حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع هواوی برای Mate 40 و دکمه شاتر روی لبه خمیده نمایشگر

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

اولین گزارش گوشی هوشمند پرچمدار آینده هواوی یعنی هواوی Mate 40 با یک صفحه نمایش خمیده و یک رابط لمسی جانبی جدید برای کنترل دوربین منتشر شده است. در حقیقت ما درباره حق اختراع هواوی برای Mate 40 و دکمه شاتر روی لبه خمیده نمایشگر صحبت می کنیم. موضوعی که شاید پیش از این روی گلکسی نوت اج مشابهش را دیده بودیم که برخی تنظیمات دوربین روی لبه نمایشگر بود.

حق اختراع هواوی برای Mate 40

تقریبا همین روزها در سال گذشته Huawei Technologies ثبت اختراع را برای یک تلفن هوشمند با رابط دوربین جدید در دفتر ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ثبت کرد. اکنون مشخص شده است که رابط دوربین Side-Touch به شما امکان می دهد دکمه شاتر، تنظیم تعادل، انتخاب حالت دوربین و سایر عملکردها را مستقیما در کنار صفحه نمایش خمیده قرار دهید.

علاوه بر این، همانطور که در تصاویر متصل به ثبت اختراع مشاهده می کنیم، لنز دوربین در پنل عقب وجود ندارد. ظاهرا هواوی از همان فناوری لنزهای محو کننده به عنوان گوشی هوشمند OnePlus Concept One استفاده می کند.

حق اختراع هواوی برای Mate 40 و دکمه شاتر روی لبه خمیده نمایشگر

حق اختراع هواوی برای Mate 40 و دکمه شاتر روی لبه خمیده نمایشگر

به احتمال زیاد، تلفن هوشمندی که در این حق ثبت اختراع شرح داده شده باید هواوی Mate 40 باشد. این تلفن هوشمند باید در پاییز امسال وارد بازار شود.

هواوی Mate 40 برای استفاده از تراشه ۵ نانومتری ساخت TSMC کایرین ۱۰۰۰ ارایه می شود؟

گوشی هوشمند پرچمدار آینده هواوی، سری Mate 40 در حال توسعه هستند. این اواخر یک سری گزارش در رابطه با هواوی و سری Mate منتشر شده است. طبق گزارش یک منبع محبوب توییتری تراشه پرچمدار نسل بعدی هواوی، کایرین ۱۰۰۰ خواهد بود. این تراشه از روند 5 نانومتری TSMC استفاده می کند و توسط سری هواوی Mate 40 ارایه می شود.

به گفته منابع صنعتی هواوی Kirin 1000 از نام مستعار “بالتیمور” استفاده می کند. این تراشه از پروسه ۵ نانومتر استفاده می کند و ممکن است از معماری Cortex A78 استفاده کند. CPU و GPU آشکارا بهبود خواهند یافت. ما از Kirin 1020 شنیده ایم اما به نظر می رسد با Kirin 1000 متفاوت است.

چیپست ۵ نانومتری کایرین ۱۰۰۰ با هواوی میت ۴۰ (Mate 40) عرضه خواهد شد

می دانیم Kirin 990 5G از معماری Cortex A76 استفاده می کند. اگر Kirin از هسته های A77 پرش کند و به معماری A78 ارتقاء یابد، عملکرد بسیار بهبود می یابد. با این حال، ما تا کنفرانس مطبوعاتی انتظار نداریم اطلاعات خاصی در مورد CPU وجود داشته باشد.

طبق معمول، پردازنده جدید پرچمدار هواوی با سری جدید Mate پاییز وارد بازار می شود. بنابراین بدون هیچ تعجبی، سری هواوی Mate 40 باید با پردازنده های ۵ نانومتری اولین مدل های هواوی می شوند که به این فناوری دست پیدا کرده اند.

