حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ رزلوشن ۱۵۰ مگاپیکسلی خواهد داشت؟

نوشته

3 سال قبل | 77 دیدگاه | دوربین، سامسونگ، شایعات

یک ماه پیش در ترنجی خواندیم که حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی نوناسل سامسونگ در راه است. کمی بعدتر گفته شد که دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی موبایل توسط شیائومی و تا پاییز ۹۹ عرضه می شود و گام بعدی ۲۵۰ مگاپیکسل است. حالا اما گفته می شود که دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ رزلوشن ۱۵۰ مگاپیکسلی خواهد داشت، خب البته شاید!

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱

قرار بود گلکسی اس ۲۰ اولترا یک آرایه دوربین امیدوارکننده ارائه دهد اما به نظر می رسد نسخه Exynos 990 که از مشکلات فوکوس خودکار رنج می برد (البته این مشکل در نسخه اسنپدراگون هم هست) مطمئنا در شهرت این پرچمداران تاثیر منفی داشت. سامسونگ قصد دارد با بهبود دوربین گلکسی S21 این مفهوم را اصلاح کند و اگر در مورد آخرین مشخصات آن را بخوانید امیدوارم به نظر برسد، آ … مثل گلکسی S20 اولترا حداقل روی کاغذ.

یکی از تغییراتی که برای ورود به دوربین گلکسی S21 شایعه شده است، ارایه خودکار فوکوس لیزری است. گذشته از این، سامسونگ می تواند از سنسور اصلی ۱۵۰ مگاپیکسلی به عنوان بخشی از جادوی مشخصات خود استفاده کند. این یک افزایش از واحد ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده شده در گلکسی S20 Ultra است.

به نظر می رسد غول کره ای سنسور جدید را در چارک چهارم سال ۲۰۲۰ ارایه می کند. از نقطه نظر زمانی، این بدان معناست که دوربین Galaxy S21 نمی تواند اولین حسگر تصویر ۲۵۰ مگاپیکسلی را داشته باشد.

حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ

حسگر تصویر ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ

فوکوس لیزری و دوربین ماکرو برای جبران مشکل فوکوس در حسگر تصویر بزرگ

تکمیل دوربین شایعه شده ۱۵۰ مگاپیکسلی به همراع یک دوربین تله ۶۴ مگاپیکسلی است و به دنبال آن یک دوربین زاویه دید عریض ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد. جزئیات مشخصات هیچ گونه اطلاعاتی در مورد حداکثر سطح زوم دوربین ۶۴ مگاپیکسلی یا پریسکوپی بودنش ارائه نکرده اند و این چیزی است که ما طی ماه های آینده متوجه خواهیم شد.

همچنین گویا سامسونگ شاید به فکر افزودن یک سنسور ماکرو ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ToF به گلکسی S21  است. افزودن واحد ToF بسیار عجیب است زیرا شایعه شده که این سنسور برای Galaxy Note 20 و پس از آن نمی شود.

دوربین سلفی با OIS

همچنین تأیید نشده است که کدام مدل Galaxy S21 این مجموعه دوربین را دریافت می کند اما اگر شرط بندی می کردیم، شرط ما روی Galaxy S21 Ultra خواهد بود، با فرض اینکه سامسونگ می خواهد آن را با همین نام معرفی کند. همچنین، از آنجا که ما در مورد شایعات صحبت می کنیم، طرف مقابل نیز می تواند یک ارتقا را مشاهده کند. دوربین جلو ظاهرا از پشتیبانی OIS به همراه سنسور بزرگتری برخوردار است تا نور بیشتری از آن عبور کند.

با این حال، این را بخاطر بسپار که در این مرحله فقط گمانه زنی ها وجود دارد و توصیه می شود هم اکنون جزئیات این دوربین دوربین گلکسی S21 را خیلی جدی نگیرید. مثل همیشه، تعداد این شایعات باید در ماه های آینده افزایش یابد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید رزلوشن ۱۵۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا احتمالی شما را اغوا می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
77 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیر دوربینش ۱۵۰ نیست و نهایتش ۱۶ مگاپیکسله اون اس۲۱الترا هست که ۱۵۰ مگاپیکسل خواهد بود

persepolis
Mahdi

خب این یعنی چی سربازی؟

m.b

سامسونگ دفعه اول زیاد تجربه نداشت… فکر کنم دفعه دوم دیگه بتونه خوب کار کنه…

pooria

اره قبول دارم چون یهو ار 12 پرید رو 108 😳 ولی کمپانی های دیگه حداقل 40 بودن (غیر از سونی و اپل که اونا بحثشون کاملا جداست)

m.b

البته رو میانرده ها تجربه داشت اکا سینگ یه پرچمدار اونم 108 مگاپیکسل و اونم با اگزینوس تجربه‌ دیگریه…

pooria

خب مطمعنا سنسوری که رو اون ها بکار میره و همینطور الگوریتم نرم افزاری خب خیلی سخته بخواید این کار رو روی یه پرچمدار انجام بده

