای دیدنی فوق‌العاده در این کشور، امکان خرید کردن و استراحت هم برای گردشگران وجود دارد. طبیعتا تسلط به زبان ترکی می‌تواند کمک زیادی به بهبود کیفیت سفر به این کشور داشته باشد، به ویژه به این علت که در ترکیه خیلی از مردم به زبان انگلیسی تسلط ندارند.

 

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

سه زبانی که برای ایرانی ها مهم است :
نفهمی
کم فهمی
نیم فهمی

Mahdi

اوه مهاجرت ، تفریح ، مسافرت
با این اوضاع کی میره سفر خارج از کشور

Milad7

پس زبان عربی چی ؟ 😐

AŁɪ

همین مونده زبان مسخره عربی برای ایرانیا مهم باشه🤫…

Milad7

با این اوضاع اقتصادی ایرانی ها نهایت بتونن برن عراق پس مهمترین زبان عربیه!

david2arc

فعلن تو دنیا همه باید زبان چینی یاد بگیرن. مخصوصن تو آسیا

smartiz

زبان چینی داره مهم میشه ولی خیلی سخته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)