حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا خرید جک s5 به صرفه است؟

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر هنگام خرید خودرو تصمیم به انتخاب خودروهای چینی از برند جک بگیرید، گزینه‌های متعددی را در لیست انتخاب‌ خود پیدا می‌کنید. خودروهایی مانند جک J3 هاچ بک، جک J3 سدان، جک J5 اتومات یا جک S5  دنده‌ای. این خودروها توسط شرکت خودروسازی کرمان موتورز به ایران وارد شده و سرویس‌های مربوط به خدمات پس از فروش برای آن‌ها ارائه می‌شود. اگر قصد خرید جک اس 5 را داشته باشید، به نظر می‌رسد که سؤالاتی در این زمینه برای شما پیش بیاید. هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌ها، امکانات و نقاط ضعف و قوت خودروی جک s5 است تا بتوانید خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

شرکت جک

جک موتورز یک شرکت خودروسازی چینی است که در استان آنهوی چین مستقر است و از سال 1964 تاکنون در زمینه خودروسازی فعال بوده است. این شرکت در ابتدا کامیون‌های تجاری تولید می‌کرد و تا دهه 2000 خبری از خودروهای سواری نبود. در سال 2007 این شرکت که دیگر با نام جک یا جی ای سی شناخته می‌شد، توانست مجوز تولید خودروهای سواری از دولت چین دریافت کند. در حال حاضر خودروهای شرکت جک سهم بزرگی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و این شرکت حدود 2.5 درصد از سهم بازار خودروی چین را در اختیار دارد که باعث شده یکی از 10 تولیدکننده برتر خودرو در این کشور باشد.

معرفی جک s5

هنگام خرید خودرو جک s5 دو انتخاب پیش روی شماست: جک اس 5 دنده‌ای و اتوماتیک. این خودروها که از نظر مشخصات فنی هر دو یکسان هستند، تنها در نوع جعبه‌دنده و برخی امکانات جزئی با یکدیگر اختلاف دارند. جک اس 5 که حدود 6 سال است وارد بازار ایران شده است، توانسته نظر خریداران زیادی را به خود جلب کند. در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا این خودرو تا این اندازه در بین انواع خودروهای خارجی که در کشور ما وجود دارند، محبوبیت دارد.

مشخصات فنی جک اس 5

خودرو جک s5 یک خودروی شاسی‌بلند با موتور قوی است. موتور این خودرو 1997 سی‌سی گنجایش دارد و حداکثر قدرت آن نیز 174 اسب بخار در دور موتور 5200 دور در دقیقه است. حداکثر گشتاوری که موتور تولید کرده و به چرخ‌ها می‌رساند، برابر با 265 نیوتن متر است. جعبه‌دنده آن نیز 6 سرعته است. جک اس 5 دارای یک سیستم فرمان پیشرفته با چرخ‌دنده شانه‌ای و کمک برقی است. هر چهارچرخ خودرو نیز مجهز به سیستم ضد قفل یا همان ABS چهار کاناله هستند.

سیستم تعلیق آن نیز که رانندگی نرم‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد، به دو بخش جلویی و عقبی تقسیم‌شده است. سیستم تعلیق جلویی از فنر حلقوی با ستون مک فرسون تشکیل‌شده است و سیستم تعلیق عقبی نیز به‌صورت مستقل عمل می‌کند. این خودروی پرقدرت و سنگین که وزنی برابر با 1505 کیلوگرم دارد، می‌تواند تا حداکثر 180 کیلومتر در ساعت، شتاب بگیرد.

مشخصات ظاهری خودرو جک S5

تنها در زمان خرید جک s5، بلکه در زمان انتخاب هر خودروی دیگری، ویژگی‌های ظاهری اهمیت زیادی برای خریداران دارد. ویژگی‌های ظاهری که به نمای بیرونی و نمای داخل کابین تقسیم می‌شود، می‌تواند تأثیر چشمگیری در تصمیم به خرید، ایجاد کند. خودروی جک s5 یک خودروی جدید و به‌روز است که طراحی بدنه آن به‌خوبی بیانگر این موضوع است. در طراحی این خودرو که البته در آن شباهت‌هایی به خودروهای هیوندای دیده می‌شود، با یک خودروی خشن و غول‌پیکر مواجه هستیم که در نگاه اول قدرت خود را به رخ می‌کشد.