Milad7

میانرده هاش که فاجعه هستن…. 🙁

همین الانش کلی جا داره کیفیت عکاسیشو ارتقا بده تا زمان نوت ۲۰
ولی سرعت فوکوسو حقیقت امیدی ندارم
نهایت دیگه جزو ایراداش حساب نمیشه مثل وانپلاس ۸ پرو یا پی ۴۰ پرو ولی بازم به گرد پای دودل پیکسل ایفون ۱۱ و حتی نوت ۱۰ میرسه؟
یکی از بزرگترین ایرادای این سنسورهای گنده اینه که توی فوکوس عملکرد ضعیفی دارن به دلیل عمق میدان زیادشون مدام درحال فوکوس کردن هستن وقتی اتوفوکوس فعال باشه
میتونن نرم افزاری بهتر کنن پس باید یه فوکوس لیزری یا دوال پیکسل یا هر مدل دیگه ای روشون باشه به سنسور کمک کنه ولی چون شرکت‌های عزیز زورشون میاد از فوکوس دوال پیکسل یا لیزری استفاده کنن قیمتاشونم ماشالله هزار ماشالله بالای ۱۰۰۰ دلار
نتیجش میشه اس ۲۰ الترا هرچند الان خیلی بهتر شده ولی خوب فوکوسش همچنان از برادرای کوچیکتره که دوال پیکسلن ضعیف تره
بعد نکته جالبش اینجاس دارم فورم دارندگان اس ۲۰ الترا رو میبینم همچنان نسخه اسنپ دراگون اس ۲۰ الترا از مشکلات شدید فوکوس رنج میبره و سامسونگ هیچ آپدیتی برای اسنپش نداده و اگزینوس خیلی الان بهتره!
آی بگردم مشتری مداری سامسونگو!

اصلا سامسونگ توی سیستم فوکوسش واقعا خساست به خرج داد و خراب کرد.توی شرایطی که شرکتایی مثل هوآوی و اوپو رفتن از فوکوس Omnidirectal که نسل بعدی دوئل پیکسل هست استفاده کنن،سامسونگ تازه عقب گرد کرد و رفت PDAF استفاده کرد….برای کاهش هزینه ها و افزایش سود گند زد تو همه چی.

فوکوس Omnidirectal تا جایی که میدونم هزینه ساختش از دوال پیکسل کمتر در میاد و سرعت کند تری نسبت بهش داره و کارایی دوال پیکسل مخصوصا توی دوربینای حرفه ای خیلی بیشتره

“فوکوس Omnidirectal تا جایی که میدونم هزینه ساختش از دوال پیکسل کمتر در میاد و سرعت کند تری نسبت بهش داره و کارایی دوال پیکسل مخصوصا توی دوربینای حرفه ای خیلی بیشتره”
بعد از اون کامنت قبلیت که گفته بودی امتیازهای دگزو از رو باد معدست و هواوی تو زمینه دوربین نوآوری نداره، اینم به کلکسیون کامنت های تاریخیت اضافه کن .
برای جبران مافات نیاز نیست از دوربین حرفه ای مایه بذاری . یه دفعه خودتو راحت کن و بگو هضم مشخصات سنسوره imx 689 , imx 700 سونی برات خیلی سنگینه.

اون فوکوسو هرچی گشتم نتونستم جز گوشی موبایل جای دیگه ای یا دوربینی با این مشخصات پیدا کنم و کلا هم دنبال ریشه کلمشم رفتم بازم توی دنیای عکاسی حرفه ای معنایی نداشت
شما میای کلمه بوکه و پرتره رو برای سلفی موبایل تو یه جمله به کار میبرین بعد من کامنت من سوتی دار میدم؟
اوکی موفق باشی
فعلا

Amir galaxy

فن رو اگه برعکس هم کنی میشه نف…
ببخشید کلا اشتباه شد

“نهایت دیگه جزو ایراداش حساب نمیشه مثل وانپلاس ۸ پرو یا پی ۴۰ پرو”
wtf???
همون سایتی که ازش نفرت داری اما معتبر ترین منبع بررسی و سنجش کیفیت دوربین هاست برو یه سرچ کن با دقت ببین که بالاترین امتیاز فوکوس خودکار در عکاسی متعلق به پی ۴۰ پرو،آنر ۳۰ پرو پلاس ، اوپو فایند ایکس ۲ پرو و میت ۳۰ پروعه(4G , 5G) و در فیلم برداری ؛ پی ۴۰ پرو و می ۱۰ پرو .

