حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی ولوت 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی به قیمت ۷۳۵ دلار در کره جنوبی معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 152 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

میان رده 5G ال جی بالاخره رسما معرفی شد. ال جی ولوت 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ جی به قیمت ۷۳۵ دلار در کره جنوبی معرفی شده که طراحی جدیدی را به محصولات این برنده کره‌ای اضافه کرده است.

ال جی ولوت 5G

ال جی رسما تلفن هوشمند جدید Velvet را در بازار خانگی خود معرفی کرده است. این تلفن هوشمند نسبت به تولیدات قبلی دستگاه های این برند، تفاوتهای چشمگیری را دریافت کرده است. علاوه بر این، لیست ویژگی های اصلی دستگاه شامل طراحی اصلی، پشتیبانی از قلم فعال (مانند S Pen سامسونگ) با تشخیص حداکثر 4096 سطح از فشار، انتخاب خوب رم و پردازنده Qualcomm با کارایی بالا با پشتیبانی از شبکه های نسل پنجم است.

این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش OLED در اندازه ۶.۸ اینچی با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد 20.5:9 است. برای راحتی کار با تلفن هوشمند با یک دست، بدنه آن نیز در لبه ها گرد شده است. همچنین صفحه نمایش از کار از قلم های Wacom پشتیبانی می کند و برنامه نصب شده Nebo به دستگاه اجازه می دهد تا متن دست نوشته را به دیجیتال تبدیل کند. همچنین حسگر اثرانگشت زیر این نمایشگر قرار دارد.

ال جی ولوت 5G

ال جی ولوت 5G

برای عملکرد LG Velvet دارای پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵ جی با مودم یکپارچه 5G است. علاوه بر این، این تلفن هوشمند ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایت UFS 2.1 با قابلیت گسترش از طریق کارت حافظه جانبی دریافت کرد. سه سنسور دوربین اصلی با رزلوشن 48 ، 8 و 5 مگاپیکسل در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی زاویه دید عریض و دوربین ۵ مگاپیکسلی دوربین عمق سنج است. این در حالی است که در جلو یک دوربین 16 مگاپیکسلی داریم.

ظرفیت باتری ال جی ولوت 4300 میلی آمپر است و امکان شارژ سریع سیمی و بی‌سیم (۱۰ وات) نیز وجود دارد. ویژگی دیگر این مدل محافظت در مقابل آب و خاک با گواهی IP68 و رعایت استاندارد نظامی MIL-STD-810 بود. همچنین، این تلفن هوشمند Android 10 را اجرا می کند.

هزینه گوشی های هوشمند در بازار کره جنوبی 735 دلار است و درباره در دسترس بودن و قیمت LG Velvet در مناطق دیگر هنوز اطلاعاتی در دست نیست. نظر شما چیست؟ ال جی ولوت می تواند یک آغاز خوب برای ال جی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
152 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خب به لطف کار امروز نیما من باز مشتاق شدم که ایندفعه تا فیها خالدون سنسور حدود 150 مگاپیکسلی سامسونگ رو (البته با استناد و تکیه و فرض بر درست بودن شایعات و فرض بر اینکه 144 مگاپیکسلی نباشه و 151 باشه) بریزم رو سایت…
باید جنبه‌شو داشته باشید و بدونید که فقط برای افزایش اطلاعات شما رفقا اینکار رو کردم و اصلاً به این معنی نیست که سامسونگ و شیائومی از این رزولوشن استفاده میکنن بلکه یک مثال صفر تا صدی از پایه زدم که بدونید اصلاً فرض هایی که خیلی هاتون دارید راجب سنسور ها کاملاً اشتباهه و اینهمه نوشتم که بیشتر بفهمید…
اولش ریسک کارمو باید بگم که همین احتمال 151 مگاپیکسلی بودنش هم حتی به تعداد کمتر از انگشتان یک دست افشاگر هایی وجود داشتن که محاسبه کنن و بنویسن چون فقط یه حدس مبهم و بر پایه شایعاتی که خود اون شایعات هم حدودی هستن شکل گرفته… اما ریسکشو میپذیرم و با حدود نیم ساعت محاسبه امروز تا جایی جلو میرم که دیگه هیچکس حوصله نمیکنه اینهمه محاسبه رو انجام بده(البته بجز مهندسان مشترک شیائومی و سامسونگ که باید این محاسبات رو انجام بدن تا به یه عدد پیکسلی مناسب برسن)…
بحث هایی که از اینجا به بعد میکنم به قدری دقیق هست که گفتنشون با توجه به اینکه فقط تا اینجا شایعات رو شنیدید فقط از روی علاقه به افزایش دانش شماهاست وگرنه احتمالاً تَرکِش های اختلاف محاسباتی سنسور اصلی با محاسبات من احتمالاً شاملم میشه چون دارم بر مبنای سه شایعه ساده و مبهم و شاید حدودی، مشخصات بسیار دقیق یک سنسور رو محاسبه میکنم و می‌نویسم…

151400448

من نمیدونم که این عدد رو انتخاب میکنن یا نه اما این عدد یکی از چند عدد محدود اما طلایی‌ای هست که اگر سنسور روی این تعداد پیکسل استوار شه تمام قواعد موجود رعایت میشه… این سنسور فقط میتونه دقیقاً یک اینچی و 0.9 میکرومتری باشه(که همینکه سنسورشون فقط اگر دقیق یک اینچی نباشه یعنی کل محاسبات منو باید بریزید دور)… این سنسور به تمام باینینگ های 4 و 9 و 16 تایی کاملاً سازگاره و سایزی دقیقاً با نسبت عکس 4 به 3 که برای دوربین های موبایلیه داره و من حتی فراتر هم رفتم و عرض و طول پیکسلی رو هم محاسبه کردم که باید بگم این سنسور در رزولوشن 10656×14208 عکس میگیره(البته روی مود 151 مگاپیکسلی)…
و به صورت تخصصی تر اگر قرار باشه سامسونگ و شیائومی باز از باینینگ 4 و 9 تاییش استفاده کنن، شیائومی با رزولوشن 5283×7104 ازش باینینگ 4 تایی و سامسونگ با رزولوشن 3522×4736 ازش باینینگ 9 تایی میگیره…
باز میگم رفقا من دارم از بین هزارتا بزرگراه، روی یک تار مو راه میرم تا فقط شما بفهمید که محاسبات سنسور ها اصلاً فرض هایی که بعضی شما دارید نیست… و احتمال بسیار بالا اصلاً سامسونگ و شیائومی ممکنه از این اعدادی که من فرض کردم استفاده نکنن به چندین دلیل…
شاید سنسورشون یک اصلا اینچی نباشه و همونطور که قبلاً گفتم 1/1.15 اینچی و 144 مگاپیکسلی و 0.8 میکرومتری باشه…
شاید یک اینچی و در همین حدود باشه اما از اون اعداد محدود اما طلایی، یک نسبت خاص دیگه رو انتخاب کنن…
و خیلی احتمالات دیگه…
فکر کنم حتی کمتر کسی علاقه کنه این بحث های تخصصی منو بخونه اما اگر کسی در سطح من علاقه داره میتونم بهش طریقه محاسبات هم رو بگم…

m.b

محاسبات به قدری دقیق هست که حتی یک پیکسل روی اون عدد 151 میلیون پیکسل فقط بالا یا پایین باشه تمام باینینگ ها و نسبت سنسور های موبایلی از هم پاشیده میشه… همچین اعداد طلایی‌ای محدود و با شرایط خاص هستن…

ببین وقتی باینینگ 16 و 9 داریم ینی باید مضرب صحیحی از این دو عدد باشه ک اسمش رو میزارم x
x=16*9*y=144y
خب میدونیم ک سنسور 3 ب 4 هست ینی
3a*4a=144y
حالا میایم دو طرف رو ب 12 ساده میکنیم
a^2=12y
پس باید سمت راست تساوی توان دو باشه یا ب عبارتی جذر صحیح بده
پس ما 150 میلیون رو ب 12 تقسیم میکنیم و جذر میگیریم ک عدد 3535.53 میده
پس باید عدد رو تا جایی بالا ببریم ک مشکلمون حل بشه
این عدد نکته مهمی ک هست علاوه بر اینکه توان دو باید باشه باید مضرب 12 هم باشه پس ب 12 تقسیم کرده رو ب بالا گرد کرده تو 12 ضرب میکنیم
حالا عدد 3540 رو داریم
که با ب توان 2 رسوندن و در 12 ضرب کردن عدد 150379200 بدست میاد
حالا میتونیم عرض و طول سنسور رو محاسبه کنیم
3540*4=14160
3540*3=10620
اینا برای حالت 150 مگا و برای حالت باینینگ 16 و 9 باید هر کدوم از این اعداد رو ب ترتیب ب 4 و 3 تقسیم کنیم
برای محاسبه ابعاد پیکسل با فرض 1 اینچ بودن سنسور هم میدونیم طول سنسور 1 اینچ 12.8 میلیمتره
12.8/14160
ک تقریبا ابعاد هر پیکسل میشه .9 میکرومتر

