حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی کامل فرودگاه جدید استانبول + نقشه و اطلاعات کامل

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر توریستی ترکیه، در تمام ایام سال، مخصوصا در روزهای تعطیل، رواج دارد. ترکیه نه تنها مقصدی توریستی است بلکه به دلیل مراودات تجاری سیاسی زیادی که با ایران دارد، سالانه پذیرای تعداد زیادی از هم وطنانمان است. به همین دلیل با بازگشایی فرودگاه جدید استانبول و برای آشنایی بهتر مسافران، به بررسی آن می پردازیم.

فرودگاه جدید به جای آتاتورک!

شاید عده ای بگویند با وجود فرودگاه آتاتورک چرا ترکیه برای استانبول، فرودگاهی جدید تاسیس کرد؟ دلیل این کار شلوغی بیش از حد توان فرودگاه آتاتورک است. به طوریکه اگر حجم مسافران این فرودگاه بیشتر شود، دیگر قادر به پاسخگویی نیازهایشان نیست. در واقع استانبول در حال سرمایه گذاری های بیشتر در بخش گردشگری است و برای تحقق این امر بهتر است زیرساخت هایی مانند فرودگاه ایجاد شود. در حال حاضر آتاتورک 15 امین فرودگاه شلوغ دنیا می باشد.

مکان فرودگاه جدید استانبول کجاست؟

استانبول با تاسیس این فرودگاه، امکان اتصال آفریقای شمالی به اروپا و آسیا را فراهم کرده است. فرودگاه استانبول در خارج از این شهر و در منطقه ای به نام آرناوت کوی قرار گرفته است. پیش بینی می شود این فرودگاه Istanbul Airport به یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین فرودگاه های جهان تبدیل شود.

مساحت این فرودگاه به 76 میلیون و 500 هزار متر مربع می رسد. البته ساخت این فرودگاه ادامه دارد و پیش بینی می شود در سال 2028 تکمیل شود. اما هم اکنون نیز مسافرانی که بلیط هواپیما استانبول را خریداری می کنند، از طریق این فرودگاه به این شهر می رسند.  گفته می شود با اتمام ساخت آن، این فرودگاه بزرگترین فرودگاه جهان می شود.

فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر ۳ باند فرودگاهی دارد. اما پیش بینی شده است با گذشت زمان تعداد باندهای فرودگاه استانبول به ۶ باند برای پروازهای داخلی و خارجی برسد.

این فرودگاه بیش از 9 میلیون دوربین و حس گر و همچنین تکنولوژی تشخیص پلاک خودرو و چهره را دارد که نشان دهنده سطح اهمیت فرودگاه جدید است.

در فرودگاه جدید استانبول در فاز اول، 55 متر مربع فروشگاه های مختلف نیز تعبیه شده است. این قسمت در 7 بخش طراحی شده است که هر کدام اجناس مختلفی را به فروش می رساند.

به طور کلی این فرودگاه دارای مرکز خرید بسیار مدرنی است که می توان آن را با بهترین مراکز خرید استانبول مقایسه کرد. در ضمن اگر پروازتان تاخیر داشت نگران نباشید، علاوه بر گشت و گزاری لذت بخش در این فروشگاه ها می توانید غذای لذیذی نیز در رستوران ها و کافی شاپ های این فرودگاه نوش جان کنید. حتی امکان استراحت در هتل آن که دارای 451 اتاق است را نیز دارید!

برای سفر به استانبول می توانید به راحتی بلیط و اطلاعات موردنظرتان را از طریق سایت سفرمی بدست آورید.

Istanbul Airport

Istanbul Airport

معماری فرودگاه استانبول

در فرودگاه جدید استانبول Istanbul Airport می توان ترکیبی زیبا از معماری سنتی این کشور و معماری مدرن را مشاهده نمود. این معماری زیبا طی 4 سال و در فاز اول انجام شده که به مرور و با پیش رفت پروژه تکمیل می شود. اگر بر روی صندلیتان بنشینید و به سقف فرودگاه نگاه کنید، ترکیبی از معماری عثمانی و سنان را خواهید دید.

برج کنترل کیفیت فرودگاه جدید Istanbul Airport نیز معماری تلفیقی جذابی را به نمایش می گذارد. ترکیبی از معماری اسلامی و ترکی در آن به نمایش گذاشته شده است. به طوریکه در سال 2016 جایزه بین المللی معماری را از آن خود کرده است.

حمل و نقل در فرودگاه جدید استانبول

فاصله فرودگاه تا میدان تقسیم 40 و تا میدان سلطان احمد 45 کیلومتر است. قبل از هرچیزی به فکر تهیه ارز باشید. چرا که تنها ارزی که وسایل حمل و نقل دریافت می کنند ارز رایج ترکیه یعنی لیر است.

برای رسیدن به استانبول می توانید از تاکسی ها استفائه کنید. البته فراموش نکنید که تاکسی گرانترین وسیله حمل و نقل است و هزینه ای بین 100 تا 140 لیره دارد.

شاتل ها، وسیله ای مقرون به صرفه برای رسیدن به مرکز شهر هستند. شاتل فرودگاهی استانبول دارای 5 خط است که به نقاط مهم شهر می رود.

استفاده از شاتل های خصوصی نیز ایده خوبی مخصوصا برای خانواده های بچه دار می باشد. این شاتل ها دقیقا مسافران را تا مقصد موردنظر می رسانند.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

از همه همسایه ها عقب تریم حتی افغانستان 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)