و بازم رفرنس از سایت dxo
حالا خوبه میگم قبول ندارم
تو همین dxo اس ۲۰ الترا اتوفوکوس 9۷ شده یعنی همش ۲ نمره کمتر پرو مکس و همین پرو مکس از پی ۴۰ پرو اتوفوکوس خیلی سریعتری توی مقایسه ها داره که یه نمره ازش بالاتره

تمام اون ویدئوهایی که میگی فرافکنی بیش نیست وگرنه کانال یوتیوب Mrwhosetheboss که جزو پرمخاطب ترین کانال هاست . تو مقایسه ی دوربین پی ۴۰ پرو/اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس که انجام داده بود ، اکثر نتایج برتری با هواوی بود و آخرشم گفت کمرا فونِ محبوبش پی ۴۰ پروعه. آهان یادم نبود که اینم مثل دگزو و نتایج هر منبعی که به مذاقت خوش نمیاد برات اعتباری نداره و بررسیش از رو معده معدست!
همین حد کفایت می‌کنه که بگم جدیدترین تکنولوژی فوکوس رو سری پی ۴۰ هواوی، آنر ۳۰ پرو پلاس ، فایند ایکس ۲ پرو و اکسپریا ۱ مارک ۲ دارن . راستی وقت کردی یه سرچی هم راجع به فوکوس Octa PD هواوی که از ۱۰۰ درصد پیکسل ها برای فوکوس استفاده می‌کنه بزنی به جایی بر نمیخوره.
برای توجیه کردن خودت اول اومدی آیفون ۱۱ پرو مکس رو کشیدی وسط در حالی که هیچ ربطی به بحث نداشت و بعدش رفتی سراغ دوال پیکسل رو دوربین های حرفه ای.‌ اینارو به کسی بگو که نشناستت.

متوجه نشدم الان بحث ما سر بهترین دوربین بود یا سرعت فوکوس؟ چرا وقتی حرفی نداری بزنی بحثو عوض میکنی بگی کم نیاوردی اونم با کلی تحریف طبق خواسته خودت
Mrwhosetheboss رو اگر شنوایی انگلیسیت خوب باشه که رسما گفتی خوب نیست گفته بود نه پی ۴۰ نه اس ۲۰ به آیفون ۱۱ توی سرعت فوکوس نمیرسن
حالا این به کنار گیریم انگلیسیت ضعیف دیگه چشاتم تعصب ضعیف کرده؟

کلمه ترولو سرچ کرده باشی دقیقا کلید واژش به امثال تو بر میگرده
داریم بحث راجب سرعت فوکوس دوربین میکنیم میاد میگه فلان یوتوبر گفته بهترین دوربینو داره هواوی فوکوس خر کیه؟
کی توی شب میاد زوم میکنه؟
معلومه از کسی که تمام وجودشو هواوی گرفته طبیعیه اینطوری حرف زدن و اسرار به اینکه من فن سامسونگم داشته باشه
حالا بماند کسی که تقریبا چند مرتبه ثابت کرده چیزی از دوربین سرش‌نمیشه میاد بوکه و پرتره رو تو یه جمله اونم برای سلفی به کار میبره میاد با منی که ۱۰ ساله عکاسم قبل از اینکه بدونه ما دی ایکس او میگیم به dxo نه دگزو ( نوب بودنت و بی سواد بودنت همینجا معلومه که حتی اسم سایته هم نمیتونی درست تایپش کنی ) بحث‌میکنه چرا؟ چون دارم برند عزیزشو زیر سوال میبرم میگم دوربینش فلانه و بهش فشار شدید وارد میشه

نکته ی اول
در اینکه فوکوس اس ۲۰ اوترا زیره پی ۴۰ پروعه شکی نیست
نکته‌ی دوم در خصوص فوکوس آیفون ۱۱ پرو مکس؛
باهوش خیلی هنر کردی گوشی که از زمان معرفی و عرضه اش ۷ ماه میگذره و براش چندتا آپدیت ریزو درشت نرم افزاری ارائه شده و ضعف هاش رو برطرف کرده بیای با گوشی که آپدیت نگرفته مقایسه کنی ‌؟؟
این ویدئو هم زمانی منتشر شد که هنوز اون آپدیت بهبود عملکرد دوربین پی ۴۰ پرو ارائه نشده بود و طبیعیه یکسری باگ و نواقص داشته باشه وگرنه مو لا درزش نمیره سرعت فوکوس پی ۴۰ پرو در بالاترین سطح قرار داره چه تو عکاسی چه فیلم برداری.
این قسمت از صحبتش درمورد فوکوس
“the p40 pro also very snappy when focusing the phone has a new akhter phase detection autofocus system but to be honest the iPhone can keep up and can actually do so with a smoother focusing system.”
دقیقاً به همین موضوع مربوط میشه .