هموطن تازه وارد… اسمتو نمیدونم…
تا حدی رو شبیه من محاسبه کردی… سطح اطلاعات عالیه تقریباً و ریاضیتم عالیه اما نباید از طول و عرض استفاده کنی چون دقیق نیستن و برای همین شاید راه داری تا نتایج دقیق… هرچند این کامنت سطحش خیلی بالاتر از کامنتای پایینت هست لااقل…

و اما راجب طریقه ای که من محاسبه کردم خب یکجا نبود و در گذشته محاسباتی داشتم و کم کم طی چند ماه با اطلاعات جدید رسیدیم به اینجا…
البته باز میگم اطلاعات دقیق سنسور احتمالاً این نیست و مثال عملی و قابل ساخت زدم که که کامل بدونید..
اما مراحل محاسبات توضیح کوتاهش میشه این:

1) اول که طبق اخبار فهمیدیم یک اینچی و حدود 150 مگاپیکسلی هست…(البته یک اینچی بودنش فرض ماست و ممکنه درست نباشه)

2) بعد از طریق قطر یک اینچ اختلاف مساحتش با 1/1.33 که سایز 108 مگاپیکسلی موجود هست رو محاسبه کردیم…

2) بعد در 108 مگاپیکسل که مساحت سنسور hmx هست ضرب کردیم که یه سنسور 192 مگاپیکسلی و 0.8 میکرومتری میده که یک اینچیه

3) بعد از این یک اینچی خواهرزاده 151 مگاپیکسلیش رو میسازیم که به طور جالبی دقیقاً 0.9 میکرومتری هست سایز پیکسل هاش

تا اینجا محاسبات گذشته بود…

4) بعد باید ارقام بعد از 151 مگاپیکسل رو محاسبه کرد که متأسفانه دستم خود مشخصات سنسور دقیقش رو حذف کردم و اصل محاسبات اون بود اما یادمه حدوداً 151,500,000 بود که دقیق یک اینچی و 0.9 میکرومتری بود اما یادمه اون عدد باینینگش به 9 نمیگرفت پس باید نزدیکترین عدد طلایی که بهش نزدیکه و به باینینگ های مختلف جواب میده رو پیدا میکردم که اینجا دیگه شبیه علی آزمون و خطا کردم(به خودشم گفتم که بخشی رو مثل من محاسبه کرده) و با ضرب 3552 در 3 و در 4 که نسبت تصویر هست به 151400448 رسیدم که فعلاً در حال حاضر نزدیکترین نتیجه طلایی به 151500000 هست…

اما عامل انحراف و خطای کوچک علی:
استفاده از طول که دقیق نیست…

من از خود پیکسل ها و دیاگونال(قطر) دقیق سنسور استفاده کردم…

بالا گفتم احتمالاً مهندسای سازنده عدد دیگری رو انتخاب میکنن به چند دلیل:
اولیش اینکه ممکنه اصلا یک اینچی نباشه که تو کامنت اصلی گفتم…
و اگر هم 151 مگاپیکسلی باشه تازه ممکنه عدد دیگری رو انتخاب کنن جای 151400448 که من مثال زدم…
اما اگر از 151 فاصله گرفتن، مطمئن باشید یا دقیق 0.9 میکرومتری نیست و یا دقیق یک اینچی نیست…
عامل خطای دیگری هم که داریم اینه که یک اینچی که من استفاده کردم هم ممکنه حدودی گفته باشن و دیگری اینکه سایز پیکسل ها هم ممکنه دقیق دقیق نباشه کما اینکه الان بین دو سنسور hm1 و hmx هم اختلاف کوچکی در اندازه ها هست اما هر دو 108 مگاپیکسلی و 0.8 میکرومتری گزارش میشند و همین موضوعات ریز توی 151 میلیون پیکسل درشت میشه و ممکنه خطا داشته باشیم تا موقعی که مشخصات بسیار دقیق رو بدن و بعد محاسبه کنیم…
امروز فقط خواستم فرضیات اشتباه بعضی دوستان رو با این مثال عملی که قابل ساختنه برطرف کنم…

AL1K1NG

از هم پاشیده رو خیلی خوب اومدی . . .
خدا رو شکر ما همچین مهندسان و طراحانی داریم ک مرز های سنسور های موبایل و غیر موبایل رو در نوردیدن . . .
نظرت ب عدد
150379200
چیه؟
هم 150 مگاس
هم 4 ب 3
هم 144 رو ساپورت میکنه(باینینگ 12تایی)
هم 1 اینچ .9 میکرومتر
نظری سخنی؟

The Destroyer

داداش فک کنم یه جا ایراد داره کارت… باینینگ ۱۲ تایی نداریم یا حداقل من تا الان ندیدم… همه باینینگ‌ها به شکل مربعی از پیکسل‌ها انجام میشن و من جایی ندیدم که مثلاً یه مستطیل ۳×۴ رو ترکیب کنن… نمی‌دونم شایدم من دارم اشتباه میکنم

AL1K1NG

ینی ی مربعی ک 12تا پیکسل تو هر ضلعش باشه ک سرجمع 144 تا پیکسل با هم ترکیب میشن
پ.ن:اون مثبت و منفی های عجیب هم محض اطلاع کار من بود نه ارتش سری مصطفی
(1000تا منفی ب مصطفی 800 تا ب اقسون برای مثال هستن)
اینم گفتم ک اقای مصطفی کارهای بقیه رو ب اسم خودت ثبت نکن(کار مهمی نیس ولی دروغ گویی کار بدیه)

m.b

در خصوص نظر اول همینطوری نیست که هر عددی رو بشه انتخاب کرد… وگرنه خیلی اعداد هستن اما باید قاعده نسبت چهار به سه رعایت بشه و در باینینگ هم، اعدادِ رزولوشن عمودی و افقی اعشاری نشند… رزولوشنش رو اگر تونستی با نسبت 3 به چهار بدست بیار و بفرست تا بگم میشه یا نه… البته این سنسور اگر هم بشه دیگه دقیق یک اینچی و 9.0 میکرومتری نیست…

راجب نظر دوم هم باید بگم هنوز جای کار داری رفیق عزیز… چون در ادغام در حال حاضر ما یک مربع دو در دو و سه در سه و در نهایت 4 در 4 داریم… مراحل بعد 5 در 5 و همینطور ادامه داره تا تازه برسه به 12 در 12 که شما گفتی که عملی نیست…
راجب منفی و مثبت ها هم همه میدونن من شوخی کردم وگرنه باز همه میدونن در شان من نیست بیام به اینو اون منفی های 800 تایی بدم و فکر میکنم در شأن کسی مثل شما که دوست داره علمی حرف بزنه(البته که جای کار خیلی داری) هم نیست…

اللن نظری که برای anti troll نوشتی هم دیدم… وضع خرابه هموطن… اشکال های اساسی داری…

m.b

جالبه اشکالاتت هم شبیه نیماست… اولین اشکال اینه که سنسوری که ساختی عدد طلایی هست اما یک اینچی و 0.9 میکرومتر به طور دقیق نیست…

AL1K1NG

اون ک صد در صد قرار نمیدن 12 تایی رو (ینی خیلی خیلی بعیده)
ولی خوشحال میشم بگی چرا محاسباتم اشتباهه
سایز پیکسل .903 میکرومتر میشه ک درسته
سایز سنسور 1 اینچ
رزولوشن رو هم نوشتم 14160*10620
برای باینینگ 4 تایی 7080*5310
باینینگ 9 تایی 4720*3540
باینینگ 16تایی 3540*2655
و بفرض 144تایی 1180*885
ک ب ترتیب میشن 37.5-16.7-9.4-1.04 مگاپیکسلی

