حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش بینی کاهش ۳۶ درصدی فروش آیفون در چارک دوم ۲۰۲۰

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

چند هفته پیش، قیمت آیفون ۱۱ در برخی فروشگاه آنلاین چینی شروع به کاهش کرد. برخی از کاهش قیمت ها تا 1600 یوان (225 دلار) رسیده است. این بسیار بزرگ است و گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل یا راه آیفون ۱۲ راه را هموار کرده است یا در حال حاضر با بحران فروش روبرو است. تحلیلی اخیر توسط گلدمن ساکس نشان می دهد که مورد دوم به احتمال زیاد دلیل این کاهش قیمت است. در همین راستا حتی پیش بینی کاهش ۳۶ درصدی فروش آیفون در چارک دوم ۲۰۲۰ در بین است.

کاهش ۳۶ درصدی فروش آیفون

آیفون اس ای ۲۰۲۰ قرمز

آیفون اس ای ۲۰۲۰ قرمز

براساس گزارش گلدمن ساکس، فروش آیفون اپل در سه ماهه دوم سال جاری ممکن است بیش از یک سوم کاهش یابد. برای این منظور، گلدمن ساکس رتبه سهام اپل را از “خنثی” به “فروش” کاهش داد.

تحلیلگر گلدمن ساکس، راد هال، در این گزارش گفت که فروش آیفون نسبت به سال گذشته در چارک دوم سال 2020 حدود 36٪ کاهش می یابد. این نتیجه ضربه اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کروناویروس است. با این حال، او همچنین پیش بینی می کند که تقاضای بازار به تدریج بهبود می یابد و تا Q4 2020 تنها 2٪ کاهش را نسبت به سال گذشته داشته باشیم. طبق گفته هال، در این دوره، متوسط قیمت فروش آیفون نیز ضعیف خواهد بود. هال ضمن پایین آوردن رتبه بندی سهام خود، قیمت هدف اپل را نیز از 250 دلار به 233 دلار کاهش داد.

می دانیم که اپل دیگر تعداد فروش گوشی های هوشمند خود را اعلام نمی کند. با این وجود گمانه زنی هایی از سوی تحلیلگران وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن حدود ۲۸ میلیون آیفون به فروش خواهد رساند. متوسط انتظار تحلیلگران نشان می دهد که فروش آیفون اپل نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش می یابد.

با این حال اپل، نظر تحلیلگران را قبول ندارد. طبق گفته كاركنان اپل كه پنج شنبه در جلسه آنلاین شركت كردند، مدیر عامل تیم كوك نسبت به چشم انداز شركت پس از شیوع این بیماری خوشبین است. گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد بازار خرده فروشی خود را در کره جنوبی بازگشایی کند. این اولین بار است که از ماه مارس مجددا هر 458 فروشگاه خود را در خارج از چین بازگشایی خواهد کرد. اپل نتایج مالی سه ماهه دوم خود (از پایان ماه مارس) را در تاریخ 30 آوریل اعلام خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل از این بحران سربلند بیرون خواهد آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

اوخی یعنی جاش میسوزه ؟

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)