الان تست دوربین ۱۱ پرو مکس و اس ۲۰ الترا و پی ۴۰ پرو رو (mrwhosetheboss) دیدم و انقد که فوکوس آیفون از پی ۴۰ پرو بهتر نبود و اصلاً هم چنین چیزی در دقیقه‌ی ۱:۵۰ ویدیو گفته نشد که تصمیم گرفتم به احترام شرکت هواوی گوشی‌مو دو هفته‌ی کامل خاموش نگه دارم…
ببخشید اشتباه شد

آخه من به تو چی بگم که همه جوره میخوای خودتو تبرئه کنی . آره تو فن سامسونگ نیستی سوپر تروله سامسونگی . کسی که میاد میگه اگزینوس ۹۹۰ پردازش تصویره قوی تری از اسنپ ۸۶۵ داره در حالی که ۹۰ درصد منابع خلافه اینو میگن، کسی که میاد سره برتری جزئیات دوبین تو شبه اس ۲۰ اولترا به می ۱۰ پرو شرط میبنده و بعدش غیبش میزنه کسی که حتی یک مورد دیده نشده بیاد از هواوی تعریف کنه ، کسی که حتی در مواردی دیده شده که برای بالابردن سام اومده اپل رو مورد عنایت قرار داده و فکرو ذکرش فقط شده سامسونگ و مطالب مرتبط با سامسونگ دیگه مشخصه چی کارست.
تو ۱۰ سال کارت عکاسیه؟؟ آره آدمی که به امتیازات دگزو میگه از رو باد معدست به قرآن اگه ۱۰ سال پیش میدونست عکاسی یعنی چی . تو زبان عامیانه و روتین همه جا اعم از وبسایت های داخلی برای معادل فارسیه dxomark میگن دگزومارک و به ندرت پیش میاد بگن دی ایکس او مارک وگرنه تلفظ ۳ تا حرف لاتین کاره شاقی نیست که کسی نتونه از پسش بربیاد و سوادش بره زیر سؤال. از این بیشترم ازت انتظار نمیره ، بالاخره باید با تفت دادنه موضوعاتی که هیچ ربطی به بحث نداره یه جور خودتو توجیه کنی.
آره الانم میگم بوکه و پرتره علاوه بر دوربین اصلی ، دوربین سلفی هم این مودهارو داره اما چون گیراییه تو پایینه متوجه ی اون جمله ی من نشدی . پرتره همون بوکست و بوکه همون پرتره و به کار بردن هردو در یک جمله هیچ ایرادی نداره چون کاربرد هر کدوم یکسانه و با مات شوندگی بک گراند ، سوژه رو از پس زمینه جدا می‌کنن و نقطه ی فوکوس فقط رو سوژه لحاظ میشه . جایی نگفتم دوربین یه گوشی علی الخصوص سلفیش هم بوکه داره هم پرتره که بخواد سوتی تلقی بشه.
برو فقط برو که تا از این بیشتر وا ندادی

جز اینکه خودتو بزنی به اون راه و منو ترول نوب خطاب کنی راه دیگه ای برات نمونده. گفتم کاربرد بوکه با پرتره یکیه و در هردو پس زمینه تار میشه اما درصد افکت بلور شدنش قابل تغییره و فوکوس رو سوژه فیکس میشه، از تشابه در کاربردشون گفتم از تفاوت در چگونگی انجامشون چیزی نگفتم . اگه غیر از این هرجایی دیدی بگو تا بیشتر به سابقه ی عکاسیت پی ببرم.
اینقدر که چشم دیدن هواوی رو نداری و عارت میاد یبار ازش تعریف کنی میای مسئله رو جوره دیگه بازگو می‌کنی که دیگران گمراه بشن. مارکس گفت از نظرش بهترین دوربین موبایل ۲۰۱۸ پوکو F1 بوده یا میت ۲۰ پرو ؟؟
پس دیگه ببندی خودت سنگین تری
آخه بدبخت اون دفعه هم بهت جواب دادم منتها پیچیدی به بازی و فقط گفتی دارم سفسطه میکنم . به خیال خودت که گفته بودی پردازش تصویره اگزینوس قوی تره و دگزومارک(دی ایکس او مارک, dxomark) هم همیشه مدل های اگزینوس رو بررسی می‌کنه پس امتیازه ۱۲۲ با همین پردازش تصویره قوی به دست اومده؟؟؟
از همین دو قسمت همچی مشخص میشه و نیازی نیست ادامه بدم . دهن به دهن کردن با تو و امثال تو جز اینکه ارزش خودمو میاره پایین چیزه دیگه ای عایدم نمیشه.