AL1K1NG

مال توهم دقیق .9 میکرومتر نمیشه با فرض 1 اینچ گرفتن و اگه .9 میکرومتر بگیریم 1 اینچ نیس

m.b

سنسوری که ساختی کار هر روز منه که هزار تا تو ذهنم بسازم اما محاسبه دیاگونال و دقیق یک اینچی ساختن بدون دونستن رزولوشن رو هنوز مثل اینکه یاد نگرفتی…
من اصلاً به 150 مگاپیکسلی بودن سنسور نیاز ندارم… از هر سنسوری (البته هرچقدر بزرگتر باشه چه بهتر چون اعداد دقیق‌تر میشه) یه سنسور دقیقاً یک اینچی میسازم…
وگرنه عدد طلایی کم نیست… از این لحاظ کمه که باید دقیق 0.9 میکرومتر و 151 مگاپیکسلی باشه که چون دیگه رزولوشن و سایز پیکسل رو گفتم مسئله در واقع آسون شده… موقعی که 151 نبود ما از روی 108 و بعد از روی 192 رسیدیم به 151 و دقیقاً ‌‌ 0.9 میکرومتر… تا همینجاش به کنار… شما الان با دونستن این مطالب اومدی خب ساختی تازه یک اینچی و 0.9 میکرومتر دقیق هم نیست و حدودیه… مسئله چون حل شود آسان شود مگه نه؟ 🙂

m.b

“مال توهم دقیق .9 میکرومتر نمیشه با فرض 1 اینچ گرفتن و اگه .9 میکرومتر بگیریم 1 اینچ نیس”

خوشحال میشم کسی در اون حد باشه که بتونه دلیلش رو بگیره… بعد تقریباً چهار ماه کسی رو پیدا کردم که از میانگین سایت بالاتره انگار… خب دلیل بیار چرا نیست تا بعدش دلیل بیارم چرا برای تو نیست… و طوری هم دلیل میارم که بتونی بفهمی…

AL1K1NG

اگه بگیریم سایز پیکسلات .9 میکرومتره سایز سنسورت میشه
12.78*9.59
ک از 1 اینچ کوچیکتره
البته قبول دارم مال من انحرافش با فرض .9 میکرومتر بیشتره ولی ب فرض 150 مگاپیکسل نزدیک تره
درسته اون موقع ک 108 اومده بود 144 و 192 رو گفتی ولی خب قبل اون هم من نوناسل اس20 رو گفته بودم(ب قول کارن نانوسل)

AL1K1NG

خب برادر من هر مسیله ی فرضیاتی باید داشته باشه
اومدی گفتی با 1 اینچ .9 فقط این میشه من گفتم نه نمیشه
من ادعایی مبنی ب اینکه بعدا سایز سنسور چقدر میشه ندارم
یا سایز پیکسل چقد میشه
فقط اومدم اون فقطت رو زیر سوال بردم
پ.ن:یبار هم گفتی تو نور گیری توی فیلم برداری محدودیتی نیست ک با اجازت این حرف اشتباهه
و یبار دیگه هم گفتی نویز بیشتر مساوی جزییات بیشتر این ک دیگه اصن نگم برات
این دوتا مونده بود رو دلم ربطی هم نداره ب بحثمون گفتم بگم
پ.ن2:سایز پیکسل تو .9009 هست مال من .903
مال تو دقیق تره ولی جفتمون .9 نشده

m.b

خب پس درست حدس زدم…
هموطن نتایجت بخاطر این دقیق نیست که از طول استفاده کردی… یه ردیف پیکسلی در طول و در عرض چقدر تغییر در اندازه سنسور ایجاد میکنه؟ 🙂
گرفتی؟ طول و عرض سنسور حدودیه(اما تقریباً دقیق… میتونی بگی من برای اینکه دقیقتر حساب کنم از چی استفاده میکنم که دقیقتر باشه؟
راستی سبک نوشتنت هم شبیه نیماست اتفاقا… خصوصاً نحوه بکار گیری جملات پایان کامنت هات یا مثلاً کلمه “مگا”… کمتر کسی اینطوری مینویسه…

AL1K1NG

اونقدری ک نیما بدل داره مسی نداره . . .
خو سایز سنسور رو چجور محاسبه میکنن؟
مثلا 1 اینچی ابعادش چجور بدست میاد؟

m.b

“اومدی گفتی با 1 اینچ .9 فقط این میشه من گفتم نه نمیشه”
اوه اوه یه خطای شدید…
هموطن من نگفتم برای یک اینچی و 0.9 فقط اونی که من گفتم میشه..
برعکس زدی… من گفتم اونی که من گفتم فقط واسه یک اینچی و 0.9 میکرومتری هست… وگرنه خودم گفتم که مهندس ها احتمال زیاد عدد دیگری رو انتخاب میکنن… اما حالا که دوست داری بدونی باید بگم که ارقام بعد از 151 باید حدود 500 باشه که دقیقترین سنسور یک اینچی ساخته بشه… من فقط مثال زدم و گفتم قصد نوشتن مشخصات سنسور واقعی رو ندارم چون دقیق اطلاعاتی ازش ندادن…

m.b

و اما راجب این قسمت:
“پ.ن:یبار هم گفتی تو نور گیری توی فیلم برداری محدودیتی نیست ک با اجازت این حرف اشتباهه
و یبار دیگه هم گفتی نویز بیشتر مساوی جزییات بیشتر این ک دیگه اصن نگم برات
این دوتا مونده بود رو دلم ربطی هم نداره ب بحثمون گفتم بگم”

راجب نورگیری در فیلمبرداری خوشحال میشم با مدرک حرف بزنی چون من این عادت رو دارم و خوبه تو هم داشته باشی…
اما اون نویزه رو یادمه دقیقاً ماجراشو…
فکر نکنم برشی از یک قسمت از ماجرا همیشه کار درستی باشه هموطن… 😏🙃
ماجرای کامل این بود که فکر میکنم یه عریز گفته بود مگاپیکسل بالا نویز زیادی داره و من در جوابش گفتم نویز بیشتر نوید جزئیات بیشتر رو میده… منظور اصلاً خود نویز نبوده و نیست… بلکه منظور کامل در بیان کامل ماجرا مشخصه اما بریدی که یه طور دیگه به نظر بیاد… 😅
سبک کارات هم شبیه‌شه… تازه هم اومدی و فردی مثل تو اگر اینهمه دانش داشت زودتر و آرومتر میدیدیمش نه با اینهمه جبهه و حرص نسبت به حرفای من… پس خوشحال تر میشم با اکانت قبلیت بیای هموطن… 🙏👌

AL1K1NG

اکانت قبلیم بلاک شده . . .
1.فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه برای مثال ینی ضبط صدا همراه با 30 عکس در ثانیه
خب 30 تا عکس در ثانیه ینی محدودیت توی اکسپوژر تایم و ینی محدودیت توی نورگیری
ینی بیشترین نور گیری میشه 1 بر 30
که برای فریم ریت های بالاتر ب نور محیطی بیشتر و یا سنسور بزرگتر و یا ایزوی بیشتر هست

m.b

اگر واقعاً نیمایی که برات دست میزنم چون خیلی پیشرفت داشتی… مشخصه شب و روز روی حرفام کار کردی رفیق…
چند ماه پیش اصلاً تا اینجا نبود محاسباتت و روی اختلاف قطر ها و باینینگ هم مشکل داشتی… اما راه داره هنوز… نباید از طول و عرض استفاده کنی عزیزم چون دقیق نیستن…
حالا که تو نگفتی خودم جواب سوالی که ازت پرسیدم که فکر میکنی من برای دقت بیشتر از تو چیکار کردم رو میدم…
من از دیاگونال و تعداد پیکسل استفاده میکنم که هم دیاگونال دقیقتره و نسبت های 3 به 2 در سنسور های حرفه‌ای و 4 به 3 در سنسور های گوشی مخلوط نمیشه و از طرف دیگه تعداد پیکسلی اصلاً مو لا درزش نمیره…
سوالم رو که داری؟
” یه ردیف پیکسلی در طول و در عرض چقدر تغییر در اندازه سنسور ایجاد میکنه؟”
در محاسبات تو تقریباً هیچی چون از طول و عرض استفاده میکنی اما در محاسبات من هر پیکسل حدود 12 هزار روی نتیجه اختلاف ایجاد میکنه چه برسه به یک ردیف کامل پیکسلی که حداقل شامل 10000 پیکسل هست…

m.b

“اکانت قبلیم بلاک شده . . .”
سرعت نوشتنت هم شبیه نیماست تقریباً… کمی کندتر از میانگین…
خوشحال میشم اکانت قبلیتو بشناسم… اگر فرد متعصبی نباشی نباید از دونستن گذشته‌ت ترس داشته باشی…
راجب نورگیری فیلم هم باز گفتم من کاری به حرفات که درستن یا غلط ندارم… فقط گفتی من چیزی گفتم راجبش اما منبعی ندادی باز…
من یادم نمیاد راجب نورگیری در فیلمبرداری چیز اشتباهی گفته باشم که اگر گفتم دوستانی مثل شما اصلاح میکردن حتماً…