علاوه بر این، سری Mate 40 دارای Huawei Mate 40 ، Mate 40 Pro ، Mate 40 RS Porsche و غیره خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا یک “پرو پلاس” وجود خواهد داشت یا خیر. اگر هواوی نسخه پرو پلاس را معرفی کند، احتمالا نسخه پورشه دیزاین بر اساس مدل پرو پلاس باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر هواوی Mate 40 هستید؟ فکر می کنید این حق اختراع برای شاتر روی لبه نمایشگر خمیده جذاب است؟!

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

گوشی‌ای که تو حق اختراع کشیده خیلی کاریزماتیکه… ایول بهش…

MSK

آره واقعا طراحی خوبو جسورانه ای داره من کلا از زبان طراحی سری میت خوشم میاد همیشه طراحی شون خاص

eftekharifar

یعنی موقع کادربندی باید هی لبه بالا رو نگاه کنی برای وایت بالانس و زوم و …؟!
چه عجیب

online_wireless

واقعا گوشی فوق العاده ای هست هم خیلی قدرتمنده با چیپست ۵ نانومتری و هم نوآوری جالبی ارائه میکنه و خیلی از سری نوت چیپست اگزینوس بهتره فقط ایکاش تحریم رو بردارن تا برنامه های گوگل اجازه نصب پیدا کنن

Mahdi

تحریما رو کم کرده

Monarch

همه حرفات رو قبول دارم جز بهتر بودن از سری نوت سامسونگ

pooria

😂 اره منم نوت رو بیشتر دوست دارم ولی به نظرم غیر از قلم قابلیت های میت بیشترند

online_wireless

نوت گوشی خوبیه ولی من به این دلیل میگم از نوت خیلی بهتره چون متاسفانه سامسونگ به جز بازارهایی مثل آمریکا و چین از چیپست اگزینوس استفاده میکنه این پردازنده واقعا همیشه تاثیر منفی زیادی داشته و داره مثل افت زیاد عملکرد gpu و باتری در نسخه های اسنپ کاملا مشهود و ثابت شدست یا مثلا مشکلات صفحه نمایش فوکوس دوربین در نسخه اگزینوس اس ۲۰ الترا. چندسال قبل که نوت ۳ معرفی شده بود اون زمان هم نسخه اسنپ خیلی بهتر از اگزینوس بود و بعدش در سری اس ۴ اگزینوس بازم مشکلات خیلی زیادی خصوصا در عملکرد، گرافیک، باتری داشت. کلا چندین ساله که انواع و‌اقسام مشکلات رو داره و بزور این چیپست رو داره به کاربران تحمیل میکنه اونم با قیمت فضایی درحالیکه چون چیپست ساخت خودش هست باید اتفاقا با قیمت مناسبتری عرضه میشد.

online_wireless

افت زیاد عملکرد gpu و باتری در نسخه های اگزینوس کاملا مشهود و ثابت شدست
اشتباه تایپی شد اگزینوس منظورم بود نه اسنپ

Mahdi

نه خب همه میدونن منظورت اگزینوس بوده که افت عملکرد داره فقط یه نفره که اینجوری فکر نمیکنه و کاملا هم حق با اونه

Monarch

حرفتون کاملا منطقی هست منم با افت عملکرد توی 3 تا گوشی که از سامسونگ داشتم برخورد داشتم چون متاسفانه همه اگزینوس بودن

online_wireless

آقای عطایی من اصلا نمیتونم وارد حساب کاربریم بشم و میگه آی پی شما مسدود شده لطفا چک کنید. با تشکر

online_wireless

با قندشکن وارد شدم به طور معمول و همیشگی وارد نمیشد

online_wireless

سلام، وقت شما هم بخیر. با قندشکن بدون مشکل وارد میشه و پیام مسدودی نمیده. امیدوارم مشکل موقتی باشه و برطرف بشه.

m.b

دوربین مخفیه؟😂

Monarch

بالاخره من فکر میکنم از لبه های خمیده به جز زیبایی باید استفاده های دیگه هم داشت یک مورد میشه کلا حذف دکمه های فیزیکی رو متصور بود

Milad7

استقبال میشه ایده ی خوبیه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)