از بس فشار اومده با کامنت قبلیم بهت از اینم بیشتر به خودت گند میزنی
من گفتم مارکس گفته بهترین ساله؟ گفتم به نظر مردم باشه شده بهترین طبق گفته مارکس که نتایج رای گیریشو گفت
میدونم فشار خونت زده بالا میخوای یه ایرادی بگیری که قهوه ای تر از این نشی مخصوصا که باز از دیکزو 😂 بالا میری و رفرنس میاری

اتفاقا بهتره دهن به دهن با امثال من نشی که فقط‌کارشون فلکه باز کردن روته بهتره با امثال فینچ کل بندازی یکمی تز کمبودات جبران شه به خودت ایمان بیاری چیزی بارته جناب بوکه و پرتره

اتمام کار
اینم تیره خلاص برا اینکه بیشتر مضحکه ی عام و خاص بشی و اون شیر فلکه رو با فشار بیشتر رو خودت بگیری
✓https://toranji.ir/?p=1073117/#comment-207278
همون کامنتی که سره برتری دوربین اس ۲۰ اولترا به می ۱۰ پرو در زوم و جزئیات در شب با مصطفی شرط بسته بودی و آخرشم غیبت زد .‌
من جای تو باشم مکث نمیکنم و برای حفظ آبروی خودم متن پروفمو عوض میکنم و میذارم Super Troll

اینم جواب مصطفی به من و بحثش همونجا بعد یه مقدارم تو تل بعد تموم شد رفت:
جاییم غیبم نزد مثل تو فقط ارتباطم تر نجی نیست با بعضیا

متن بخش بررسی زوم در شب gsmarena:

“The Mi 10 Pro and the Galaxy S20 Ultra always use their tele cameras at night, and the Mi 10 Pro photos are always better and less noisy than the Galaxy’s”

فعلا هم تنها کسی که مضحکس شمایی و داریم کر کر به کامنتای دلقک طورت میخندیم
(حالا اسم نمیبرم کیا هستن یه وقتی مشکلی بینتون پیش نیاد که دوباره با یه اکانت فیک دیگه ای بیای!)
الانم باز خودتو خراب کردی فکر میکردی در میرم نه؟ این قضیه همونجا مشکلش برطرف شد
میگن کافر همه را ب کیش خود میپنداره حکایت تو هست فکر میکنی بقیم مثل تو هستن

آخه بنده خدا این حرفت زمانی درسته که کلاً از همون اول تو ت.لگرام شرط میبستی و بحثو همونجا ادامه میدادی نه اینکه از روی عجول بودن بیای جوگیر شی و تو سایت و در انظار عمومی بولوف بزنی و بعدش بری ادامه ی بحث رو تو پیام رسان انجام بدی . حتی زورت اومد بیای اعلام کنی که بحثو داری تو ت.لگرام ادامه میدی که اینجا چیزی نگفتی.
خب جاسم آرنا چی گفته؟؟ داره میگه عکسای می ۱۰ پرو بهتر و کم نویزتر از اس ۲۰ اولتراعه . خوبه خودتم می‌دونی بولوف زدی👌
ضمناً راه ارتباطیه من با بقیه هیچ ربطی به جنابعالی نداره . بخوام بحث های علمی مرتبط با تکنولوژی کنم میام همینجا که هم دیگران استفاده کنن و هم من از اطلاعاتشون استفاده کنم و اِلا برای گفتگوی روزمره و مطالب دیگه تو فضای مجازی زمانی که من اوج فعالیتم بود تو داشتی اینجا با اکانت های حذف شده ی خودت ROG , Jason bourn فقط از سامسونگ بالا می‌رفتی. من هرچی باشم حداقل همینقدر اعتبار دارم که مثل تو با چرت و پرت گفتن بعد از چندین و چندبار تذکر از طرف مدیریت سایت اکانتم حذف نشده که بعدش بیام برای انحراف فکری دیگران یه اکانت جدید با اسم آنتی ترول بسازم مگر اینکه بخوای با توجیه کردن خودت که عادت همیشگیته س.ینا ع.طایی رو ببری زیر سؤال .
همین چیزای پیش پا افتاده ست که دلیل تمایزه من و امثال توعه جناب عکاسه با سابقه! 😏

online_wireless

چه خبرشونه این همه زوم کردن تو مگاپیکسیل، بجای بازی با اعداد کیفیت دوربین رو بالا ببرید. سامسونگ تو کیفیت ساخت هم به فکر کمیتیه نه کیفیت. مشکل فوکوس دوربین و شکسته شدن و..

pooria

همه اینا که گفتیرو من غیر از رزولوشن قبول دارم

Dr.Nazer

خدانگهدار سامسونگ جان
ما رفتیم، بای بای…
ببخشید اشتباه شد

persepolis

اقا اگه اشتباه میکنم بگید اشتباه میکنید…
هیچ isp پردازنده پردازش گر تصویری قادر نیست حتی تمام 48 مگ و … هر رزولوشن دیگری را کاملا ساپورت کند شاید 20 تا 30 درصد اون را پوشش بدهد،برای همینه هی مگا اضافه میکنند باید روی isp هم کار بشه….