AL1K1NG

2.دقیقا خط اول کامنتت بود
جزییات بیشتر=نویز بیشتر
این وتا با اجازت ارتباطشون معکوسه تا مستقیم
مگاپیکسل بالاتر فقط تو نور زیاد جزییات بالاتری شاید داشته باشه ولی لبه تیغ هست در حقیقت همونجور ک میدونی
و گرنه نویز بالا ینی کشته شدن جزییات همونطور ک میدونی و جزییات بالا ینی کشته شدن نویز
ک حتی اگه تو یه بحثی این رو ب معنی دیگه ای اون خط رو نوشتی از نظر من کارت اشتباهه
و منم با اجازت با باینینگ هم مشکل دارم چون حس میکنم اگه خوب بود باید توی سنسور های دوربین های dslr میومد
پ.ن1:چرا ب همه انگ فیک و نیما بودن میزنین
حرف رو ببینین چیه نه گوینه حرف رو
پ.ن2:نگفتی سایز سنسور 1 اینچ دقیقا ینی چی؟
ابعادش چطور ب دست میاد؟؟

m.b

اما اینکه همون موقع هیچکس اصلاح نکرده و الان تازه یادآوری میشه نوید اینه که احتمالا یه کاسه‌ای زیر بازگوییت از گذشته هست هموطن… همونطور که کاسه زیر نیمکاسه ماجرای نویز رو که برش دادی واقعیت رو به نفع خودت، برای کاربرا رو کردم…
اگر نیمایی باز دست داری چون به بقیه میگفتی حاشیه میرن… اما خوب داری حاشیه میری… موضوع دقت تو و من بود فکر کنم که یهو عوض شد… 😏🙃

AL1K1NG

بگم کی ام احتمالا باز بلاک میشم
ولی اسمم علی ه
حافظه خوبی داشته باشی یادت میاد

در مورد نورگیری هم عزیزم کلا گیر منبعیا
دیگه دارم برات اصول فیلم برداری رو از بیس توضیح میدم حالا میخوای برم ویکیپدیاش رو بیارم؟!
در ثانی گفته بودی(دروغ ک ندارم)و اتفاقا گفته بودم و نیما هم از حرفت دفاع کرد(نمیدونم خودت چرا نخوندی پیاممو)

m.b

هموطن منم میتونم بدون منبع بگم فلانی در گذشته به من توهین کرده اصلاً… اما حرفم نمیارزه… باید منبع بیارم… شما هم اگر درست و بی غرض میگی باید منبع بیاری چون من حافظه خوبی از حرفای گذشته‌م دارم…
راجب گذشته‌ت هم اگر متعصب یا دروغگو نباشی دیگه باید ترسی از مطرح کردنش نباشه و باید بتونی بگی کی هستی… ولی وقتی مخفی میکنی یعنی ویژگی بدی داشتی که نمیخوای بشناسنت…

AL1K1NG

سر دقت محاسبات میگی
منم میپرسم چجوری سایز و قطر ی سنسور 1 اینچی رو محاسبه میکین
وقتی نمیدونم چی میکنی ک چجور بفهمم اشتباهم چیه
میفهمم قطری حساب میکنی ولی نمیدونم قطری ک میگی چقدره؟!
طفره نرفتم منتظر جواب سوالمم تا بفهمم چرا دقتم کمه(ولی بازم میگم دقت کافی داشتم و روی 150 مگا”پیکسل”ی ک شایعه شدم موندم
علی کینگم

m.b

آفرین حالا شد… خب علی رو همه میشناسن و تعصب بیجا داشتن شما و غرض ورزی ها و فرافکنی های شما اگر چشمت باز شده باشه هنوز گرمی به محافل بحث گذشته سایت میده و عجیب نیست پس…
باز من میگم من اصلاً نگفتم که شما راجب نورگیری در فیلمبرداری اشتباه میکنی یا درسته… من میگم منبع بیار که طبق حرفت من اشتباه کرده باشم در این مبحث که وقتی نمیاری یعنی مثل همون نویز حرفت از دل خودته نه واقعیت…
کسی عقده‌ای مثل علی اگر فکر کنه که من اشتباه می‌کنم مثل همین الان، به لحظه میاد تعصباتش رو میریزه روی سایت اما وقتی از گذشته داری حرفی میزنی اونم بدون منبع یعنی دستت خالیه وگرنه همون موقع یا لااقل حوالی همون موقع میومدی خاطراتت رو زنده میکردی…
همینکه از بیان اسمت خجالت میکشی گویای شخصیتت هست…

AL1K1NG

میدونی علی کینگ رو یا با علی لب مرز اشتب گرفتی؟
با چالتون دعوام شد
فیک از روم زدن و فحش خانواده بم دادن
سر همین دعوای من س.ینا بنم کرد و یوزرنیم هارو گذاشت زیر اسم ها

AL1K1NG

مورد بعدی شخصیت و شعور جنابعالی هست ک داری لفظ “عقده”ای رو نثار بنده میکنی بدون هیچ دلیل
بفرض اگه من “شخصیت” گذشتم رو قایم میکنم ک نکردم و گفتم(ب این دلیل نمیگفتم ک تاحالا 2 بار دیگه بن شدم محض اطلاعت سر اینکه س.ع شناختم) تو چرا پشت شخصیت گذشته من قایم میشی و توهین میکنی
مگه من الان بی احترامی کردم؟
اتفاقا تمام مشکل الان من با شخص شما همین رفتار زشتتونه
ک ب عنوان مثال همین فینچ ک حالا قصد و قرضش هرچی هست سر ساب وی بازی کردن مسخره کردی و بحث رو پیچوندی

m.b

“منتظر جواب سوالمم تا بفهمم چرا دقتم کمه”
این شد یه سوال خوب…
واضحه و چند بار گفتم… چون از طول سنسور استفاده میکنی که دقیق نیست… مثال هم زدم… یک ردیف پیکسلی در محاسبه تو رقمی ناچیزه و در محاسبه اعمال نمیشه( چون یک ردیف پیکسلی تغییر خاصی در طول سنسور ایجاد نمیکنه) اما در محاسبه من از خود پیکسل ها استفاده شده که یدونشون هم حتی تو محاسبه حساب میشه و تغییر 10000 تا 14000 تایی هم ایجاد ماکنه که چشمگیره… تازه ما یه پیکسل رو نمیتونیم انتخاب کنیم و باید یک ردیف پیکسلی رو در نظر گرفت که در محاسبه تو تغییر صفر ایجاد میکنه و در محاسبه من تغییر حدوداً 24 هزار تایی!
باز میگم نباید از طول و عرض استفاده کنی…

AL1K1NG

“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”
“قطر یک سنسور 1 اینچی چقدره و چجوری محاسبه میشه؟”

AL1K1NG

نام کاربری قبلیم هم ALiKiNG بود ک برای زنده کردن حافظت جعلی بودن اگهی هایی ک چالتون درست کرده بود رو رو کردم
و البته ترجیح میدم دروغگو خطاب بشم تا بخوام برم تک تک پست های قبلی رو چک کنم ک اون صحبتت(سوتی) رو پیدا کنم
سرچ گوگل هم کردم پیدا نشد
دنبال اسکرین شاتم
نداشتم طوری نیس بهم بگو دروغگو مهم نیس برام لااقل از اون کار(گشتن و پیدا کردن) برام خوشایند تره

m.b

والا توهینی نشد… عقده‌ای بودن یک مشکله نه یک توهین… حقیقتی بود که گفتم…
راجب فینچ هم خب مشخص بود خودتی… ایکاش تو کامنتت نمیگفتی که تابلوتر نشه…
و اما بریم سراغ بحث علمیمون چون علاقه‌ای به گفتن از گذشته و کارا و حرفای بیستر زشتی که زدی که باعث حذف شدنت شد و الان به دیگران میگی بی‌ادب! ندارم…
پس میبینی گذشته تو اسباب فشار من نیست چون اشتباهاتت تو همین اکانت جدید برام کافیه برای فشار… اما چون علاقه داری قصد دارم دانشت رو کامل کنی… راجب روابط دیاگونال ها و محاسبه قطر هم که پرسیدی قبلاً مفصلاً توضیح دادم… میتونی بری این پست:
https://toranji.ir/?p=1070799
راستی رفتار اون اکانت فیک جدیدت فینچ رو هم عوض کن… به عنوان مصطفی دارم نمیگم و به عنوان یه کاربر دارم میگم مثلاً این کاراش که تو هر جای مرتبط و نامرتبطی ترول بازی در میاره خیلی بچه‌گانه هست و کاربرا حالشون بهم میخوره:
http://uupload.ir/files/j84_screenshot_2020-05-05-02-21-14-271_com.android.chrome.jpg

