حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آشنایی با انواع دستگاه حضور و غیاب

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

دستگاه حضور و غیاب به عنوان یکی از لوازم ضروری اداری و سازمانی به شمار می رود که با استفاده از آن می توان بر عملکرد و ساعت کار دقیق پرسنل یک مجموعه نظارت دقیق تری داشت. در مورد تاریخچه حضور و غیاب اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی بی شک باید اولین موارد استفاده آن را مربوط به موارد نظامی دانست.

قطعا ارتش های چند هزار نفره ای که در طول تاریخ فتوحات مختلفی را به نام خود ثبت نموده اند دارای نظم و نظام بوده اند، و بی شک در این ارتش های شلوغ حضور و غیاب سربازان برای کسب آمار دارای اهمیت بوده است. پس از این موارد حضور و غیاب همواره با جامعه های انسانی همراه بوده است. پس از انقلاب صنعتی در قرون گذشته صنایع تولیدی مختلف شروع به رشد کردند و در هر کدام از آنها ده ها، صدها و گاها هزاران پرسنل مشغول به کار شدند و در این حالت نیاز به کنترل رفت و آمد آنها از اهمیت بالایی برخوردار شد و شیوه های مختلفی برای حضور و غیاب پرسنل شاغل در صنایع مختلف اتخاذ شد.

دستگاه حضور و غیاب وسیله ای کاربردی است که برای اولین بار در سال 1888 میلادی دو نمونه از آن توسط دو مخترع متفاوت ابداع شد. پس از این زمان همواره ایده هایی برای تکمیل این دستگاه از سوی افراد مختلف در سراسر دنیا مطرح شد و در نهایت در سال 1938 میلادی اولین دستگاه حضور و غیاب اتوماتیک به بازار راه یافت.

دستگاه حضور و غیاب امروزه به دلیل اهمیت فوق العاده و نیاز بالای جامعه، به وسیله مراکز مختلفی در سراسر دنیا تولید می شود و نمونه های جدید آن به آخرین تکنولوژی های روز مجهز شده اند. از جمله انواع سیستم های حضور و غیاب می توان به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، و همچنین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره اشاره کرد.

دلایل اهمیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب ابزار و وسیله مهمی است که استفاده از آن برای مراکز مختلف مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. برای مثال اگر قرار باشد این کار به صورت دستی و یا سنتی انجام شود در این حالت نیاز به یک نیروی انسانی است که به صورت مرتب و روزانه این کار را انجام دهد و این فرد در پایان ماه نیاز به حقوق و مزایا دارد که این مورد از لحاظ مادی مقرون به صرفه نیست. همچنین اگر قرار باشد این فرآیند به صورت دستی و سنتی انجام گیرد این کار زمان بر خواهد بود، و بر راندمان کلی تولید و کار تاثیر منفی خواهد داشت.

دستگاه حضور و غیاب ابزاری است که امکان تقلب در آن وجود ندارد زیرا این دستگاه بر اساس یک سری برنامه های داده شده به آن عمل می کند و امکان تقلب در آن وجود ندارد. این در حالی است که در شیوه های سنتی امکان بروز تقلب وجود دارد و اگر این وظیفه به افراد پاکدست محول نشود امکان تقلب در آن وجود دارد.

دستگاه حضور و غیاب ابزاری است که می توان به صورت آنی اطلاعات روزانه، ماهانه و حتی سالانه ورود و خروج پرسنل را از آن استخراج کرد. در نتیجه می توان از این امکان برای استفاده در امورات حسابداری و برنامه ریزی های بلند مدت مجموعه استفاده کرد.

دستگاه حضور و غیاب باعث ایجاد برابری های شغلی در بین پرسنل نیز کاربرد دارد. برای مثال گاها پرسنل یک مجموعه از نبود عدالت یکسان در یک مجموعه رضایت ندارند. در نتیجه با استفاده از یک سیستم حضور و غیاب می توان این برابری را برای ورود و خروج پرسنل برقرار نمود، و به طبع هر کس از قوانین مجموعه در ورود و خروج پیروی نکند توسط این دستگاه شناسایی خواهد شد.

دستگاه حضور و غیاب در نمونه های جدید از امکانات مختلفی برخوردار است برای مثال پرسنل می توانند با استفاده از آن علاوه بر ثبت ورود و خروج خود برای دریافت مرخصی نیز درخواست خود را ثبت کنند.

انواع دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه حضور و غیاب

قیمت دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب محصولی است که شرکت های مختلفی در سراسر دنیا و همچنین داخل ایران آن را تولید می کنند. به همین دلیل قیمت این دستگاه به عوامل مختلفی از جمله ایرانی یا خارجی بودن آن بستگی دارد. همچنین برند و اعتبار آن نیز بر قیمت نهایی سیستم حضور و غیاب تاثیرگذار خواهد بود.

دستگاه حضور و غیاب ابزاری است که با امکانات مختلفی تولید می شود. برای مثال اخیرا تولیدکنندگان این دستگاه ها در سراسر دنیا از بروزترین تجهیزات روز برای طراحی آنها استفاده کرده اند، و به همین دلیل نوع دستگاه و امکانات آن بر قیمت نهایی دستگاه تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال قیمت یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی با قیمت یک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به کلی متفاوت خواهد بود.

دستگاه حضور و غیاب وسیله ای است که برای تهیه آن با بهترین قیمت لازم است به مراکز تخصصی فروش این محصول مراجعه شود. در ادامه بهترین مرکز فروش دستگاه حضور و غیاب فراتکنو معرفی می شود.

بهترین مرکز فروش مستقیم دستگاه حضور و غیاب فراتکنو

دستگاه حضور و غیاب یکی از لوازم اداری مهمی است که شرکت مهندسی و بازرگانی فراتکنو آن را در مدل های مختلف و با کیفیت عالی تولید می کند. از جمله محصولات بروز این شرکت می توان به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره اشاره کرد. همچنین این شرکت تخصصی علاوه بر تولید دستگاه های بروز در زمینه پشتیبانی از آنها نیز فعالیت دارد. فراتکنو به عنوان یک شرکت تخصصی انواع دستگاه های حضور و غیاب خود را توسط نمایندگی های متعدد به سراسر ایران عرضه می کند که یکی از آنها فروشگاه تخصصی اینصب است.

دستگاه حضور و غیاب فراتکنو را می توان در مدل های مختلف از فروشگاه تخصصی اینصب تهیه نمود. این فروشگاه تخصصی انواع دستگاه حضور و غیاب فراتکنو را با قیمت واقعی و همچنین ضمانت نامه فروش به سراسر ایران ارسال می کند. شما می توانید با استفاده از این فروشگاه تخصصی بهترین نمونه های سیستم های حضور و غیاب موجود در بازار ایران را خریداری کنید. شما برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد انواع دستگاه حضور و غیاب فراتکنو و خرید آنها می توانید به آدرس اینترنتی اینصب مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)