تاریخ رویدادی های موبایلی این ماه ؛
List of smartphone launches that launched this month:
07/05: #LGVelvet
08/05: #Meizu17 Series
12/05: #PocoF2Pro
20/05: #HonorX10 series

#Xiaomi#Poco
احتمال داره پوکو f2 با طراحی و مشخصات مشابه با می ۱۰ youth edition و جایگزینی اسنپدراگون ۸۶۵ به جای ۷۶۵G ارائه بشه که در این صورت افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰ یوانی براش محتمله .
پوکو f2 پرو هم طبق اکثر شایعات گفته شده در اکثر فاکتورها دیزاین و مشخصات مشابه با ردمی کی ۳۰ پرو داره .

ramin123

به جا 150 مگاپیکسل با سایز پیکسل 0.8 میکرون بهتر نیست یه 40 مگاپیکسلی با سایز 1.5 میکرونی معرفی کنه؟!

رزولوشن انتسابیش ۱۵۰ هست و رزولوشن علمیش یا ۱۴۴ یا ۱۴۸ یا ۱۵۲ عه که در حالت پیکسل باینینگ تتراسل به ترتیب خروجی ۳۸/۳۷/۳۶ مگاپیکسل با سایز پیکسل ۱.۶ میکرومتری میده که در این حالت از اون ۴۰ مگاپیکسل ۱.۵ میکرونی در اکثر فاکتورها بهتره ولی ۴۰ اگه بره رو حالت کواد بایر ، خروجی ۱۰ مگاپیکسلی با سایز پیکسل ۳ میکرومتری میده که فقط تو نورگیری و کنتراست بهتر عمل می‌کنه اما تو جزئیات و شارپنس با اختلاف عقبه.

m.b

محاسبه شده عزیزم… 151 دقیق هست…

m.b

مگه من گفتم تو میخوای صحبت کنی راجبش؟ 😂
به من ربطی نداره صبحت کردن یا نکردن تو… اما بالا گفتی 152 و من گفتم 151 هست نه 152… حالا اینکه صحبت داری یا نه به من دخلی نداره… هرچند استقبال میکنم از هر دو جبهه…

ماه رمضون و قرنطینه حسابی تأثیر گذاشته ها …
خب اینو یبار گفتی متوجه شدم . وقتی مجدد میای زیره آخرین کامنتم که کلاً بحث چیزه دیگه ایه میگی ۱۵۱ محاسبه شده خودت جای من باشی چه فکری می‌کنی؟؟

m.b

وقتی اولین بار گفتم اومدی بی ربط نوشتی بعداً آنلاین باش…
خب چه انتظاری داری؟ طبیعی بود که دوباره تکرار کنم چون وقتی حرف عوض شده یعنی موضوع رو نگرفتی انگار… که بعد اومدی گفتی گرفتی موضوع رو…
بعد از ظهر ممکنه نباشم…
ماه رمضون منو اذیت نمیکنه…
قرنطینه نموندم و رفت و آمد دارم…

کجای حرفم بی ربط بود؟؟ اتفاقاً دقیقاً راجع به همین مبحثه منتها درباره ۱۵۱ نیست.وقتی از چیزی مطمئن نیستی و برات مبهمه نباید با قاطعیت حرفِ طرفو پیش بینی کنی که . یا دندون رو جیگر میذاشتی که بیام بگم ماجرا چیه یا سؤال می پرسیدی در رابطه با چه موضوعی می‌خوام صحبت کنم . به همین راحتی…

m.b

نیما من راجب حرفی که میخوای بزنی اصلاً چیزی نگفتم که هی اونو میکشی وسط…
فرضی هم نکردم… گفتم 151 هست و گفتی آنلاین باش و منم دوباره تکرار کردم… مسئله به وجود آوردن از این موضوع واقعا استعداد میخواد…
برادر یکبار برای همیشه یا خودت حساب کن یا اگر نمیتونی رو نتایجی که قبلاً لو رفته حساب کن که اشتباها ننویسی 152 که اینطور گرفتار شی که هی بحث بعد از ظهر امروز رو بکشی وسط… دو بار گفتم… من به بحث بعد‌از ظهرت چیکارار دارم آخه.. برام مهم نیست چه موضوعیه و قضاوت هم نکردم و نمیکنم… فقط اومدم بگم 152 اشتباهه که هی الله و محمد و علی رو داری میکشی وسط و بحث بعد از ظهر رو هی ربط میدی… چیکار به بعد از ظهر دارم آخه… 🤦‍♂️
قبلاً بارها توضیح دادم 151 درست هست…
حتی طریقه محاسبه رو هم یادتون دادم برادر…
بعد 152 رو از کجا آوردی مشخص نیست…
https://toranji.ir/?p=1073117

m.b

https://toranji.ir/?p=1070799
اینم پست دیگه که کامل توضیح دادم و شهداد و واعظ گرفتن موضوع رو…
اونوقت بدون محاسبه گفتن 152 مگاپیکسلی واقعاً نمیدونم چه دلیلی داره…