اصلاً یکی از دلایلی که فهمیدیم این یارو تویی سر همین ترول بازیاش تو پست های نامرتبط بود…

m.b

راجب دروغگو بودن یا نبودنت هم چرا باید من قضاوت کنم عزیزم…
کافیه بگی Ali King همه کاربرا صفاتت میاد جلوی چششون… نیازی به قضاوت من نیست…

AL1K1NG

غیر تهمت زدن کار دیگه ای نداری؟!
من کلا با این اکانت و دوتا علی کینگ بودم
ببین تو همین چنتا کامنت من نیما شدم علی لب مرز شدم فینچ شدم
دیگه کی قرار بشم خدا میدونه؟!
در ثانی عقده ای اگه مشکل هست ب گفته خودت وقتی من ندارم ینی میشه توهین
سوما اگه کسی از کسایی ک توی این سایتن ب جز اون چالتون کسی بهش توهین کردم بیاد بگه
یجوری میگی توهین های زشتی انگار بهم گل دادن و من تف کردم تو صورتشون
وقتی ب ناموست بد گفتن و توهم خونسرد نگاه کردی اوکی من تسلیم
(طرف عکی منو گذاشته اسم منو گذاشته میاد میگه فلان کسم برا فلانی فلان کسم برا اون یکی جوابش رو میدم و توی خوش غیرت و طرف حق هم نشستی و نگاه کردی و نیومدی ی دفاعی بکنی فقط میگم خوشا ب غیرتت)
توهم توطیه داری بد هم داری
عزیزم هیچ جا هیچ خبری نیس
فکر نکن خیلی ام کاراگاهی
میخواستم نگم کی ام نمیگفتم
حالا هم ک گفتم اونقدر مرد هستم ک بگم کی هستم و کی بودم

m.b

جالبه راجب شخصیت و شعور من حرف زدی…
والا من تا حالا بخاطر توهین به کسی اکانتم حذف نشده و سند شخصیت داشتنم هست به اندازه کافی…
ممنون میشم به کسایی که تازه اومدن بگی بخاطر چی اکانتت دو بار حذف شده… 😏

AL1K1NG

میشه “بزرگواری” بفرمایین و سه تا صفات من رو محبت کنین
پ.ن:تا همین نیم ساعت پیش نیما بودم
بعد ک میگم علی کینگم اصن یادت نمیاد
حالا صفات من شده نقل محافل
دم راستگویی و انصافت گرم
(برای اینکه بهتر یادت بیاد منو برو خبر معرفی میکس الفا و ریپلات زدم و گفتم این طرح کاربردی نداره و چنتایی کاربرد برام سمردی
میتونی ادبیات و “توهین” هام رو بری اونجا بخونی)

m.b

به هر صورت بحث علمی ما فکر میکنم تموم شد…
لطفاً نادان هم نباش با اون اکانت فینچ… چون به من میاد میگه ریپلایش نزنم و چند وقتیه اینکارو نمیکنم بعد میاد کرم وجودیشو میریزه رو سایت و منو ریپلای میکنه که ریپلایش کنم… اصلاً این رفتار ها جز تو از کس دیگری بر نمیاد…
بیخود نیست هنوز اسمت برای همه کاربرا منفوره و تنهایی…فینچ هم منفوره… خواهشاً فیک های بعدی رو منفور نکن…
بحث کافیه چون از علمی شدن خارج شد…
امیدوارم خودتو اصلاح کنی و محبوبیت پیدا کنی بین کاربرا…
وقت بخیر… 🌷

AL1K1NG

به خاطر جمله ی
“آقای عط.ا.یی گند مد.یریت سایتت بزن که نمیتونی جلوی فیک زدن رو بگیری و اینجوری ب من توهین میشه
اگه نمیتونی مد.یریت نکن)
یا یه همچین چیزی و ادبیات در همین حدود
و ب شخص نامبرده برخورد و من حذف شدم و مسبب همه داستانا و توهین ها(چالتون) تا یمدت بعدش تو سایت بود
بله من ب اقای چالتون توهین کردم اما بعد اینکه اونم حدش رو راجع ب خانوادم رعایت نکرد
شما هم ک کاملا معلومه خوشحالی و زدی جاده خاکی
از بحث علمی کشیدی عقب ک سوتی گنده(فیلم برداری محدودیت نورگیری نداره)(ک همینجا هم بهش اذعان کردی) رو بپوشونی ولی این یکی دیگه ثبت شد اگه قبلی رو گم کردم

m.b

اوه من تو رو با علی اشتباه گرفتم گفتی علی و اون تو ذهن ما بود(کلی دیجی‌استایل) الانم با فیکش تو سایته…
اینا توصیف اون بود…
شما رو الان یادم اومد… چند وقت پیش با نیما بحث داشتی…

AL1K1NG

خدا ب راه راست هدایتت کنه
اگه اینجوریه تو هم چالتونی
ناظر هم نیماس
نیما هم واعظه
والا دروغ و حرف بی اساس ک کنتور نمیندازه
ب ولله حیف تموم پشتیبانی هایی ک از حرف های تو اون موقع ک با اکانت اولم تو سایت بودم کردم
حالا ک کارت حل شده و سایت شده ی قطبی من شدم ی ادم فلان فلان شده
گربه صفتی خوب بهت میاد عزیزم

AL1K1NG

تازه یادت اومد!!!
ینی من الان دلم ازت شکست سر اینک فکر میکردی یکی دیگم!!!!
خدایی اول ببین طرف کیه بعد اعدام کن

m.b

در هر صورت من یه عذرخواهی بابت اشتباه گرفتن تو با علی بهت بدهکارم و اون صفاتم مال علی هست…🙏🌷
اما بحث ما تا همونجا علمی بود و دیگه علمی بودن خارج کردی… راجب نورگیری هم تا منبعی ارائه نشه طبیعیه که برای همه در حد دروغ تلقی میشه… وگرنه ادعا راحته و منم میتونم ادعا کنم…

AL1K1NG

من برا لفظ گربه صفت معذرت میخوام “چون” فهمیدم اشتباه گرفتیم ولی اگه میدونستی کی ام و اینا رو با من قبول کن ک حرفم زیاد بی راه نبود

m.b

گفتی علی و ما تو ذهنمون یه علی معروفترین هست… ا‌تباه من بود که تو رو باهاش اشتباه گرفتم…
اما راجب بحث علمی تموم کردم برات… هم دلیل دقیق نبودن رو نوشتم وهم نحوه محاسبات اندازه ها از همدیگه رو لینک فرستادم… اگر کافیه که پس وقت بخیر… 🙏🌹

AL1K1NG

اینو ک میگی تو فیلم برداری محدودیت نورگیری نداریم رو قبول داری ک؟
اینو من برات ی منبع میارم تا چن روز اینده ک حرفم درسته
اون حرفمم خودت قبول داری ک گفتی ولی من منقطع گفتمش(من خیلی خط اولش بولد شد برام اون روز)
حالا بهمم بگی دروغ گو گفتم مسیله ای نه ولی من دلیلی نداره ک بهت تهمت بزنم
بالاخره بچه ها علمت رو دیدن
این ک یجا هم سوتی بدی مشکلی نی ولی من ترجیح میدم دروغ گو بمونم ک بچه ها باورشون نسبت بهت کم نشه
چون جز معدود افرادی هستی ک با جدیت بحث علمی میکنی

m.b

اگر منظور از بیراه نبودن حرفات محاسباتته آره بالاتر توصیفت کردم که :
“سطح اطلاعات عالیه تقریباً و ریاضیتم عالیه اما نباید از طول و عرض استفاده کنی چون دقیق نیستن و برای همین شاید راه داری تا نتایج دقیق…”
جدا به من گفتی گربه صفت؟ 🤔 😂 ندیدم…

Dr.Nazer


اگه واقعاً علی کینگی همین الان سریعاً یه پیام به آیدی @Dr_Nazer11 تو تل‌گرام بده کارت دارم…

