حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش فیس بوک برای عبور از آمازون و eBay

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

فیس‌بوک امکان فروش آنلاین برای شرکت‌ها را فراهم کرده و می‌تواند با سه میلیارد کاربر، به رقیبی جدی برای فروشگاه‌های فروش اینترنتی تبدیل ‌شود. ارگان‌های ضدانحصاری آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند. این تلاش فیس بوک برای عبور از آمازون و eBay است و می تواند خیلی موفق باشد.

 

فیس‌بوک تاکنون چند بار برای تبدیل شدن به یک پلتفرم فروش اینترنتی تلاش کرده اما موفقیت چندانی به‌دست نیاورده است. تازه‌ترین تلاش این شبکه اجتماعی برای رقابت با غول‌های فروش اینترنتی مانند ای‌بی (ebay) و آمازون، با تلاش‌های پیشین آن یک تفاوت اساسی دارد: مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، تمام‌قد پشت آن ایستاده است. او در یک پیام ویدئویی زنده تأکید کرد که هدف اصلی شرکتش برای راه‌انداختن فروشگاه‌های اینترنتی، کمک به شرکت‌های کوچک است که مغازه‌های ثابت آنها به دلیل گسترش ویروس کرونا (سارس‌کوو-۲) تعصیل شده و به‌طور فزاینده‌ای به فروش آنلاین رو آورده‌اند.

به گفته زاکربرگ، این شرکت‌ها:

«اکثریت تبلیغ‌کنندگان در فیس‌بوک را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل برای فیس‌بوک هم مهم است که اطمینان حاصل کند، این شرکت‌ها می‌توانند کارشان را ادامه دهند .»

فیسبوک

فیسبوک

فعالیت “فروشگاه‌های فیس‌بوک” به این شکل است: مغازه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند به‌طور رایگان یک کالا یا کاتالوگ کالاهایشان را در صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام خود عرضه کنند.

مشتری یا از طریق تبلیغات یک شرکت یا مراجعه مستقیم به صحفه فیس‌بوک یا اینستاگرام آن، کالای مورد نظرش را می‌یابد و برای بستن معامله به وبسایت عرضه‌کننده وصل می‌شود.

شرکت فیس‌بوک علاوه بر این، امکان دیگری هم فراهم کرده است: فروشنده و خریدار می‌توانند از طریق مسنجر، واتس‌آپ یا اینستاگرام “به طور زنده” با یکدیگر در تماس باشند. کسانی که مایلند کالاهایی مانند پوشاک، عینک یا لوازم آرایش را پیش از خرید امتحان کنند، می‌توانند از طریق Augemented Reality، عکس کالا را بر روی عکس خود نصب کنند.

به گفته فیس‌بوک، نصب “فروشگاه” بر روی صفحه کاربر، رایگان است. فروشگاه آنلاین فیس‌بوک هم‌اکنون در آلمان فعال شده است. اینکه آیا قدرتمندترین شبکه اجتماعی جهان بتواند در آمریکا هم به رقابت با فروشگاه‌های آنلاین بپردازد، به نتایج تحقیقات ارگان‌های ضدانحصاری بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری آلمان ارگان‌های گوناگونی، از جمله کمیسیون تجارت  FTC ، وزارت دادگستری و ۴۷ دادستان عمومی ایالات متحده در این زمینه فعال شده‌اند. آنها معتقدند که فیس‌بوک با سه میلیارد کاربر در سراسر جهان بسیار قدرتمند است و می‌تواند به خطری جدی برای فروشگاه‌های آنلاین تبدیل شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید فیسبوک موفق می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فیسبوک دیگه کاربرهای سابق را نداره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)