۹۹ درصد رزولوشن های علمی زوج هست نه فرد ، ۱۵۱ انتسابیه. بعداً مشخص میشه کی اشتباه کرده…
۸،۱۰،۱۲،۱۶،۲۰،۲۴،۳۲،۴۰،۴۸،۵۰،۶۴،۱۰۸
ضمناً من فقط نگفتم ۱۵۲
گفتم یا ۱۴۸ یا ۱۵۰ یا ۱۵۲ عه اما قبلاً گفته بودم که ۱۴۴ منطقی ترین گزینست ‌.
گفتم که یکبار ریپلای زدی”۱۵۱ محاسبه شدست اونم از رو محاسبات خودت” و دیگه نیازی به تکرارش نبود چون من دیگه چیزی نگفتم و نه حرفتو تأیید کردم نه تکذیب.
“مسئله به وجود آوردن از این موضوع واقعا استعداد میخواد…
برادر یکبار برای همیشه یا خودت حساب کن یا اگر نمیتونی رو نتایجی که قبلاً لو رفته حساب کن که اشتباها ننویسی 152 که اینطور گرفتار شی که هی بحث بعد از ظهر امروز رو بکشی وسط…”
بازم جلو جلو قضاوت کردی که …
اولاً گفتم بعداً مشخص میشه کی اشتباه می‌کنه ، در ثانی آره استعداد میخواد … استعداده پیگیری و پشتکار تا رسیدن به نتیجه و اون محاسباتی که تو رفتی منم انجام دادم ولی می‌خوام امشب برای سهولت در درک مطلب یه حرکت دیگه بزنم.

این لینکایی که فرستادی خودم دارمشون و تمام و کمال خوندم چی به چیه…
“اونوقت بدون محاسبه گفتن 152 مگاپیکسلی واقعاً نمیدونم چه دلیلی داره…”
دلیلشو گفتم و نیازی هم نمیبینم برای ثابت کردنه موضوعات پیش پا افتاده بخوام تلاش اضافه بر سازمان کنم چون واقعیت رو نمیشه به اجبار تغییر داد.

m.b

🤦‍♂️🙂

تاکید خاصی رو اعدادش ندارم، یه حالت کلی گفتم. منظورم این بود که از یه رزولوشنی به بعد، آیا هنوز لازمه که هی رزولوشن رو بیشتر کرد یا نه؟! مثلا به جا این که به سمت 150 و 192 و 250 و…. برن، از 48 با سایز پیکسل بزرگتر مثلا برسن به 64 با پیکسل های بزرگتر. یا این که ساخت سنسور با رزولوشن بالا (نه بالای 100) و پیکسل های بزرگ جزء موانع ساخت سنسور ها میشه و برای این که بتونن هر سری سنسور بزرگتری بسازن، مجبورا رزولوشن رو بالاتر ببرن؟!!!
چون به نظرم می رسه پردازش این رزولوشن ها، راحت تر و سبک تر از پردازش اون رزولوشن های بالا هست.
مثلا چشم انسان از لحاظ اپتیکی ساختار آنچنان خفنی نداره حتی یه سری جا هم نقص داره ولی اون چی که عملکردش رو بی نظیر کرده، پردازشی هست که مغز روی اطلاعات دریافتی از چشم انجام میده .
از خود سابقه سامسونگ بگم هم که از S7 تا s10 با نرم افزارش کلی کیفیت دوربین هاش رو با وجود سنسور یکسان تغییر داد طوری که به جز در عکاسی شب، اس 20 الترا نسبت به note 10+ تغییرات خارق العاده ای( صرف نظر از مقایسه با حداکثر کراپ برای دیدن تفاوت ها در جزئیات) نداشت.

صحیح
افزایش سایز پیکسل با چگونگی ابعاد سنسور رابطه ی مستقیم داره و از اون طرف هم مقدار رزولوشن با پیکسل باینینگ رابطه ی مستقیم داره ، مقدار زوم هم با فاصله ی کانونی لنز ارتباط داره و از یه جایی به بعد به دلیل محدودیت فضای داخلی چون موانعی به وجود میاد نمیتونن مثلاً برای رزولوشن ۴۸ یا ۶۴ سایز پیکسل خیلی بزرگ استفاده کنن مگر اینکه ابعاد سنسور رو افزایش قابل توجهی بدن مثل سنسور ۴۸ مگی OV48C آمنی ویژن که سایز سنسوره مشابهی با HMX , HM1 سام داره پس یعنی افزایش سایز پیکسل مستلزم اینه که سایز سنسور افزایش پیدا کنه کمااینکه سنسورهای با رزولوشن های بالای ۱۰۰ مگ هم مزایای خودشون رو دارن🙂.