AL1K1NG

کامنتت رو یکم بد نوشتی نفهمیدم چیو منبع بیارم ک گفتی این حرفو (نورگیری)یا منبع بیارم ک حرفت اشتباهه(ینی محدودیت داریم)
اینو روشن کنی بحث حله وبریم
اون بحث سنسور هم میگم من براساس سایز معمول 1 اینچی ها محاسبه کردم(با نسبت 3 4)
ولی تو 1 اینچی دقیق رو حساب کردی
خب “یقینا دقیق تره مال تو” (چون قطری حساب کردی)
بالاخره یکیش میشه ویا نزدیک بهشون
ولی دقتتو مرسی

m.b

راجب نورگیری در فیلم باید تو این چند سال حرفایی زده باشم اما درست یا غلط باید با منبع حرف زده بشه وگرنه طبیعیه که حتی ذره‌ای معتبر نباشه…
ماجرای نویز که کاملش رو گفتم و مشخص بود اصلاً کسی مثل من نمیاد بگه نویز معنی جزئیات میده… بریدی و اونطور به نظر رسید و کاملش رو گفتم و مشخصه که نه تنها اشتباه از من نبود بلکه از تو بود که حالا نمیدونم چرا اما فقط یک تکه از حرف رو بریده گفتی…
ممکنه سر فیلبرداری هم همین ماجرا باشه و من ادعایی ندارم چون مدرکی ندارم راجب ماجرای فیلمبرداری چون اصلاً یادم نمیاد حرفمو… شما هم مادامی که منبع نداری حق بده از درجه اعتبار چه برای من و چه کاربرای سایت این حرف ساقط باشه…

m.b

راجب فیلمبرداری من اصلاً حضور ذهنی راجب حرفی که زدم ندارم که توضیحی بهت بدم… چه برسه به درست یا اشتباه بودنش… اگر بود شبیه ماجرای نویز برات بازش میکردم…
پس بهتره تا منبعی نیست هی حرف بدون مبنا و منبع زده نشه…

AL1K1NG

پس اگه سر پیدا کردن کامنتته ک خب یکم غیر ممکنه
حالا من سعیمو میکنم ولی نشد ک خب من تسلیمم ولی بی تقصیرم
من فکر نمیکردم ک باید سیوش میکردم تهش دیگه بحثش رو باز نمیکنم و اگه هم نیاز باشه معذرت خواهی(البته فوحش ک ندادم ی موردی رو یاداور شدم ک خب یادت نیس منم زیاد پیش میاد)
@دکتر ناظر
دکتر من سر ی قضیه ای ی مدت نمیتونم انلاین شم تو تل و واتس
فعلا راه ارتباطیم با دوستام زنگ و اس ام اس و بالونت و اکانت دوم اینستامه

The Destroyer

همونو بده پیدات میکنیم😂⁦🤦‍♂️⁩

Dr.Nazer


اها پس هیچی، اشکال نداره‌…
گوشیت چی بود راستی؟!

AL1K1NG

راستی اون پست رو هم چک کردم روش محاسبه قطر سنسور رو توش ننوشه بودی . . .
فکر کنم یکی دیگس میخوای ی چک بکن یا مختصر توضیح بده

AL1K1NG

@دکتر ناظر
الجی جی5
میخواستم کا20 پرو بگیرم ک نشد
تو گروه هم هستم
عکس پروفم ی شعر با متن نستعلیقه
ی نمه تایپو گرافیه
@the destroyer
چیو پیدا کنیم؟!

The Destroyer

اکانت دوم اینستا

AL1K1NG

مصطفی فکر کنم اشتباه میکنیا
“کار محاسبه اختلاف اندازه سنسور ها از روی اختلاف دیاگونال یا همون قطر سنسور هاست…”
ی سرچ بزن تو نت سایز سنسور های ی اینچ رو ببین
الان من محاسبه کردم قطر ی سنسور 1 اینچ 16 میلی متر شد

AL1K1NG

chillisto
ایشالا تا چن روز دیگه راش میندازم
قراره توش ی نمه با هرکی اومد چیل کنیم(یجورایی پیج کاری رسانه ای)

Dr.Nazer


جداً جی ۵ داری؟!
خدایا شکرت😂 دو قرنه دنبال یه جی ۵ میگشتم!!
حالا یه چیزی، تو تنظیمات گوشیت میتونی بری توی بخش About Phone (یا هرچیزی که اسمش هست) از بخشی که Kernel Version توش هست اسکرین‌شات بگیری و آپلود کنی اینجا؟ (از طریق سایت uupload.ir اگه نمیدونی…)

AL1K1NG

@دکتر ناظر
جدی؟؟دنبال جی5 بودی برا چی؟خودت ک اس10 داشتی!
کرنل رو هم اینه
3.18.71
برا چی هس حالا؟

Dr.Nazer


مگه گفتم گوشی مدل بالا میخوام؟😐😂
واسه یه چیزیه باید چک کنم بعد خواستی بت میگم…
ولی عکس میخوام میتونی اسکرین‌شات بگیری از همونجا آپلود کنی خواهشاً؟!‌…

AL1K1NG

دهنت سرویس(اموجی خنده 3 تا)(با لپتاپم امجی ندارم)
حالا منم ک نگفتم میخوام بفروشم(اموجی چشمک زبون بیرون)
گوشیم پره خالی کردم اوکیش میکنم(دیگه ما باید با 32 گیگ حافظه داخلی بسازیم)
راه برا روت کردنش(h860) نداری؟بد اندروید 8 رفته رو مخم بتونم برگردم اندرود 6 هم راضیم

Dr.Nazer

کلاً دوست داری بپیچونی؟😐
مگه نمیگی جی ۵ دارم عکس کلی از کرنل ورژنش میخواستم که خوشبختانه هر دفعه یه بهونه میاری!

The Destroyer

لپ‌تاپت ویندوز نیست؟
بابام

AL1K1NG

https://b2n.ir/448487
دکتر بفرما
ینی تاحالا نشده ب خاطر جا نتونی اسکرین بگیری!
@the destroyer
تو ویندوز چطوری اموجی میدی؟

Dr.Nazer

بابام
این جی ۵ تنها گوشیته دیگه؟ مثلاً یه میت ۲۰ پرو نداری؟…

ببخشید اشتباه شد

m.b

“راستی اون پست رو هم چک کردم روش محاسبه قطر سنسور رو توش ننوشه بودی . . .”
قطر رو که محاسبه نکردیم… قطر ها معمولاً لو میرن و از قطر یک اینچی که او رفته بود (با فرض اینکه دقیق و درست باشه) ما اختلاف سایز رو برای ساختن یه سنسور یک اینچی محاسبه کردیم که طریقشو تو همون پست گفتم…

The Destroyer

بستگی داره کدوم ورژن باشه… تو ورژنای جدیدتر فک میکنم بعد از ۱۶۰۹ با Win + R میشه ایموجین داد… اگر قبل از اونه باید بری کیبورد مجازی رو فعال کنی اونجا ایموجی داره هرچند ایموجیای قبل از ۱۶۰۹ مزخرفن… البته ورژن دقیقشو یادم نیست که از کجا به بعد دقیقا مزخرفن یا میانبرش کار میکنه

m.b

“الان من محاسبه کردم قطر ی سنسور 1 اینچ 16 میلی متر شد”
آفرین درسته… و دقیقاً برای همین بهت گفتم گیر طول و عرض به میلیمتر نباش… چون مال سنسور های موبایل 4 به 3 هست و حرفه‌ای ها 3 به 2…
برای همین از قطر اونم به اینچ که دقیق گذارش میشه استفاده میکنیم… و مساحت پیکسل ها که دیگه خیلی دقیقه…

AL1K1NG

مصطقی خو من الان بخوام ب قول تو دایاگونال یا همون قطری حساب کنم قطر رو 1 اینچ بگیرم؟؟
@the destroyer
با win+R ک ران باز میشه برادر
@دکتر ناظر
نیما نیستم ولی نیما رو دوست دارم
#عرفانی هم را نکنیم

AL1K1NG

ابعاد سنسور رو 12.8*9.6 میلیمتر گرفتم ک همون 3 به 4 میشه
این لینکو ببین
comment image

m.b

آره دیگه ما فرض کردیم که مثلاً شایعات درست باشه و دقیق یک اینچی باشه… حالا اختلاف مساحت این یک اینچی رو با 1/1.33 محاسبه میکنیم و در 108 مگاپیکسلی ضرب میکنیم که سنسور یک اینچیه ساخته بشه و ادامه بدیم محاسباتش رو…
طریقه اینکار تو اون پست بود برای همین برات فرستادمش…
مراحل کامل هم برای anti troll نوشتم…

AL1K1NG

من اختلاف مساحتش رو نمیخوام اخه
من میخوام همین رزولوشن دقیق رو حساب کنم
ی سوال رو با اره نه جواب بدی ممنونت میشم
ی سنسور 1 اینچی ینی قطرش 1 اینچه؟؟

