حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیدا کردن بهترین قیمت بازار با ترب

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این روزها  بحث در مورد قیمت خودرو در بازار داغ است زیراکه قیمت در بازار خرید و فروش خودرو بار دیگر افزایش یافته است.کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که کاهش ارزش پول ملی به واسطه تورم سالیانه که منجر به افزایش قیمت تمام شده همه محصولات می شود، قیمت خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده و بخش زیادی از افزایش فعلی قیمت خودروها را باید به تورم سالیانه نسبت داد.

از طرف دیگر میزان افزایش قیمت خودرو در مقایسه با سایر کالاهای مشابه افزایش بیشتری داشته است و شاید علت این موضوع سواستفاده برخی از منفعت طلبان و دلالان موجود در این بازار باشد. این افراد افزایش نرخ ارز را بهانه ای قرار می دهند تا قیمت های فراتر از واقعیت را وارد بازار کنند و باعث به وجود آمدن حباب در قیمت ها شوند. دولت نیز برای کنترل قیمت ها در بازار خودرو از راهکارهای مختلف استفاده می کند به عنوان مثال لایحه های مختلف برای کنترل قیمت تصویب کرده است، اخیرا نیز دولت شروع به ثبت نام برای فروش خودرو با قیمتی کمتر از قیمت بازار کرده است.

زمانی که مردم با چنین مساله ای روبرو می شوند و قیمت ها در بازار بسیار متغیر است و مردم دائما نگران هستند که درگیر گران فروشی افراد سودجو شوند، وجود ابزاری که بتواند اطلاعات مربوط به قیمت خودرو را به صورت شفاف به مردم ارائه دهد ضروری به نظر می رسد.

از طرف دیگر به دنبال استقبال مردم از خریدهای اینترنتی و آنلاین تعداد این فروشگاه ها رو به افزایش می باشد. در مورد خرید و فروش خودرو نیز سایت های مختلفی از جمله دیوار و شیپور وجود دارد که مردم از آنها برای خرید خودرو استفاده می کنند. در واقع سبک خرید به شکل قدیمی و حضوری به مرور به حالت غیرحضوری و آنلاین تبدیل شده است.

در این حالت سایت و اپلیکیشن ترب به عنوان یک موتور جستجوی هوشمند قیمت کالاها طراحی شده است تا به مردم کمک کند قیمت کالاهای از قیمت گوشی سامسونگ گرفته تا لوازم خانگی و پوشک بچه را در آن جستجو کنند و از منصفانه بودن قیمت ها اطمینان کسب کنند. ممکن است فروشنده ای در ترب قیمت پایین تری در نظر گرفته باشد در این صورت مردم می توانند از آن فروشنده خرید کنند.

در واقع اپلیکیشن ترب یک پایگاه اطلاعات جامع در رابطه با قیمت کالاها می باشد که اطلاعاتی زیادی در آن ذخیره شده است. بیش از 3000 فروشگاه معتبر در ترب وجود دارد و همچنین اطلاعات مربوط به میلیون ها محصول نیز در آن ذخیره شده است.

با وارد کردن نام و مدل کالای موردنظر در ترب، لیست قیمت مربوط به فروشنده های آن کالا از کمترین قیمت تا بالاترین قیمت نشان داده می شود. کاربران می توانند با انتخاب گزینه خرید از ارزان ترین فروشنده مستقیما به سایت فروشنده مربوط بروند. در عکس زیر نتیجه جست‌وجو قیمت گوشی a20s در ترب را می‌بینید.

در کنار مزیت های گوناگون استفاده از ترب برای مردم، این اپلیکیشن برای فروشگاه های اینترنتی و آنلاین نیز مزایای زیادی را به دنبال دارد. این اپلیکیشن موقعیت خوبی برای فروشنده های آنلاین فراهم می کند تا در بازار پر از رقابت تجارت الکترونیک شناخته شوند.

مساله ای که در فروش اینترنتی وجود دارد این است که مردم به راحتی به هر فروشگاهی برای خرید اعتماد نمی کنند و زمان زیادی در خریدهای اینترنتی برای جلب اعتماد مشتریان در مقایسه با خریدهای حضوری مورد نیاز است.

اما با استفاده از اپلیکیشن ترب این فروشگاه ها سریع تر در بین کاربران شناخته می شوند و اعتبار به دست می آورند. پس فروشگاه های آنلاین برای فعالیت در اپلیکیشن ترب ترغیب می شوند و به منظور رقابت با سایر فروشگاه ها تلاش می کنند تا خدمات خود را بهتر کنند.

نوسان قیمت ارز و سکه در کشور باعث شده است این ایده به ذهن تیم ترب برسد تا نمودار تغییرات قیمت کالاهای مختلف در روزهای گذشته را در سایت و اپلیکیشن ترب قرار دهند. کاربران پس از جستجوی هر کالا در ترب می توانند نمودار مربوط به تغییرات قیمت آن در بازه های زمانی مختلف را مشاهده کنند.

این نمودار بر دو اساس میانگین قیمت و کمترین قیمت در روزهای گذشته کشیده شده است. با انتخاب هر نقطه روی آن می توان قیمت و تاریخ در آن روز را مشاهده کرد. این نمودار ابزار بسیار مناسبی برای کاربران می باشد تا نوسان نرخ دلار را با نوسان قیمت کالا مقایسه بکنند. در عکس زیر نمودار تغییرات قیمت قابل مشاهده است.

برای مثال نمودار قیمت گوشی  a10s را در ترب می‌بینید.

فروشنده های حاضر در ترب معتبر هستند زیرا همه آنها دارای نماد اعتماد الکترونیک از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. این نماد برای تایید صلاحیت و احراز هویت کسب و کارهای مجازی در نظر گرفته شده است. به علاوه تیم پشتیبانی ترب بازخوردها و نظرات کاربران در مورد فروشگاه ها را به صورت کامل بررسی می کنند. درصورت تخطی هریک از این فروشنده ها از قوانین تصویب شده در تجارت الکترونیک همکاری ترب با فروشگاه مورد نظر قطع می شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

به نظر من ایم الز بهتره

Milad7

البته ایما لز بهتره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)