m.b

نه!
هر کدوم در حال حاضر مزایا و معایب خودشون رو دارن و دلایلشم بارها فکر میکنم گفتیم… اگر قبول ندارید، بسم الله، من استقبال میکنم که کسی بتونه کفه ترازو رو به سمت بهتر بودنِ زیر یا بالای صد مگاپیکسلی (در شرایط فعلی) حرکت بده… اما همونطور که گفتم مزایا و معایب خودشون رو دارن و مقایسه نتیجه دقیقی برای برتری در مجموع نمیده…
اگر نه بفرمایید و بفرمایند… من استقبال میکنم…

Amir7090

نسخه اگزینوس اس ۲۱ الترا دارای ویژگی ماهیتابه ی برعکس میباشد و میتوانید از آن در آب پز کردن تخم مرغ استفاده کنید

فوکوس اس ۲۱ الترا نزدیکتر از یک متر و نیم
شرمنده ی شما میشود

شیشه محافظ دوربین گلکسی اس ۲۱ الترا موقع زوم به پرواز در می آید

برای کاهش هزینه ها خشاب سیمکارت اس ۲۱ الترا از جنس کاغذ فشرده است

روشنایی نمایشگر اس ۲۱ الترا از اس ۲۰ الترای پارسال نیز کمتر است

با اینحال هر چند در زوم ۵۰۰ برابر کیفیت عکسها بشدت پایین می آید و شما نمیتوانید هویت اجسام را متوجه شوید ولی ویژگی هیجان انگیزی است که در هیچ گوشی یافت نمی شود.

Amir galaxy

یاد یه کامنت حماسی توی همین سایت افتادم
همینقدر هیجان انگیز!

afsoon

یه جوری نوشتن سامسونگ از ۱۲ پرید به ۱۰۸ و بخاطر این خراب کرد انگاری چشم ندارن کلی گوشی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ۲۵ مگاپیکسلی .۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ رو ببینن ..🙄

_V_

ترولارو بیرون کردیم از بین خودمون ترول ظهور کرد!

Dr.Nazer

هیجان‌انگیز و هیجان‌انگیز و هیجان‌انگیزتر…

Milad7

فقط مگاپیکسل دهن پر کن…

Finch

اشغال ترین سنسور های دوربین جهان رو سامسونگ میسازه
A71 vsi a3
Note 8 pro vs p30lite

Finch

Mi a3

Mahdi

فینچ دیگه دارم تعجب میکنم تو و حرف منطقی

Finch

اکثرا اذیت میکردم واسه کرم ریزی
ولی چون این چند روزه چندتا اتفاق بد واسم افتاده هفته قبل در رفتن کتفم این هفته تصادف کردن ماشینم و فلان فلان فعلا حوصله مسخره بازی یا اذیت کردن کسی رو ندارم 🧡
انشالا اوکی شدم باز میام رو مختون

Auroro

اونایی که میگن از 12 پرید 108.

سامسونگ غلط هم میکرد چنین کاریو نکنه چرا؟
چون گقتی تو 12 مپاپیکسلی نوت 10 گیر کرده بود (از اس 7 تا نوت 10 ارتقا نداده بود که لعنت بهش) همه رقبا که پشم بز هم حساب نمی‌شدند نسبت به سام، تو پیشرفت اوج گرفتند. دیدید که زوم 50 برابری رو هوآوی وقتی آورد که سام آشغالی تو 10 برابر گیر کرده بود اونم باکیفیت افتضاح. رقبا هم دیدید که یدفعه ای چه سنسورایی زدن. 48 مگا پیکسل! تف تو شرف سامسونگ. بعد اس 20 اولترا هم با چ خاری به زوم 100 برابرش افتخار کرد با نوشتن space zoom طوری که انگار رقبا تو 10 برابری گیر کردن درحالی که الان زوم 100 برابری تو رقباش هم هست مثل mi 10 pro و p40 pro plus و با چ خاری هم تو نوت 20 پسرفت کرد دیدید از زوم 50 برابریش دیگه. رقباش دنبال پیشرفت هستن و سامی آشغال دنبال تو پاچه کردن مشتریاش

_V_

می۱۰ پرو از کی تا حالا زوم ۱۰۰ برابر داشت؟

زوم ۵۰ برابری نوت که احتمالا از ۵۰ برابر اس۲۰ الترا کیفیت بهتری داشته باشه؟

پسرفت؟ لابد اینکه میت۴۰ پروپلاسم زوم ۵۵ برابری داره پسرفت نیست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)