به سراغ کابین آن‌که برویم، صندلی‌های چرمی و دورنگ آن خودنمایی می‌کند. نمای ظاهری خودرو تا حد زیادی در داخل اتاقک آن شیک و جذاب است که باعث شده بخش بزرگی از بازار هدف این خودرو یعنی جوانان، به سمت آن تمایل پیدا کنند. صندلی‌های ارگونومیک، سان روف، صفحه‌نمایش نسبتاً بزرگ با پس‌زمینه آبی و فرمان چرمی از ویژگی‌های جذاب در طراحی داخلی خودرو جک اس 5 هستند.

امکانات رفاهی

در خودرو جک اس 5 امکانات رفاهی مانند موارد زیر دیده می‌شود:

  • ترمز پارک برقی
  • 4 عدد کیسه هوا شامل کیسه هوای جانبی و کیسه هوا سرنشینان جلو
  • بلوتوث
  • کلیدهای مولتی‌مدیا تعبیه‌شده روی فرمان
  • آنتن شیشه‌ای
  • فرمان برقی
  • گرم‌کن آینه‌های بغل
  • سیستم توزیع نیروی ترمز
  • حس‌گر پارک عقب و جلو
  • سیستم پخش DVD، دارای خروجی AUX
  • کنترل سرعت خودرو در سرپایینی
  • کنترل ایستایی خودرو در سربالایی
  • چراغ راهنمای آینه
  • صندلی‌های برقی
  • سان روف

 

جک S5 چه نقاط قوتی دارد؟

جک s5 یک خودروی با امکانات است که در آن تمام ویژگی‌های رفاهی موردنیاز برای خانواده‌ها و همچنین علاقه‌مندان به خودروهای لوکس گنجانده‌شده است. علاوه بر این، بیش از 70 درصد از بدنه آن از فولاد مقاوم ساخته‌شده که ایمنی خودرو را افزایش داده است. سیستم پخش ترمز نیروی ترمز روی چرخ‌ها، کنترل ایستایی و سرعت در مسیرهای شیب‌دار و کیسه‌های هوای متعدد نیز باعث شده‌اند که این خودرو از امنیت بالایی برخوردار باشد. موتور 2 لیتری توربو شارژر هم شتاب خاصی به این خودرو بخشیده است.

جک S5 چه نقطه ضعف‌هایی دارد؟

اما در هنگام خرید خودرو جک s5 به خاطر داشته باشید که مصرف سوخت این خودرو نسبتاً بالا است. در مواردی دیده‌شده که جعبه‌دنده آن در هنگام تعویض دنده صدای بالایی تولید می‌کند و ممکن است که حتی کمی تعویض دنده از 1 به 2 دشوار باشد. در مواردی نیز برخی از خریداران از کیفیت مونتاژ پایین این خودرو اعتراض داشته‌اند که باعث شده عایق‌بندی صوتی و رطوبتی خودرو به‌خوبی عمل‌نکرده و مثلاً آب باران از کناره‌های سان روف وارد خودرو شود.

راهنمای خرید جک S5

با توجه به آپشن هایی که در خودروی جک s5 وجود دارد خرید آن از پیچیدگی هایی برخوردار است. این مساله به خصوص در خرید جک s5 دست دوم بیشتر خود را نشان خواهد داد. در صورتی که به خوبی با آپشن ها، مسایل فنی و رنگ این خودرو آشنا نباشید ممکن است در خرید خود دچار مشکل شوید. برای اطمینان از خرید خودروی مناسب پیشنهاد می کنیم به نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک مراجعه کنید تا از مشاوره کارشناسی کارشناسان این مجموعه برخوردار شوید. در نمایشگاه خودرو همراه مکانیک همچنین می توانید خودروها را با تضمین کارشناسی خرید کرده و ریسک خرید خود را به حداقل ممکن برسانید. برای مشاهده خودروهای جک s5 موجود در این نمایشگاه می‌توانید به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/search?brand=jac&model=s5kermanmotor مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

اگه یه همچین خبری دیدید و زیرش هم زده بود رپرداز و اگهی شک نکید اندازه شاهنامه توش مبالغه داره

Milad7

خودروی نسبتا خوبیه ولی قیمتش زیاد از حد بالاست! 😡

Monarch

می‌تواند تا حداکثر 180 کیلومتر در ساعت، شتاب بگیرد.
:))))))))))))))))))))))
هنوز فرق شتاب و سرعت رو نمیدونن میان متن آگهی مینویسن میدن سایت ها فکر کرده شاتله :)))))))

Finch

شما هم هنوز فرق شتاب و تندی ثانویه رو نمی‌دونید و میاید مطالب رو نقد میکنید
این به اون در 🤓

Finch

ببخشید فرق سرعت و تندی ثانویه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)