AL1K1NG

اوکی حواسم نبود ب انتی ترول ریپلای زدی
فهمیدم چجوری ابعاد رو دراوردی

m.b

عکسی که فرستادی رو قبلاً ازش برای مقایسه سایز استفاده کردم و برای بچه ها فرستادم… واعظ میدونه… 🙆‍♂️😅
اما گفتم که طول و عرض به دقت قطر نیست… برای همین دقت کارت اومده پایین…

m.b

“ی سنسور 1 اینچی ینی قطرش 1 اینچه؟؟”
دیاگونال در لغت به معنای قطر هست اما قطر اونیه که با 16 میلیمتر بیان شده اما ما برای دقت از خود دیاگونال استفاده میکنیم…

m.b

میدونم میخوای چی بگی…
میخوای بگی هر اینچ 25 میلی‌متره پس اگر قطر دیاگونال بود باید قطر سنسور یک اینچی 25 میلیمتر میشد اما 16 میلیمتره… برای همین گفتم قطر با دیاگونال در سنسور ها فرق داره اما در لغت یه معنی میدن…

The Destroyer

ببخشید برادر با اسکرین‌شات ویندوز اشتباه گرفتم منظورم Win + Period یا نقطه هست… از این دو تا خیلی استفاده میکنم برای همین قاطی گرفتمشون

AL1K1NG

اره دقیقا مشکلم همین بد ک گفتی
خب پس دیاگونال ینی چی؟
و ابعاد سنسور 108 مگاپیکسل رو از کجا دراوردی؟(چون خود این میتونه خطا ایجاد کنه)
@the destroyer
دمت گرم اینو اصلا نمیدونستم💖

m.b

ابعاد سنسور 108 مگاپیکسلی موجوده… به عنوان پایه محاسبات استفاده‌ش کردم…
دیاگونال که گفتم…به 1/1.33 یا 1/2.55 یا 1/1 میگن دیاگونال…

The Destroyer


قربانت برادر یه مدت نبودی دلمون تنگ شده بود برات…

mTAAHAAm

آقای m.b آیا امکان تبدیل فیلم 320 به HD وجود داره? اگه هست با کدام نرم افزار (ویندوز)
مرسی

m.b

بله اما کیفیت تفاوتی نمیکنه ها… فقط بزرگ میکنه همین… کیفیت تغییری نمیکنه زیاد…

m.b

https://dl2.soft98.ir/soft/a/AnyMP4.Video.Enhancement.7.2.28.rar?1588859946

بیا عزیزم… اما گفتم کیفیت فرقی نمیکنه زیاد… 🌷

Mahdi

ممنون 👌🏻

m.b

🌹

The Destroyer

من که لذت میبرم…
و دستتون هم درد نکنه🙏

m.b

خواهش میکنم… فقط یک مثال بود که بتونن بهتر درک کنن مفاهیم رو کاربرا…

Milad7

خدایی دمت گرم ، این متن را خودت نوشتی؟ 🙁 خیلی حوصله میخواد 🙁

m.b

متنش نه ولی خدایی محاسباتش خیلی حوصله میخواست که نیما جرقه‌شو زد که ثابت کنم میشه یه 151 مگاپیکسلی ساخت به راحتی…

persepolis

تا الان 131 پیام…

m.b

برای همه ننوشتیم… بعد ماه ها یه بحثتخصصی داشتیم واسه عاشقای این زمینه…
“134”

سپیده دم

چی می گی تو ؟ انقدر که از کامنت های تو اشتباه علمی و اطلاعاتی در کامنت های دیگران ندیدم بهتره سکوت کنی کمتر کامنت بزاری نظرات بقیه هم در مورد مطالب بخونیم اینجا هم پست الجیه نظری اری بفرما نداری نظر غیر مرتبط ارسال نکن

m.b

میگفتن بالای 700 دلار نیست که… 😏 یادمه کیا گفته بودن… 🙂
شد 735 دلار تازه اونم برای بازار کشور خودش و نه جهانی…
در هر صورت مشخصاتش قابل تأمل بود اما قیمت همه چی رو بهم زد…

Mohammadreza

به نظرم بعد از مدت ها یه گوشی میان رده شایسته از الجی بود البته قیمتش واقعا فضایی هست هر چقدر هم قابلیت های خوب داشته باشه ۷۳۵ دلار واقعا برای این گوشی زیاده

online_wireless

چه خبرشونه خیلی گرونه با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره

m.b

قیمت پوکو تو بازار اروپا 570 یورو هست…
تو جهانی احتمالاً باید زیر 500 دلار باشه…

m.b

البته حدود همون 500…

Mahdi

گوشی خاص برای افراد خاص
ما که خاص نیستیم همچین پولی رو به همچین پردازنده و دوربینی بدیم

XPERIA MARK

گوشی زیبا و بی نقصی هست (نسبت به همرده هاش)
مشخصات سخت افزاری و طراحی خاص و بی نظیری داره که بنده واقعا مجذوبش شدم ولی قیمت واقعا بالاست
انشا…قیمت جهانی بر طبق تفاسیر و تحلیل قیمتی که جناب سهیل رضوی تجزیه و تحلیل کردن 500الی600دلار باشه(فعلا که پیش بینیش درست نبوده)
انشا…وارد بازار ایران هم بشه اگه 600دلار باشه خوبه ولی بیشتر از 600دلار ارزش نداره

Soheil Rezayi

خب یه توضیح مختصر درباره قیمت

ال جی وی۶۰ در کره جنوبی عرضه نمی سه و به جای ولوت جایگزین شده پس ال جی در کره جنوبی به قیمت رو داره

در ضمن یادآوری می کنم که ولوت ۲ نسخه گلوبال و کره جنوبی رو داره

تفاوت ها ی این دو نسخه :

قیمت گذاری کمتر نسخه گلوبال

عرضه در ۲ مدل فورجی و فایوجی

رنگ ها و طراحی کمی متفاوت
( در نسخه کره ۴ رنگ و در نسخه گلوبال ۵ رنگ متفاوت )

این قیمت کره هست و یادآوری می کنم نسخه گلوبال بسیار کمتر هست

m.b

اونوقت با چه منطقی باید تو کسور خودش گرونتر باشه؟
اپل آمریکایی هست و کمترین قیمتاش واسه آمریکاست…
هوآوی چینی هست و کمترین قیمتاش واسه چینه اونوقت الجی بیاد قیمت جهانی رو اونم بدون مدرک که ارائه بدی و با سند حرف بزنی از کشور خودش کلی کمتر کنه بر چه اساس؟

m.b

تهش قراره بخاطر 4g بودن تو گلوبال ارزونتر بشه دیگه آره؟ خب این به نظرت یعنی چی؟
اسنپدراگون 765 نسخه 4g داره مگه؟
و این یعنی تو نسخه 4g اونم اگر موجود باشه با چیپست ضعیف تری طرفیم…
که در مجموع یعنی ارزش خرید باز قرار نیست از وطن خودش بیشتر باشه توی جاهای دیگه دنیا… بلکه از یه سری از مشخصات زده میشه تا اینکه قیمت توی جهانی پایین بیاد… تازه اگر درست گفته باشی و واقعا تو گلوبال ارزونتر باشه!

hamid reza

کاش قیمتش 400 دلار میشد اون موقع ارزش خریدا داشت با این قیمت واقعا ارزش خرید نداره حیف از این محصول زیبا با قیمت گذاری مضخرف

Soheil Rezayi

دوستان منبع من ال جی هست و من از خودم حرف نمی زنم
انشاالله ساعت ۱۲ به تمامی سوالات پایه میدم
اما یه مثال می زنم متوجه شوید راست میگم

الجی Q51 در کره جنوبی با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه میشه
در حالیکه این گوشی در بازار آمریکا با نام K51 قیمت ۹۰ دلار به فروش می رسه
مشخصات فنی Q51 رو خودتون برید بخونید

الجی K51 یه رقیب فوق العاده سرسخت برای پایین رده های مثل Redmi 8a هست و حتی به راحتی اون ها رو شکست میده

با ۳ دوربین و اثر انگشت و رم ۳ گیگ در نسخه پایه و صفحه بزرگ تر قیمت جفتشون ۹۰ دلاره تازه k51 در بازار جهانی ارزون تر هم میشه!!!!!!!!

