حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قطعات درون ناچ آیفون ۱۲ پرو 5G را ببینید: کوچکتر از آیفون ۱۱ پرو

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

اپل بعد از اسنشال و احتمالا شارپ اولین شرکتی بود که ایده بریدن بخشی از نمایشگر برای کم حاشیه تر شدن دستگاه را مطرح کرد. از سال ۲۰۱۷ تا کنون که طراحی آیفون X ارایه شده است ناچ آیفون در همان اندازه و همان مشخصات باقی مانده است. این مشخصا ایده خوبی نیست و اکثر کاربران دوست دارند تا فضای بیشتری را در استاتوس بار خود داشته باشند. هفته پیش در ترنجی خواندیم که آیفون ۱۲ با ناچ کوچکتر ارایه می شود. امشب اما می خواهیم ببینیم که قطعات درون ناچ آیفون ۱۲ پرو 5G کدامند و چطور این بخش مهم کوچکتر از آیفون ۱۱ پرو است.

ناچ آیفون ۱۲ پرو 5G

 

ناچ آیفون ۱۲ پرو 5G

ناچ آیفون ۱۲ پرو 5G

همانطور که پیش از این گزارش شد، تفاوت در اندازه ناچ آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ پرو آنچنان زیاد نیست اما با این وجود تغییرات هنوز هم قابل قبول و قابل توجه است. اپل از زمان معرفی آیفون X در سال 2017، از همان ناچ استفاده کرده است و از آن زمان طرفداران هر سال تقاضای کاهش اندازه را دارند که اجابت نمی شود مگر اینکه اپل در سال ۲۰۲۰ این حرکت را انجام دهد.

برای دستیابی به این اندازه کوچکتر، اپل بلندگو مکالمه را به سمت لبه قاب منتقل کرده است تا فضای بیشتری برای سنسورهای Face ID ایجاد کند. همچنین یکپارچه سازی میکروفون در داخل خروجی بلندگو را انتخاب کرده است.

با وجود همه شایعات، به نظر می رسد که اپل اندازه اجزای Face ID خود را کاهش نداده است. این بدان معناست که هیچ ارتقاء به سیستم وجود نخواهد داشت اما باید دید که در تک تک اجزا پیشرفتی وجود دارد یا نه.

کوچک شدن ناچ امسال یک گام ضروری است. چرا که طراحی آیفون ۱۲ باید از جلو تفاوتی با آیفون X متعلق به ۳ سال پیش (در مقایسه با زمان عرضه آیفون ۱۲) داشته باشد! علاوه بر آن می دانیم که اپل قصد دارد یک اسکنر LiDAR را به پشت iPhone 12 Pro اضافه کند و این دروبین اضافه فضای بیشتری نیاز دارد. حالا متوجه دلیل طراحی مثلثی دوربین سه گانه آیفون ۱۱ پرو شدید؟ بله، ناچ عریض!

آیفون ۱۲ پرو با اسکنر LiDAR شاید این طراحی را ارایه کند

اضافه کردن سنسورهای اضافی در پشت معمولا مشکلی اساسی ایجاد نمی کند، اما در آیفون ۱۲ پرو اپل را مجبور می کند دوربین فوق العاده با زاویه دید بالا را به گوشه بالا سمت راست ماژول دوربین منتقل کند چرا که در حال حاضر باعث همپوشانی با سنسورهای Face ID نسل فعلی، از این رو تغییرات می شود.

جالب اینکه طراحی جدید ناچ بسیار شبیه به نمونه ای است که در اوایل سال ۲۰۱۹ روی یکی از چندین نمونه اولیه آیفون ۱۱ پرو مورد آزمایش قرار گرفت اما عملی نشد. این نشان می دهد که اپل ممکن است بیش از یک سال در این مرحله روی فناوری مورد نیاز کار کرده باشد.

آنچه در داخل اپل صورت گرفته برای ما مشخص نیست اما اپل می توانست برنامه ای را برای آیفون ‍‍۱۱ پرو برنامه ریزی کند قبل از اینکه ایده را به نفع اولین نسخه آیفون ۱۲ پرو بپیچاند. با این کار حالا اختلافات بین دو مدل را به حداکثر می رساند و دومی را ارتقاء بزرگتری به نظر برسد.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۲ پرو با ناچ کوچکتر هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشقتم اپل

Milad7

اگر اپل ناچ را حذف بکنه عالی میشه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)