خودتون قضاوت کنید لطفاً

XPERIA MARK

سلام جناب سهیل رضوی عزیز
بنده حرف جنابعالی قبول دارم
به دلیل اینکه سونی هم گوشی های مخصوص کشور خودش (ژاپن)گرونتر از نسخه جهانی میفروشه
به هر حال این گوشی اگه نسخه جهانی 600دلار بفروشه ارزش داره

Soheil Rezayi

ال جی موبایل به راحتی امسال از ضرر دهی بیرون میاد

m.b

رونمایی گلوبال miui 12 شد 12 روز دیگه… 😅
شیائومی با یه بازی ریاضی ساده لو داد…

bh974

اصن نمی ارزه با این قیمت

mega08

واقعا چ فکری با خودش کرده. اینم قیمت گذاریش شده مثه سونی ، ک با مشخصات میانرده قیمت ی گوشی بالارده رو میزنه.
چرا عاقل کند کاری ک باز آید به کنعان غم مخور.
پول mi0 بدی اینو بگیری ! مگه داریم چنین کسی ؟؟!!

The Destroyer

😂😂😂😂😂😂
شعرش فوق‌العاده بود😂😂😂😂😂😂😂

V800B

با این قیمت میشه کلی خرید بهتر کرد
اس ۱۰ الان اف خورده
نوت ۱۰ اف خورده
ایفون ۱۱
و کلی میان رده خب شیا و اوپو
فکر کنم مسئولین الجی نحوه قیمت گذاری رو از بازار خودرو ایران ب ارث بردن

[MR.8]

آقا مصطفی ایشون اون علی دیجی استایل نیست اون ALIKING هست که عکس پروفش پرنده انیمیشنی بود
ایشون رو اشتباه گرفتید😅

m.b

اوه اشتب زدم؟🤔

[MR.8]

همدیگرو تیکه پاره نکنید بحث خوبتون رو ادامه بدید ماهم یه چیز یاد بگیریم
آقا مصطفی دوباره میکم ایشون سردار بلوچ علی دیجی استایل علی تروله یا هرکی دیگه نیست اونیه که دائم جواب چالتون رو می داد و واسه همینا حذف شد بدبخت رو ترکوندی اون نیست😅😅😅
بحثو ادامه بدید تازه داشتم یه چیز می فهمیدم🤦‍♂️🤦‍♂️

m.b

آره ممنون من فکر کردم علی ترول خودمونه که الان با اکانت فینچ میچرخه… وقتی اکانت جدید بدون اسم میزنن همین میشه دیگه…🙆‍♂️😅

Dr.Nazer

…Coming soon

سپیده دم

تو بیخود می کنی وقتی از چیزی مطمعن نیستی دلیل و مدرکی نداری میای به اینو اون تهمت می زنی اصلا این چالتون باشه به تو چه ؟ دوست داشته فیک بزنه تو توان علمی داری بحث علمی کن نه اینکه مثل زن ها حاشیه درست کنی حواست باشه به من چند بار تهمت زدی چرت و پرت گفتی ولی دیگه جوابت بدجوری داده می شه مراقب باش رو من ریپلای نکنی و به پرو پا من نپیچی

Dr.Nazer

@سپیده دم
تمام حرفات صراحتاً و شرافتاً به ت…
ببخشید اشتباه شد

[MR.8]

حیفه بحثای به این خوبی به دعوا بکشه ایشالاه برا دفعه بعد،خواهش میکنم

Milad7

یکم حاشیه های صفحه نمایش زیاد نیست؟

_V_

من واعظ نیستم! مگه هرکی عکس پروفش NG بود و اسمشم V بود و ترنج لاگزری هم بود واعظِ؟

طرز فکرتون رو عوض کنید

ممنون
بای

Dr.Nazer

😂😂😂
واعظِ😂🤦‍♂️

_V_

فلان میرم

1234567890

سلام جناب واعظ منو یادتون میاد؟
دکتر دیم سابق هستم اگه یادتون بیاد اون زمان شما به عنوان دکتر واعظ به همراه چند دکتر دیگه که ازشون فقط آقا ناظر مونده و دکتر دیم گروه دکتری تشکیل داده بودیم تو ترنجی .
در نهایت بگم برگشتم رمز اکانت اقلیم یادم رفته بود و هنوز میخوامت 😍📿
اینم امضای همیشگی ما…
یادته میگفتی حق استفاده از اموجی تسبیح مال توه؟

Dr.Nazer

ای جان! بابام تسبیح شد
درضمن اسم من ناظر نیست بای😂

_V_

ژووووووووووووووووون دکتر پلاستیکی

📿📿📿📿😍

1234567890

دکتر جان، وقار و متانت خودتون رو حفظ کنید. از شما بعنوان یک دکتر و متخصص امر انتظاراتی هست

Dr.Nazer

بای

Amin

دکتر کجا بود واعظ و ناظر دو تا پیک نیکین 😂

AL1K1NG

ب پوزیشن های داگی 69 کاو بوی و کاو بوی برعکس پوزیشن عرفانی هم اضافه شد

_V_

اگه یه روز بری سفر، بری ز پیشم بی خبر…
ببخشید اشتباه شد

سلام استاد علی کینگ

AL1K1NG

درود بر حضرت واعظ(ع)و(ص)

_V_

📿📿📿📿📿📿📿📿📿📿📿

_V_

انقدر ارزش خرید این گوشی زیاده کمرم ترک خورد

Amin

گوشی خوبیه فقط 735 دلار خیلیه واسش به نظرم بهتر میبود به جای ناچ از پانچ هول استفاده میکرد حاشیه هاشم یه خورده زیاده 🤔

afsoon

یهویی میزاشت هزار دلار. که به کیه

alone wolf

چقدر گرونی لعنتی آدم باید ترول واقعی باشه اینو بخره از گر با دلار 15 هزار تومان حساب کنی می شه 11 میلیون البته اگه دلالان محترم کمتر بخورند☺☺

Finch

نمیشه بهش گفت میان رده ساده
تقریبا یه میانرده لوکس هست
رقابتش هم میشه گفت با a80 و mi note10 هست که خب از اونا گرون تر و جدید تره
باید دید که بعداً قیمتش کم میشه یا خیر

online_wireless

اومدم نظرات این صفحه رو بخونم باز کردم دیدم خبری از نظرات نیست انگار فقط چت بین دو‌نفر بود!

m.b

عذر میخوام… 🙏🌺بعد مدت ها بحث علمی و سطح بالا داشتیم…

سپیده دم

اره والا اینجا رو با دایرکت اینستاش اشتباه گرفته m.bحد خودشو رعایت نمی کنه تهمت می زنه به این و اون بحث علمی هم نمی کنه صرفا یک اطلاعات غلط می فرسته بعضی ها هم فریبشو می خورن

Dr.Nazer

چی میگی واسه خودت روانی زنجیری خوددرگیر؟😂

قبلاً راجع به این گوشی نظرمو گفتم و در سطح خودش گوشی با ارزش و خاصیه اما قیمتش قابل تأمله و منطقی نیست خصوصاً اینکه با قیمت زمان معرفیه G8(اسنپدراگون ۸۵۵،تشخیص چهره سه بعدی مبتنی بر TOF و Hand ID,صفحه نمایش +WQHD) کمتر از ۱۰۰ دلار اختلاف داره اما خب این گوشی مشخصات دیگه ای داره که جی ۸ نداشت لذا قیمت گذاریش رو تا حدی توجیه می‌کنه مثل ؛ صفحه نمایش خمیده و بزرگتر با نسبت نمایشگر به بدنه ی بیشتر از جی ۸ و با پشتیبانی از قلم هوشمند ، اثر انگشت زیر نمایشگر ،احتمالاً دوربین اصلی(سنسوره اصلی) و سلفی “در بعضی پارامترها” نسبت به جی ۸ بهتر باشه ،طراحی به روز و جذاب تر ، اسپیکر استریو و تیونینگ صدای بهتر در هندزفری/هدفون و هدست ، پشتیبانی از شبکه ی ۵جی و ۸۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتری بیشتر .
طبق شائبه ها و حدس و گمان احتمالاً با قیمت کمتری به بازار جهانی عرضه بشه .

eftekharifar

قیمت خیلی تنده…. خیلی خیلی

XPERIA MARK

بله قیمت درسته بالاست ولی گوشی هایی مثل
LG VELVET
ارزش خرید بالا داره
البته به گفته دوستان احتمال داره قیمت جهانی کمتر باشه
استراتژی بازار یابی LGنیازی به حراج فروشی و تبعیت از بقیه برندها نداره
چون پشتوانه مالی زیادی داره(حتی اگه فروش خوبی نکنه براش فرقی نداره)

Milad7

خدایی چت رومه؟ 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)